abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76010335
Ik toch nog 25, volgende maand ook maar eens voor een nieuw record gaan .
pi_76018391
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.

Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?

Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)

gr
pi_76018596
Als je het allemaal zelf moet betalen lijkt het me wat karig ja.
pi_76018652
5.5 euro per uur.?
  donderdag 24 december 2009 @ 15:57:44 #55
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76018664
Hoe oud ben je?

Ik heb zelf ook ooit eens een sollicitatie gehad voor taxi, bij dat bedrijf betaalde je zelf 't examen; het werd ingehouden van je salaris over een periode van twee jaar. Is dit bij jou ook zo?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76018700
Kranten bezorgen verdient nog beter.
pi_76018731
tvp
pi_76020833
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef bokma het volgende:
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.

Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?

Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)

gr
Toen ik taxi ging rijden werden mijn examens en keuringen etc. door het bedrijf betaald met de aanmerking dat -wanneer ik binnen 3 jaar zou vertrekken- ik het bedrag in verhouding terug zou moeten betalen. Overigens kun je al 3 maanden rijden voordat je je examens etc. hebt gehaald met een tijdelijke taxipas, dus als je dat wil, kun je al direct beginnen...

En ja, taxi rijden is onderbetaald, ik verdiende 6,50 per uur op m'n 20e. Daar moet wel bij gezegd worden dat wanneer je veel korte ritten hebt met dronken mensen, je ook veel fooi krijgt én dat het erg leuk werk is.
pi_76060784
Ik ben 19 en de examens worden allemaal betaald door het bedrijf. Alleen bewijs van goed gedrag(30e) moet ik zelf betalen. Daarnaast mag ik 4 maanden rijden met een tijdelijke chauffeurspas en heb ik ook de regeling dat ik elke maand 25e in lever. als ik na 2 jaar niet een auto in de prak heb gereden of ik gedraag me netjes etc krijg ik dat geld terug.
pi_76136471
Iemand nog ritten deze week of ligt het nu helemaal op zijn gat? Ik heb er iig geen.
pi_76138827
De week is nog maar net begonnen, wat verwacht je .
pi_76140666
Hehe daar heb je gelijk in maar ik vroeg het me gewoon af, heb deze week iig nog ander werk .
pi_76142069
Afgelopen donderdag weer eens een volledig aangeklede Prius gereden. Niet mijn smaak qua uiterlijk, echter ze rijden wel lekker Verder nog een 207, eerste keer Peugeot. Hij had lekkere stoelen, verder niet boeiend model
pi_76142122
Donderdag was inderdaad laatste rit.

Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.
pi_76147094
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Maharbal het volgende:
Donderdag was inderdaad laatste rit.

Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.

Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal ), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
pi_76148323
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:15 schreef PIB het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal ), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
Ik vergeleek 'm niet zozeer met hogere klassen. Ik krijg gewoon elke keer een plastic gevoel als ik in die dingen rijd, en dan voelt het ook nog eens alsof je over het wegdek zweeft (en dan niet op een positieve luxe-wagen manier). Helemaal geen gevoel met de wielen etc en het interieur vind ik ook niks .
  maandag 28 december 2009 @ 18:00:09 #67
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76148536
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.

Zo, zo denk ik over die auto
pi_76148710
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.

Zo, zo denk ik over die auto
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
pi_76148886
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]
"elke keer een plastic gevoel" = "het interieur" .
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic . Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...

Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder
  maandag 28 december 2009 @ 18:13:30 #70
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149071
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
Niet gezien; of ik ben 't vergeten

Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak )
pi_76149109
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:

[..]

Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic . Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...

Met de techniek is inderdaad niks mis, maar het hele rijgevoel was voor mij afwezig in die auto. Hij handelde niet lekker, hij stuurde niet lekker en nja, ieder z'n ding denk ik dan!
  maandag 28 december 2009 @ 18:15:24 #72
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149151
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:

[..]

Ik heb ooit in een RX400h gereden.

Ik draag contact om, zie alleen lampjes branden en hoor de auto niet. Dat ritueel nog twee keer herhaald en toen ik 't contact weer terug wilde draaien (terwijl ik keiverbaasd was) hoor ik van de achterbank de woorden komen "De auto loopt al", en dat op de meest droge manier die je maar kan bedenken
pi_76149170
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Niet gezien; of ik ben 't vergeten

Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak )
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc . Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
  maandag 28 december 2009 @ 18:19:12 #74
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149305
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc . Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de facelift ) moest rijden waarbij we in de file kwamen en hij zei: "Laat maar zien hoe BMW-rijders rijden, jij zou dat moeten weten"

Je komt wel echt in leuke situaties, maar soms ook minder.
pi_76149589
Heb morgen 2 ritjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')