Omdat we daar best zonder kunnenquote:Op maandag 28 december 2009 16:00 schreef justmattie het volgende:
Wat ook weer zo jammer is van Friesland, waarom zitten hier geen Bijenkorven, Ikea's en meer van dat
95% van de mensen in Friesland verstaat Fries.quote:Op maandag 28 december 2009 15:06 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan Friezen die stug fries door blijven praten wanneer er mensen zijn die het niet verstaan
Zijn er pas 4 H&M's in Friesland?quote:Op maandag 28 december 2009 16:05 schreef alors het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat we toch wel naar Groningen of Amsterdam rijden. Maar langzaamaan komt er vooruitgang. Zo'n 5 jaar geleden was er nog maar 1 H&M in Friesland, en nu zitten er 4. Zo gaat het met meer ketens.
Yes We Can!!
Hier in de Vrijheidswijk ook!quote:Op maandag 28 december 2009 13:45 schreef Faceoff het volgende:
Moet wel toegeven dat hier in achter de hoven ik de meeste buren toch wel even groet als ik ze tegenkom.
Neuh:quote:Op maandag 28 december 2009 15:39 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nou poehee.. als dat alles is.
Nou een Bijenkorf is best handig. Die verkopen tenminste puike kledingquote:Op maandag 28 december 2009 16:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Omdat we daar best zonder kunnen
Ik doe niet aan puike kleding, dus die hele modezooi hoeft van mij nietquote:Op maandag 28 december 2009 16:12 schreef justmattie het volgende:
[..]
Nou een Bijenkorf is best handig. Die verkopen tenminste puike kleding
inderdaad, de meeste Friezen spreken zowel Nederlands als Frysk.quote:Op maandag 28 december 2009 16:09 schreef Ensaf het volgende:
[..]
95% van de mensen in Friesland verstaat Fries.
Heb je ook duidelijk aangegeven dat je geen Fries verstaat?
Zo ja, dat was dit een uitzonderingsgeval.
Wat een logica die laatste.quote:Op maandag 28 december 2009 16:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Neuh:
Als je auto in de garage op de brug staat, dan is de kans groot dat die uit Frieslân komt. ( Stertil-Koni)
Als je een winkel binnenloopt en je voelt de warme lucht op je bolletje, dan is de kans groot dat dat uit Fryslân komt ( Biddle klimaattechniek)
Als je in de Amsterdam Arena zit, dan zit je op een stukje Fryslân ( Haitsma Beton).
Ze hebben gewoon een spraakgebrek.quote:Op maandag 28 december 2009 16:16 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
inderdaad, de meeste Friezen spreken zowel Nederlands als Frysk.
Toch een achtergesteld volk die Hollanders die enkel Hollands spreken.
Ik kom uit Noord-Holland. Nederlands (en niet 'Hollands', daar zijn jullie Friezen zo goed in om over te klagen vaak) is de taal die hier wordt gesproken. Wat zou voor mij één goede reden zijn om Fries te gaan leren?quote:Op maandag 28 december 2009 16:16 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
inderdaad, de meeste Friezen spreken zowel Nederlands als Frysk.
Toch een achtergesteld volk die Hollanders die enkel Hollands spreken.
Stukje vrijetijdsbesteding?quote:Op maandag 28 december 2009 16:19 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik kom uit Noord-Holland. Nederlands (en niet 'Hollands', daar zijn jullie Friezen zo goed in om over te klagen vaak) is de taal die hier wordt gesproken. Wat zou voor mij één goede reden zijn om Fries te gaan leren?
't Zou kunnen helpen om Doutzen Kroes te versieren.quote:
Dan kun je dat kleine percentage volk uit Nederland wat het spreekt verstaanquote:Op maandag 28 december 2009 16:19 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik kom uit Noord-Holland. Nederlands (en niet 'Hollands', daar zijn jullie Friezen zo goed in om over te klagen vaak) is de taal die hier wordt gesproken. Wat zou voor mij één goede reden zijn om Fries te gaan leren?
Aah ju, wat wilstou dan met sun rare taal? Die hewwe wij hier niet nodig weest wel!quote:Op maandag 28 december 2009 16:23 schreef Sodeju het volgende:
Kan je nagaan. Geboren en getogen in Leeuwarden en ik kan geen fatsoenlijke zin Fries spreken
Als ik een taal wil gaan leren als vrijetijdsbesteding, waarom zou dat dan Fries moeten zijn?quote:
Liwwarden is dan ook niet echt Fryslân.quote:Op maandag 28 december 2009 16:23 schreef Sodeju het volgende:
Kan je nagaan. Geboren en getogen in Leeuwarden en ik kan geen fatsoenlijke zin Fries spreken
quote:Op maandag 28 december 2009 16:24 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Aah ju, wat wilstou dan met sun rare taal? Die hewwe wij hier niet nodig weest wel!
Waarom niet?quote:Op maandag 28 december 2009 16:24 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als ik een taal wil gaan leren als vrijetijdsbesteding, waarom zou dat dan Fries moeten zijn?
Denk je werkelijk dat het onmogelijk om die dingen buiten Friesland te produceren?quote:Op maandag 28 december 2009 16:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Neuh:
Als je auto in de garage op de brug staat, dan is de kans groot dat die uit Frieslân komt. ( Stertil-Koni)
Als je een winkel binnenloopt en je voelt de warme lucht op je bolletje, dan is de kans groot dat dat uit Fryslân komt ( Biddle klimaattechniek)
Als je in de Amsterdam Arena zit, dan zit je op een stukje Fryslân ( Haitsma Beton).
Dat die stadiondelen in Fryslân gemaakt zijn.quote:
Omdat ik nog nooit in mijn gehele leven in een situatie ben beland waarop ik dacht; poe, kon ik nu maar Fries spreken zeg.quote:
Dat maakt het natuurlijk niet een 'stukje Friesland'. Niet zo raar doen.quote:Op maandag 28 december 2009 16:32 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dat die stadiondelen in Fryslân gemaakt zijn.
Zelfde voor een Telstar, Heerenveen en Groningen stadion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |