abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75917415
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.

Sindsdien houdt mijn werkgever al mijn activiteiten bij. Ik moet middels een timesheet elk kwartier op de werkvloer verantwoorden. Mijn baas leest mijn mailverkeer en internethistorie. Nou is dit voor mij het probleem niet, want ik heb verder niets te verbergen. het probleem ligt in de houding van mijn werkgever naar mij toe.

Elke keer als er iets niet goed gaat of niet klopt, komt mijn baas rennend te trap af en staat deze te letterlijk te schreeuwen aan mijn bureau. Bij deze 'gesprekken' is het kleinerend, intimiderend en zelfs dreigend taalgebruik niet van de lucht. Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.

Mijn baas houdt dus alles wat ik doe nauwlettend in de gaten, en vindt elk voorval, hoe klein ook, reden om mij apart te nemen en mij keihard met de neus op mijn fouten te drukken. Ik kan vertellen dat dit allerminst motiverend werkt. Elke keer als hij van de trap komt, houd ik mijn hart vast en denk ik: Hij zal wel weer voor mij komen. Dit gebeurd letterlijk iedere dag, en ik voel me ontzettend neerslachtig en geintimideerd door zijn uitingen en houding naar mij toe.

Verder zijn mijn collega's ingeschakeld om mij in de gaten te houden, te turven hoeveel rookpauzes ik neem en elk klein voorval m.b.t. mijn functioneren te melden.

Ik ben aan het einde van mijn latijn, en vind het moeilijk mij groot te houden. Ik sta op instorten en vraag me af in hoeverre het gedrag van mijn werkgever wel geoorloofd is.

Graag zou ik wat advies krijgen over hoe ik het beste kan handelen. Ik heb al geprobeerd het uit te praten, maar hij wil niet naar me luisteren en vindt het prima zo.
pi_75917604
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.

Heb je al iets nieuws?

En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:34:23 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75917868
Waarom doet je baas zo?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75917911
Dossier bijhouden met tijd-datum-voorval, en als het te erg wordt je ziek melden. Overigens zijn er regels, jurisprudentie en wetten mbt het monitoren van email- en internetverkeer door de werkgever, en zo lezen kent je baas die niet echt.. Verder is het per kwartier verantwoorden van je tijd hier standaard (ingenieursbureau met 1000 medewerkers), dat is nog wel te begrijpen, mits alle werknemers dit moeten doen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75917930
idd ziekmelden... hoe kut je je werk ook zou doen het geeft niemand het recht zo achtelijk te doen als je contract toch al afloopt
pi_75917982
Lekker naar huis gaan, zo laat je jezelf toch niet behandelen?

Anders wat Tha_Duck zegt: ziek melden (reden hoef je niet op te geven aan je baas) en dan aan de arbo-arts dit alles voorleggen en zeggen dat je hieraan onderdoor gaat en dat je maagklachten of weet ik veel wat hebt.
pi_75918000
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:38:00 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75918022
quote:
Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.
Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.

Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
censuur :O
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:38:34 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75918044
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef Misan het volgende:
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
Dat mag niet hier.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75918162
Je baas houdt je internetverkeer bij... dan weet hij dus ook van dit topic nu?

Ik zeg, leeghalen die handel. Kopieer alle informatie die je kan vinden naar USB sticks, pak alles mee waar je nog voordeel van kan hebben en dan ziekmelden/vertrekken. Je laat je toch zeker niet terroriseren voor die ene maand extra dat je er nog moet zitten?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:41:30 #11
112251 314
gimme pie!
pi_75918171
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:52:14 #12
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_75918607
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:41 schreef 314 het volgende:
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?

Lijkt mij op zich niet zo'n probleem. Laat hem lekker door een dikke laag stront zakken. Je bent netjes geweest door iets te tekenen omdat je zelf inzag dat je de verantwoordelijkheden niet aankon (waarvoor hulde dat je daar zo eerlijk over bent).
Kan jou het schelen wat hij nu allemaal doet. Sowieso de manier waarop vind ik schandalig, ff schreeuwen en public wekt bij mij al allergische reacties op.

En anders lekker thuis blijven, je hebt een goede reden, je wordt er gewoon overspannen van. Ik ben helemaal niet voor het zomaar wegblijven, maar dit kan niet.
pi_75918632
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?

OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.

Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
pi_75918692
Serieus, laat je niet zo opnaaien. Je bent je baan toch al kwijt, zoals ik het zo lees probeert hij er nu alles aan te doen om jouw eerder de deur uit te krijgen, zodat hij jouw niet meer tot eind contract hoeft te betalen.

Ik zou hem uitlachen in zijn gezicht of gewoon niet op of omkijken als hij voor je bureau staat te schreeuwen. Wat is het ergste dat hij kan doen?

Jij bent juist degene die van deze situatie kan profiteren. Kijk Office Space en doe wat inpiratie op ;-)
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:57:52 #15
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75918805
Precies.. Onderbreek zijn tirade eens uiterst vriendelijk met het verzoek of hij over 10 minuten terug kan komen. Het is namelijk net tijd voor een rookpauze
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:00:08 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75918914
Ziek melden, en die idioot aanklagen voor emotionele terreur.
pi_75918999
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:04:03 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75919074
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef hehe het volgende:
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
TS zal toch op de een of andere manier wraak moeten nemen op deze idioot, lijkt me.... anders houdt hij er wellicht de rest van zijn leven een kutgevoel aan over.
pi_75919203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.

Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_75919696
ik moet meteen aan fightclub denken... dattie eerst heel netjes is enzo maar op een gegeven moment lekker achter zijn comp aan het roken is en met allemaal verwondingen naar het werk komt enzo....

ik zeg doen
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:20:25 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75919744
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
Lekker allemaal snode zaken downloaden dus.
Een gedicht over Maanvis
pi_75920559
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef asdqert het volgende:
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?

OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.

Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
dat is hier niet aan de orde vanwege de eerste alinea uit de OP:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef Alexvw het volgende:
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.
Zijn baas probeert hooguit onder één of meerdere maanden salaris uit de komen
pi_75920592
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.

Heb je al iets nieuws?

En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:45:22 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75920760
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
Waarschijnlijk zou ik die vent neerhoeken.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:46:06 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75920788
Heeft TS zijn kertspakket trouwens al gekregen!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')