Ik had maand geleden sollicitatiegesprek bij chauffeursbedrijf Cratos. Wat een verschrikkelijk pauperbedrijf is dat zeg. Hele mooie website, straalt 1 en al professionaliteit uit, maar eronder...
Uitnodiging gekregen, werd gevraagd om Representatief gekleed te gaan, dikgedrukt. Ok, ik dus helemaal strak in het pak met stropdas enzo naar hun kantoor in Amsterdam aan WG-plein. BEtaal ik GVD nog parkeergeld ook. Kom ik daar aan, zie ik 1 of ander oud afgeragd flatgebouw. Ok, kan, binnenkant zal dan veel mooier zijn. Loop ik door die gangen en ik kan je uit ervaring vertellen dat een Delftsche studentenwoning er nog netter uitziet. Allejezus wat een armoedige troep in dat gebouw. Het is zo'n groot gebouw met allemaal van die MKB's.
Ik klop op de deur, wordt ik zeer vriendelijk ontvangen, maar wel echt in een kamer van 3 bij 4 meter. Eerste wat er door me heen ging: "is dit serieus de manier hoe jullie sollicitanten ontvangen?" WTF

Mevrouw had gewoon casual kleding aan, zelfs geen mantelpakje. Ik ben gewend om naar een apart kantoorkamertje te gaan met grote tafel met op zn minst 2 andere personen die je interviewen, maar goed...
Aan een 0.5x0.5m tafeltje gezeten, terwijl de andere (vriendelijke) heren gewoon met hun eigen werk verder gingen.
Kamertje was klein, onprofessioneel en werd duidelijk niet serieus genomen als sollicitant helemaal strak in het pak.
Mevrouw zit voor mij en wilt mij een interview afnemen met notabene GVD dezelfde vragenlijst die ik al op hun internetsite heb zitten invullen. Onder de trant van "ik wil weten wie jij bent".
Kwartier later 4 cases gekregen, waarvan ik er 2 niet het Perfecte Antwoord heb gegeven. Mevrouw zegt dan achteraf: "tja THS, ik vond dat je de cases zeer zwak heb beantwoord". ZEER ZWAK godverdomme.

ik dus er tegenin, en mevrouw bleef bij haar standpunt met wat vage argumenten die totaal ongegrond waren omdat er in die cases geen details waren gegeven.
"we bellen je op als je voor de rijtest mag komen"
Tijd om afscheid te nemen waarbij ik (echt stom van mij) zei: "bedankt voor jullie tijd", zou andersom moeten zijn. Maar ik wilde daar echt z.s.m. weg, en had zin om iemand in elkaar te beuken voor deze grote tijdverspilling
Ik had mij al voorgenomen om de rijtest te cancelen mocht ik door zijn gekomen.
Zeau, dit moest ik ff kwijt. Lucht wel op.