abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75910420
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar is dit van?
Google zegt dat het van een of ander album is en dit topic staat ook gelijk geindexeerd.
pi_75910430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:49 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, ja. Hij heeft tien jaar gedaan over een roman van amper 200 pagina's. Het begint met de opmerking van de echtgenote van de protagonist die opmerkt dat zijn neus een beetje scheef staat. Lezen! Nu!
Ergens genoteerd, .
pi_75910453
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik lees net een reactie van een ezel Koerd dat het Alevitisme bevrijd zal worden wanneer het losgemaakt wordt van de Turkse identiteit, en dat het van oorsprong Koerdisch is en dat er meer Koerdische Alevieten bestaan.
maakt het uit?
pi_75910478
misschien maakt het een beetje uit.
pi_75910487
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Google zegt dat het van een of ander album is en dit topic staat ook gelijk geindexeerd.
Ik had al gezocht en had inderdaad maar één hit. En dat is 'raar'.
pi_75910509
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ergens genoteerd, .
Goed zo!

Kolera - Matine Araları
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_75910578
Hm ik kan bij dit soort muziek meestal de tekst niet meer volgen op een gegeven moment.
pi_75910579
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

maakt het uit?
Ja, duh? Waarom maak je altijd van dit soort opmerkingen? Moet je keer op keer bewijzen dat je een ruimdenkende Turk bent die boven al het nationalistische geblaat staat? Want als dat het geval is, dan zal ik je even vertellen dat dit daar niks mee te maken heeft. Ieder volk heeft zijn eigen cultuur. Het Alevitisme is die van de moslim Turken. Het maakt zo'n groot deel uit van de Turken dat het absoluut iets uitmaakt of de roots van deze cultuur Koerdisch of Turks zijn. Dat er verder ook Koerdische aanhangers van het Alevitisme zijn boeit niet, dat het misschien ook een beetje beïnvloed is door de Koerdische cultuur maakt ook niks uit, mooi, prachtig. Maar wanneer dit kleine beetje Turkse cultuur ook nog eens wordt geëigend door niet Turken maakt dat mij heel erg kwaad.
pi_75910586
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 01:58 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Goed zo!

Kolera - Matine Araları

Hmm, Turkse rap is niet helemaal mijn ding.
pi_75910633
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, duh? Waarom maak je altijd van dit soort opmerkingen? Moet je keer op keer bewijzen dat je een ruimdenkende Turk bent die boven al het nationalistische geblaat staat?
Nee, sorry het was automatisch. Ik had al zoiets van ik had dit niet moeten zeggen, daarom ook die downplayende reactie achteraf.
quote:
Want als dat het geval is, dan zal ik je even vertellen dat dit daar niks mee te maken heeft. Ieder volk heeft zijn eigen cultuur. Het Alevitisme is die van de moslim Turken. Het maakt zo'n groot deel uit van de Turken dat het absoluut iets uitmaakt of de roots van deze cultuur Koerdisch of Turks zijn. Dat er verder ook Koerdische aanhangers van het Alevitisme zijn boeit niet, dat het misschien ook een beetje beïnvloed is door de Koerdische cultuur maakt ook niks uit, mooi, prachtig. Maar dit kleine beetje Turkse cultuur ook nog wordt geëigend door niet Turken maakt mij heel erg kwaad.
Ok ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt, maar niet dat je er kwaad om wordt, maar hierin verschillen wij dus van mening. Dat maakt mij niet ruimdenkerder dan jou, alleen andersdenkend. Want ik word ook kwaad om dingen die ik soms lees op het internet dus het ligt volgens mij aan waar je waarde aan hecht.
pi_75910647
De kater haalt uit. Rrrr.

zarGon, IHVK. Dat is heel jammer. Ik luister ook alleen naar één specifieke rappersgroep; ze hebben gewoon hele mooie teksten.
pi_75910653
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee, sorry het was automatisch. Ik had al zoiets van ik had dit niet moeten zeggen, daarom ook die downplayende reactie achteraf.
[..]

Ok ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt, maar niet dat je er kwaad om wordt, maar hierin verschillen wij dus van mening. Dat maakt mij niet ruimdenkerder dan jou, alleen andersdenkend.
Ik maak me er geen zorgen over. Zulke idiote reacties van zulke achterlijke Koerden wekken alleen maar irritatie bij mij op, geen zorgen.
pi_75910668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik maak me er geen zorgen over. Zulke idiote reacties van zulke achterlijke Koerden wekken alleen maar irritatie bij mij op, geen zorgen.
Weet je het is één man die iets zegt op internet, misschien is het wel geen Koerd, weet jij veel.
pi_75910680
En de kater sloeg toe. Drie verticale lijnen waar het bloed uit gutst.
pi_75910683
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Veel meer mijn ding.
pi_75910686
Waarom eigenen ze het eigenlijk toe?
pi_75910699
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Weet je het is één man die iets zegt op internet, misschien is het wel geen Koerd, weet jij veel.
Dude, zijn vijandelijke reactie jegens Turken en het claimen van de Alevitische cultuur als een stuk van de Koerdische identiteit/cultuur zegt toch genoeg?
pi_75910709
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:08 schreef zarGon het volgende:
Waarom eigenen ze het eigenlijk toe?
Omdat er ook Koerdische Alevieten zijn?
pi_75910713
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Veel meer mijn ding.
Dit vind ik ook prachtig, hoor. Mijn interesse voor muziek situeert zich op een bredere schaal.
pi_75910725
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dude, zijn vijandelijke reactie jegens Turken en het claimen van de Alevitische cultuur als een stuk van de Koerdische identiteit/cultuur zegt toch genoeg?
Maar voor hetzelfde geld is het een 14-jarige puber.
pi_75910731
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:09 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

Dit vind ik ook prachtig, hoor. Mijn interesse voor muziek situeert zich op een bredere schaal.
Dat is wel tof. Want het is echt mooie muziek.
pi_75910746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar voor hetzelfde geld is het een 14-jarige puber.
Ja, kan..

Zo kan het ook zijn dat ik eigenlijk Armeens ben.
pi_75910747
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 02:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Omdat er ook Koerdische Alevieten zijn?
Ja, maar waarom wordt het toegeëigend? Waarom willen ze per se een labeltje erop plakken dat het van hen is?
pi_75910755
Ik vind mijzelf echt niet ruimdenkender dan jou hoor Bortecinem, misschien komt het ook omdat ik eigenlijk weinig met het Alevitisme heb, behalve dat ze mooie saz muziek maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')