abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75890930
Naast een tikkende CV ketel bestaat er, helaas, ook een tikkende waterleiding.
Ik heb een meterkast waar ook wat dingen doorheen lopen van mijn bovenburen.
Zo ook een waterleiding.
Sinds enkele maanden valt mij op, dat als mijn bovenburen water gebruiken, de leiding in de meterkast een tikkend geluid maakt.
Het heeft dus niks met de temperatuur te maken, denk ik.

Vooral 's avonds valt het op, want mijn slaapkamer grenst namelijk aan de achterkant van mijn meterkast. Elke keer als ik een kraan open hoor gaan of de bovenburen trekken de WC door, dan begint die leiding te tikken.
Ik heb het idee hoe meer water er doorheen gaat, hoe harder die tikt.

Het is geen tikken van het krimpen of uitzetten van het materiaal. Het klinkt meer als een meter die telt en het geluid is behoorlijk hard. Kan de watermeter van de bovenburen, die als het goed is boven die leiding is geplaatst, er mee te maken hebben?
Mijn eigen meters heb ik al naar gekeken maar die maken het geluid niet.

Wat te doen?
  maandag 21 december 2009 @ 19:16:12 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75891090
Waterslagdemper?
censuur :O
pi_75891517
hebben ze iets veranderd aan de situatie , ik denk aan lucht in de leiding
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_75891654
waterleiding dicht knijpen....

serieus: ik heb er nog nooit van gehoord. wel bonkende leiding als je em ineens dicht zet, de kraan dan he.... is het dat niet?
  Boks-Chick maandag 21 december 2009 @ 19:30:59 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75891849
Gewoon even bellen naar je waterleverancier.
Als het de watermeter in de meterkast is, is het de meter van het waterleidingbedrijf. Zij zullen iemand langssturen en zonodig de wm vervangen.
lolwut
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 19:32:37 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 21 december 2009 @ 19:32:51 #7
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_75891957
is het niet gewoon de gasmeter? die zal daar neem ik aan ook wel in de buurt zitten...

als ze warm water pakken gaat de ketel lekker gas gebruiken en tikt de gasmeter elke paar seconden een keer.

maar goed, dat verklaart het geluid nog niet echt bij het doortrekken van de wc.
knolraap en lof schorseneren en prei
  Boks-Chick maandag 21 december 2009 @ 19:35:31 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75892084
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:32 schreef florisje het volgende:
is het niet gewoon de gasmeter? die zal daar neem ik aan ook wel in de buurt zitten...

als ze warm water pakken gaat de ketel lekker gas gebruiken en tikt de gasmeter elke paar seconden een keer.

maar goed, dat verklaart het geluid nog niet echt bij het doortrekken van de wc.
Dat zou TS moeten kunnen zien wanneer hij het tikken hoort. De gasmeter hangt op ong. 50-70cm hoog, de WM hangt liggend net boven de grond en ziet er heel anders uit.
Als hij voor de meterkast staat en hij hoort tikken, dan hoor je heel duidleijk of het van beneden komt (de WM) of recht voor je (GM)
lolwut
pi_75893017
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:32 schreef florisje het volgende:

als de wc op de warmwaterleiding aangesloten zit wel.... mijn vader heeft het ooit ergens meegemaakt.... had iemand een en ander verkeerd aangesloten...
pi_75893821
Nouja, ik sluit niks uit bij mijn bovenburen dus dat zou best kunnen dat ze de WC doortrekken met warm water.
Maar het is niet de gasmeter.
Mijn gasmeter hangt er naast maar die tikt veel langzamer en veel zachter, en natuurlijk alleen als ik gas gebruik, en niet als mijn buren gas gebruiken.

Die waterleiding tikt soms heel snel, tot ongeveer zo'n 4x per seconde. Soms ook wat langzamer, 1 tot 2 keer per seconde.

Ik leef niet echt op goede voet met mijn bovenburen dus langs gaan heeft niet zoveel nut, ze willen nergens iets van weten (al vaker dingen gehad in het verleden).

Ik denk dat ik het waterbedrijf maar eens ga bellen en zien of zij er iets mee kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')