Ja, aan de andere kant word ik net zo triest van de personen die nu denken dat het kind zelfmoord zal plegen als van de mensen die vinden dat ze haar dan maar gewoon hadden moeten laten gaan, en als ze het dan niet overleefd had was dan dus "eigen schuld"quote:Op woensdag 23 december 2009 13:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zou wel een mooie zelfmoord zijn: zelfkielhaling.
Uiteindelijk blijkt eens en te meer het meisje van veertien een meisje van veertien te zijn.
Het is wettelijk verplicht dat kinderen die onder toezicht staan vanaf 12 jaar mee mogen "beslissen".quote:Op woensdag 23 december 2009 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is 14.... over welk deel van hun leven hebben 14-jarigen zelf bepaald wat goed voor ze is??
Ik heb het idee dat de vader er meer moeite mee heeft dan Laura zelf, zoals ook bleek uit het feit dat Laura de reis wel een half jaar later wilde beginnen, en dat ze dus regelmatig te horen krijgt hoe erg het wel niet is dat papa niet meer zelf kan beslissen wat Laura wel en niet mag doen.
Dat de man daar frustraties over heeft begrijp ik best, ik heb er echter geen begrip voor als hij die dusdanig op zijn kind overbrengt dat zij daar last van krijgt.
Nee hoor, sterker nog: ik heb godzijdank mijn zoon kunnen opvoeden zonder dat zijn vader er ook maar wat mee te maken had.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Sheesh.
Vervelende scheiding achter de rug ofzo?
quote:
quote:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.
Dat is ongeveer een klap in je gezicht vergelden met een atoombom.![]()
En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
Het gaat niet om het wel of niet reizen, dat weet je best.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, aan de andere kant word ik net zo triest van de personen die nu denken dat het kind zelfmoord zal plegen als van de mensen die vinden dat ze haar dan maar gewoon hadden moeten laten gaan, en als ze het dan niet overleefd had was dan dus "eigen schuld"
Dit is zo waar.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef DustPuppy het volgende:
Ja maar luister eens. Eerst wordt ze onder toezicht geplaatst, daardoor gaat het slechter met haar en gaan haar schoolprestaties achteruit. Vervolgens ga je als BJZ, omdat het slechter met haar gaat (iets waar je uiteindelijk zelf debet aan bent) dreigen met uit-huis-plaatsing.
Dat is ongeveer een klap in je gezicht vergelden met een atoombom.![]()
En het dan nog raar vinden als ze wegloopt ook. Dit getuigt toch wel een verschikkelijke incompetentie en een compleet gebrek aan mensenkennis.
quote:Op woensdag 23 december 2009 13:52 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.![]()
(Dit topic gaat veel te hard, ik kom bijna niet meer aan werken toe)
Het treurige is dat je zelf helemaal niet meer in de gaten hebt hoe hard je eigenlijk bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft me niets misdaan, en zo hard ben ik volgens mij niet, ik snap alleen niet waarom een kind wat niet naar haar moeder wil luisteren en van haar vader alle vrijheid krijgt kennelijk ook nog een keer haar zin moet krijgen, ongeacht of het veilig is.
Persoonlijk zou ik er als ouder ook voor zorgen dat je ver bij jeugdzorg uit de buurt blijft, maar vader Dekker heeft kennelijk de arrogantie te denken dat hij overal mee wegkomt.
100%quote:Op woensdag 23 december 2009 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het treurige is dat je zelf helemaal niet meer in de gaten hebt hoe hard je eigenlijk bent.
De thuisblijfmama's, de Vinexmutsen, de regels-zijn-regels-geraniums hebben hun klauwen geslepen en bespreken het leven van Laura als was het een real life soap.
Onder het mom van: ze hebben zelf media-aandacht gezocht, worden bakken speculaties en verwensingen over de Dekkers heen gestort. Amateurpsychologen doen hun plasje over het onderwerp.
Bemoei je eens niet met andermans leven.
Het is geen soap, het gaat over een echt meisje, waarvan niemand op afstand een idee heeft hoe ze in elkaar zit. Men weet niet hoe de vader in elkaar zit, en niet de moeder, en niet de grootouders, en ga zo maar door. Men leest es wat op het internet en doet een domme duit in het zakje.
Mijn inschatting is dat Laura Dekker nu al kapot is gemaakt.
Kafka in de Lage Landen.
Domme vragen stellen is niet slim.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waaruit blijkt dat ze iets bijzonders kan? Waaruit blijkt dat ze zichzelf een steeds hoger doel stelt?
"We gaan je lekker uit huis zetten"quote:Waaruit blijkt dat ze geterroriseerd wordt? Ze mocht het goddomme gaan doen, nadat ze zich had voorbereid.
Pardon?quote:Haar vrijheid werd in geen enkel opzicht afgenomen.
Kom op...quote:Wie heeft tegen haar de hele dag lopen duidelijk maken dat ze het niet zou kunnen, dan?
Als je goed leest zie je dat er iets tussen haakjes staat. En ik haal het aan om aan te geven dat hetgeen nu mis gaat helemaal niet zo vreemd is, sterker in de rede ligt.quote:Waaruit blijkt haar hoogbegaafdheid, en waarom haal je dat aan?
Ik neem aan dat je niet wil zeggen dat ze niet onvoorbereid op reis gaan en geloof me: in de meeste gevallen stelt de begeleiding geen donder voor en de voorbereiding ook niet echt. Ja, de eerste keer omdat de ouders bezorgd zijn. Ken je modellen?quote:Modellen gaan echt niet onvoorbereid op reis, noch zonder begeleiding.
