Thanksquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:42 schreef Iblis het volgende:
Daar is een description environment voor, die doet denk ik wel wat je wilt.
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Ja. Het heeft nog een voordeel: alles wordt een link, dus ‹Figure X› linkt helemaal naar de locatie. Het kan wat werken met theorems/lemmas/enz, omdat-ie die allemaal hetzelfde noemt. Ook als je niet je verwijzingen met een hoofdletter doet dus ‘section 3.2’ en niet ‘Section 3.2’ is het soms, moet je aan het begin van de zin zelf even ingrijpen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:04 schreef ReWout het volgende:
Tof wist ikzelf ook nog niet
-edit- doet ie dit ook bij tabellen enzo? (Sorry ben te lui om het even te testen)
Het is binnen de technische wetenschappen wel usance maar er zijn stijlgidsen die het niet doen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:15 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb gehoord dat je dingen als Figure, Table e.d. altijd met een hoofdletter moet schrijven. Ik vind dat er afschuwelijk uitzien, dus doe ik netjes "see figure~\ref{img:figure}".
Bij het converteren van ps naar pdf wordt het volgende aangeroepenquote:================= PS->PDF Starting =================
Error creating process
The system cannot find the path specified.
| 1 |
In zowel windows explorer als in de commandprompt zie ik deze map niet. Ik kan zelfs de map gs niet vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:48 schreef Iblis het volgende:
Kijk eens in c:\program files\gs\gs8.14\bin ? Is daar wat? Zo ja, probeer eens c:\progra~1\gs, enz.
| 1 |
Oh, gs staat voor ghostscript.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:43 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat je GhostScript dan moet installeren.
http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/
Je kunt wel de laatste versie nemen, maar dan moet je de paden juist aanpassen.
Je kunt LaTeX of pdfLaTeX draaien, het laatste geeft direct PDF-uitvoer, het eerste maakt er eerst DVI van dat dan naar PostScript wordt omgezet en daarna m.b.v. GhostScript naar PDF wordt omgezet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:07 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Oh, gs staat voor ghostscript.
Maar het zou ook zonder moeten kunnen, denk ik, want een andere editor geeft wel pdf als output.
Of cleverref gebruiken, dan heb je een \Cref en een \cref commando om de verwijzing met resp. een hoofdletter of een kleine letter te laten beginnen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja. Het heeft nog een voordeel: alles wordt een link, dus ‹Figure X› linkt helemaal naar de locatie. Het kan wat werken met theorems/lemmas/enz, omdat-ie die allemaal hetzelfde noemt. Ook als je niet je verwijzingen met een hoofdletter doet dus ‘section 3.2’ en niet ‘Section 3.2’ is het soms, moet je aan het begin van de zin zelf even ingrijpen.
Dan krijg ik helaas een error omdat ik een caption heb... die wil ik wel behoudenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:26 schreef Iblis het volgende:
Stop het niet in een figure. Dan float het niet. Dus gewoon \includegraphics{}, dan komt het precies daar waar je wilt.
\captionof{figure}{caption text}quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:22 schreef BasementDweller het volgende:
Dan krijg ik helaas een error omdat ik een caption heb... die wil ik wel behouden
Geweldig! Bedankt!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
\captionof{figure}{caption text}
Daar heb je óf de package caption, óf de package capt-of voor nodig.
Dat de figuur automatisch op een handige plek komt te staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:14 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Geweldig! Bedankt!
Wat is dan eigenlijk het hele nut van die hele figure environment?
Oké... dat lijkt me een beetje tegenstrijdig, maar goedquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat de figuur automatisch op een handige plek komt te staan.
Het is typografisch vrij gebruikelijk dat tabellen en figuren onder- of bovenaan pagina’s worden gezet, waarna je er dan één of meerdere keren vanuit de tekst naar verwijst. Vandaar dat ze ook een kopje krijgen, zodat je ernaar kunt verwijzen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Oké... dat lijkt me een beetje tegenstrijdig, maar goed
Oké duidelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is typografisch vrij gebruikelijk dat tabellen en figuren onder- of bovenaan pagina’s worden gezet, waarna je er dan één of meerdere keren vanuit de tekst naar verwijst. Vandaar dat ze ook een kopje krijgen, zodat je ernaar kunt verwijzen.
Dit is onder meer gebruikelijk omdat figuren en tabellen vaak vrij hoog zijn, zodat ze vaak half op de ene en half op de andere pagina terecht komen, waardoor je weer moet gaan knoeien om de figuur precies op één pagina te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |