abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75912537
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 07:01 schreef voyeur het volgende:
Jeugdzorg vraagt rust voor Laura
UTRECHT - Bureau Jeugdzorg (BJZ) Utrecht zou graag zien dat de aandacht voor Laura Dekker tot een minimum wordt beperkt. Het 14-jarige meisje zal dan ook, wanneer zij in Nederland terugkomt, van pers en publiek worden afgeschermd, meldde een woordvoerder van Jeugdzorg maandag.

Ze wordt afgeschermd als het aan jeugdzorg ligt, maar ze kan zelf beslissen toch in de publiciteit te treden, erkende de zegsman.

Als je stiefouders en je grootouders nu al weer in het nieuws zijn en haar woordvoerdster en haar advocaat waarschijnlijk ook weer reageren, zal er van rust zo niets terechtkomen.
En weglopen van huis is zeker geen manier van aandacht trekken.
pi_75912819
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 07:03 schreef Prutzenberg het volgende:
Tja, blunder #1 is binnen, natuurlijk moet er niet te veel aandacht naar die zaak.
#1?

een week of twee terug haalden we onze dochter van schiphol af, zij kwam ook terug van een vakantietje op de cariben (aruba) van haar zelfverdiende poen.
zo hoort een kind (sorry, ook al is ze 19, toch noem ik haar zo) ontvangen te worden.

laura is 14, komt terug van sint maarten, en wordt als een beroemd crimineel ontvangen door pers, politie en instanties. zo hoort een kind toch niet onthaald te worden?
en dit kon niet geheim gehouden worden? een dergelijke kille ontvangst is dan wél passend, volgens jeugdzorg? ik zie hier een competentiestrijd in: 'WIJ weten wat goed is voor Laura, wij zijn het gezag en dat zullen we laten blijken ook aan god en de wereld!'.

en het nederlands publiek, lamgeslagen door een totaal gebrek aan echte emotie en affectie in onze verstilde verzakelijte maatschappij waar geluk weggestreept wordt tegen ongeluk en er slechts banksaldo's en verveeldheid resteert, stort zich als havikken op ieder detail wat een aanleiding kan zijn om zich te emotioneren - dan hebben we iig dat nog. mezelf inclusief hoor, tis geen aanval
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:17:56 #103
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75912854
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:14 schreef iteejer het volgende:

[..]

#1?

een week of twee terug haalden we onze dochter van schiphol af, zij kwam ook terug van een vakantietje op de cariben (aruba) van haar zelfverdiende poen.
zo hoort een kind (sorry, ook al is ze 19, toch noem ik haar zo) ontvangen te worden.

laura is 14, komt terug van sint maarten, en wordt als een beroemd crimineel ontvangen door pers, politie en instanties. zo hoort een kind toch niet onthaald te worden?
en dit kon niet geheim gehouden worden? een dergelijke kille ontvangst is dan wél passend, volgens jeugdzorg? ik zie hier een competentiestrijd in: 'WIJ weten wat goed is voor Laura, wij zijn het gezag en dat zullen we laten blijken ook aan god en de wereld!'.

en het nederlands publiek, lamgeslagen door een totaal gebrek aan echte emotie en affectie in onze verstilde verzakelijte maatschappij waar geluk weggestreept wordt tegen ongeluk en er slechts banksaldo's en verveeldheid resteert, stort zich als havikken op ieder detail wat een aanleiding kan zijn om zich te emotioneren - dan hebben we iig dat nog. mezelf inclusief hoor, tis geen aanval
Hebben jouw ouders een ingezonden brief gestuurd naar de krant bij de aankomst? Was je dochter weggelopen en de politie gealarmeerd? Gaven de stiefouders een interview bij aankomst? Had je dochter uberhaupt wel haar woordvoerdster en advocaat bij zich bij aankomst
Here we are now, entertain us.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 08:18:32 #104
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75912858
Het mooiste vind ik nog dat ze meteen ondervraagd wordt over de vlucht naar Sint Maarten.
Niet eerst even bij komen van de lange vlucht terug ofzo of familie bezoeken, nee meteen de stress in.
Goed gedaan hoor jeugdzorg, klasse.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75912924
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:17 schreef voyeur het volgende:
Hebben jouw ouders een ingezonden brief gestuurd naar de krant bij de aankomst? Was je dochter weggelopen en de politie gealarmeerd? Gaven de stiefouders een interview bij aankomst? Had je dochter uberhaupt wel haar woordvoerdster en advocaat bij zich bij aankomst
Hun argument kwam er altijd op neer: Laura is nog een kind en moet zich in dat traject nog ontwikkelen. Daar ben ik het zelfs nog wel mee eens. Alleen dat zij de inhoud daarvan gaan bepalen dan weer niet.
Maar nu halen ze haar als volwassen crimineel binnen.
Als ze dan toch alles kunnen regelen en afdwingen, waarom dan niet gewoon een geruisloze return? Jeugdzorg trekt zelfs een lange neus naar ouders van kinderen 'WIJ zullen het nu overnemen', waarom dan niet tegen het publiek dat er nog veel minder mee te maken heeft dan die ouders?
Of is dit hun show, die ze zelf willen regisseren, en waar ze exact laten gebeuren wat ze later tegen rechters en in persberichten weer in kunnen brengen: 'maar het is toch niet normaal dat een kind van 14 naar st maarten gaat en dan zo terugkeert?'
Zij voegen met hun gedrag heel wat meer stress toe dan het eigenlijke issue zou hoeven te veroorzaken.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:26:41 #106
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75912934
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:18 schreef Netsplitter het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat ze meteen ondervraagd wordt over de vlucht naar Sint Maarten.
Niet eerst even bij komen van de lange vlucht terug ofzo of familie bezoeken, nee meteen de stress in.
Goed gedaan hoor jeugdzorg, klasse.

Joh stel je niet zo gruwelijk aan , je doet net alsof ze gemarteld gaat worden
pi_75912944
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:26 schreef N.icka het volgende:
Vond ik ook toen ze zeiden dat ze die reis niet mocht maken
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 08:28:17 #108
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75912951
quote:

[..]

Ik stel me niet aan, dit is gewoon de harde waarheid.
Ze werdt toch meteen ondervraagd nadat ze geland was?
Ze mocht toch niet eerst even bij komen met haar familie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:29:55 #109
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75912968
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat haar gevraagd wordt naar het hoe en waarom van deze reis. Daarna kan ze naar mams , paps of de jeugdzorg
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 08:31:37 #110
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75912991
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:29 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat haar gevraagd wordt naar het hoe en waarom van deze reis. Daarna kan ze naar mams , paps of de jeugdzorg
Nee, het is andersom.
1. ondervraging.
2. Jeugdzorg zet haar in een tehuis.
3. ouders mogen even komen kijken en hallo zeggen.
pi_75912999
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:29 schreef N.icka het volgende:

[..]

De maatstaven van wat normaal is voor een kind van 14 lopen blijken dus zeer rekbaar voor Jeugdzorg en hun achterban.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:36:31 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75913032
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:32 schreef iteejer het volgende:

[..]

De maatstaven van wat normaal is voor een kind van 14 lopen blijken dus zeer rekbaar voor Jeugdzorg en hun achterban.
Vergeet Laura niet.
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 08:43:01 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75913094
quote:

[..]

Hoe je het wendt of keert, het is een kind van 14, wat er ook rondom haarheen gebeurd.
Op radio1 net de grootouders die dankzij Jeugdzorg hun kleinkind hebben zien veranderen van een leuke tiener in een gesloten kind die geen enkele volwassene meer vertrouwd.
Goh, en dat is nu IEDERE keer als er geen-bontkraagje-crimineel- met Jeugdzorg in aanraking komt.

"jamaar je komt alleen met jeugdzorg in aanraking als er iets ergs an de hand is

Dream om.
Iedere ouder, middleclass, hoog opgeleid, normale mensen maken steeds meer kans ermee in aanraking te komen, het scoort, deze "successen" tellen mee in de cijfers, de gezinnen waar kinderen écht kapot gaan blijven, zoals altijd, buiten alle hulp.
Maar, de cijfers kloppen weer
Ik zei het in eht vorig deel al, dit wordt een prestigeslag, Jeugdzorg laat dit niet over zijn kant gaan en Laura ZAL gebroken moeten worden.
Uit huis plaatsing, ideaal!
En ja, daar zijn wel cijfers en rapporten van dat dat méér dan fout gaat
Maar hé, Laura verdient dat, als ik hier goed lees..
Hoe haal je het als 13/14 jarige in je hoofd iets anders te doen, of een droom te hebben..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_75913114
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als je alleen de wereld rond wil zeilen is er ook geen tijd om bij te komen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:45:06 #115
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75913115
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, het is andersom.
1. ondervraging.
Maar wij weten niet waar het probleem zit. Het is natuurlijk heel makkelijk om alles op Jeugdzorg of welke instantie dan ook af te schuiven, maar wie weet is Laura bezweken onder de druk van haar vader. Dat kan ook nog. Of, zit ze met een probleem van hele andere orde waarvan ze het gevoel heeft dat ze bij niemand terecht kan.

Maar mocht het haar vader zijn die haar bijvoorbeeld onder druk heeft gezet, dan kan ik me goed voorstellen dat een knuffel van paps niet de prioriteit heeft. We weten het niet.
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 08:45:32 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75913123
[quote] Op dinsdag 22 december 2009 08:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vergeet Laur

Laura is no more,
die is al kapot gemaakt, zijn ze goed in 13/14 jarigen slopen.
Ik walg hiervan,
ik walg van de prestigeslag van Jeugdzorg, ik walg van het gemak waarmee mensen hier maar vinden dat een 13/14 jarige gesloopt mag worden
"ze doet het zelf
Instellingen als kinderbescherming moeten kinderen BESCHERMEN,
kijk even WAAR in dit hele circus ze dat kind beschermd hebben?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 22 december 2009 @ 08:49:16 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75913173
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:45 schreef yvonne het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 22 december 2009 08:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vergeet Laur

Laura is no more,
die is al kapot gemaakt, zijn ze goed in 13/14 jarigen slopen.
Ik walg hiervan,
ik walg van de prestigeslag van Jeugdzorg, ik walg van het gemak waarmee mensen hier maar vinden dat een 13/14 jarige gesloopt mag worden
"ze doet het zelf
Instellingen als kinderbescherming moeten kinderen BESCHERMEN,
kijk even WAAR in dit hele circus ze dat kind beschermd hebben?
Maar is het bij jou ook niet dat je met jouw visie op Jeugdzorg deze zaak veroordeelt? Als je dat allemaal los laat en alleen naar deze zaak kijkt, vind je dan nog steeds hetzelfde?

Het moet niet zo zijn, dat omdat Jeugdzorg tig keer heeft gefaald ze helemaal geen goed meer kunnen doen.
  Admin dinsdag 22 december 2009 @ 08:49:35 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75913178
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, het is andersom.
1. ondervraging.
En DAAR leert ze binnen no time alles van een verrotte wereld,
of is er ECHT iemand die denkt dat er Little House on The prairie-achtige tehuizen bestaan?
God, de ongeloofl;ijke onwetendheid hier stuit me vreselijk tegen de borst.
Als er geen plek is in het tehuis en dat is met deze dagen best denkbaar, dan gaat ze in detentie, jeugdgevangenis.

Oh, nu ik toch bezig ben, laat Jeugdzorg eens iets doen aan de kinderen vanaf 12 jaar die zwerfen en op straat en in parken slapen , je kunt ze haast niet missen, ze zijn met 40.000, zo niet meer

Maar slaap allemaal maar lekker rustig verder.

Admin dinsdag 22 december 2009 @ 08:50:19 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75913189
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar is het bij jou ook niet dat je met jouw visie op Jeugdzorg deze zaak veroordeelt? Als je dat allemaal los laat en alleen naar deze zaak kijkt, vind je dan nog steeds hetzelfde?

Het moet niet zo zijn, dat omdat Jeugdzorg tig keer heeft gefaald ze helemaal geen goed meer kunnen doen.
Ze falen constant
Let toch ens op

dinsdag 22 december 2009 @ 08:52:28 #120
262650 kitao
prikplaatje
pi_75913216
Die Laura is nog mediageiler als die van Kassabergen ....
Alles voor aandacht , binnenkort springt ze nog van een hoteldak af als ze haar zin niet krijgt.
Rare figuren zijn het.
megalomaniac
pi_75913222
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert, het is een kind van 14, wat er ook rondom haarheen gebeurd.
Op radio1 net de grootouders die dankzij Jeugdzorg hun kleinkind hebben zien veranderen van een leuke tiener in een gesloten kind die geen enkele volwassene meer vertrouwd.
Goh, en dat is nu IEDERE keer als er geen-bontkraagje-crimineel- met Jeugdzorg in aanraking komt.

"jamaar je komt alleen met jeugdzorg in aanraking als er iets ergs an de hand is

Dream om.
Iedere ouder, middleclass, hoog opgeleid, normale mensen maken steeds meer kans ermee in aanraking te komen, het scoort, deze "successen" tellen mee in de cijfers, de gezinnen waar kinderen écht kapot gaan blijven, zoals altijd, buiten alle hulp.
Maar, de cijfers kloppen weer
Ik zei het in eht vorig deel al, dit wordt een prestigeslag, Jeugdzorg laat dit niet over zijn kant gaan en Laura ZAL gebroken moeten worden.
Uit huis plaatsing, ideaal!
En ja, daar zijn wel cijfers en rapporten van dat dat méér dan fout gaat
Maar hé, Laura verdient dat, als ik hier goed lees..
Hoe haal je het als 13/14 jarige in je hoofd iets anders te doen, of een droom te hebben..
De woordvoerder en advocaat van Laura en haar vader zoeken anders net zo goed de media op. En aangezien in het nieuws altijd 2 kanten van het verhaal gehoord moeten worden, kan Jeugdzorg niet anders dan ook in de media komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dichtpiet. op 22-12-2009 08:59:20 ]
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:54:11 #122
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75913237
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze falen constant
Let toch ens op
In deze zaak zie ik het niet zo hoor.
  dinsdag 22 december 2009 @ 08:55:41 #123
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75913266
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

En DAAR leert ze binnen no time alles van een verrotte wereld,
of is er ECHT iemand die denkt dat er Little House on The prairie-achtige tehuizen bestaan?
God, de ongeloofl;ijke onwetendheid hier stuit me vreselijk tegen de borst.
Als er geen plek is in het tehuis en dat is met deze dagen best denkbaar, dan gaat ze in detentie, jeugdgevangenis.

Oh, nu ik toch bezig ben, laat Jeugdzorg eens iets doen aan de kinderen vanaf 12 jaar die zwerfen en op straat en in parken slapen , je kunt ze haast niet missen, ze zijn met 40.000, zo niet meer

Maar slaap allemaal maar lekker rustig verder.
Wat mij betreft gaat ze naar haar moeder. Maar stel dat Laura dat niet wil. Wat gebeurt er dan?
Zou zij dan bij haar grootouders geplaatst kunnen worden?
pi_75913459
Ze heeft toch zelf continu de media opgezocht, al dan niet samen met haar vader? Nog vóór jeugdzorg om de hoek kwam kijken, wist iedereen al wie Laura en Guppy waren; 'Laura is bijzonder, is anders als kinderen van haar eigen leeftijd...'
Laura en haar vader hadden al een website gemaakt over wat ze allemaal van plan zijn, en waren op zoek naar sponsors. Die krijg je door zo veel mogelijk in de aandacht te komen natuurlijk.

En ik vind het niet meer dan normaal dat het in het nieuws komt als een veertienjarige vermist is, waarom zou voor Laura daar weer een uitzondering moeten gemaakt? Voor hetzelfde geld was ze wél slachtoffer van een misdrijf.

En nu bemoeit Jeugdzorg zich ermee en is het weer niet goed. Maar als er iets met het meisje gebeurd zijn zij wel de eersten die ervoor verantwoordelijk worden gehouden. Al helemaal als ze de wereld rond zou zeilen en het zou mis gaan zou het ook een heel mediacircus worden wie de verantwoording heeft en waar het mis is gegaan enz enz.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 09:07:19 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75913470
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

Weet je wat nou het vervelende van het huidige jeugdzorg systeem is?
Het te gefragmenteerd.
Er zijn teveel instellingen die zich er mee willen bemoeien.
Die allemaal even er over heen willen pissen zodat zij er ook aan meegewerkt hebben want dat staat goed op het jaarrapport en krijgen ze weer geld.
Waarom zou bv in godsnaam het leger des heils een jeugdzorgafdeling moeten hebben?
Die gasten krijgen het nog niet eens voor elkaar om alle zwervers te helpen, laat staan een kind met trauma's.
Daarbij komt ook nog eens dat wanneer een kind van de ene provincie verhuist naar de andere het dossier wat opgebouwd is niet automatisch mee verhuist omdat dat niet centraal geregeld is.
Want stel je voor dat je moet samenwerken, dat je informatie die cruciaal is moet delen met iemand anders.
Iemand die nog niet zo hard gewerkt heeft met dat kind en het later mag "af maken".

En ja, ik spreek uit ervaring.
En ja, ik ben verbitterd over jeugdzorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')