Nee, er werd ingegrepen door de leerplichtambtenaar omdat de wereldschool niet goed zou zijn.quote:De slechte voorbereiding was dan ook het bezwaar, meneer de jurist![]()
Als mensen het niet willen zien, dan zien ze het niet... maar belangrijker: jeugdzorg is helemaal niet bezig met haar project en het zal ze jeuken. Dat is sowieso een organisatie die de kinderen die binnen zijn vast wenst te houden. Heb je het stukje van eenvandaag gezien om eens wat kennis van die organisatie op te doen?quote:Ze had juist de kans om te bewijzen dat ze bijzonder was, en volwassen, zoals haar vader beweerde. Je kunt ook van een gegeven situatie het beste maken en je kansen waarnemen.
Je best doen op school dus, en tegelijkertijd hard werken aan je project..Laten zien aan het publiek en de media dat je het écht kunt. Een positieve insteek. Dat had toch ook gekund?
Ik heb het dus wel over jeugdzorg en het feit dat jeugdzorg is ingezet en nu uithuisplaatsing dreigt.quote:Over jeugdzorg kan ik geen oordeel vellen, ze hebben een slechte naam.
Dan zijn we het in essentie toch helemaal niet oneens?quote:Wat ik wel slecht vind, is de poppenkast eromheen.. afgevoerd als een crimineel zonder dat ze haar familie mocht zien. Daarbij nog de angst om uit huis geplaatst te worden (aldus haar familie, niet zijzelf of haar moeder) die de drijfveer zou zijn van haar vlucht, en waar jeugdzorg geen ander antwoord op weet dan die angst waar te maken.
Ik ben hier niet degene die denkt dat het kind nu zelfmoord gaat plegen of die vindt dat ze maar gewoon op reis gestuurd had moeten worden met alle risico's van dien, ongeacht of ze dat zou overleven of niet. En dan ben ik degene die hard is??quote:Op woensdag 23 december 2009 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het treurige is dat je zelf helemaal niet meer in de gaten hebt hoe hard je eigenlijk bent.
Zo hard vind ik Leandra anders niet. Maar dan zal ik wel in dezelfde categorie geplaatst worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
De thuisblijfmama's, de Vinexmutsen, de regels-zijn-regels-geraniums hebben hun klauwen geslepen en bespreken het leven van Laura als was het een real life soap.
Onder het mom van: ze hebben zelf media-aandacht gezocht, worden bakken speculaties en verwensingen over de Dekkers heen gestort. Amateurpsychologen doen hun plasje over het onderwerp.
Het is geen soap, het gaat over een echt meisje, waarvan niemand op afstand een idee heeft hoe ze in elkaar zit. Men weet niet hoe de vader in elkaar zit, en niet de moeder, en niet de grootouders, en ga zo maar door. Men leest es wat op het internet en doet een domme duit in het zakje.
Kafka in de Lage Landen.
Patrick Kluivert was in de A-jeugd ook nog maar een tiener. Een jaar later was hij degene die de CL voor ajax binnen haalde (en nog steeds op bepaalde vlakken een typische 18 jarige).quote:Op woensdag 23 december 2009 13:40 schreef Copycat het volgende:
Uiteindelijk blijkt eens en te meer het meisje van veertien een meisje van veertien te zijn.
Nou klets daar eens 25+ topics over vol.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:01 schreef Leandra het volgende:
Anderen hebben echter pech en hebben ouders die dat niet doen, of hebben ouders die het geen ruk interesseert wat hun kinderen doen en waar ze uithangen, met alle mogelijke gevolgen van dien, en ja, als een 14-jarige pijpt voor een Breezer mag er wat mij betreft ook ingegrepen worden.
je post hier zelf toch ookquote:Op woensdag 23 december 2009 14:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou klets daar eens 25+ topics over vol.
+20 scherpquote:Op woensdag 23 december 2009 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kafka in de Lage Landen.
Juist.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:03 schreef DS4 het volgende:
Patrick Kluivert was in de A-jeugd ook nog maar een tiener. Een jaar later was hij degene die de CL voor ajax binnen haalde (en nog steeds op bepaalde vlakken een typische 18 jarige).
Natuurlijk is een 14 jarige niet volwassen. Maar dat zegt niets over wat iemand kan als ze in een vertrouwde arena hun kunstje doen.
Ik heb het hier al druk genoeg meequote:Op woensdag 23 december 2009 14:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nee, haar zeilboot is haar vertrouwde arena.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist.
Maar de wereld is natuurlijk Laura's oester. Want ze kan naar Engeland zeilen.
Ja, voor je het weet word je daar ook als moraliserende thuiszitttende-geranium-vinextrut neergezet want over het algemeen heeft met op FOK! niet zo'n moeite met 14-jarige Breezersletjes en wordt er gelijk om picsquote:Op woensdag 23 december 2009 14:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Er zijn ik weet niet hoeveel kinderen die gevaarlijke sporten beoefenen. En soms gaan ze dood. Of dat nu een schansspringer is van 14 (als ik mij niet vergis), of met bergbeklimmen (compleet gezin excl. moeder)...quote:Op woensdag 23 december 2009 13:43 schreef Leandra het volgende:
Ja, aan de andere kant word ik net zo triest van de personen die nu denken dat het kind zelfmoord zal plegen als van de mensen die vinden dat ze haar dan maar gewoon hadden moeten laten gaan, en als ze het dan niet overleefd had was dan dus "eigen schuld"
Dat zou ik op de schaal van een wereldzee geen arena durven noemen. Of alleen in een context met gevaarlijke leeuwen.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:06 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, haar zeilboot is haar vertrouwde arena.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |