M.i. ligt het vooral aan de instelling van Laura. Ze wil iets, krijgt haar zin niet en gaat stampvoeten.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Tja, dat is ook een manier natuurlijkNiet meteen ingrijpen en het dan zo uit de hand laten lopen dat je kunt zeggen, nu kun je het helemaal wel vergeten de komende 1 a 2 jaar.
Ik weet niet waar de verantwoordelijkheden liggen. Wie is er verantwoordelijk voor Laura's schoolverzuim, haar vader of Jeugdzorg?
Als je dat psych rapport leest staat dat ze achter loopt als 14 jarige op de rest.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je dan zo naar dat psych rapport kijkt, dan moet je het er dus mee eens zijn, dat ze geestelijk niet in staat is zo'n reis te maken. Of heeft haar psych toestand alleen maar invloed op haar schoolprestaties?
quote:Op woensdag 23 december 2009 08:13 schreef Disana het volgende:
Niet gek omdat ze veel voor haar kiezen heeft gekregen vindt de advocaat.
Pa heeft inderdaad de media ingeschakeld maar zij moet het maar accepteren?quote:Oh, wauw, ze mag niet 2 jaar gaan zeilen. Ja dan krijg je wat voor je kiezen.
De media-aandacht is vervelend, maar daar is pappie mee begonnen.
Ze loopt achter op de rest, maar kan dan best 2 jaar school missen?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je dat psych rapport leest staat dat ze achter loopt als 14 jarige op de rest.
Maw, ze wordt langs een maatlat gelegd die aangeeft dat er iets fout zit.
Daar heb ik een probleem mee.
Dat ze prestatie gedreven is is op zich niks mis mee, de halve politiek zit daar vol mee.
Iedereen reageert anders op bepaald nieuws of op stress of op wat dan ook.
Ik herken veel uit het rapport wat ik ook gepost heb in het vorige deel.
Dat is dus mijn vraag, waar ligt de grens van de verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:37 schreef Gia het volgende:
Oh, enneh.....niet meteen ingrijpen!! Die uitspraak is pas anderhalve maand geleden geweest. Hoe snel moet JZ ingrijpen? Hadden ze haar na één onvoldoende uit huis moeten plaatsen dan?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat men probeerd om haar in een keurslijf te persen wat niet past.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze loopt achter op de rest, maar kan dan best 2 jaar school missen?
Jij verwacht dat ze op een boot wel die achterstand in kan lopen?
Prestatiegerichtheid wil niet meteen zeggen dat dat voor alles geldt.quote:Juist door die achterstand is het beter als ze gewoon op school blijft en die reis nog een tijdje uitstelt.
En haar prestatiegerichtheid kan ze beter op haar schoolwerk richten.
Dat is niet wat ik post, maar dat je dat niet JZ of andere instanties mag verwijten.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Pa heeft inderdaad de media ingeschakeld maar zij moet het maar accepteren?
Dat is wat je post namelijk.
Als zeilen je passie is, en daarom een deel van jezelf, dan mag je twee jaar jezelf niet zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, wauw, ze mag niet 2 jaar gaan zeilen. Ja dan krijg je wat voor je kiezen.
De media-aandacht is vervelend, maar daar is pappie mee begonnen.
Dit is geen standje, die meid moet moet en zal gebroken worden.quote:[..]
Wat voor hulp hadden ze verwacht van de instanties? Een kind gooit de kont tegen de krib en krijgt, terecht, een standje.
Misschien. Mag een mens dan helemaal geen fouten maken? Ook niet gezien de situatie?quote:[..]
Goed, dat is nu op!![]()
Wel eens alleen gezeild? Wel eens volop in de mediabelangstelling gestaan waarbij half Nederland je een verwend nest vind en je daarom van alles toewenst (pak slaag, opsluiting, verkrachting, dood etc.)?quote:[..]
Dus duidelijk niet in staat weloverwogen beslissingen te nemen. En dat moet dan de wereld over zeilen?
Apart van de pers, niet van je familie! Het lijkt wel of ze een zwaar misdrijf heeft begaan.quote:[..]
Dit werd eerder nog als positief benoemd. Niet naar de aankomsthal waar de pers en belangstellenden staan, maar eerst even apart.
Je verwijt pa de werkwijze van Jeugdzorg? Pa mag dan niet altijd even subtiel zijn, Jeugdzorg gebruikt deze zaak ook om zich te profileren.quote:[..]
Terecht, eerst maar eens haar verhaal horen, zonder eerst ingefluisterd te zijn wat te zeggen. Daarbij is ze niet gearresteerd, dus heeft die advocaat bij dat gesprek niets te zoeken.
[..]
Waar pa mee begonnen is. De rest is een gevolg van.
[..]
Heb jij haar plannen gelezen? Zo ja, was schort er nu nog aan?quote:Op welke rechten is haar niet gewezen?
Mij lijkt het allemaal heel duidelijk. Ze mocht bij vader wonen en zich voorbereiden op de reis en dan zou in het voorjaar bekeken worden of ze kon zeilen.
Als antwoord hierop gaat ze zich gedragen als een doorgedraaide, verwende puber, met alle gevolgen van dien.
Sorry hoor, maar ze roept het over zichzelf af.
[..]
Zij is onhandelbaar, alleen omdat ze niet meteen, mag afvaren, met de voorbereiding die ze tot nu toe heeft gedaan, te weinig dus.
Je kunt niet altijd je zin krijgen.
Want?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik post, maar dat je dat niet JZ of andere instanties mag verwijten.
Het wordt nu aangehaald alsof dit haar door instanties is aangedaan en dat is niet zo. Het is haar door haar vader aangedaan. En ja, nogmaals ik snap dat het vervelend voor haar is. Maar het is geen reden om dan maar te zeggen: Tja, ze heeft zoveel voor haar kiezen gehad, en bladiebla.....
Steevast dezelfde fout, hè?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat men probeerdT om haar in een keurslijf te persen wat niet past.
Wil ook niet zeggen dat ze dan maar lekker obstinaat kan zijn en haar zin door moet drijven.quote:Prestatiegerichtheid wil niet meteen zeggen dat dat voor alles geldt.
Je brengt het leuk, maar op jouw manier gaat ze nooit meer een reis maken. Alles wat met zeilen te maken heeft wordt gekoppeld aan een trauma.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Steevast dezelfde fout, hè?![]()
Zoveel tieners moeten in dat keurslijf, het past vrijwel geen enkel kind! Waarom is zij bijzonder en hoeft zij niet in de pas te lopen? Kom op zeg, alsof er iets vreselijks van haar gevraagd wordt!
[..]
Wil ook niet zeggen dat ze dan maar lekker obstinaat kan zijn en haar zin door moet drijven.
Ik hoop dat ze haar weer in het gareel krijgen, desnoods ver van pa verwijderd. Dan kan ze in de toekomst best die reis maken.
Ik hoop dat ze haar weer in het gareel krijgen, desnoods ver van pa verwijderd. Dan kan ze in de toekomst best die reis maken.quote::
Op woensdag 23 december 2009 08:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Steevast dezelfde fout, hè?
Zoveel tieners moeten in dat keurslijf, het past vrijwel geen enkel kind! Waarom is zij bijzonder en hoeft zij niet in de pas te lopen? Kom op zeg, alsof er iets vreselijks van haar gevraagd wordt!
[..]
Wil ook niet zeggen dat ze dan maar lekker obstinaat kan zijn en haar zin door moet drijven.
Zoveel jongeren hebben een passie die ze nog even moeten uitstellen tot ze klaar zijn met hun studie, waarom is dit voor Laura nou zo erg?quote:Op woensdag 23 december 2009 08:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als zeilen je passie is, en daarom een deel van jezelf, dan mag je twee jaar jezelf niet zijn.
Lijkt me pittig.
Tuurlijk, oe stoute JZ.quote:Dit is geen standje, die meid moet moet en zal gebroken worden.
Oh? Je bedoelt dat dit maar vergoed moet worden door de staat of zo? Op = op. Pech.quote:Misschien. Mag een mens dan helemaal geen fouten maken? Ook niet gezien de situatie?
die belangstelling heeft ze helemaal aan haar vader te danken. We leven nu eenmaal in een mediatijdperk waar iedereen zijn/haar mening kan ventileren. Ze had ook gewoon weg kunnen blijven van de publieke opinies, ze niet willen lezen. Je kunt niet verwachten dat mensen hun mening voor zich houden om dat arme kind te sparen.quote:Wel eens alleen gezeild? Wel eens volop in de mediabelangstelling gestaan waarbij half Nederland je een verwend nest vind en je daarom van alles toewenst (pak slaag, opsluiting, verkrachting, dood etc.)?
Ik ben benieuwd hoelang jij dat volhoudt.
Niks mis mee, ze moest gehoord worden voordat ze ingefluisterd kon worden door ouders/advocaat. Heel gewoon.quote:Apart van de pers, niet van je familie! Het lijkt wel of ze een zwaar misdrijf heeft begaan.
JZ heeft uitgevoerd wat de rechter heeft opgedragen. Welke werkwijze is er dan fout en hoe hadden ze het dan, volgens jou, wel moeten doen?quote:Je verwijt pa de werkwijze van Jeugdzorg? Pa mag dan niet altijd even subtiel zijn, Jeugdzorg gebruikt deze zaak ook om zich te profileren.
Volgens het rapport van de rechtzaak: Geen EHBO-diploma, onvoldoende ervaring met slaapmanagement, geen onderwijs geregeld voor onderweg, onvoldoende duidelijk hoe zij onderweg begeleid wordt.quote:Heb jij haar plannen gelezen? Zo ja, was schort er nu nog aan?
Kat in het nauw!! Ze mag niet zomaar 2 jaar over de wereld zeilen en jij noemt dat een kat in het nauw?quote:Jij mag dit zien als verwend gedrag, ik zie een kat in het nauw. Instanties kunnen iemands leven goed overhoop zetten. Daar kan geen solo-reis tegenop, op de grillen van de natuur kan je enigszins anticiperen, van mensen, en zeker als er een compleet apparaat achterstaan, moet je maar zien wat je mag verwachten.
Tieners passen per definitie niet in een mal omdat ze last van hormonen hebben en dus aan veel veranderingen tegelijk onderhevig zijnquote:Op woensdag 23 december 2009 08:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer zoveel tieners niet in dat keurslijf passen zou dat dat in houden dat er iets fundamenteels fout zit?
Hé!!!!! Ik zeg toch helemaal niet dat ze dat niet vervelend mag vinden!! Ja, ze mag dat vervelend vinden! Maar het is niet de schuld van JZ of zo.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Want?
Er wordt nu namens haar gepraat?
Wie ben jij om dat te bepalen wat ze wel of niet mag vinden?
Wanneer zij ondersteboven is van de media aandacht is dat haar goed recht om te ventileren.
Die media aandacht is 1 bliok in de blokkendoos die geleid hebben tot deze ineenstorting.
Boe fucking hoe.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Je brengt het leuk, maar op jouw manier gaat ze nooit meer een reis maken. Alles wat met zeilen te maken heeft wordt gekoppeld aan een trauma.
Precies. En in Laura's geval is helemaal niet gezegd dat ze die reis niet mag maken, alleen dat er nog wat voorbereidingen getroffen moeten worden. En daar wordt schijnbaar door pa niks aan gedaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Tieners passen per definitie niet in een mal omdat ze last van hormonen hebben en dus aan veel veranderingen tegelijk onderhevig zijn
Het is de taak van de maatschappij om ze een kader te geven waarin ze zowel op het goede pad blijven (geen domme dingen doen) als kunnen experimenteren.
Nou ja, ik vraag me af wat er te begeleiden viel afgezien van erop toezien dat ze niet met de noorderzon vertrok. Was het de taak van Jeugdzorg om haar klaar te stomen voor de reis na het voorjaar? Dat denk ik in elk geval niet. Was het de taak op te letten dat ze het goed deed op school? Daar waren eerder geen problemen.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. En in Laura's geval is helemaal niet gezegd dat ze die reis niet mag maken, alleen dat er nog wat voorbereidingen getroffen moeten worden. En daar wordt schijnbaar door pa niks aan gedaan.
Tja, dan kun je, als Laura zijnde, inderdaad angst gaan krijgen dat het allemaal niet meer door zal gaan. Maar dat ligt dan wel aan pa, die niks regelt, niet aan JZ die haar alleen begeleidt.
Dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 08:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé!!!!! Ik zeg toch helemaal niet dat ze dat niet vervelend mag vinden!! Ja, ze mag dat vervelend vinden! Maar het is niet de schuld van JZ of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |