As mensen fries tegen mij prate seg ik 't gewoan weest wel !quote:Op maandag 28 december 2009 20:00 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Waar bemoeist dou die met?
Alsofstou suveel last hest van mensen die't Fries tegen die prate.
Bistou d'r su eentsje?quote:Op maandag 28 december 2009 20:01 schreef justmattie het volgende:
[..]
As mensen fries tegen mij prate seg ik 't gewoan weest wel !
quote:Op maandag 28 december 2009 20:05 schreef 16meter het volgende:
Achterlijk volk, dat bewijst dit topic.
Must belle, nul-acht-en-vieftig weest welquote:
Drents?quote:Op maandag 28 december 2009 20:18 schreef IJsblock het volgende:
En als ‘tij ‘t saoves veurbij eur deure gaot
En ij zie deur licht nog brandn
Dan stikt ij z’n andn diep in z’n zakkn
En me zijn kop ‘n bitje naor beneen
Zingte z’n liedjen, veur eur
Veur eur
Dat is al lang lang lang geleden, 2002 of 2003 ofzo was dat al finiquote:
Poiesz is dan ook een Friese supermarktketenquote:Op maandag 28 december 2009 19:43 schreef Sodeju het volgende:
Bij de Poiesz in Drachten presteren ze het om alles in het Fries af te handelen als je Nederlands tegen ze praat.!!
en dan hebben we het over meisjes van 16/17 jaar....
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef alors het volgende:
[..]
Poiesz is dan ook een Friese supermarktketen
Dat is ja toch ook geen naam of wel. Stel basale natuurklanken samengevoegd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef alors het volgende:
[..]
Poiesz is dan ook een Friese supermarktketen
Nou nou, maar geen enkel volk was zo baas als de Tukkers.quote:Op maandag 28 december 2009 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Bovendien behoort het Friese volk tot één van de oudste volkeren van Nederland. Al 700 vC verenigden zich tot één volk en hun stam strekte uit van oost-Groningen (oost-Friesland) tot Noord-Holland (west-Friesland).
In de loop der jaren heeft Nederland meerdere culturen en stammen gekend (zoals batavieren en vlaardingers) maar dit volk is in de loop der tijd ook weer verdwenen terwijl het Friese volk altijd stand heeft gehouden tot de dag van vandaag.
Friezen waren ook heel populair bij de Romeinen vanwege hun trouw en moed.
Als Fries mag je dus wel degelijk trots zijn op je geschiedenis en je Friese identiteit
Ja! Nu je het zegt!quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:59 schreef Faceoff het volgende:
had vroeger zelfs twee namen.
Het was poiesz of "Poi mar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |