abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 december 2009 @ 09:35:55 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76043144
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:00 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Gevolg van die globalisering is wel dat wij steeds meer werklozen krijgen.

???
Waar haal je dat waanidee vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 09:37:39 #177
262650 kitao
prikplaatje
pi_76043163
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
???
Waar haal je dat waanidee vandaan?
Je dwaalt af Piet , het gaat hier over locomotiefjes , niet over de economie van Thatcher.
megalomaniac
pi_76043270
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk dat het duurbetaalde management van NS en Prorail totaal niet wordt afgerekend op wanprestaties. Hetzelfde voor de bedrijven zelf: ze hebben geen extra kosten door preventief onderhoud, en de subsidie stroomt gewoon door als ze niet rijden.
Het grote probleem zit hem in het privatiseren. En daarin functioneert het management uitstekend. Zie het als de brandweer, zij bestrijden slechts voor 5% het vuur. Zou dat privatiseren, dan kan het dus theoretisch 95% bezuinigen. Zouden ze dat doen, en er gebeurd een keer echt wat, zijn ze niet voorbereidt.

Daarnaast heeft pro-rail nu alweer extra geld gevraagd, zo hoorde ik op radio 1. Ze kunnen de wissels wel onderhouden en voorkomen dat ze vast komen te zitten, maar dat kost voor 3000 wissels 45mil extra.

Ook gebruikt pro-rail nu een nieuw systeem, zonder vetten wel te verstaan. Dat vet is niet nodig zolang de wissel werkt, maar is wel waterafstotend. Op dagen als nu heeft het een dubbele functie. Maar kost meer geld. Ook willen de werknemers niet meer. De samenhorigheid bij de ns/pro-rail is er wel vanaf. Waar vroeger iedereen werd ingezet in deze dagen en iedereen dat ook wilde, klokken ze nu op de minuut af uit en gaan lekker naar huis. Allemaal dankzij de privatisering.
pi_76043454
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:48 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Daarnaast heeft pro-rail nu alweer extra geld gevraagd, zo hoorde ik op radio 1. Ze kunnen de wissels wel onderhouden en voorkomen dat ze vast komen te zitten, maar dat kost voor 3000 wissels 45mil extra.

45 miljoen, grote onzin dus. Zo komen we wel van het geld af. Hoe vaak komt het voor, paar dagen in het jaar. Huur een paar mensen in tijdens de wintermaanden met een bezem en een vlammenwerper en je bent klaar voor een fractie van het bedrag.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76043561
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

45 miljoen, grote onzin dus. Zo komen we wel van het geld af. Hoe vaak komt het voor, paar dagen in het jaar. Huur een paar mensen in tijdens de wintermaanden met een bezem en een vlammenwerper en je bent klaar voor een fractie van het bedrag.
Dat dacht ik ook, maar hoe geprivatiseerd ze ook zijn. Ze rekenen nog steeds zoals overheden dat betaamd..

bron
pi_76043639
quote:

[..]

Ja dat kost niks natuurlijk, bij nacht en ontij mensen uit hun nest bellen die dan op stel en sprong in de auto springen om over sneeuw en ijzel naar de wissels te rijden en die dan te ontdooien voordat de eerste trein er overheen moet. Het zijn maar een paar duizend wissels, en mensen staan graag een heel seizoen op standby voor een paar uurtjes werk in de vrieskou.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:46:00 #182
45206 Pietverdriet
pi_76043975
quote:

[..]

Idee van electrisch verwarmde wissels is, dat ze helemaal niet bevriezen en dus niet ontdooid hoeven worden. Treinverkeer kan dan gewoon doorlopen. Bij jouw plan moet men eerst gaan ontdooien als het treinverkeer al stil staat en als het sneeuwt is het dweilen met de kraan open.
pi_76044219
Het gekke is trouwens dat pro-rail wel al weet wat het zou moeten kosten om ze ontdooid te houden, maar geeneens weet om hoeveel wissels het gaat. Het ene moment hebben ze het over 3000 wissels, het andere moment over 9000. Laat maar weer zien hoe ze zichzelf rijk rekenen, pure nattevingerwerk.

Het is trouwens nogal wat dat je als goed draaiend bedrijf moet vragen of de mensen ajb geen gebruik willen maken van je diensten. Wij van wceend adviseren alles behalve wceend. Ze zijn zich veel te veel bewust van het feit dat mensen niet zonder ze kunnen..
pi_76044422
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja dat kost niks natuurlijk, bij nacht en ontij mensen uit hun nest bellen die dan op stel en sprong in de auto springen om over sneeuw en ijzel naar de wissels te rijden en die dan te ontdooien voordat de eerste trein er overheen moet. Het zijn maar een paar duizend wissels, en mensen staan graag een heel seizoen op standby voor een paar uurtjes werk in de vrieskou.
Stel je toch eens voor dat er voor een paar uurtjes per jaar iemand zijn nest uit moet komen.. Dat de krant nog wordt gebracht, wat voor maatschappij is dit..
pi_76044456
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:02 schreef Tarabass het volgende:
Het gekke is trouwens dat pro-rail wel al weet wat het zou moeten kosten om ze ontdooid te houden, maar geeneens weet om hoeveel wissels het gaat. Het ene moment hebben ze het over 3000 wissels, het andere moment over 9000. Laat maar weer zien hoe ze zichzelf rijk rekenen, pure nattevingerwerk.
Je hebt natuurlijk heel veel wissels op rangeerterreinen. Dat is wat een rangeerterrein is, wissels met een beetje spoor om de treinen op kwijt te kunnen tijdens het verzetten van de wissels. Dat is nog wel handmatig te doen bij die wissels die je op dat moment nodig hebt.
quote:
Het is trouwens nogal wat dat je als goed draaiend bedrijf moet vragen of de mensen ajb geen gebruik willen maken van je diensten. Wij van wceend adviseren alles behalve wceend. Ze zijn zich veel te veel bewust van het feit dat mensen niet zonder ze kunnen..
Dat is een ander bedrijf dan het verantwoordelijke bedrijf, en daar zit hem het probleem. 'Gooi het maar over de schutting', op een ander zijn winst en verliesrekening, is eigen aan het bedrijfsmatig werken en denken wat zo'n zegen zou zijn voor de spoorwegen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:19:01 #186
262650 kitao
prikplaatje
pi_76044546
Waardeloze NS en Prorail , ik zou afgelopen zondag bezoek krijgen vanuit Amsterdam en toen was de wissel bevroren , toen werd t maandag , ging niet door , toen werd t dinsdag , ging ook niet door.
Wat een gammele infrastructuur is dat zeg , als klant mag je toch iets meer verwachten terwijl ze mensen naar Mars willen en kunnen sturen.
megalomaniac
pi_76044557
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:13 schreef kawotski het volgende:
Stel je toch eens voor dat er voor een paar uurtjes per jaar iemand zijn nest uit moet komen.. Dat de krant nog wordt gebracht, wat voor maatschappij is dit..
Eentje met een markt, een arbeidsmarkt. Wat denk je dat een krant kost als je op 20 december 's avonds besluit dat je een krant die normaal niet wordt bezorgd 21 december 's ochtends iin de bus wil hebben?

Denk zelf even na voordat je ze verwijt dat ze het niet snappen.
pi_76044665
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eentje met een markt, een arbeidsmarkt. Wat denk je dat een krant kost als je op 20 december 's avonds besluit dat je een krant die normaal niet wordt bezorgd 21 december 's ochtends iin de bus wil hebben?

Denk zelf even na voordat je ze verwijt dat ze het niet snappen.
Beetje creativiteit?
pi_76044897
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:24 schreef kawotski het volgende:
Beetje creativiteit?
Nou vertel het maar, de winter is plotseling ingevallen op kerstavond 2010 en de wissel bij Sauwerd moet ontdooid. Hoe ga jij dat met jouw creatieve brein organiseren en tegen welke kosten.
  vrijdag 25 december 2009 @ 12:55:23 #190
45206 Pietverdriet
pi_76047024
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou vertel het maar, de winter is plotseling ingevallen op kerstavond 2010 en de wissel bij Sauwerd moet ontdooid. Hoe ga jij dat met jouw creatieve brein organiseren en tegen welke kosten.
432 Wissels in noord Nederland zitten vast met sneeuw en het blijft sneeuwen en vriezen, creatief daar maar eens tegenop zonder verwarmde wissels
pi_76047212
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
432 Wissels in noord Nederland zitten vast met sneeuw en het blijft sneeuwen en vriezen, creatief daar maar eens tegenop zonder verwarmde wissels
Het is nogal in de laatste tijd, met name op Fok. Je denkt niet over een probleem na, dan snap je het probleem niet, en dan ga je roepen dat een ander dom is omdat hij dat probleem heeft.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:04:37 #192
262650 kitao
prikplaatje
pi_76047288
Allemaal quatsch , het kost 45 miljoentjes , waarschijnlijk opgedreven prijzen door Siemens kwakzalvers , om die wissels te verwarmen en te ontdooien.
Iedere boerenlul weet dat je slechts de bovenleiding hoeft af te tappen om die wissel een shotje stroom te geven.

Het komt er gewoon op neer dat de treinreiziger , die niet mee doet aan de door o.a. Shell opgelegde maatschappelijke dictatuur van tanken of stilstaan , als paria wordt behandeld.
megalomaniac
pi_76050537
quote:

[..]

Dan bellen we Frits die het dichtst bij Sauwerd woont en die declareert a 200% (doe es gek) nadat het klusje is geklaard. Ik vrees dat we met jou de oorlog niet gaan winnen.
pi_76050690
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat allemaal vanuit je luie stoel beredeneren als directie en 100'en managers van ProRail en NS.. Je mag het anno 2009 niet meer verwachten met al die stijgende prijzen dat je er nog wat voor terug krijgt. Zet de tijd maar eens 20 jaar terug wat dat betreft, er is geen sneeuwbal verandert ten goede van de reiziger.
pi_76051113
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:48 schreef kawotski het volgende:
Dan bellen we Frits die het dichtst bij Sauwerd woont en die declareert a 200% (doe es gek) nadat het klusje is geklaard. Ik vrees dat we met jou de oorlog niet gaan winnen.
En wie is Frits dat hij de hele winter bij de telefoon zit te wachten op een oproep? En wat kost dat standby staan? Hoeft Frits de volgende dag niet enigzins uitgeslapen aan het werk? Kan Frits het in zijn eentje? Woont Frits dicht bij de wissel? Hoe komt Frits van zijn bed bij de wissel? Hoe lang doet Frits daarover? Hoe weet Frits hoe je een wissel ontdooit? Moet Frits eerst de vlammenwerper ophalen of ligt die thuis? Hebben ook nog een reserveFrits voor als Frits niet kan, en moet die ook een vlammenwerper in de schuur hebben liggen? Vriest de wissel weer vast en moet Frits de hele nacht blijven?

Dan moet je dus al bijna een stoere gepensioneerd baasje in de buurt van een wissel hebben wonen die geld verkiest boven rustig van zijn pensioen genieten, en die dus 4 maanden per jaar op standby gezet kan worden. Dan mag je blij zijn als je inclusief alle bijkomende kosten, de logistieke organisatie, de overheid en het materieel voor 2000 per jaar klaar bent, opleiding niet meegerekend. Per wissel dus, en dan moet je voor elke wissel iemand kunnen vinden (zoeken is ook niet gratis) en dan heb je een situatie waarin waarschijnlijk niet eens alle wissels op tijd ontdooid zijn. 3000 maal 2000 is 6 miljoen per jaar, dat kun je zelf uitrekenen hoe lang de elektrische wissel mee moeten gaan voordat je dat eruit hebt.

Als jij de tegenstander bent win ik die oorlog wel.
pi_76053121
Weltschmerz, uiteraard ga ik nog reageren op je reacties. Ik zal Nederland een paar dagen verlaten dus dat wordt volgend jaar.

Prettige feestdagen!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76059610
quote:

[..]

Het heeft 5 dagen platgelegen. Dat heeft weinig meer te maken met plotseling en noodgeval. Daarnaast zijn er zat bedrijven die door de kerstdrukte bijvoorbeeld extra kippen moeten snijden, pakketten in moeten pakken, weet ik wat. Hoe doen zij dat dan? Of een nog beter voorbeeld, de strooiers. Die lui vinden het alleen maar mooi dat ze 's nachts hun bed worden uitgetrommeld omdat ze strooien moeten. Je kunt niet rechtpraten wat krom is..
pi_76059722
Ik vind ProFail wel een betere naam.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:08:33 #199
45206 Pietverdriet
pi_76061032
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

En dat allemaal vanuit je luie stoel beredeneren als directie en 100'en managers van ProRail en NS.. Je mag het anno 2009 niet meer verwachten met al die stijgende prijzen dat je er nog wat voor terug krijgt. Zet de tijd maar eens 20 jaar terug wat dat betreft, er is geen sneeuwbal verandert ten goede van de reiziger.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:09:51 #200
45206 Pietverdriet
pi_76061085
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:04 schreef kitao het volgende:
Allemaal quatsch , het kost 45 miljoentjes , waarschijnlijk opgedreven prijzen door Siemens kwakzalvers , om die wissels te verwarmen en te ontdooien.
Iedere boerenlul weet dat je slechts de bovenleiding hoeft af te tappen om die wissel een shotje stroom te geven.

Het komt er gewoon op neer dat de treinreiziger , die niet mee doet aan de door o.a. Shell opgelegde maatschappelijke dictatuur van tanken of stilstaan , als paria wordt behandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')