1978 of 1979 kan wel kloppen. toen was mijn broer 8. Hij heeft toen nog leren schaatsen voor de deur en reed steeds rondjes om het rozenperk. Ik heb daat nog super8 filmpjes van. 1987 was het niet want toen was hij 17.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:44 schreef style het volgende:
[..]
In 1978 heb ik op straat geschaatst. Van 1987 kan ik me niets speciaals herinneren, dat zal wel heel plaatselijk geweest zijn of niet zo heel extreem.
google maar eens op de ijzelramp van 1987, maar ik kan me er ook niets van herinneren.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:13 schreef bbfakir het volgende:
[..]
1978 of 1979 kan wel kloppen. toen was mijn broer 8. Hij heeft toen nog leren schaatsen voor de deur en reed steeds rondjes om het rozenperk. Ik heb daat nog super8 filmpjes van. 1987 was het niet want toen was hij 17.
Zo'n ijzel als toen heb in nooit meer meegemaakt.
quote:Ook de dieren hadden het er erg moeilijk mee of bezweken aan de ijzelramp. Reeën liepen gevaar dood te bloeden. Ze krabden met hun hoeven de grond open, op zoek naar voedsel. Daarbij sneed het ijs als glas door het tere deel van hun hoeven. Vogels vroren vast en stierven, en sommige schapen die buiten stonden vonden ook de dood. In hun vacht zette zich een dikke ijslaag af, waardoor ze omvielen en niet meer overeind konden komen.
Moet met de trein komen zekerquote:Op donderdag 24 december 2009 21:14 schreef RemcoW85 het volgende:
Duurt nog wel ff voordat ie het land in komt.. Nu al 3 uur "vertraging". Scheelt weer voor de mensen die na het diner weer terug naar huis willen.
78/79: http://overhetwestlandges(...)_gesprok/fotos-.htmlquote:Op donderdag 24 december 2009 21:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Beschrijving van de ijzelramp van 87. Best heftig...![]()
[..]
Dat kaartje geeft ook aan dat je nu nog in de vorst zou moeten zitten, maar de temperaturen zijn in groningen ook al boven 0.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
HAAALLOOOOOOOOO
ROTDOOI![]()
Hier in Groningen eerst nog 9.3cm!!
[ afbeelding ]
Er komt nog wel een venijnig staartje zo te zien:quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:19 schreef Fredo55 het volgende:
Einde neerslaggebied is alweer zichtbaar op buienradar,
ik vrees dat het helemaal niets word qua winterse neerslag.
Met hem (maar dan Eindhoven).quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:26 schreef kree het volgende:
Regen hier in Katwijk.
Het vriest niet en ook geen ijzel, valt allemaal wel weer mee dus
die 5 tot 10 cm sneeuw zie ik ook niet meer gebeuren.
Niet zo gek bij temperaturen licht boven 0 en vorst die mogelijk nog in de grond zit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:33 schreef Fredo55 het volgende:
Ondertussen is het kaartje op knmi-actueel groen, muv Terschelling.
Mijn broer werd vanavond gebeld om te gaan strooien, het regent hier pijpenstelen.
Als ik het zo even bekijk....quote:Op vrijdag 25 december 2009 01:27 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik zie het morgenochtend wel als ik wakker wordt of het winterwonderland is
Jups kan het zienquote:Op vrijdag 25 december 2009 01:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Op Weerwoord is te lezen dat de sneeuwploeg van Schiphol paraat staat omdat ze daar overgang naar veel sneeuw verwachten. Het regent daar momenteel.
Dat is het bizarre. Hier al 2 uur regen, maar de sneeuw lijkt zich er niks van aan te trekken.quote:Op vrijdag 25 december 2009 01:52 schreef Gringo79 het volgende:
Amsterdam tot nu toe alleen maar regen...... de sneeuw wordt weggeregend...
Tis inmiddels een mix van regen/hagel bende. Gaat hard ook.. brrquote:Op vrijdag 25 december 2009 03:07 schreef no1uknow het volgende:
Sneeuwval? Het regent hier in Zoetermeer al 2/3 uur lang aan 1 stuk door.
Net even stukje wezen fietsen (jongedame naar huis brengen), en wat een avontuur is dat met die gladheid
Ik zit in de buurt van Hoorn, maar om hier te spreken van een heel pak, nou nee. Tevens lijkt er hier nu meer natte sneeuw/regen uit de lucht te vallen dan sneeuw. Je treft het dus in Hoornquote:Op vrijdag 25 december 2009 09:23 schreef krullendoos het volgende:
waaaaaaaaaaaaa hier in hoorn ligt een heel pak sneeuw en het sneeuwt sneeuwt sneeuwt.
witte kerst![]()
![]()
Prima, eindelijk spoelt die vieze meuk weg van de stratenquote:Op vrijdag 25 december 2009 10:52 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, hoe voelt de teleurstelling?
Is het al kerst dan... ik merk er hier niks van.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Wat een treurnis, die smeltende sneeuw.
It's beginning to look a lot less like Christmas.
© Jan Visser?quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:10 schreef Gringo79 het volgende:
Ook volgende week mogelijk weer sneeuw. Koude luchtlaag neemt weer in dikte toe.
Een persistente zuidelijke westcirculatie, een hoogterug die ter hoogte van IJsland uitgroeit tot een blokkade en een omvangrijk Atlantisch lagedrukgebied dat zich langzaam naar West-Europa verplaatst. Dat zijn de belangrijkste ‘smaakmakers’ op de verwachtingskaarten voor volgende week. Daardoor bij ons vanaf midden volgende week toenemende kans op neerslag. We geraken namelijk in het overgangsgebied tussen de kou in het noorden en de zachte lucht in het zuiden.
De neerslagkansen zijn over het algemeen groter in het zuiden dan in het noorden en afhankelijk van de dikte van de koude luchtlaag moet zeker ook met sneeuw rekening worden gehouden. Verder vanaf dinsdag toenemende winden uit oostelijke richtingen. Vorstiger wordt het, zoals het zich nu laat aanzien, vooral begin januari. De koude luchtlaag lijkt dan duidelijk dikker te zullen worden. Kortom we zijn nog niet van deze winter af.
Yup, en de 5 graden boven 0 met Kerst is uitgekomen.quote:
whehe.. p0wned..quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yup, en de 5 graden boven 0 met Kerst is uitgekomen.
oosten waar ik hier zit heeft ook goede kans....quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noorden beste papieren qua kou en sneeuw
Dat veranderd nog wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat denk ik ook wel, maar dat de kou weer terugkomt, lijkt zeker te zijn.quote:
Ja, de Noordpool misschien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
quote:DE BILT (ANP) – Nederland heeft officieel een witte kerst. Het is een officiële witte kerst als op beide kerstdagen in De Bilt een gesloten sneeuwdek ligt. Op de ochtend van tweede kerstdag lag er in De Bilt 4 centimeter sneeuw, op eerste kerstdag was dat 9 centimeter. Daarmee is Kerstmis 2009 voor het eerst sinds 1981 een witte kerst. Dat heeft het KNMI zaterdag laten weten.
De vorige keer, in 1981, leverde de zeer sneeuwrijke maand december met kerst 11 tot 20 centimeter op.
Een blijvend sneeuwdek komt met kerst niet vaak voor, aldus het weerinstituut. In De Bilt waar de sneeuwdikte sinds 1901 gemeten wordt is dat, kerst 2009 meegerekend, zeven keer gebeurd. Op veel plaatsen lag dit jaar sneeuw tijdens de kerstdagen, vooral in een strook van Zuid-Holland over Utrecht naar de Veluwe en in Friesland en Groningen.
Alleen vlak aan zee en in delen van Overijssel, Gelderland en Limburg bleef het groen.
En dat hoeft er dan alleen 's morgens te liggen? Het lijkt mij sterk dat dat er nu nog ligt.quote:Het is een officiële witte kerst als op beide kerstdagen in De Bilt een gesloten sneeuwdek ligt.
Volgens mij wordt dat 2x per dag gemeten, om 7 uur in de morgen en 7 uur in de avond. Maar dat kan ook oude info zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:58 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En dat hoeft er dan alleen 's morgens te liggen? Het lijkt mij sterk dat dat er nu nog ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |