Je hebt ook de package tabularx, dat definieert een tabular met een X kolom, zo dus:quote:Op woensdag 28 april 2010 12:32 schreef ReWout het volgende:
Ander vraagje dan maar
Ik heb het de box equation commando...
[ code verwijderd ]
Deze gebruik ik nu zo
[ code verwijderd ]
Hij geeft dan de error "Float(s) lost". De fout zit hem in minipage... omdat hij bij
[ code verwijderd ]
De fout ook retouneert. Maar waarom? (table gebruiken i.p.v. ctable maakt geen enkel verschil)
Ik heb nu gewoon de table environment weg gelaten en alleen tabular met een paragraaf box, gebruikt dan doet ie het wel. Alleen tjah dan moet je die lengte van de paragraaf box wel definieren terwijl ik juist natuurlijk wel liever heb dat ie dit automatisch regelt
Dit doet het dus wel.
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | \boxeqn{ \begin{equation} x = y + z \end{equation} Where \begin{tabularx}{\linewidth}{rcX} x & = & is blabla \\ y & = & is bloblo \\ z & = & is blublu \end{tabularx}} \end{document} |
Er zijn verscheidene packages die dat doen, b.v. algorithm2e, algorithms en algorithmic, je moet zelf maar even de documentaties bekijken en zien welke stijl je het meest bevalt. Ik weet b.v. niet of er zijn die de keywords snel anders laten worden.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:31 schreef Hondenbrokken het volgende:
Welke package raad je aan voor pseudocode?
Ook listings? Er hoeven geen keywords dikgedrukt te worden. (Ik schrijf dit keer in het Nederlands)
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | \begin{figure}[htbp!] \begin{center} \beginpgfgraphicnamed{img/fig_encoder.pdf} \begin{tikzpicture} \node at (-5,5) {\small$\theta_2 = 180\degree$}; \end{tikzpicture} \endpgfgraphicnamed \end{center} \caption{A encoder and it's components.} \label{fig:encoder} \end{figure} |
| 1 2 3 | \defbibheading{Literatuur}{\section*{Literatuur}} \bibliography{bronnen}{} |
En kan iemand even verifieren of het onderstaande tikz voorbeeld bij hem werkt? Van http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf pagina 158quote:Preface III
Summary (English) IV
Zusammenfassung (Deutsch) V
Samenvatting (Nederlands) VI
List of Figures IX
List of Tables X
1 Introduction 1
1.1 Structure of the report . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
| 1 2 3 4 5 | \node (a1) at (0,0) {not gridded}; \node (b1) [above=of a1] {fooy}; \node (c1) [above=of b1] {a}; \end{tikzpicture} |
| 1 2 3 4 5 6 7 | Extra }, or forgotten \endgroup. Missing } inserted. Missing } inserted. Missing \endgroup inserted. Package PGF Math Error: Unknown function `of'. \node (b1) [above=(of a1)] Package PGF Math Error: Unknown function `of'. \node (c1) [above=(of b1)] |
Mijn Chicago Manual of Style suggereert dat zowel de Table of Contents, als de List of Illustrations als de List of Tables (in die volgorde) vóór Foreword & Preface komen; ik zou ze inderdaad wel op de Table of Contents laten voglen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:49 schreef ReWout het volgende:
Wat is eigenlijk de norm m.b.t. lijst van tabellen en figuren? voor de kern of achter de kern?
[..]
Dat werkt bij mij gewoon, als ik dit als minimaal zelfstandig document gebruik, dan compileert het probleemloos:quote:En kan iemand even verifieren of het onderstaande tikz voorbeeld bij hem werkt? Van http://www.ctan.org/tex-a(...)ic/pgf/pgfmanual.pdf pagina 158
[ code verwijderd ]
De volgende errors krijg ik dan:
[ code verwijderd ]
Alleen de laatste twee errors zijn interessant, de rest wordt zeer waarschijnlijk door die veroorzaakt. Iemand een idee? Ik heb me packages ook geupdate en "of" weghalen hielp ook niet.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \usepackage{tikz} \usetikzlibrary{positioning} \begin{document} \begin{tikzpicture}[every node/.style=draw,node distance=5mm] \node (a1) at (0,0) {not gridded}; \node (b1) [above=of a1] {fooy}; \node (c1) [above=of b1] {a}; \end{tikzpicture} \end{document} |
Thanks ik voor het eerste en tweedequote:Op maandag 3 mei 2010 09:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mijn Chicago Manual of Style suggereert dat zowel de Table of Contents, als de List of Illustrations als de List of Tables (in die volgorde) vóór Foreword & Preface komen; ik zou ze inderdaad wel op de Table of Contents laten voglen.
[..]
Dat werkt bij mij gewoon, als ik dit als minimaal zelfstandig document gebruik, dan compileert het probleemloos:
[ code verwijderd ]
Misschien dat er iets anders is in jouw code (de foutmelding heeft het over regel 210) dat problemen geeft; zo’n minimaal zelfstandig voorbeeld helpt dan erg in het vinden van de fout.
Nope, juist bij scale=1 geeft hij dit als resultaat. Ook wanneer ik height en width invul krijg je wel wat beter maar nog steeds niet de werkelijke grootte.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:31 schreef BasementDweller het volgende:
Werkt [scale=1] niet? Of check anders de dimensies van je afbeelding en stop dat in [height=...,width=...]
De werkelijke grootte hangt af van de resolutie van de afbeelding. Ik denk dat LaTeX standaard 72dpi pakt, maar een bitmapafbeelding heeft niet echt een heel duidelijke werkelijke grootte.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:47 schreef ReWout het volgende:
[..]
Nope, juist bij scale=1 geeft hij dit als resultaat. Ook wanneer ik height en width invul krijg je wel wat beter maar nog steeds niet de werkelijke grootte.
yup, maar zal eens kijken wat \pdfimageresolution doet.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
De werkelijke grootte hangt af van de resolutie van de afbeelding. Ik denk dat LaTeX standaard 72dpi pakt, maar een bitmapafbeelding heeft niet echt een heel duidelijke werkelijke grootte.
Daarvoor kun je in pdfTeX \pdfimageresolution=300 doen b.v. (om 300dpi te gebruiken als standaardresolutie voor bitmaps). Het beste is echter gewoon een breedte opgeven in cm/inch.
Ik weet namelijk ook niet precies waar jij je vergelijking op baseert, op de grootte van de afbeelding als je Acrobat op 100% zet?
Als ik heb gewoon import krijg ik allemaal errors zoals:quote:Op maandag 3 mei 2010 22:19 schreef ReWout het volgende:
Gewoon \usepackage{tikz}? En wanneer je die niet hebt start->programma's->miktex->maintaince (admin)->package manager (admin) en dan tikz selecteren.
Ik denk dus dat ik hem niet heb en dat miktex ook niet in staat is hem on the fly te installeren. (zoals je met veel packages kunt doen).quote:Error: /undefinedfilename in (Voorbeeld.ps)
Last OS error: No such file or directory
GPL Ghostscript 8.70: Unrecoverable error, exit code 1
| 1 2 3 4 5 | \usepackage{tikz} \begin{document} Boeh! \end{document} |
Ja, dat werkt wel,.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:17 schreef Iblis het volgende:
Ik ken MikTeX zelf niet of nauwelijks. Maar ik vind het vreemd dat tikz niet in de packagelijst zou staan. Welke versie van MikTeX gebruik je? En triggert zelfs een allerkleinst document als:
[ code verwijderd ]
De installatie niet?
Ook niet nadat je tikz hebt geïnstalleerd? En zo nee, wat is dan de foutmelding?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:51 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ja, dat werkt wel,.
Ik probeerde de code op deze site te runnen en die deed het niet en ik nam aan dat het aan tikz lag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |