ik heet toch duidelijk klaasdj.quote:Op maandag 21 december 2009 22:01 schreef betty_sue het volgende:
Ik denk dat je vrienden hun ouders/schoonouders het beste kennen en je dus de beste antwoorden kunnen geven.
Bij iedereen is het anders, zo vindt klaas bijv dat je best eten mee kan nemen maar ik zou niet willen dat iemand anders iets meeneemt als ik ze uitnodig voor kerst.
Bij mij zou het nette broek en overhemd zijn of een leuk jurkje
En een bedankje is genoeg als je ook al kerstcadeau's meeneemt.
Ieder zn eigen invulling dus
wat een kutuserquote:Op maandag 21 december 2009 22:05 schreef flashlightstar het volgende:
wat een kuttopic
Dat is de zo'n beetje de regel.quote:Op maandag 21 december 2009 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Bosje bloemen of mooie plant (geen cactus), doosje Merci en een toffe fles wijn.
Kleding hoeft echt niet al te chic te zijn. Maar het moet ook precies weer geen trainingspak gaan zijn.
waarom niet? de meeste mensen zullen dit juist weten te waarderen (aangenomen dat je goed kunt kokenquote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef thloreg het volgende:
Vrienden van ons die hebben m'n vriendin en ik uitgenodigd om Kerstavond
bij hun ouders te komen vieren die aardig in de slappe was zitten.
Men weet trouwens dat wij geen varkensvlees eten en houden daar rekening
mee. Aangezien dit voor mij/ons de eerste keer is dat wij Kerstavond bij
anderen ( in dit geval dus 'kazen') vieren kan ik wel wat tips gebruiken wat
te doen en wat eventueel mee te nemen.
[ afbeelding ]
1:
Met dat laatste bedoel ik dan niet zo zeer cadeautjes ( want dat nemen wij
toch wel mee) maar eerder of het normaal is om zelf wat eten mee te nemen
om aan het kerstmaal toe te voegen.Voor hen die het niet weten: Bij ons
Turken is het heel normaal om bijvoorbeeld heerlijke Turkse gerechten als
wij op bezoek gaan voor de gastvrouw/gastheer mee te nemen. Kan dit?
vraag het haar, zij kent ze het beste, voor je straks in je pinguin-outfit daar staat en de rest in jammies rondlooptquote:2:
Hun ouders wonen in Wassenaar dus moet je dan op Kerstavond bij dit
soort mensen lakschoenen en een smoking oid aantrekken of kan je ook
gewoon in een nette broek met jasje aankomen zetten?
nederlanders krijgen nooit genoeg cadeauxquote:3:
Is een fles (Turkse)wijn voor de gastheer gepast als geschenk of zijn de Kerst
kado's voldoende als bijdrage voor de Kerstavond?
Als je het zo kut vindt, waarom reageer je dan? Oftewel, mafketel, tyf een eind op als je het niet boeiend vindt.quote:
Waarom? Omdat het allemaal domme vragen zijn. DAAROM.quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als je het zo kut vindt, waarom reageer je dan? Oftewel, mafketel, tyf een eind op als je het niet boeiend vindt.
Mja ik vind het weer een beetje ongepast om eten mee te nemen naar een kerstdiner.quote:Op maandag 21 december 2009 22:51 schreef childintime het volgende:
Ik zou zeker iets zelfgemaakts te eten mee nemen. Zo neem je je eigen traditie een beetje mee en kan alleen maar een toevoeging zijn, toch? Het 1, sluit het ander niet uit![]()
Toch is dat ook in Nederland zo'n beetje traditie. Dat eenieder ook iets van zichzelf meebrengt. Ook al is het maar iets lekkers, iets zoets ofzo. Iets wat gewoon als extra bij de gerechten geserveerd kan worden. Lijkt mij juist leuk, als je gasten van een andere cultuur uitnodigt en zij zelf iets meebrengen wat voor hen speciaal is, je dat integreert is jouw menu. Zo nemen zij ook een beetje mee wat voor hen belangrijk is op dat moment. Als ik uitgenodigt zou worden bij bv een suikerfeest, zou ik het zelf ook heel leuk vinden om iets mee te nemen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Mja ik vind het weer een beetje ongepast om eten mee te nemen naar een kerstdiner.
Zoals al gezegd, iemand heeft dan al een aantal gangen uit staan etc. En dan zou jouw gerecht daar een beetje tussen gepropt moeten worden.
quote:Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef Armageddon het volgende:
Je moet je niet zo druk maken. Gewoon gaan en lol hebben. Niks aan de hand.
Ja dat. Mensen nodigen je uit om wie je bent. Ze nodigen je uit omdat ze het dus gezellig vinden jou erbij te hebbenquote:
Godvergete kutmoslim. In zin 3 begin je al met ons uit te schelden en dan vind je het gek dat je met de nek aangekeken wordt op straat?quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
1:
2:
3:
idd de naam suikerfeest is een klap in het gezicht voor alle diabetici!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
moslimsIk kom toch ook niet op jullie suikerfeest :R
Kamervragen!quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:21 schreef Ps2K het volgende:
[..]
idd de naam suikerfeest is een klap in het gezicht voor alle diabetici!!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kamervragen!
Maar even ontopicIk heb korte tijd in Wassenaar in de bieb gewerkt, en er wonen niet alleen maar dikke nekken en walgelijke nuffige rijke lui. Er woont ook doodnormaal volk, dus een smoking is nou niet echt nodig
Trek gewoon een mooie broek aan, mooie trui erop en klaar, zou ik zeggen!
Thanksquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:37 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Dat dus, en een flesje wijn lijkt me prima!
(Trouwens, Drizzt_DoUrden. Je avatar is geniaal!)
Ik ook! Ik heb ze wel op Arrow gezien!quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
ThanksIk hoop ze komend jaar te zien op Graspop
Was er niet ergens een aktie "haal een moslim in huis met kerst"?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:40 schreef AryaMehr het volgende:
Als moslim uitgenodigd? Hoe gaat dat in zijn werking dan? Je hebt een uitnodiging gekregen waarin staat dat jij als moslim bent uitgenodigd? Of ben je simpelweg als vriend van de familie uitgenodigd? Het zou al een boel schelen als de meeste allochtonen niet zo snel het geloof erbij betrekken.
You too!quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:13 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Ik ook! Ik heb ze wel op Arrow gezien!
Have a twisted christmas!
Ja, zeker als je wat strenger gelovig bent, (Alleen vis hoeft toch niet door geestelijke behandelt worden?) Eten zal er vaak wel al volop zijn. Belangrijkste tip die ik hier voor kan geven is het gewoon te vragen aan de mensen waar je naar toe gaatquote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
1:
Zelfs mensen met een dubbele voornaam hebben geen pak aan.quote:2:
Als ze echt zo Nederlands zijn als je stelt, kunnen ze nooit genoeg krijgen.quote:3:
Kanker je ff heel gauw op naar die godsvergeten zandbak van je met je bijdehante gelul.quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef thloreg het volgende:
Aangezien dit voor mij/ons de eerste keer is dat wij Kerstavond bij
Gefrustreerde sjonniequote:Op dinsdag 22 december 2009 09:54 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Kanker je ff heel gauw op naar die godsvergeten zandbak van je met je bijdehante gelul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |