Ik neem aan van wel want zo werkt het in de VS ook.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Goed, terug naar het onderwerp dan... Als een homo trouwt in Mexico Stad... wordt dit huwelijk in de rest van Mexico dan ook erkent?
Eh? Als je in Massachussetts trouwt en vervolgens naar Texas verhuist, wordt je huwelijk daar echt niet erkend hoor.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel want zo werkt het in de VS ook.
Eigenlijk vermoed ik dat je wel gelijk hebt. Ik heb ernaar gezocht maar kan niets vinden, maar wat jij zegt is ook eigenlijk wel logisch want anders zou het betekenen dat alle staten het homohuwelijk erkennen en dat is niet zo.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Eh? Als je in Massachussetts trouwt en vervolgens naar Texas verhuist, wordt je huwelijk daar echt niet erkend hoor.
waarom zit jij eigenlijk zo zonder bronnen of feitenkennis aantijgingen te maken en dingen te beweren?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk vermoed ik dat je wel gelijk hebt. Ik heb ernaar gezocht maar kan niets vinden, maar wat jij zegt is ook eigenlijk wel logisch want anders zou het betekenen dat alle staten het homohuwelijk erkennen en dat is niet zo.
Toch sneu dat je via een huwelijk bepaalde zaken (beschikkingsrecht, erfrecht, adoptie) wettelijk regelt maar daarmee lang niet overal terecht kunt.
. Over het algemeen wordt het bijstellen van een visie gezien als intelligent en eerlijkquote:Op woensdag 23 december 2009 21:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zit jij eigenlijk zo zonder bronnen of feitenkennis aantijgingen te maken en dingen te beweren?-edit- Nutteloos
Fantastisch. Ik hoorde net op de radio dat ze beiden AIDS hebben en daarom haast maakten met trouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 07:16 schreef reem het volgende:
En het eerste homo-huwelijk in Latijns-Amerika is een feit
In het meest zuidelijke puntje van Zuid-Amerika wel te verstaan: het Argentijnse Tierra del Fuego.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8433240.stm
http://www.bbc.co.uk/mund(...)6_gays_arg_jaw.shtml
Ja, maar Erik, straks wordt iedereen nog homo. Dan komen er geen kindjes meer en sterft de mensheid uit. Dat is toch een soort collectieve genocide?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Huwelijk met genocide vergelijken? Dat twee mensen een wettelijke verbintenis aangaan vergelijken met het uitmoorden van bevolkingsgroepen... Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Deze DNA enabler is er één van een zere kwalijke soort wat mij betreft. En ik krijg backup van vele religies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, maar Erik, straks wordt iedereen nog homo. Dan komen er geen kindjes meer en sterft de mensheid uit. Dat is toch een soort collectieve genocide?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze DNA enabler is er één van een zere kwalijke soort wat mij betreft. En ik krijg backup van vele religies.²
http://www.volkskrant.nl/(...)rgentinie_voltrokkenquote:Eerste homohuwelijk in Argentinië voltrokken
BUENOS AIRES - In Argentinië zijn voor het eerst twee mannen met elkaar getrouwd. De verbintenis tussen de 41-jarige José Maria Di Bello en de 39-jarige Alex Freyre, die allebei seropositief zijn, betekende tevens het eerste homohuwelijk in Latijns-Amerika.
De twee traden maandag in het huwelijk in het stadje Ushuaia, in de zuidelijke provincie Tierra del Fuego. Zij hadden al eerder gepoogd te trouwen, in Buenos Aires, op 1 december, Wereldaidsdag. Deze eerste poging standde echter op een weigering van het gemeentebestuur van de Argentijnse hoofdstad. Dat oordeelde dat eerst het hooggerechtshof zich over het homohuwelijk moest uitspreken.
Mensenrecht
Di Bello en Freyre vonden in gouverneur Fabiana Rios van Tierra del Fuego een medestandster. Zij beschouwt het homohuwelijk als een fundamenteel mensenrecht en betuigde zich zeer ingenomen met het feit dat het tweetal in haar provincie zijn jawoord wilde geven.
De twee hebben ver moeten gaan: Ushuaia is de meest zuidelijk gelegen plaats in de wereld.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze DNA enabler is er één van een zere kwalijke soort wat mij betreft. En ik krijg backup van vele religies.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |