FOK!forum / Klaagbaak / Nutteloze handelingen bij de helpdesk
Agiathwoensdag 23 december 2009 @ 14:53
Ken je dat, dan bel je bijvoorbeeld Ziggo op ivm een storing, moet je eerst je klantnummer intoetsen, en afsluiten met een hekje (nadat de stem zegt, is dit juist?!?!?!), daarna je postcode, en afsluiten met een hekje, daarna moet je door 5 keuzemenu's heen om bij de juiste afdeling te komen, al goed, wordt er opgenomen.

>Goedemiddag met Ziggo, wat is het probleem?
<<Ik heb een storing met ...
>Mag ik eerst uw klantnummer hebben?
<< (geeft klantnummer)
>Mag ik uw postcode ook weten?
<< geeft (postcode)
>Wat is precies het probleem?
<< Ik heb storing op mijn tv
>Ik verbind u even door met de juiste afdeling.

En bij de volgende afdeling mag je weer al die nummers doorgeven, waarom falen die systemen zo hard? Ik bedoel, komt er niet gewoon in hun scherm die dingen te staan die je net ingevoerd hebt?

Klacht: helpdesk en keuzemenu's die falen.
Urowoensdag 23 december 2009 @ 14:55
Zó herkenbaar.
zovtywoensdag 23 december 2009 @ 14:55
Terechte klacht.
Meer wil ik er niet over zeggen. .
zovtywoensdag 23 december 2009 @ 14:56
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:53 schreef Agiath het volgende:
Klacht: helpdesk en keuzemenu's die falen.
Wat is uw klacht?
Shadowlysewoensdag 23 december 2009 @ 14:56
Wees blij dat je geen half uur in de wacht staat
11011011woensdag 23 december 2009 @ 14:56
Dan zeg je toch dat heb ik net al ingetoetst. Los het maar voor me op!

Pruts systemen zijn dat. Terechte klacht
tjoektjoek2woensdag 23 december 2009 @ 14:59
wat mij ook vaak opvalt is dat bij een 0800 nummer de dame in kwestie je vrij snel door menu's heen praat. de 0900 dame doet er over het algemeen wat langer over en laat je na een keuze weer overnieuw keuzes maken
F04woensdag 23 december 2009 @ 14:59
0900 nummer?
Dj_unkiewoensdag 23 december 2009 @ 14:59
ik toets als klantnummer altijd 1337 in, zodat ik direct doorgeschakeld wordt met de juister afdeling!
Urowoensdag 23 december 2009 @ 15:04
"Er zijn op dit moment teveel wachtenden voor u. De verbinding wordt verbroken!"

Naai...
#ANONIEMwoensdag 23 december 2009 @ 15:06
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:56 schreef zovty het volgende:

[..]

Wat is uw klacht?
HugoBaaswoensdag 23 december 2009 @ 15:09
Of dat je in de wacht staat en dat je hoort er zijn nog 5 wachtenden voor u.
Vervolgens er zijn nog 4 wachtenden voor u.

En dan ineens er zijn nog 6 wachtenden voor u.

Echt! WTF!


Overigens terechte klacht van TS.
Fraggywoensdag 23 december 2009 @ 15:30
Kwestie van verificatie. Als de klant een typo maakt krijg je verkeerde gegevens te zien.
Het is wel irritant als je het weer moet doorgeven aan de volgende collega idd.
Agiathwoensdag 23 december 2009 @ 15:49
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:30 schreef Fraggy het volgende:
Kwestie van verificatie. Als de klant een typo maakt krijg je verkeerde gegevens te zien.
Het is wel irritant als je het weer moet doorgeven aan de volgende collega idd.
Vraag dan gewoon altijd mondeling en schaf dat intoetsen af, geen gezeik
Fraggywoensdag 23 december 2009 @ 16:21
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:49 schreef Agiath het volgende:

[..]

Vraag dan gewoon altijd mondeling en schaf dat intoetsen af, geen gezeik
Goed punt
bijdehandwoensdag 23 december 2009 @ 17:07
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:59 schreef Dj_unkie het volgende:
ik toets als klantnummer altijd 1337 in, zodat ik direct doorgeschakeld wordt met de juister afdeling!
Ik hoor die mensen al giechelen op die afdeling
#ANONIEMwoensdag 23 december 2009 @ 17:54
Mensen die bij een helpdesk werken