Ja I know, maar dan moet je wel Adobe Prof. hebben. Maar volgens mij gaat het hem ook niet zo zeer om het commentaar meer om de het verslag later te kunnen aanpassen schat ik, hoewel het natuurlijk niet met zoveel woorden wordt gezegd.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef Iblis het volgende:
Als je Adobe professional hebt dan kun je commenting aanzetten (dat kan ook in de reader gebruikt worden dan), en dan kan je begeleider nog steeds commentaar geven, als dat zijn of haar belangrijkste voorkeur voor Word is.
Er is een ‘multiple master’ technology ontwikkeld door Adobe, maar die is weer verlaten. Sommige pro fonts hebben wel verschillende stijlen, zoals Caption/Regular/Display, maar niets zo uitgebreid als TeX. En het moet wel gezegd worden, het is ook met name voor wetenschappelijke teksten van groter belang, omdat je daar nog weer subscripts in subscripts hebt, enz.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:18 schreef Mindstream het volgende:
@ Iblis
LOL, dit wist ik niet, LaTeX is echt superieur aan Word.
Wat een oplossing voor Word zou kunnen zijn is lengte en breedte richting niet gelijkmatig opschalen.
bv: lettertype grootte van 20 tov 10 betekent niet 2 keer zo groot maar 2 keer zo groot in de lengte en 1.9 keer zo groot in de breedte.
Dan geef je hem toch de .tex filequote:Op donderdag 18 maart 2010 10:32 schreef ReWout het volgende:
[..]
Ja I know, maar dan moet je wel Adobe Prof. hebben. Maar volgens mij gaat het hem ook niet zo zeer om het commentaar meer om de het verslag later te kunnen aanpassen schat ik, hoewel het natuurlijk niet met zoveel woorden wordt gezegd.
Moet hij wel met tex kunnen omgaan natuurlijkquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Mindstream het volgende:
[..]
Dan geef je hem toch de .tex file
Tekst veranderen in .tex is net zo makkelijk als in Wordquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:54 schreef ReWout het volgende:
[..]
Moet hij wel met tex kunnen omgaan natuurlijk
vandaar de knipoogquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:54 schreef ReWout het volgende:
[..]
Moet hij wel met tex kunnen omgaan natuurlijk
Dat pdf-bestand ziet er erg gelikt uit. Weet jij welk lettertype ze daar gebruiken?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:42 schreef Iblis het volgende:
En in pdfLaTeX heb je ook nog expansion en protrusion waarbij individuele karakters een heel klein beetje uitgerekt of gekrompen kunnen worden (~1%), wat nog evenwichtiger regels kan opleveren (en bepaalde tekens worden een stukje in de kantlijn gezet, waardoor de kantlijn niet mathematisch recht is (d.w.z. het meest-rechte zwarte stukje van een letter steekt de kantlijn in), maar optisch wel rechter is.
Je hebt daarvoor de package microtype nodig.
Bitstream Charter volgens mij. Voorbeeld 1, Voorbeeld 2.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:02 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat pdf-bestand ziet er erg gelikt uit. Weet jij welk lettertype ze daar gebruiken?
Inderdaadquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:02 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat pdf-bestand ziet er erg gelikt uit. Weet jij welk lettertype ze daar gebruiken?
Klopt jaquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bitstream Charter volgens mij. Voorbeeld 1, Voorbeeld 2.
Die volg ik even niet. Je header staat nu in de marge en dat wil je niet?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:42 schreef BasementDweller het volgende:
Hoe krijg ik tekst in de rechterbovenhoek binnen de topmargin?
Nee, mijn header staat niet in de topmargin.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die volg ik even niet. Je header staat nu in de marge en dat wil je niet?
Ah ja, ik wou dus eigenlijk dat die "header" wel in de margin kwamquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:34 schreef Iblis het volgende:
Ja, kopteksten (headers in het Engels). Daarvoor is fancyhdr het meest geschikt, maar als je b.v. memoir gebruikt biedt dat zelf faciliteiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |