SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. aan VEGANISTEN EN VEGETARIERS.
Ze stellen zich alleen maar aan.
Vlees is toch goed voor je?![]()
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
ik hou neit van scheldenquote:
veel plezier met je bleke ingevallen koppiequote:
quote:Op maandag 21 december 2009 09:53 schreef AdvancedPower het volgende:
Vleeskutjes zijn wel lekker, ja.
Kijk, jij begrijpt mequote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
veel plezier met je bleke ingevallen koppie.
Volgens mij scheld hij helemaal niet, hij versterkt zijn argument er iets mee maar hij zegt niet. Vega's zijn een stelletje teringlijers.quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 09:53 schreef Kakpizza het volgende:
Ik heb echt zo'nSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. aan VEGANISTEN EN VEGETARIERS.
Ze stellen zich alleen maar aan.
Vlees is toch goed voor je?![]()
als je leren schoenen draagt kun je ook vlees eten!
Ein Zwei POLIZEI!!1!!!Nomnom!!!Nom!!11!Einz!
Als je snoep, spekjes en drop eet kun je ook vlees eten.quote:Op maandag 21 december 2009 10:04 schreef OmNomNom het volgende:
[..]
als je leren schoenen draagt kun je ook vlees eten!
Wie zegt dat ze dat eten?quote:Op maandag 21 december 2009 10:11 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als je snoep, spekjes en drop eet kun je ook vlees eten.
Gelatine is gemaakt van dierlijke (meestal varkens)botten.
Dus. Stelletje hypocrieten zijn die vega's zeg!
en wat te denken van makeup etc. Daar zal ook menig konijntje mee zijn versierd voordat het op de markt kwam..quote:Op maandag 21 december 2009 10:11 schreef Lotusss het volgende:
[..]
veel plezier met je kale bleke ingevallen koppiequote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat TS probeert te verduidelijken hoe godsgruwelijk irritant die vegetariėrs/veganisten kunnen zijn omdat ZIJ meestal de zeikerds zijn en de omnivore medemensch voor hypocriet uitmaken.quote:Op maandag 21 december 2009 10:13 schreef omapietje het volgende:
Wat kan jou het bommen wat iemand eet of ben je zo'n hokjes duwer die iedereen en alles wat van de norm afwijkt ridiculiseert.
Trek je toch niet zoveel van een ander aan en ga gewoon lekker leven vent !
Veel emulgatoren kan je niet van zien of het vet gebruikt is van planten of van dieren (E471/E472)quote:Op maandag 21 december 2009 10:11 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er zit varken in zoveel dingen, dat je daar als vega ook niet omheen kunt...quote:Op maandag 21 december 2009 10:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat eten?
Hoe dan ook, live and let live, je kan je beter druk maken om dingen waar je zelf last van hebt.
Het feit dat vegetariėrs geen vlees eten zorgt ervoor dat jij meer hebt...
Dan moet je jezelf ook geen vegetarier noemen.quote:Op maandag 21 december 2009 10:19 schreef kless het volgende:
[..]
Veel emulgatoren kan je niet van zien of het vet gebruikt is van planten of van dieren (E471/E472)
En dan blijft er opeens niet veel meer over.
Ik ben dus overgevoelig voor het binnenkrijgen van "varkensonderdelen".quote:Op maandag 21 december 2009 10:20 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Er zit varken in zoveel dingen, dat je daar als vega ook niet omheen kunt...
Het laatste puntje heb je groot gelijk in.. Meer voor ons!
Je zou een punt hebben als dat inderdaad regelmatig gebeurde.quote:Op maandag 21 december 2009 10:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat TS probeert te verduidelijken hoe godsgruwelijk irritant die vegetariėrs/veganisten kunnen zijn omdat ZIJ meestal de zeikerds zijn en de omnivore medemensch voor hypocriet uitmaken.
Wat begrijp jij niet aan "kunnen zijn", ergo dat het niet altijd zo is? En ja, uit eigen ervaring lopen er zat rond die zowat verkondigen dat het hel en verdoemenis is als je een keer een lekker biefstukje verorbert.quote:Op maandag 21 december 2009 10:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben als dat inderdaad regelmatig gebeurde.
het gaat er ook niet om dat het er 'minder' zijn, het gaat om het idee dat je er zelf zo min mogelijk (al is het voor je gevoel) aan bij draagt. Het eten van een 'vermoord dier' is voor sommigen gewoon walgelijk, en daar kan ik me prima iets bij voorstellen.quote:Op maandag 21 december 2009 10:35 schreef bambino het volgende:
Als je vega wil zijn is dat jou keuze, ik vind het persoonlijk onzinnig.
Mensen die het doen om bijvoorbeeld die diren te sparen.
Net of die paar duizend man op de wereld het verschil maken
Dieren zoals koeien en varkens worden "gemaakt" voor ons, om te eten.
Zolang dat nog mogelijk blijft, waarom er geen gebruik van maken
Lol, ik geloof je niet. Doei.quote:Op maandag 21 december 2009 10:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan "kunnen zijn", ergo dat het niet altijd zo is? En ja, uit eigen ervaring lopen er zat rond die zowat verkondigen dat het hel en verdoemenis is als je een keer een lekker biefstukje verorbert.
Ah, alleen omdat mijn ervaringen niet jouw straatje passen, steek jij je kop in het zand en ontken je het maar?quote:
Ik snap best dat mensen dat gevoel willen hebben dat ze er niet aan hebben bijgedragen dat zo'n dier vermoord wordt.quote:Op maandag 21 december 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het gaat er ook niet om dat het er 'minder' zijn, het gaat om het idee dat je er zelf zo min mogelijk (al is het voor je gevoel) aan bij draagt. Het eten van een 'vermoord dier' is voor sommigen gewoon walgelijk, en daar kan ik me prima iets bij voorstellen.
Ben zelf geen vega, maar eet van de 7 dagen meestal 3 dagen (minimaal) vegetarisch. Niets mis met niet elke dag vlees/vis eten.
Ik ontken niets, maar zoals ik al zei: ik geloof je gewoon niet.quote:Op maandag 21 december 2009 10:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ah, alleen omdat mijn ervaringen niet jouw straatje passen, steek jij je kop in het zand en ontken je het maar?
Daar probeer ik zoveel mogelijk op te letten ja. En hypocriet zegt me niet zoveel, dat vind ik een term van mensen die alleen zwart-wit kunnen denken.quote:Trouwens, eet jij wel drop, spekjes en Mona toetjes?
Dan zou ik daar meteen maar mee stoppen. Zo niet, dan ben je hypocriet.
Er is een gulden middenweg: biologisch vlees. Maar ja, dan moet je daar wel de portemonnee voor hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 10:46 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen dat gevoel willen hebben dat ze er niet aan hebben bijgedragen dat zo'n dier vermoord wordt.
Maar mijn mening is dat die dieren voor ons dood worden gemaakt, en tergelijke tijd weer duizenden klaar staan om vet gemest te worden om weer vermoord te worden.
Ja goed als je daar niet deel van uit wil maken, be my guest. Maar blijf het onnatuurlijk vinden.
Niet alleen is dat zoals je zegt ongeloofelijk duur, het blijft onnatuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 10:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er is een gulden middenweg: biologisch vlees. Maar ja, dan moet je daar wel de portemonnee voor hebben.
Ah, je eet uit principe geen vlees omdat je het zielig vindt dat ze voor ons geslacht worden. Maar je maakt wel gebruik van de andere producten die van zo'n geslacht dier gemaakt worden.quote:Op maandag 21 december 2009 10:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ontken niets, maar zoals ik al zei: ik geloof je gewoon niet.
[..]
Daar probeer ik zoveel mogelijk op te letten ja. En hypocriet zegt me niet zoveel, dat vind ik een term van mensen die alleen zwart-wit kunnen denken.
mafketelquote:Op maandag 21 december 2009 10:50 schreef drbrik het volgende:
Ik eet hooguit 3 keer in de week vlees. Ik doe dit vanuit milieu-oogpunt. Niet dat ik zo'n groene rakker ben maar ik eet ook graag vis en groenvoer en ik vind dit buiten wat dingen op om en rond het huis nog een goede optie om wat aan het milieu te doen! Maar met de kerst toch echt wel lekker stukkie wild op t bord hoor!
Vleeseters die niet snappen dat voor het voer voor de koe en het varken ook gewoon mais en sojabonen nodig zijnquote:Op maandag 21 december 2009 10:36 schreef Nikmans het volgende:
Vega's die niet snappen dat voor het zaaien en later oogsten van hun maļs, sojabonen etc. hele kolonies muizen, konijnen, slangen, en nog meer lieve beesten worden platgewalst
hoezo mafketel (niet dat je daar geen gelijk in hebt) maar hoezo mafketel bij deze post?quote:
en waarom zou het hun dwars zitten als jij extra veel vlees eet?quote:Op maandag 21 december 2009 10:56 schreef Lundegaard het volgende:
Bekende veganisten:
Claudia de Breij![]()
![]()
Francisco van Jole![]()
![]()
![]()
Antonie Kamerling![]()
![]()
Dolf Jansen![]()
![]()
![]()
![]()
Wouter Bos![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen al om hen dwars te zitten zal ik deze week extra veel vleesch eten.
Nee joh, al die vegetariėrs gaan heel hard in een hoekje zitten huilen omdat ene Lundegaard van FOK! een paar ons meer vlees dan normaal eet.quote:Op maandag 21 december 2009 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
en waarom zou het hun dwars zitten als jij extra veel vlees eet?denk dat ze het vooral voor zichzelf hebben besloten en dat het ze aan de anus zal oxideren of jij wel of extra veel vlees eet
gevoelige mensen, die vega'squote:Op maandag 21 december 2009 11:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee joh, al die vegetariėrs gaan heel hard in een hoekje zitten huilen omdat ene Lundegaard van FOK! een paar ons meer vlees dan normaal eet.
Heus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Het verschil is dat het mij niets interesseertquote:Op maandag 21 december 2009 10:53 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vleeseters die niet snappen dat voor het voer voor de koe en het varken ook gewoon mais en sojabonen nodig zijn
Vissen kunnen niet lief kijken en maken geen weinig geluid als ze langzaam dood aan gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 10:19 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind die 'vegetariers' die nog wel vis eten erger.
Hoe sad ben je dan.
Idd ja, ik kan zo slecht tegen dat hypocriete volk.quote:Op maandag 21 december 2009 11:09 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Vissen kunnen niet lief kijken en maken geen weinig geluid als ze langzaam dood aan gaan.
En overbevissing.. zo erg is dat toch niet...quote:Op maandag 21 december 2009 11:09 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Vissen kunnen niet lief kijken en maken geen weinig geluid als ze langzaam dood aan gaan.
Weddenquote:Op maandag 21 december 2009 11:09 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Vissen maken geen weinig geluid als ze langzaam dood aan gaan.
quote:Op maandag 21 december 2009 11:35 schreef Tacobell het volgende:
Veganisten die geen dieren eten omdat ze het zielig vinden.
Typisch menselijk kutgedrag.
[ afbeelding ]
quote:De hoektand of cuspidaat is het deel van het dierlijke gebit dat grip op het voedsel geeft en ook als wapen kan worden gebruikt. De tand is daarom puntig van vorm, en bij veel soorten de grootste tand in het gebit. Mensen hebben (net als veel andere diersoorten) vier hoektanden, twee in de bovenste kaak en twee in de onderste kaak.
quote:Door de jaren heen is de hoektand steeds kleiner geworden. Waar de tand vroeger werd gebruikt om vlees van botten te scheuren, eten we nu steeds vaker filet, of hapklare brokken. Sommige mensen hebben niet meer dan wat een tandarts een kegeltand noemt als hoektand.
Sorry kon het niet latenquote:
hé gatverdammequote:
yum.quote:
ja je moederquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
quote:Op maandag 21 december 2009 11:57 schreef Oldenzaal het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:01 schreef Kakpizza het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
Dat snappen vleeseters best wel, het interesseert ons alleen niet. Vega's die wel om koeien en varkens geven maar niet om muizen en ratten zijn gewoon hypocriet.quote:Op maandag 21 december 2009 10:53 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Vleeseters die niet snappen dat voor het voer voor de koe en het varken ook gewoon mais en sojabonen nodig zijn
Dat dus XDquote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies.quote:Op maandag 21 december 2009 13:11 schreef Frag_adder het volgende:
Een geheel gegronde klacht. En de redens die ze dan aanvoeren: Ja ik vind het zielig voor de diertjes, ik vind AL het vlees gewoon niet lekker, ja ik doe wel wat om de wereld te redden
Waarom moeten 90% van de vegetariers zo moralistisch zijn en bij elke gelegenheid andere mensen het proberen op te dringen? Ze laten je ook extra veel moeite laten doen voor die ene vegetarier die er toevallig bij zit voor het kerstdiner. Eten wat de pot schaft en desnoods wat je niet lust laten staan... stelletje Jehova's zijn het.
vegetarische mannen nietquote:Op maandag 21 december 2009 13:24 schreef Opkloter het volgende:
vegetarische vrouwen kunnen nog net komen bij mij,
maar veganisten kunnen kapot vallen.
quote:Op maandag 28 december 2009 04:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Door het bereiden van vlees kook/bak je de eiwitten kapot. je lichaam kan er niks meer mee behalve verwerken. En oja het draagt bij tot het dichtslibben van je aderen tenzij je rauw vlees eet. En een menselijk lichaam kan niks met eiwit van andere dieren. tenimnste dat werd mij verteld. Als je proteines wilt moet je die halen uit groentes en fruit. Maar ik houd wel van vlees, niks mis met een turks broodje swarma bij de ferids
Vraag en aanbod? Jij redeneert een beetje krom. Zo lang niemand weigert gebruik te maken van geslachte dieren zal het slachten op dezelfde schaal doorgaan, ja. Hoe meer mensen hiermee stoppen, hoe minder vraag er zal zijn ergo hoe minder aanbod. Dit is 1 van de meest simpele economische modellen, toch?quote:Op maandag 21 december 2009 10:35 schreef bambino het volgende:
Als je vega wil zijn is dat jou keuze, ik vind het persoonlijk onzinnig.
Mensen die het doen om bijvoorbeeld die diren te sparen.
Net of die paar duizend man op de wereld het verschil maken
Dieren zoals koeien en varkens worden "gemaakt" voor ons, om te eten.
Zolang dat nog mogelijk blijft, waarom er geen gebruik van maken
als je een plantje bent eet je ook geen mensenvoedsel!quote:Op maandag 28 december 2009 10:48 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik vind het best als je vegetarisch bent, maar dan moet je niet verwachten dat ik eten voor je maak
Ik heb altijd het gevoel dat de vegetariers die ik tegenkom mij proberen op te dringen om ook vegetarisch te worden. Bijv bij het eten van vlees 'weet je wel dat dat een levend dier was' zulke opmerkingen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Het blijft grappig dat de twee hoofddrogredenen nog steeds worden herhaald:
1) Omdat mensen van nature vlees eten betekent dat niet dat het daarom per definitie goed/wenselijk is.
Als je je tegenwoordig zou staven aan de ethiek uit de middeleeuwen zou je direct opgesloten worden, en dat is nog maar een paar honderd jaar terug; de tijd van onze "slagtanden" is al duizenden jaren voorbij, toen we links en rechts vrouwen aanrandden en onze prooi vingen met speren.
2) Er is een rare notie dat je hypocriet bent als je als vegetarier op een of andere manier indirect toch dierlijke produkten binnenkrijgt. Dat zou alleen het geval zijn als je mensen loopt af te zeiken die ook (alleen) indirect vleesprodukten. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen echt bestaan. (en als ze bestaan zijn ze idd hypocriet)
Zelfs in mijn aller-fanatiekste dagen als vegetarier at ik soms vlees en snoepen bleef ik ook gewoon doen. Ben ik dan hypocriet? Ik zou niet weten waarom, ik viel er niemand mee lastig.
Ik ken best veel vegetariers en ik ben het zelf ook lang geweest, maar ik ben nog nooit een vegetarier tegengekomen die ook maar enigzins oordelend is over non-vegetariers. Behalve enge extremisten kan ik me ook niet voorstellen dat weldenkende mensen dat daadwerkelijk doen.
Oke, maar vlees is fucking lekker dus ik eet het.quote:Op maandag 28 december 2009 11:17 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Het blijft grappig dat de twee hoofddrogredenen nog steeds worden herhaald:
1) Omdat mensen van nature vlees eten betekent dat niet dat het daarom per definitie goed/wenselijk is.
Als je je tegenwoordig zou staven aan de ethiek uit de middeleeuwen zou je direct opgesloten worden, en dat is nog maar een paar honderd jaar terug; de tijd van onze "slagtanden" is al duizenden jaren voorbij, toen we links en rechts vrouwen aanrandden en onze prooi vingen met speren.
2) Er is een rare notie dat je hypocriet bent als je als vegetarier op een of andere manier indirect toch dierlijke produkten binnenkrijgt. Dat zou alleen het geval zijn als je mensen loopt af te zeiken die ook (alleen) indirect vleesprodukten. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen echt bestaan. (en als ze bestaan zijn ze idd hypocriet)
Zelfs in mijn aller-fanatiekste dagen als vegetarier at ik soms vlees en snoepen bleef ik ook gewoon doen. Ben ik dan hypocriet? Ik zou niet weten waarom, ik viel er niemand mee lastig.
Ik ken best veel vegetariers en ik ben het zelf ook lang geweest, maar ik ben nog nooit een vegetarier tegengekomen die ook maar enigzins oordelend is over non-vegetariers. Behalve enge extremisten kan ik me ook niet voorstellen dat weldenkende mensen dat daadwerkelijk doen.
Ik kan me voorstellen dat je op dat soort opmerkingen niet zit te wachten. Maar ik zeg zulke dingen echt nooit tegen vleeseters, en heb het niemand anders ooit horen zeggen. Dus niet alle vegetariers zijn kutquote:Op maandag 28 december 2009 11:46 schreef p940 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het gevoel dat de vegetariers die ik tegenkom mij proberen op te dringen om ook vegetarisch te worden. Bijv bij het eten van vlees 'weet je wel dat dat een levend dier was' zulke opmerkingen.
Dan kan ik het niet laten om te reageren met iets van 'dat maakt het extra lekker'. Zeer vervelend, blijf lekker zelf vegetarisch maar dring het niet op aan anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |