Dat was makkelijker natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als jij nou eens even goed leest dan zou je hebben gezien dat ik reageer op 2 mensen die zeggen dat Laura niks heeft te willen omdat ze 14 is. Ik probeer aan te geven dat het zo niet werkt met Laura. Puur omdat je niet zit op te letten pik je mijn post eruit en begin je mij uit te schelden voor burgertrut.
Je hebt het inderdaad bij het verkeerde eind, en als jij opgelet zou hebben dan geef ik juist de hele tijd aan dat we niet precies weten hoe de vork in de steel zit en dat het aan van alles en nog wat kan liggen. Beetje opletten dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:54 schreef beeer het volgende:
[..]
Verwaarlozing is een ruim subjectief begrip. Ik heb namelijk het idee dat jij in je jeugd wel ernstig verwaarloosd bent door nooit gestimuleerd te worden. Daarom ben je nu een treurige thuisblijfmamma die haar tijd besteed met zich te bemoeien met kinderen die wél gestimuleerd worden. Stimulatie verwaarlozing? Nee. Mocht ik het bij het verkeerde eind hebben? Kan zijn. Maar dan kan jij het net zo goed bij het verkeerde eind hebben m.b.t. Laura.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien opa Dekker?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Door weg te lopen heeft ze uiteindelijk alleen maar zichzelf in de vingers gesneden.
Ben wel benieuwd wie haar geholpen heeft.
Het zou me iig niets verbazen als ze geholpen is door iemand van de Dekker-kant.....quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, misschien opa Dekker?
Je veroordeelt de aanpak van Laura van de overheid echter niet zonder meer, je bent dus precies hetzelfde alleen pleit je voor een iets andere vorm.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:56 schreef Marrije het volgende:
Puur omdat je niet zit op te letten pik je mijn post eruit en begin je mij uit te schelden voor burgertrut.
Ik heb geen enkel probleem met streng opvoeden. Ik heb er grote problemen mee dat anderen deze strenge opvoeding via het machtsmonopolie van de overheid aan anderen op willen leggen. Opvoeden is een taak van de ouders en zij moeten daar onafhankelijk in zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:03 schreef Leandra het volgende:
En dan mag Bolkesteijn mij een burgertrut noemen, ik weet zeker dat mijn inmiddels volwassen zoon het iig niet met hem eens is.
Dat mogen de ouders dan doen en als ik de gemiddelde reacties over Laura Dekker lees, schept dat geen enkel precedent, aangezien alle ouders vinden dat 14 jarige kinderen niets te willen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:06 schreef Drassss het volgende:
Je kan als staat wel mooi gaan toegeven en de vrijbrief geven, ga maar 2 jaar zeilen. 1 ding weet je wel zeker dat er meer gaan volgen die opeens willen kappen met school of wat dan ook? Nee toegeven en meteen heel de schoolplicht verzieken door zo'n voorval is het domste wat je kan doen.
Laat dat kind dat nu helemaal denkt dat ze geweldig is en tegelijkertijd zielig, maar eens goed leren dat je tot je 18de braaf moet studeren om vervolgens de wereld in te trekken. Achterlijk gedoe allemaal, je laten inpakken door een puber van 14 en dan gaan er mensen het kind nog verdedigen ook. Niet goed bij je hoofd ben je dan.
Het probleem in dit geval is dat de moeder wel wil opvoeden, maar dat het kind vrolijk naar vader huppelt die niet alleen niet opvoedt, maar zijn kind zelfs aan grote risico's blootstelt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met streng opvoeden. Ik heb er grote problemen mee dat anderen deze strenge opvoeding via het machtsmonopolie van de overheid aan anderen op willen leggen. Opvoeden is een taak van de ouders en zij moeten daar onafhankelijk in zijn.
Het probleem is dat er veel ouders zijn die hun eigen mislukken via hun kinderen goed willen maken. Denk je serieus dat zonder flinke motivatie van thuis kinderen 15 uur voor een sport of muziekinstrument gaan trainen? Natuurlijk willen ze het, maar hoe komt dat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:15 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat mogen de ouders dan doen en als ik de gemiddelde reacties over Laura Dekker lees, schept dat geen enkel precedent, aangezien alle ouders vinden dat 14 jarige kinderen niets te willen hebben.
In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met streng opvoeden. Ik heb er grote problemen mee dat anderen deze strenge opvoeding via het machtsmonopolie van de overheid aan anderen op willen leggen. Opvoeden is een taak van de ouders en zij moeten daar onafhankelijk in zijn.
Dat is toch echt een probleem voor die moeder zelf. Zij heeft met de vader het kind gekregen, dus zij gaat ook maar in conclaaf met de vader over hoe het kind opgevoed moet worden. Dat is volledig een zaak voor de ouders zelf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:17 schreef Leandra het volgende:
Het probleem in dit geval is dat de moeder wel wil opvoeden, maar dat het kind vrolijk naar vader huppelt die niet alleen niet opvoedt
Dat kind kiest daar zelf voor. Er zijn geen aanwijzingen dat zij gedwongen wordt om de reis te maken door de vader, enthousiasmeren natuurlijk wel maar daar zie ik geen probleem in. Zeilen op zee is behoorlijk veilig, niet zo veilig natuurlijk als thuis achter de PC.quote:maar zijn kind zelfs aan grote risico's blootstelt.
Relationele problemen zijn een zaak voor hen die deelnemen aan de relatie. Ze zullen daar toch echt samen uit moeten komen, en niet de overheid inschakelen om gelijk te krijgen.quote:En daarin is de situatie al zo uit de hand gelopen dat de moeder onder druk in eerste instantie niet eens bezwaar durfde te maken toen vader en dochter bedacht hadden dat ze solo rond de wereld zou zeilen.
Ik pleit ook niet de boel de boel te laten. Alleen kritisch naar jeugdzorg kijken moet kunnen lijkt mij. Jeugdzorg tovert niet kinderen in modelkinderen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
En het gaat mij ook te ver om dan te zeggen: we laten de boel maar de boel.
En wij weten het hele verhaal niet, de moeder van Laura wilde geen spannende verhalen naar buiten brengen, maar dat zal ze achter gesloten deuren vast wel doen. daarmee wil ik niet zeggen dat de moeder van Laura op haar blauwe ogen geloofd moet worden en de vader niet, maar er zal wel eea aangevoerd worden wat om meer onderzoek vraagt.
Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:21 schreef voyeur het volgende:
In dit geval is er een complicerend conflict tussen de ouders. Ze hebben beiden de ouderlijke macht. In dat soort gevallen komt jeugdzorg vaak om de hoek kijken.
Vonnis oktoberquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[url] http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekker [/url]
De uitspraak van de rechter in aug 2009
Dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het probleem is dat er veel ouders zijn die hun eigen mislukken via hun kinderen goed willen maken. Denk je serieus dat zonder flinke motivatie van thuis kinderen 15 uur voor een sport of muziekinstrument gaan trainen? Natuurlijk willen ze het, maar hoe komt dat?
Maar al te vaak stemt een van de ouders niet in met de rol van jeugdzorg en dat dan meestal degene die volgens de ander het kind verwaarloost.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prima, maar op verzoek van beide ouders, en niet door de rechter opgelegd. Met het vragen van relatieadvies heb ik natuurlijk geen enkel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |