Dat dus. Het zijn ook altijd van die typische mensen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:38 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral hilarisch zijn de mensen die zich eerst in december volvreten en dan in januari gaan afvallen. Iets zegt me dat je dan al met 1-0 achter staat.
fail.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:39 schreef John_Q het volgende:
In before the 'wat zijn jouw goede voornemens?'
Fail.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:39 schreef John_Q het volgende:
Wel terechte klacht btw, doen mensen gewoon zodat ze zich weer voor een paar dagen goed voelen, totdat de voornemens alweer mislukken.
Edit: aaaarghhh te laat
Geen natuurlijk, ik ben perfect.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:38 schreef FunkyHomosapien het volgende:
wat zijn jouw goede voornemens?
wat goed van je.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Geen natuurlijk, ik ben perfect.
Jamerrrrrrrrrrrrrrrrrrr.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:39 schreef John_Q het volgende:
Nou hè?quote:
volgens mij is griekjeee echt een 40 jarige uitgezakte vrachtwagenchauffeuse.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:41 schreef Cho-Seung-Hui het volgende:
goede voornemen: griekjeee versieren
Dan zit ik wel weinig op de weg dan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
volgens mij is griekjeee echt een 40 jarige uitgezakte vrachtwagenchauffeuse.
nee, vrouwen kunnen niet rijden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
volgens mij is griekjeee echt een 40 jarige uitgezakte vrachtwagenchauffeuse.
Beargumenteer dan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:44 schreef Koenani het volgende:
Zeiken over goede voornemens is echt heel erg:
Omdat onder andere:quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef Siddartha het volgende:
Ik hoop ieder jaar weer dat dit soort topics niet wééér volgend jaar geopend word.
nee jij.quote:
Nee, nou heb je me.quote:
Wat moet ik beargumenteren?quote:
je klacht.quote:
Dat staat al in de OP: ze worden doorgaans niet gerealiseerd, zijn vaak niet haalbaar voor de betreffende persoon en als je echt iets wilt veranderen kan dat op ieder moment van het jaar.quote:
Ik hoef geen fobo met iedere dag 10.000.000 views aan rukkende fok!ers.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
en waarom je geen full bodyshot pics hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik hoef geen fobo met iedere dag 10.000.000 views aan rukkende fok!ers.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Bluf full body shot in de sneeuw.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:52 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat was dat dan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:56 schreef Drinky het volgende:
Mijn goede voornemen van vorig jaar is me wel gelukt, maarja, het was niet echt een voornemen, ging gewoon spontaan een maand na het nieuwe jaar
En omdat het een standaard klacht is, die wel gegrond is. Maar iedereen is daar al van op de hoogte, dus het feit dat jij het meldt, is:quote:
Uhuh.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef Otis2.0 het volgende:
Wat een matig topic. Het lijkt een beetje alsof je klaagt, puur om iets te klagen te hebben.
Oh nou dan zal ik de volgende keer speciaal voor jou wel een klacht maken die voor niemand herkenbaar is en waar al hélémaal niemand van de hoogte is.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef Koenani het volgende:
[..]
En omdat het een standaard klacht is, die wel gegrond is. Maar iedereen is daar al van op de hoogte, dus het feit dat jij het meldt, is:
HEY BRADA HEB JY DIE TAN2SPANGE GRIEKJEEE NOU NOG NIET GEGEVEN DAMN MATTIE JY BENT WEL CLASSY WACHT GEWOON OP DE CHICKA DIE MOET NAAR J0UW KOMEN WANT ANDERS BEN JE GEEN PLAYER IK SNAP JE WEL BRADA PEACE OUT ONE LUV!quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:43 schreef Cho-Seung-Hui het volgende:
[..]
nee, vrouwen kunnen niet rijden.
Af te vallen en weer te gaan sportenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Je praat onzin en je weet het.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:59 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Da's niet zo mooi, griekje. Helemaal niet zelfs.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
Af te vallen en weer te gaan sportenSerieus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik geloof er niks van.quote:
Fo shizzle ik ga toch niet tegen jou liegen griekjeeequote:
Nee oké, dat is ook weer zo.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:04 schreef Drinky het volgende:
[..]
Fo shizzle ik ga toch niet tegen jou liegen griekjeee
Nee, dit is gewoon een basic klacht, die elk jaar weer rond deze tijd in KLB verschijnt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:58 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Oh nou dan zal ik de volgende keer speciaal voor jou wel een klacht maken die voor niemand herkenbaar is en waar al hélémaal niemand van de hoogte is.
Dit is mijn eerste account, seriously.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:06 schreef Lamon. het volgende:
Ga jij in het nieuwe jaar toegeven dat je een kloon bent?
Verder ben ik het wel met de klacht eens, als je jezelf wilt verbeteren moet dat op ieder moment kunnen, niet omdat een kalender het aangeeft.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:37 schreef griekjeee het volgende:
Waarom in vredesnaam in het nieuwe jaar?
Pas vanaf dit jaar ja?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Goede voornemens zijn masturbatie en zelfverheerlijking.
Ja, ze denken hun leven te kunnen beteren en dat dat het beste kan in het nieuwe jaar, met een schone lei. Ze vergeten alleen dat je oude gewoontes niet in een dag resetquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef griekjeee het volgende:
Waarom zouden mensen dat eigenlijk doen, denken ze meer gemotiveerd te zijn omdat het aan een bepaalde datum vast hangt?
Omdat je het toch op ieder moment moet kunnen veranderen als je het echt wilt?quote:
Het begin van een nieuw jaar. Dit kun je zien als een nieuw begin en een mooi moment om slechte gewoonten vaarwel te zeggen. Zo ingewikkeld is het niet allemaal toch?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:10 schreef griekjeee het volgende:
Waarom zouden mensen dat eigenlijk doen, denken ze meer gemotiveerd te zijn omdat het aan een bepaalde datum vast hangt?
Altijd als je leven wilt verbeteren geef je toe dat het een doel heeft en dat je jezelf beter gunt. 1 Januari is een dag van wereldwijde masturbatieorgieën.quote:
Yup. Maar dat was m'n vraag niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:11 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Omdat je het toch op ieder moment moet kunnen veranderen als je het echt wilt?
Jawel, want waarom falen de meesten dan? Ik denk juíst omdat men dan de goede voornemens maken, maken ze die niet om de juiste redenen. Je bent imo meer gemotiveerd als je dit op een willekeurige dag doet voor jezelf- en niet omdat andere toevallig op één januari ook goede voornemens maken. Bovendien willen mensen vaak in één keer veranderen wat ze al jaren 'fout' doen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:12 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Het begin van een nieuw jaar. Dit kun je zien als een nieuw begin en een mooi moment om slechte gewoonten vaarwel te zeggen. Zo ingewikkeld is het niet allemaal toch?
Daarnaast is er misschien meer houvast en motivatie, aangezien mensen om zich heen zien dat anderen ook goede voornemens maken.
Waarom niet, het moet natuurlijk wel kunnen maar wat ik zie is dat velen hun gestelde doelen niet halen. En dan vind ik het onzinnig om ze überhaupt te stellen voor één januari.quote:
Dat ze hun doelen niet halen heeft niks met de datum te maken maar met de gestelde doelen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:17 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Waarom niet, het moet natuurlijk wel kunnen maar wat ik zie is dat velen hun gestelde doelen niet halen. En dan vind ik het onzinnig om ze überhaupt te stellen voor één januari.
Ja, dat. Niet zo naar de bekende weg vragen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Choad het volgende:
Omdat voor veel mensen het begin van het nieuwe jaar aanvoelt als een schone lei. Een nieuw jaar met nieuwe ronden, nieuwe kansen, etc. Is puur gevoelsmatig. Ik doe er zelf ook niet aan maar ja als andere mensen dat wel willen doen![]()
Slotje
Mensen zijn van nature falers.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Jawel, want waarom falen de meesten dan?
Dat weet ik niet, nattevingerwerk natuurlijk.quote:Ik denk juíst omdat men dan de goede voornemens maken, maken ze die niet om de juiste redenen. Je bent imo meer gemotiveerd als je dit op een willekeurige dag doet voor jezelf- en niet omdat andere toevallig op één januari ook goede voornemens maken.
Goede zaak voor die mensen. Ze willen zichzelf in ieder geval verbeteren.quote:Bovendien willen mensen vaak in één keer veranderen wat ze al jaren 'fout' doen.
Ik heb ook niets tegen mensen die zichzelf willen verbeteren, maar wel tegen mensen die goede voornemens hebben- puur omdat iedereen het doet- en dan vervolgens falen. End at is denk ik wel de meerderheid. Dat jij toevallig mensen kent die de gestelde doelen wel halen is leuk voor ze, maar neemt mijn klacht niet weg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:19 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, dat. Niet zo naar de bekende weg vragen.
[..]
Mensen zijn van nature falers.
[..]
Dat weet ik niet, nattevingerwerk natuurlijk.
[..]
Goede zaak voor die mensen. Ze willen zichzelf in ieder geval verbeteren.
Ik ken overigens genoeg mensen die zich wél aan de goede voornemens die ze hebben gemaakt hebben gehouden.
Ik denk beide. Ze stellen ze vaak meer om 'het stellen', en dat zorgt ervoor dat deze mensen niet gemotiveerd zijn. Naast dat de doelen vaak ook nog eens onredelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat ze hun doelen niet halen heeft niks met de datum te maken maar met de gestelde doelen.
Het is enorm hypocriet om al een maand te weten wat je goede voornemen gaat zijn maar je in de tussentijd je compleet klemvreten, twee pakjes sigaretten per dag roken, niet leren want het is bijna Kerst, etc. Als je iets wilt veranderen moet je vandaag starten anders is het gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Choad het volgende:
Omdat voor veel mensen het begin van het nieuwe jaar aanvoelt als een schone lei. Een nieuw jaar met nieuwe ronden, nieuwe kansen, etc. Is puur gevoelsmatig. Ik doe er zelf ook niet aan maar ja als andere mensen dat wel willen doen![]()
Slotje
Precies.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is enorm hypocriet om al een maand te weten wat je goede voornemen gaat zijn maar je in de tussentijd je compleet klemvreten, twee pakjes sigaretten per dag roken, niet leren want het is bijna Kerst, etc. Als je iets wilt veranderen moet je vandaag starten anders is het gedoemd te mislukken.
Nee, je moet het zo lang mogelijk voor je uitstellen, want hoop doet leven en teleurstelling zorgt voor depressies.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is enorm hypocriet om al een maand te weten wat je goede voornemen gaat zijn maar je in de tussentijd je compleet klemvreten, twee pakjes sigaretten per dag roken, niet leren want het is bijna Kerst, etc. Als je iets wilt veranderen moet je vandaag starten anders is het gedoemd te mislukken.
Stilstand is achteruitgang.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:32 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Nee, je moet het zo lang mogelijk voor je uitstellen, want hoop doet leven en teleurstelling zorgt voor depressies.
Nee, hoor. Dat is slechts wat de progressieve politici je willen doen geloven. Stilstand is het nu beleven in plaats van met niet bestaande tijdsperiodes bezig te zijn.quote:
Hij kan anderen toch verbeteren, da's ook een goed voornemenquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:28 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Otis is de goedheid zelve, kortom perfect. Daar valt niks aan te verbeteren.
Het kan altijd beter. Zolang je daar maar vandaag mee begint tenminste.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:37 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is slechts wat de progressieve politici je willen doen geloven. Stilstand is het nu beleven in plaats van met niet bestaande tijdsperiodes bezig te zijn.
Uiteindelijk verouderen- en sterven- we allemaal, kijken hoe je dan denkt over niet bestaande tijdsperiodes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:37 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is slechts wat de progressieve politici je willen doen geloven. Stilstand is het nu beleven in plaats van met niet bestaande tijdsperiodes bezig te zijn.
Beter betekent niet altijd vooruitgang. Reactionair gedachtegoed is tegenstrijdig met wat jij hier beweert.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het kan altijd beter. Zolang je daar maar vandaag mee begint tenminste.
Kun je jezelf nader verklaren? Ik heb geen idee wat je precies beweert namelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:45 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Uiteindelijk verouderen- en sterven- we allemaal, kijken hoe je dan denkt over niet bestaande tijdsperiodes.
Misschien jij, want ik ontken niet het bestaan van tijdsperioden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:46 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Kun je jezelf nader verklaren? Ik heb geen idee wat je precies beweert namelijk.
Het verleden en de toekomst bestaan allebei niet. Het zijn beide producten van ons ratio. Het enige wat we zeker weten is het nu, dit moment. Iets in het verleden is niet terug te halen en de toekomst is nog onbekend. Op het verleden valt slechts te reflecteren, de toekomst kun je slechts schatten. Alleen het heden is tastbaar en echt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:48 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Misschien jij, want ik ontken niet het bestaan van tijdsperioden.
quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:28 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Otis is de goedheid zelve, kortom perfect. Daar valt niks aan te verbeteren.
Hoe kom je erbij dat het verleden niet tastbaar en echt is? Het meeste wat we vandaag doen is ontstaan uit het verleden, dat is er niet van de ene op de andere dag. Je kunt misschien het moment zelf niet terughalen, maar vandaag is het product van het verleden dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Het verleden en de toekomst bestaan allebei niet. Het zijn beide producten van ons ratio. Het enige wat we zeker weten is het nu, dit moment. Iets in het verleden is niet terug te halen en de toekomst is nog onbekend. Op het verleden valt slechts te reflecteren, de toekomst kun je slechts schatten. Alleen het heden is tastbaar en echt.
Als niemand reflecteert en niemand plannen maakt, is er dan een verleden en een toekomst?
Maar het bestaat alleen op dit moment. Dat het een evolutie heeft doorgemaakt betekent niet dat het verleden er is. Wij maken het verleden in de tijdbalk in ons hoofd. Als je niet zou reflecteren en op die wijze herkennen waar het vandaan komt, zou het er gewoon zijn. En een product is niet het verleden zelf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:54 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het verleden niet tastbaar en echt is? Het meeste wat we vandaag doen is ontstaan uit het verleden, dat is er niet van de ene op de andere dag. Je kunt misschien het moment zelf niet terughalen, maar vandaag is het product van het verleden dat valt moeilijk te ontkennen.
Hoe verklaar jij dan herinneringen of- om een simpel voorbeeld te noemen- cadeautjes die je gisteren op je verjaardag hebt gekregen? Zijn dat allemaal hersenspinsels?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:58 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Maar het bestaat alleen op dit moment. Dat het een evolutie heeft doorgemaakt betekent niet dat het verleden er is. Wij maken het verleden in de tijdbalk in ons hoofd. Als je niet zou reflecteren en op die wijze herkennen waar het vandaan komt, zou het er gewoon zijn. En een product is niet het verleden zelf.
Nee, rationeel leven betekent plannen, maar tegelijkertijd erken ik dat ik dit slechts een leidraad is. Er kan immers veel veranderen zodat plannen waardeloos is. Nooit iets plannen maar alles gewoon beleven als het komt is echt leven, maar helaas onmogelijk in ons huidig bestaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:57 schreef griekjeee het volgende:
Bovendien: als je daar echt in gelooft, plan je dus zelf nooit iets? Immers, alleen het heden telt en de toekomst is sowieso onzeker.
Product van mijn ratio.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:59 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan herinneringen of- om een simpel voorbeeld te noemen- cadeautjes die je gisteren op je verjaardag hebt gekregen? Zijn dat allemaal hersenspinsels?
Sommige dingen kunnen niet zonder plannen. Hoe wil je afvallen zonder dat je daar een tijdsplan aanhangt. Hoe wil je een diploma halen? Hoe wil je carriere maken? Hoe wil je een eigen zaak start? Enzovoorts.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:00 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Nee, rationeel leven betekent plannen, maar tegelijkertijd erken ik dat ik dit slechts een leidraad is. Er kan immers veel veranderen zodat plannen waardeloos is. Nooit iets plannen maar alles gewoon beleven als het komt is echt leven, maar helaas onmogelijk in ons huidig bestaan.
Nee, en ik geloof ook wel dat meerdere mensen die exact hetzelfde meemaken hier totaal andere herinneringen aan kunnen overhouden, maar dat houdt niet automatisch in dat het niet werkelijk gebeurt is en dus deel van je verleden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:01 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Product van mijn ratio.
Als jij iets verkeerd herinnert of je herinnering simpelweg veranderd, is er dan sprake van een verleden?
Ik denk dat hij dat bedoeld met de laatste zin 'helaas is dat niet mogelijk in ons huidige bestaan.'quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Sommige dingen kunnen niet zonder plannen. Hoe wil je afvallen zonder dat je daar een tijdsplan aanhangt. Hoe wil je een diploma halen? Hoe wil je carriere maken? Hoe wil je een eigen zaak start? Enzovoorts.
Waarom wil je dat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef Trannellius het volgende:
Mijn streven voor 2010 is Mod te worden.
Je idee over een modschap komt niet overeen met de werkelijkheid.quote:
Ja, met andere respect afdwingende leeuwen als swarmahoerquote:Mijn plek op de leeuwenrots.
In elke samenleving heb je jaloerse mensen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Je idee over een modschap komt niet overeen met de werkelijkheid.
[..]
Ja, met andere respect afdwingende leeuwen als swarmahoer.
Je onderstreept dus wel dat alles ondervonden is aan perceptie. Dan kun je bij elke herinnering afvragen wat er werkelijk is gebeurt en wat slechts in de loop van de jaren in je hoofd is veranderd. Dat maakt het verleden dus niet tastbaar; als de een zegt dat dit is gebeurd, en de ander zegt dat dat is gebeurd, wat is er dan gebeurd? Je kunt er slechts naar gissen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:05 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Nee, en ik geloof ook wel dat meerdere mensen die exact hetzelfde meemaken hier totaal andere herinneringen aan kunnen overhouden, maar dat houdt niet automatisch in dat het niet werkelijk gebeurt is en dus deel van je verleden.
Alles is toch onderhevig aan perceptie? Zo kun je ook redeneren dat er geen heden is, omdat de beleving van iedereen anders zal zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:33 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Je onderstreept dus wel dat alles ondervonden is aan perceptie. Dan kun je bij elke herinnering afvragen wat er werkelijk is gebeurt en wat slechts in de loop van de jaren in je hoofd is veranderd. Dat maakt het verleden dus niet tastbaar; als de een zegt dat dit is gebeurd, en de ander zegt dat dat is gebeurd, wat is er dan gebeurd? Je kunt er slechts naar gissen.
Het verleden is er niet, slechts een afdruk van het verleden. Maar een afdruk is niet het verleden zelf. Ceci n'est pas une pipe.
Je onderstreept dus nét het probleem wat mensen met 50%-rekenen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:33 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Je onderstreept dus wel dat alles ondervonden is aan perceptie. Dan kun je bij elke herinnering afvragen wat er werkelijk is gebeurt en wat slechts in de loop van de jaren in je hoofd is veranderd. Dat maakt het verleden dus niet tastbaar; als de een zegt dat dit is gebeurd, en de ander zegt dat dat is gebeurd, wat is er dan gebeurd? Je kunt er slechts naar gissen.
Het verleden is er niet, slechts een afdruk van het verleden. Maar een afdruk is niet het verleden zelf. Ceci n'est pas une pipe.
Klopt, en daarmee is het slechts een afdruk van het verleden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alles is toch onderhevig aan perceptie? Zo kun je ook redeneren dat er geen heden is, omdat de beleving van iedereen anders zal zijn.
En hoe zie je dan geschriften die op een bepaald ogenblik geschreven zijn? Die zijn nadat ze zijn geschreven, ook geschreven in het verleden.
Het heden is een ervaring pur sang. Pas in de luttele seconden erna ga je er een verklaring voor geven die voor eenieder anders is, je brein gaat een gepaste reactie produceren. Maar de ervaring zelf op dat ene moment is niet onderworpen aan perceptie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alles is toch onderhevig aan perceptie? Zo kun je ook redeneren dat er geen heden is, omdat de beleving van iedereen anders zal zijn.
En hoe zie je dan geschriften die op een bepaald ogenblik geschreven zijn? Die zijn nadat ze zijn geschreven, ook geschreven in het verleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |