abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75878024
Oeps. Wilde alleen "ik" in de vorige post wijzigen in "in", maar quotte het per ongeluk.
pi_75878040
We zitten nu ook te dubben of we moeten reclameren, ik vermoed dat we niet echt een goede zaak hebben. We zijn dus een beetje mierenneukers en we hebben geen tekening gegeven hoe we het precies wilden hebben.
Uithuilen en opnieuw beginnen misschien. Als we de tegels eraf halen, moeten we dan opnieuw stuken?
pi_75878084

Je hebt volkomen gelijk, deze tegelzetter is gewoon een prutser.
De achterwand is prima, maar daar zal je ook geen opmerkingen over hebben lijkt me.
Het gaat natuurlijk om de zijwanden, en daar heeft hij gewoon bar slecht werk geleverd.
Een goede tegelzetter hoef je geen aanwijzingen te geven, die weet precies hoe hij zo'n muur moet tegelen.
En dat is vanuit het midden naar beide zijkanten toe werken, op die manier krijg je als eerste en laatste tegel een gedeeltelijke tegel, maar dat is altijd veel mooier dan een tegelrandje van 2 a 3 cm.
  PR/Manusje van alles maandag 21 december 2009 @ 14:03:26 #29
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75878183
Gemakzuchtige tegelzetter die voor de helt weet wat hij moet doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75878189
Of gata het om het gemak... Kijk eens naar de rechtsbovenhoek van de foto. Daar heb je naast het raam een klein randje wat dus hier van boven tot beneden zorgt voor die 2-3 cm rand... Mischien kon hij dit niet anders mooi krijgen ofzo
Have fun...
pi_75878200
Maakt niet uit dat je geen tekening hebt. Je mag redelijkerwijs van een professionele tegelzetter verwachten dat ie dit soort dingen snapt en uit zichzelf goed doet. Je hebt zeker wel een goede zaak. En bovendien, al heb je die niet, probeer het gewoon: stuur hem als ie niet meteen happig is om het te verbeteren desnoods een aangetekend briefje met de sommatie dat ie het binnen 2 weken moet oplossen en je anders naar de kantonrechter stapt (dat doe je dan vervolgens waarschijnlijk niet omdat het veel moeite is en geld kost) maar misschien helpt het... Ik zou het er niet bij laten zitten en het in elk geval proberen: korting vragen of herstel.
  maandag 21 december 2009 @ 14:04:02 #32
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75878206
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:01 schreef klipper het volgende:
[ afbeelding ]

Je hebt volkomen gelijk, deze tegelzetter is gewoon een prutser.
De achterwand is prima, maar daar zal je ook geen opmerkingen over hebben lijkt me.
Het gaat natuurlijk om de zijwanden, en daar heeft hij gewoon bar slecht werk geleverd.
Een goede tegelzetter hoef je geen aanwijzingen te geven, die weet precies hoe hij zo'n muur moet tegelen.
En dat is vanuit het midden naar beide zijkanten toe werken, op die manier krijg je als eerste en laatste tegel een gedeeltelijke tegel, maar dat is altijd veel mooier dan een tegelrandje van 2 a 3 cm.
Ik vind dat tegelrandje juist weer mooier omdat er sowieso een randje zit bij het raam.

Maar je hebt gelijk hoor.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75878232
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:03 schreef Handschoen het volgende:
Of gata het om het gemak... Kijk eens naar de rechtsbovenhoek van de foto. Daar heb je naast het raam een klein randje wat dus hier van boven tot beneden zorgt voor die 2-3 cm rand... Mischien kon hij dit niet anders mooi krijgen ofzo
Nouja dan had ie dat links ook moeten doen. Klipper heeft helemaal gelijk.
pi_75878255
Achterwand vind ik inderdaad prima, maar hij zou daar dus ook gewoon in een hoek zijn begonnen omdat hij anders zoveel moest versnijden... Maar ja, het zijn onze tegels, wij hebben die toch betaald.
Deze man werkt al ruim 15 jaar als tegelzetter, dan mag ik toch wel verwachten dat hij het optisch een beetje oke indeelt?
  maandag 21 december 2009 @ 14:05:47 #35
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_75878265
Omdat je nu middenin de verbouwing zit, zit je overal met je neus bovenop. Als straks alles klaar is en je woont er een tijdje mee zie je het waarschijnlijk niet eens meer.

Kleinigheidjes blijf je houden. Vraag jezelf even af of het de moeite is om alles opnieuw te gaan/willen doen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_75878352
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:05 schreef esmees het volgende:
Achterwand vind ik inderdaad prima, maar hij zou daar dus ook gewoon in een hoek zijn begonnen omdat hij anders zoveel moest versnijden... Maar ja, het zijn onze tegels, wij hebben die toch betaald.
Deze man werkt al ruim 15 jaar als tegelzetter, dan mag ik toch wel verwachten dat hij het optisch een beetje oke indeelt?
Zeker!

En inderdaad, misschien zie je het straks niet eens meer, als je er aan gewend bent, maar daar gaat het niet om! Je betaalt die man (of vrouw) voor vakwerk, en dat mag je dan ook krijgen. Dat anderen dit niet stoort, maakt niet uit, dit hoort niet zo te zijn. Vakwerk zit 'm juist in dit soort details als je het mij vraagt....
  PR/Manusje van alles maandag 21 december 2009 @ 14:08:25 #37
Toezicht is gezond!
pi_75878384
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:03 schreef Beijtje het volgende:
Maakt niet uit dat je geen tekening hebt. Je mag redelijkerwijs van een professionele tegelzetter verwachten dat ie dit soort dingen snapt en uit zichzelf goed doet. Je hebt zeker wel een goede zaak. En bovendien, al heb je die niet, probeer het gewoon: stuur hem als ie niet meteen happig is om het te verbeteren desnoods een aangetekend briefje met de sommatie dat ie het binnen 2 weken moet oplossen en je anders naar de kantonrechter stapt (dat doe je dan vervolgens waarschijnlijk niet omdat het veel moeite is en geld kost) maar misschien helpt het... Ik zou het er niet bij laten zitten en het in elk geval proberen: korting vragen of herstel.
Als je dat tegen een tegelzetter zegt zie je hem nooit weer

Gewoon vragen of hij dat wandje overnieuw kan doen. En dat je dan een krat bier klaar hebt staan. Echt, dan bereik je veel meer dan met brieven en dreigen met de kantonrechter. Je weet niet eens of je wel een zaak hebt....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_75878428
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Gewoon vragen of hij dat wandje overnieuw kan doen. En dat je dan een krat bier klaar hebt staan. Echt, dan bereik je veel meer dan met brieven en dreigen met de kantonrechter. Je weet niet eens of je wel een zaak hebt....
Nouja zoals ik al zei, eerst gewoon in overleg proberen er uit te komen natuurlijk.
En dat je 'm nooit meer ziet, so what, je wil 'm ook niet meer terug neem ik aan...
  maandag 21 december 2009 @ 14:09:55 #39
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75878447
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

TS heeft ook niks op papier staan. Dus idd krat bier. (of een half krat, wat je wilt)
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75878509
Lastig, vooral niet omdat ik niet weet hoeveel werk het is als we de tegels eraf halen. Ik ben bang dat het heel veel extra werk is, vooral om die muur weer "betegelbaar" te krijgen.
Ook zou ik graag de rest door een goede tegelzetter laten doen, maar ja, wie wil er halverwege beginnen...
Bovendien zijn we dus nu al 700 euro kwijt (hij heeft ook 3 muren van ons badkamertje gedaan). Mijn vriend wil het nu zelf gaan doen, maar er moeten nog zoveel andere dingen worden gedaan. Heeft iemand het nummer van John Williams? ;-)
pi_75878531
Hier spreekt een jurist (sorry, kan 't ook niet helpen ) en in dit soort gevallen maakt het niet uit dat er niets op papier staat, je mag ook zonder dat het expliciet is afgesproken, bepaalde dingen van een vakman verwachten.
Maar goed esmees, volgens mij is iedereen het er over eens dat je dit niet hoeft te accepteren, doe er je voordeel mee. Succes!
  maandag 21 december 2009 @ 14:12:04 #42
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75878541
Hoe zit het met dat 'raamgat' qua tegels? Dat smalle strookje, hoever loopt die naar boven? als dat om een 2 cm stukje gaat, kan ik me iets voorstellen dat de zetter daarom die strook van 2-3cm tegeltjes heeft gedaan. Feit blijft; Echt mooi gedaan is het niet, maar k weet ook niet hoe je aan de andere kant (deur-kant) dus uitkomt.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_75878653
Oeps, ik kan jullie niet bijhouden, jullie zijn veel te snel voor mij :-)
Toen we hem zeiden dat we niet blij waren met de muur, werd hij heel boos en zei hij dat hij dacht dat het een truc was om niet te betalen. Mijn vriend is ook een beetje een heethoofd en zei toen, als je ons niet vertrouwt, dan wil ik nu horen hoeveel je van ons krijgt en kun je je spullen pakken... We hebben hem natuurlijk betaald.
Was ik ook niet heel blij mee. Ik vind dreigen ook niet fijn, maar ik vermoed dat we deze meneer sowieso nooit meer terugzien. Mijn vriend wil graag reclameren, maar ik weet het nog niet.
  PR/Manusje van alles maandag 21 december 2009 @ 14:17:32 #44
Toezicht is gezond!
pi_75878772
ah ja, dan kan je vriend beter zelf aan de slag gaan. Bij die tegelzetter hoef je het niet meer te proberen.
pi_75878812
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:12 schreef Koepert het volgende:
Hoe zit het met dat 'raamgat' qua tegels? Dat smalle strookje, hoever loopt die naar boven? als dat om een 2 cm stukje gaat, kan ik me iets voorstellen dat de zetter daarom die strook van 2-3cm tegeltjes heeft gedaan. Feit blijft; Echt mooi gedaan is het niet, maar k weet ook niet hoe je aan de andere kant (deur-kant) dus uitkomt.
Dat strookje loopt door tot het plafond.
  maandag 21 december 2009 @ 14:20:23 #46
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75878907
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef esmees het volgende:

[..]

Dat strookje loopt door tot het plafond.
Dan is t sowieso slordig. Hij had dan bij de 'vensterbank' gewoon kunnen verspringen naar weer een hele tegel (of halve), maar nogmaals, dan weet ik niet hoe je bij de deur zou uitkomen, k ben geen tegelzetter

Sterkte ermee, maar denk stevig na of je het de 'moeite waard' vind om opnieuw te gaan doen.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_75878922
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ah ja, dan kan je vriend beter zelf aan de slag gaan. Bij die tegelzetter hoef je het niet meer te proberen.
Dat vermoed ik ook :-) Is er spul waarmee we restanten tegellijm kunnen verwijderen of moeten we echt opnieuw stuken? De tegels zijn nog niet gevoegd (weet niet of dit zo heet, de voegen tussen de tegels zijn nog niet opgevuld met voegspul <- ik heb er niet zoveel verstand van :-))
pi_75879064
Ik vind het maar prutswerk en dat smalle randje ziet er al helemaal niet uit.
  maandag 21 december 2009 @ 14:25:29 #49
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75879146
Persoonlijk zou ik zeggen, fuck it.. ik kom hier alleen om te schijten
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_75879207
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:25 schreef BereNDD het volgende:
Persoonlijk zou ik zeggen, fuck it.. ik kom hier alleen om te schijten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo