abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 21:10:29 #276
148823 znarch
ondertitel
pi_80819710
Al die kleurtjes ook gewoon, vind ik niet fijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 28 april 2010 @ 21:31:26 #277
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_80820771
Welke package raad je aan voor pseudocode?
Ook listings? Er hoeven geen keywords dikgedrukt te worden. (Ik schrijf dit keer in het Nederlands)
Jesus hates you.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:34:25 #278
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80852676
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:32 schreef ReWout het volgende:
Ander vraagje dan maar

Ik heb het de box equation commando...
[ code verwijderd ]

Deze gebruik ik nu zo
[ code verwijderd ]

Hij geeft dan de error "Float(s) lost". De fout zit hem in minipage... omdat hij bij
[ code verwijderd ]

De fout ook retouneert. Maar waarom? (table gebruiken i.p.v. ctable maakt geen enkel verschil )

Ik heb nu gewoon de table environment weg gelaten en alleen tabular met een paragraaf box, gebruikt dan doet ie het wel. Alleen tjah dan moet je die lengte van de paragraaf box wel definieren terwijl ik juist natuurlijk wel liever heb dat ie dit automatisch regelt

Dit doet het dus wel.
[ code verwijderd ]
Je hebt ook de package tabularx, dat definieert een tabular met een X kolom, zo dus:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
\begin{document}
\boxeqn{
\begin{equation}
  x = y + z
\end{equation}
Where
\begin{tabularx}{\linewidth}{rcX}
   x & = & is blabla
\\ y & = & is bloblo
\\ z & = & is blublu
\end{tabularx}}
\end{document}

Een float (iets wat weg kan drijven) kun je niet in een minipage stoppen (het kan niet echt weg), en dan krijg je problemen, vandaar dat je dus een tabular (of de tabularx variant) moet gebruiken en geen table (of ctable variant).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:38:03 #279
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80852800
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:31 schreef Hondenbrokken het volgende:
Welke package raad je aan voor pseudocode?
Ook listings? Er hoeven geen keywords dikgedrukt te worden. (Ik schrijf dit keer in het Nederlands)
Er zijn verscheidene packages die dat doen, b.v. algorithm2e, algorithms en algorithmic, je moet zelf maar even de documentaties bekijken en zien welke stijl je het meest bevalt. Ik weet b.v. niet of er zijn die de keywords snel anders laten worden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_80899303
Ik heb een pdf plaatje. In dit pdf plaatje wou ik handmatig labels aangegeven. Eerst had ik gewoon \includegraphics gedaan in de tikz omgeving dat werkte echter niet. Probleem was dat het plaatje dan verschuift.
Toen had ik in http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf het voorbeeld op pagina 501 gevonden. Echter dat werkt ook niet echt

Probleem is is dat hij de label niet op het plaatje zet. (Je ziet niks).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
\long\def\beginpgfgraphicnamed#1#2\endpgfgraphicnamed{\includegraphics[width=0.5\textwidth]{#1}}

\begin{figure}[htbp!]
  \begin{center}
    \beginpgfgraphicnamed{img/fig_encoder.pdf}
      \begin{tikzpicture}
         \node at (-5,5) {\small$\theta_2 = 180\degree$};
      \end{tikzpicture}
    \endpgfgraphicnamed
  \end{center}
  \caption{A encoder and it's components.}
  \label{fig:encoder}
\end{figure}
pi_80900686
Hoe je dat plaatje goed kan krijgen weet ik niet, maar volgens mij staat er een kleine schrijffout in je caption.
it's moet its zijn in (zonder ' dus).
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:22:30 #282
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80904429
Deze constructie is bedoeld voor het 'cachen' van tikz-graphics naar een externe file, dus misschien dat het daarom mis gaat? Voor dit soort dingen kan je beter \pgfimage gebruiken, dat zit in de cvs-versie van pgf.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 17:03:36 #283
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80905721
In een TikZ \node kun je ook prima \includegraphics{} doen volgens mij.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 18:41:16 #284
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_80908747
Ik ben momenteel bezig met een historiografisch werkstuk voor een vak dat ik bij de RuG volg. Ben benieuwd welke biblatex-stijlen gangbaar zijn; momenteel gebruik ik dit:

1
2
3
\usepackage[language=dutch,natbib=true,style=authortitle]{biblatex}
\defbibheading{Literatuur}{\section*{Literatuur}}
\bibliography{bronnen}{}

Ik weet dat er verschillende biblatex-stijlen zijn. Niet allemaal zijn ze even bruikbaar. Hebben jullie suggesties voor wat het meest gangbaar is om te gebruiken? Overigens is het een Nederlands werkstuk met verwijzingen naar Engelstalige boekgedeelten.
"Trying to define yourself is like trying to bite your own teeth." --Alan Watts
  zaterdag 1 mei 2010 @ 21:18:40 #285
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80913485
Ik heb geen idee wat courant is bij geschiedkundigen; bij technische papers werkt men doorgaans met een eindbibliografie, terwijl ik in geschiedkundige teksten doorgaans gewoon voetnoten zie. Wat dat betreft kan ik dus niet echt iets zinnigs zeggen.

Voor biblatex is er wel speciaal biblatex-historian, als je dat nog niet al had gevonden. Misschien dat je daar meer ideeën van krijgt.
pi_80941623
Wat is eigenlijk de norm m.b.t. lijst van tabellen en figuren? voor de kern of achter de kern?
quote:
Preface III
Summary (English) IV
Zusammenfassung (Deutsch) V
Samenvatting (Nederlands) VI
List of Figures IX
List of Tables X
1 Introduction 1
1.1 Structure of the report . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
En kan iemand even verifieren of het onderstaande tikz voorbeeld bij hem werkt? Van http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf pagina 158
1
2
3
4
5
\begin{tikzpicture}[every node/.style=draw,node distance=5mm]
  \node (a1) at (0,0) {not gridded};
  \node (b1) [above=of a1] {fooy};
  \node (c1) [above=of b1] {a};
\end{tikzpicture}

De volgende errors krijg ik dan:

1
2
3
4
5
6
7
\begin{tikzpicture} on input line 210 ended by \end{document}.
Extra }, or forgotten \endgroup.
Missing } inserted.
Missing } inserted.    
Missing \endgroup inserted.
Package PGF Math Error: Unknown function `of'. \node (b1) [above=(of a1)]
Package PGF Math Error: Unknown function `of'. \node (c1) [above=(of b1)]

Alleen de laatste twee errors zijn interessant, de rest wordt zeer waarschijnlijk door die veroorzaakt. Iemand een idee? Ik heb me packages ook geupdate en "of" weghalen hielp ook niet.

[ Bericht 34% gewijzigd door ReWout op 03-05-2010 01:28:34 ]
  maandag 3 mei 2010 @ 09:10:50 #287
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80958657
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:49 schreef ReWout het volgende:
Wat is eigenlijk de norm m.b.t. lijst van tabellen en figuren? voor de kern of achter de kern?
[..]
Mijn Chicago Manual of Style suggereert dat zowel de Table of Contents, als de List of Illustrations als de List of Tables (in die volgorde) vóór Foreword & Preface komen; ik zou ze inderdaad wel op de Table of Contents laten voglen.
quote:
En kan iemand even verifieren of het onderstaande tikz voorbeeld bij hem werkt? Van http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf pagina 158
[ code verwijderd ]

De volgende errors krijg ik dan:
[ code verwijderd ]

Alleen de laatste twee errors zijn interessant, de rest wordt zeer waarschijnlijk door die veroorzaakt. Iemand een idee? Ik heb me packages ook geupdate en "of" weghalen hielp ook niet.
Dat werkt bij mij gewoon, als ik dit als minimaal zelfstandig document gebruik, dan compileert het probleemloos:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
\documentclass{article}
\usepackage{tikz}
\usetikzlibrary{positioning}
\begin{document}
\begin{tikzpicture}[every node/.style=draw,node distance=5mm]
    \node (a1) at (0,0) {not gridded};
    \node (b1) [above=of a1] {fooy};
    \node (c1) [above=of b1] {a};
\end{tikzpicture}
\end{document}

Misschien dat er iets anders is in jouw code (de foutmelding heeft het over regel 210) dat problemen geeft; zo’n minimaal zelfstandig voorbeeld helpt dan erg in het vinden van de fout.
pi_80958998
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Mijn Chicago Manual of Style suggereert dat zowel de Table of Contents, als de List of Illustrations als de List of Tables (in die volgorde) vóór Foreword & Preface komen; ik zou ze inderdaad wel op de Table of Contents laten voglen.
[..]

Dat werkt bij mij gewoon, als ik dit als minimaal zelfstandig document gebruik, dan compileert het probleemloos:
[ code verwijderd ]

Misschien dat er iets anders is in jouw code (de foutmelding heeft het over regel 210) dat problemen geeft; zo’n minimaal zelfstandig voorbeeld helpt dan erg in het vinden van de fout.
Thanks ik voor het eerste en tweede Had niet gelezen dat je de "positioning" library moest gebruiken.
pi_80968931
Oke seriously met het volgende heb ik altijd al problemen gehad maar heb ik altijd opgelost door te te spelen met de scale.

Het zit zo. Ik heb een png plaatje. Wanneer ik deze include wordt het plaatje echter wat groter (lees pixelachtig) wat ik dus eigenlijk niet wil.

Voorbeeld, bovenste is de werkelijke grootte, onderste is de grootte in latex.

Ik gebruik dus gewoon altijd \includegraphics{img.png}. Heb ook \pgfdeclareimage{fig1}{img} & \pgfuseimage{fig1} maar leid tot hetzelfde resultaat.
pi_80970799
Werkt [scale=1] niet? Of check anders de dimensies van je afbeelding en stop dat in [height=...,width=...]
pi_80971301
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef BasementDweller het volgende:
Werkt [scale=1] niet? Of check anders de dimensies van je afbeelding en stop dat in [height=...,width=...]
Nope, juist bij scale=1 geeft hij dit als resultaat. Ook wanneer ik height en width invul krijg je wel wat beter maar nog steeds niet de werkelijke grootte.
  maandag 3 mei 2010 @ 16:28:54 #292
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_80972938
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:47 schreef ReWout het volgende:

[..]

Nope, juist bij scale=1 geeft hij dit als resultaat. Ook wanneer ik height en width invul krijg je wel wat beter maar nog steeds niet de werkelijke grootte.
De werkelijke grootte hangt af van de resolutie van de afbeelding. Ik denk dat LaTeX standaard 72dpi pakt, maar een bitmapafbeelding heeft niet echt een heel duidelijke werkelijke grootte.

Daarvoor kun je in pdfTeX \pdfimageresolution=300 doen b.v. (om 300dpi te gebruiken als standaardresolutie voor bitmaps). Het beste is echter gewoon een breedte opgeven in cm/inch.

Ik weet namelijk ook niet precies waar jij je vergelijking op baseert, op de grootte van de afbeelding als je Acrobat op 100% zet?
pi_80973423
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

De werkelijke grootte hangt af van de resolutie van de afbeelding. Ik denk dat LaTeX standaard 72dpi pakt, maar een bitmapafbeelding heeft niet echt een heel duidelijke werkelijke grootte.

Daarvoor kun je in pdfTeX \pdfimageresolution=300 doen b.v. (om 300dpi te gebruiken als standaardresolutie voor bitmaps). Het beste is echter gewoon een breedte opgeven in cm/inch.

Ik weet namelijk ook niet precies waar jij je vergelijking op baseert, op de grootte van de afbeelding als je Acrobat op 100% zet?
yup, maar zal eens kijken wat \pdfimageresolution doet.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:05:49 #294
238641 Hondenbrokken
pi_80986613
Hoe installeer je tikz op een miktexdistributie? Kan ik de package-manager gebruiken? Is er een installatieprogramma? Of moet ik met de hand folders gaan zitten kopiëren?
De handleiding vind ik niet echt duidelijk: http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf
Jesus hates you.
pi_80987409
Gewoon \usepackage{tikz}? En wanneer je die niet hebt start->programma's->miktex->maintaince (admin)->package manager (admin) en dan tikz selecteren.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:51:32 #296
238641 Hondenbrokken
pi_80989147
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:19 schreef ReWout het volgende:
Gewoon \usepackage{tikz}? En wanneer je die niet hebt start->programma's->miktex->maintaince (admin)->package manager (admin) en dan tikz selecteren.
Als ik heb gewoon import krijg ik allemaal errors zoals:
quote:
Error: /undefinedfilename in (Voorbeeld.ps)
Last OS error: No such file or directory
GPL Ghostscript 8.70: Unrecoverable error, exit code 1
Ik denk dus dat ik hem niet heb en dat miktex ook niet in staat is hem on the fly te installeren. (zoals je met veel packages kunt doen).
Bij het gebruik van de package-manager kan ik alleen een package vinden met de naam "tikz-inet" beschreven als "draw interaction netz with tikz". Moet ik die installeren?
Jesus hates you.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:17:53 #297
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_81000348
Ik ken MikTeX zelf niet of nauwelijks. Maar ik vind het vreemd dat tikz niet in de packagelijst zou staan. Welke versie van MikTeX gebruik je? En triggert zelfs een allerkleinst document als:

1
2
3
4
5
\documentclass{minimal}
\usepackage{tikz}
\begin{document}
Boeh!
\end{document}

De installatie niet?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:17:36 #298
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_81022643
Misschien heet het pakket pgf ofzo?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:51:28 #299
238641 Hondenbrokken
pi_81028405
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:17 schreef Iblis het volgende:
Ik ken MikTeX zelf niet of nauwelijks. Maar ik vind het vreemd dat tikz niet in de packagelijst zou staan. Welke versie van MikTeX gebruik je? En triggert zelfs een allerkleinst document als:
[ code verwijderd ]

De installatie niet?
Ja, dat werkt wel,.
Ik probeerde de code op deze site te runnen en die deed het niet en ik nam aan dat het aan tikz lag.
Jesus hates you.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:16:56 #300
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_81029741
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:51 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ja, dat werkt wel,.
Ik probeerde de code op deze site te runnen en die deed het niet en ik nam aan dat het aan tikz lag.
Ook niet nadat je tikz hebt geïnstalleerd? En zo nee, wat is dan de foutmelding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')