Als ie goed rijp is, denk ik dat de sojasaus langzaam doorsijpelt in de vrucht en niet echt blijft staan, tenzij je de sojasaus een beetje indikt (gelateerd).quote:Op donderdag 24 december 2009 15:20 schreef Duderella het volgende:
Iemand enig idee of sojasaus zou blijven staan in het kuiltje van een ontpitte avocado?
Mja, ik vrees het ook. Anderzijds: Het hoeft ook niet heel lang te staan. Ik zou het er aan tafel in kunnen schenken. Maar dat indikken, hoe doe ik dat? En zou het dan niet heel erg zout worden?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ie goed rijp is, denk ik dat de sojasaus langzaam doorsijpelt in de vrucht en niet echt blijft staan, tenzij je de sojasaus een beetje indikt (gelateerd).
niet aan. zal niet gebeuren ook. verder zorg ik wel dat alles perfect is.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ah, het is weer aan zie ik?![]()
Nou, hij wil je vast wel een beetje helpen. Bel 'm op met je boodschappenlijstje. Kun jij lekker uitzieken in je warme bedje.
quote:Op donderdag 24 december 2009 15:31 schreef Tezz het volgende:
Gna gna ik heb het menu vertaald (nou ja oke, laten vertalen door een Italiaan) in het Italiaans. Weten ze nog niet wat ze krijgen morgen!
Voorgerecht:
verdure grigliate con ricotta e pesto
(gegrilde groentes met ricotta en pesto)
Tussengerecht:
zuppa di zuchini
(courgettesoep)
Hoofdgerecht:
Scallopine al limone
insalata di pomodori
patata arroste con origano
(kalfsoester met citroenjus, tomatensalade en geroosterde aardappelen)
Nagerecht:
Crostata di mele e mondorle
(applecrumble met amandelen)
Ik maak vier menukaartjes en dochterlief maakt vier menukaartjes. Op die van haar staat trouwens gewoon:
SLA, SOEP, VLEES, IJS (ze zit net in groep drie), hihihi
Dan zou ik het gewoon op het laatste moment er in schenken. Is veel makkelijker dan gedoe met gelatine.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:31 schreef Duderella het volgende:
Mja, ik vrees het ook. Anderzijds: Het hoeft ook niet heel lang te staan. Ik zou het er aan tafel in kunnen schenken. Maar dat indikken, hoe doe ik dat? En zou het dan niet heel erg zout worden?
ik heb hem nog steeds lief, en kerst was allang van te voren afgesproken.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:33 schreef Tezz het volgende:
@SOL, voor een 'ex' komt ie wel vaak voor in je posts, hihi!
Klinkt allemaal heerlijk! Echt zo gezellig Italiaans!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:31 schreef Tezz het volgende:
Gna gna ik heb het menu vertaald (nou ja oke, laten vertalen door een Italiaan) in het Italiaans. Weten ze nog niet wat ze krijgen morgen!
Voorgerecht:
verdure grigliate con ricotta e pesto
(gegrilde groentes met ricotta en pesto)
Tussengerecht:
zuppa di zuchini
(courgettesoep)
Hoofdgerecht:
Scallopine al limone
insalata di pomodori
patata arroste con origano
(kalfsoester met citroenjus, tomatensalade en geroosterde aardappelen)
Nagerecht:
Crostata di mele e mondorle
(applecrumble met amandelen)
Ik maak vier menukaartjes en dochterlief maakt vier menukaartjes. Op die van haar staat trouwens gewoon:
SLA, SOEP, VLEES, IJS (ze zit net in groep drie), hihihi
I know!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:40 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik heb hem nog steeds lief, en kerst was allang van te voren afgesproken.
ik zou 'm tussen tussen en hoofd doen eigenlijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef Duderella het volgende:
Zit die spoom daar zo goed, of zal ik die tussen tussen en hoofd doen?
En wat denken jullie: dessert moet nį de kaas toch?
De spoom zou ik vlak voor het hoofdgerecht doen. Het helpt namelijk om het eten te laten zakken en je smaak te neutraliseren.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:42 schreef Duderella het volgende:
Zit die spoom daar zo goed, of zal ik die tussen tussen en hoofd doen?
En wat denken jullie: dessert moet nį de kaas toch?
Doe ik dat, met de spoom, dank!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:45 schreef Tezz het volgende:
[..]
De spoom zou ik vlak voor het hoofdgerecht doen. Het helpt namelijk om het eten te laten zakken en je smaak te neutraliseren.
En volgens mij moet officieel de kaas na het zoet, maar het is heeeeeeeeeeel lang geleden dat ik dat op school geleerd heb....
Edit: ik vergeet helemaal te zeggen dat het er verrukkelijk uitziet!!!!!! (foto's maken he!!!!!!!)
Klopt.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:45 schreef Tezz het volgende:
De spoom zou ik vlak voor het hoofdgerecht doen. Het helpt namelijk om het eten te laten zakken en je smaak te neutraliseren.
Is ook soms afhankelijk van de wijn die erbij gedronken wordt. Meestal is het kaas voor het (zoete) dessert, maar soms andersom.quote:En volgens mij moet officieel de kaas na het zoet, maar het is heeeeeeeeeeel lang geleden dat ik dat op school geleerd heb....
Joh, wat kerstkransjes erbij en klaar!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:51 schreef golfer het volgende:
Ik kom er net achter dat wij helemaal geen dessert in huis hebben gehaald.![]()
Nou ja, we zijn toch ook niet echt toetjesmensen, dus schenken we gewoon een lekkere limoncello bij de espresso na afloop.
Nee, geen appel. Wel peertjes, maar die gaan we stoven.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef Tezz het volgende:
Of je maakt even snel een crumble. Appel, bloem, suiker en boter heb je vast wel in huis, toch?
Dan kwam er helemaal geen toet en aten we slechts kaas!quote:Op donderdag 24 december 2009 15:49 schreef Tezz het volgende:
En waarom doe je niet gewoon wat jou lekker lijkt???
Je hebt er wel al eerder moeite mee gehad, zie ik:quote:Op donderdag 24 december 2009 15:59 schreef Duderella het volgende:
Dan kwam er helemaal geen toet en aten we slechts kaas!![]()
Neh, ik vind het leuk om soms volgens de etiquette te klooien. Gewoon eens binnen de lijntjes kleuren, zeg maar. Zo vaak doe ik dat niet!
En ik denk dat de volgorde een misschien proven concept is. Dat daardoor het eten goed valt, net als het idee achter de spoom dus.
quote:Op maandag 12 december 2005 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Wanneer serveer je officieel eigenlijk een kaasplankje? Is dat nou direct na het hoofdgerecht? Of na het dessert?
Ik zie dat ik er ook al mee liep te hannessen in mijn diner-topic van ooit. Ik weet eigenlijk niet meer hoe we het toen hebben gedaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:47 schreef Mirjam het volgende:
ik zie dat de zoet na het kaas komt, als je zoekt op opbouw van een diner
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |