Het Friese gebied was nog veel groter, van Vlaanderen tot aan Denemarken. Maar de huidige Friezen hebben weinig meer te maken met de Friezen uit de Romeinse tijd. Door de grote volksverhuizingen is er een nieuw volk ontstaan dat woonde op het gebied van de vroegere friezen en daardoor alleen die naam heeft verkregen.quote:Op maandag 28 december 2009 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Bovendien behoort het Friese volk tot één van de oudste volkeren van Nederland. Al 700 vC verenigden zich tot één volk en hun stam strekte uit van oost-Groningen (oost-Friesland) tot Noord-Holland (west-Friesland).
In de loop der jaren heeft Nederland meerdere culturen en stammen gekend (zoals batavieren en vlaardingers) maar dit volk is in de loop der tijd ook weer verdwenen terwijl het Friese volk altijd stand heeft gehouden tot de dag van vandaag.
Friezen waren ook heel populair bij de Romeinen vanwege hun trouw en moed.
Als Fries mag je dus wel degelijk trots zijn op je geschiedenis en je Friese identiteit
Ik heb vroeger bij een Elmar gewerktquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:08 schreef Faceoff het volgende:
[ afbeelding ]
Kan die van de Poi Mar ook nergens vinden, maar die was identiek geloof ik
Dat Friese gebied van Vlaanderen tot aan Denemarken waar je het over hebt is van na de grote volksverhuizingen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:47 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het Friese gebied was nog veel groter, van Vlaanderen tot aan Denemarken. Maar de huidige Friezen hebben weinig meer te maken met de Friezen uit de Romeinse tijd. Door de grote volksverhuizingen is er een nieuw volk ontstaan dat woonde op het gebied van de vroegere friezen en daardoor alleen die naam heeft verkregen.
Ja, weet ik. Het staat er wat ongelukkig, een entertje er tussen was duidelijker geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:19 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Dat Friese gebied van Vlaanderen tot aan Denemarken waar je het over hebt is van na de grote volksverhuizingen.
Hoevaak ben je er geweestquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:29 schreef Runselpink het volgende:
Friesland
Je kan die provincie echt niet anders omschrijven dan:
Kijk, zo kan het ookquote:
Vrij vaak, woon namelijk bijna in Friesland.quote:
Bijna............net niet dus. Jammer voor je.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:37 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Vrij vaak, woon namelijk bijna in Friesland.
Idd...faalhaas.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:19 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Bijna............net niet dus. Jammer voor je.
'2nd place is only the first loser !'
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:32 schreef classpc het volgende:
Wat een fucking autist ben je als je er niet tegen kunt dat mensen je groeten op straat
Dit in tegenstelling tot Limburg en Gelderland, waar de grootste concentratie NSB'ers zaten en zo goed als geen enkele verzetsheld.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:39 schreef Ensaf het volgende:
Duitsers buiten de deur houden dan.
Afsluitdijk werd nooit veroverd.
Provincie met procentueel de minste NSB'ers en de meeste verzetslieden.
Brabant zuigt. Sorry.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Bellatrix het volgende:
Tijd voor een Brabants topic nondekut.
Friesland onafhankelijkquote:
Oh ongelooflijk, wat zijn jullie een triest volkquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:55 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Friesland onafhankelijk.
Ik stel voor dat er dan allereerst een verplichte bijscholingscursus komt voor iedereen die niet fatsoenlijk kan spellen. Dan zijn ze misschien in staat om de dakjes op de juiste plaats in een woord te zetten (ûnôfhinklik) in plaats van op een willekeurige plaats (unofhînklik) om een woord maar Fries te doen lijken.
Je slaat door manquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:55 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Friesland onafhankelijk.
Ik stel voor dat er dan allereerst een verplichte bijscholingscursus komt voor iedereen die niet fatsoenlijk kan spellen. Dan zijn ze misschien in staat om de dakjes op de juiste plaats in een woord te zetten (ûnôfhinklik) in plaats van op een willekeurige plaats (unofhînklik) om een woord maar Fries te doen lijken.
Waar kom jij vandaan danquote:
Ik heb nooit gezegd dat ik gene rotfries ben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:35 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |