abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75915987
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_75916247
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV ziet potentieel in Aegon.

Maar waarom zo binnen de index blijven? Er zijn bedrijven met veel meer groeikansen en niet per sé hoger risico erbuiten te vinden hoor...
Ik zal er eens naar kijken dan. Ik blijf tot op heden op de AEX, omdat dit toch een beetje dicht bij huis aanvoelt heb eigenlijk nog amper beurs ervaring, en weet niet of het dan verstandig is om al naar andere markten verder van huis over te stappen. De markten en bedrijven op de AEX en AMX begin ik nu net een beetje te kennen, dus voorlopig leer ik hier nog genoeg. Feit is wel dat er op de AEX en AMX nooit echt bedrijven binnenkomen die in een jaar opeens 500% erbij noteren, iets wat ik hier wel eens lees . Ik weet niet hoe ik deze bedrijven kan herkennen en ik heb ook nog geen groot besef van de werkingen in de markt. Bij de AEX en AMX begint dat gevoel er wel steeds meer te komen, dus vandaar. Weet niet of het gegrond is, maar zo voel ik het op dit moment.

Mocht je uiteraard nog once in a lifetime aanraders hebben, mag je ze altijd melden natuurlijk
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_75916275
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:
Helft calls verkocht, stukje winstnemen kan geen kwaad omdat we in de laatste fase van de stijging zitten.
Wanneer verwacht je de daling?
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:53:57 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75916307
333,33

Laat dit de top zijn!
pi_75916432
ik zit trouwens met verbazing te kijken naar ASML. Die zitten weer op pre crisis niveau qua koers althans.

Ik bedoel: het is geen slecht bedrijf, maar waar moet al die groei vandaan komen?
pi_75917004
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:35 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Hoe was jouw jaar eigenlijk?
Wisselvallig, eerste 2 maanden goed, slechte maand in maart, flink geprofiteerd van stijging 240-290 en laatste maanden vrij slecht doordat de beweging op de aandelenmarkten binnen een zeer smalle range blijft. Laatste 2 weken overigens wel een mooie trade op eur/usd waarbij ik op 1.44 de helft van mijn shortpositie heb verkocht en de andere helft staat nog open.
pi_75917474
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer verwacht je de daling?
Verschillende mogelijkheden, S&P nog steeds in zone met veel weerstand rond de 1120( waar ook het 50% fibo niveau ongeveer ligt) waar we al verschillende malen niet boven zijn gekomen en Nasdaq lijkt steeds minder kracht te krijgen. Ook is de Nasdaq Composite gister afgestoten op het 61.8% fibo niveau Mogelijk stijgen we nog verder maar op dit moment is het voor mij te riskant om nog in te zetten op een verdere stijging.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:53:29 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75918641
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV ziet potentieel in Aegon.

Maar waarom zo binnen de index blijven? Er zijn bedrijven met veel meer groeikansen en niet per sé hoger risico erbuiten te vinden hoor...
Sowieso vind ik het dansen op een vulkaan op dit moment. Hier een dump van de voorpagina van DFT:
quote:
Opnieuw lagere kredietbeoordeling Griekenland
Griekenland heeft opnieuw een lagere waardering gekregen van een kredietbeoordelaar. Moody's verlaagde de beoordeling van de kredietwaardigheid van de Griekse overheid van A1 naar A2. Het is de derde beoordelingsverlaging voor het land in minder dan een maand tijd.

Ondernemers in industrie somberder gestemd
Ondernemers in de industrie waren in december somberder gestemd dan een maand eerder. De graadmeter van het vertrouwen daalde van -5,6 naar -8,6, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.

Britse economie krimpt iets minder sterk
De Britse economie is in het derde kwartaal iets minder sterk gekrompen dan eerder geschat. De economie kromp met 0,2 procent, terwijl eerder een teruggang met 0,3 procent werd gemeld. Dat blijkt uit cijfers van het Britse bureau voor de statistiek.

Aandelenemissie Prologis onderschreven
De aandelenemissie die het vastgoedbedrijf Prologis European Properties in november aankondigde, is inmiddels volledig onderschreven. Dat liet de onderneming dinsdag weten.

Omzet uitzendbranche blijft dalen
De omzet en het aantal gewerkte uren in de uitzendbranche is de afgelopen weken opnieuw gedaald ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de ABU, de belangenbehartiger van de uitzendondernemingen.

'Boekhoorn deel Spyker-bod Saab'

De steenrijke investeerder Marcel Boekhoorn is betrokken bij het herziene bod van de verlieslatende bolidebouwer Spyker op het Zweedse Saab. Dat melden verschillende betrokkenen aan deze krant.

'Rabobank schikt in zaak hypotheekklanten'
De Rabobank heeft een schikking getroffen over de zogenoemde OpMaat Hypotheek, waarover klanten klachten hadden. De regeling, die geldt voor alle 200.000 klanten, vervangt een eerdere compensatieregeling, die Rabobank op 4 december aankondigde.

Ongekende daling goederenvervoer
Nederlandse goederenvervoerders hebben niet eerder te maken gehad met zo'n grote volumedaling als dit jaar. Het totaal vervoerd volume over de weg, het water en het spoor daalde in 2009 met 11,9 procent. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksinstituut NEA die dinsdag zijn gepubliceerd.

Topdrukte webwinkels door winterweer
Nederlanders bestellen vanwege het winterse weer hun kerstinkopen massaal vanuit huis. Webwinkels hebben de afgelopen dagen veel meer verkocht dan verwacht.

Vertrouwen Duitse consumenten daalt opnieuw
Het vertrouwen van Duitse consumenten in de economie daalt in januari voor de derde maand op rij. Vooral de bereidheid om grote aankopen te doen is laag, aldus onderzoeksinstituut GfK dinsdag.
En dit is gewoon copy-paste, dus niks uitgepikt. Een heel aantal hele slechte berichten achter elkaar. Geen enkele reden om long te zitten dus. Daarom zit ik nu long, ik ga pas afbouwen of calls schrijven als er weer gejubeld wordt.
The End Times are wild
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:54:32 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75918691
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik zit trouwens met verbazing te kijken naar ASML. Die zitten weer op pre crisis niveau qua koers althans.

Ik bedoel: het is geen slecht bedrijf, maar waar moet al die groei vandaan komen?
Je moet érgens in gaat zitten. Het bedrijf heeft in ieder geval een intrinsieke waarde.
The End Times are wild
pi_75918746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef beertenderrr het volgende:
Ik zal er eens naar kijken dan. Ik blijf tot op heden op de AEX, omdat dit toch een beetje dicht bij huis aanvoelt heb eigenlijk nog amper beurs ervaring, en weet niet of het dan verstandig is om al naar andere markten verder van huis over te stappen.
Dat is heel verstandig en ik raad je aan om zo voorzichtig te blijven en voldoende ervaring op te bouwen.

Trouwens even strikt genomen: AEX en AMX zijn indexen, met respectievelijk 25 grote fondsen en 25 midcap fondsen. De beurs waarop die genoteerd zijn, is de Amsterdamse effectenbeurs (hetzelfde als Amsterdam Exchange en Euronext Amsterdam). Het woord 'markt' is een iets lossere term, maar ik denk dat de meeste beleggers 1 beurs als 1 markt beschouwen. Hoewel een aandeel als Unilever een 'markt' heeft die zich uitstrekt over meerdere beurzen (Amsterdam, New York). In ieder geval zijn AEX en AMX geen beurzen of markten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 december 2009 @ 11:59:13 #86
862 Arcee
Look closer
pi_75918868
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef Lemans24 het volgende:
333,33

Laat dit de top zijn!
Ja, wat een leuke nieuwe year-high hebben we op dit moment.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75918871
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet érgens in gaat zitten. Het bedrijf heeft in ieder geval een intrinsieke waarde.
dat klinkt een beetje als keus van de wanhoop

Ik heb op dit moment alleen cum pref's ASR. 9,4% effectief rendement op een staatsverzekeringsmij.
Rollen over jaar om in 3maands euribor + opslag van > 9%
Volgens mij zijn ze aardig mispriced.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 december 2009 @ 12:19:38 #88
862 Arcee
Look closer
pi_75919705
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:
...omdat we in de laatste fase van de stijging zitten.
Alweer of nog steeds?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75922716
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef beertenderrr het volgende:
Feit is wel dat er op de AEX en AMX nooit echt bedrijven binnenkomen die in een jaar opeens 500% erbij noteren, iets wat ik hier wel eens lees .
Tja, je kunt altijd nog instappen in pennystocks. Ik zei altijd tegen mezelf dat ik zou instappen @ Barclays als ze 75 pence stonden (op het moment dat ze 150 pence waren). Door de berichtgeving rondom de financiele sector durfde ik het niet aan om toch in te stappen. Uiteindelijk zijn ze naar de 55 pence gegaan met een rebound naar bijna 400!

Zulke dingen kun je nooit zien aankomen. Wil je grote klappers maken dan moet je vooral zitten in de nieuwe groeiaandelen of de pennystocks. Beide zijn erg riskant om in te beleggen maar door een goede spreiding kun je het risico substantieel terugbrengen. Het zou zo maar kunnen dat 90% van je portefeuille na 5 jaar failliet is gegaan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75923909
Huh? x 800? Mja, als je er maar 100 euro had ingestoken had je nu 53.000 euro gehad... Heb dat ook wel eens gedacht... 2000 euro in 20 pennystocks steken... Met eentje een succes vergeet je de 19 anderen heel snel .

Ik heb zo wat aandeeltjes DSTI btw.
Maar dat zal wel met een sisser aflopen .
pi_75924495
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Huh? x 800? Mja, als je er maar 100 euro had ingestoken had je nu 53.000 euro gehad... Heb dat ook wel eens gedacht... 2000 euro in 20 pennystocks steken... Met eentje een succes vergeet je de 19 anderen heel snel .

Ik heb zo wat aandeeltjes DSTI btw.
Maar dat zal wel met een sisser aflopen .
Nee, die 400 (380 ofzo) is ook in pence. Maar nog steeds is dat een stijging van bijna 750%. Daar moet je je niet op blindstaren natuurlijk want op dat moment was er een groot risico dat de bank genationaliseerd zou worden of failliet zou gaan. Dan kun je helemaal fluiten naar je geld.
Infineon AG is ook zo'n verhaal, die heeft vanaf zijn alltimelow ook een ritje gemaakt van bijna 1000% stijging. Maar in dat bedrijf had ik helemaal geen vertrouwen, ik had zelfs een keer een heel rapport moeten schrijven m.b.t. de koopwaardigheid van dat aandeel. Die was dus negatief
Greece
pi_75924732
Ik denk overigens niet meer dat deze bedrijven ooit weer deze lows gaan opzoeken. De markt heeft er denk ik genoeg vertrouwen in om ze nogmaals te laten vallen.

Healthcare bedrijfjes met een mega slechte cashflow hebben nu mijn voorkeur. Het is alleen jammer dat veel healthcare bedrijven al goed georganiseerd zijn en weinig koersschommelingen vertonen. En ik heb ook geen zin om Aziatische beurzen af te struinen naar pennystocks..
Greece
pi_75924878
Waarom per sé penny dan? Ik ken genoeg biotechbedrijven die kunnen verveelvoudigen als ze hun doelstellingen blijven behouden. Ook hier kan één succes een hele reeks mislukkingen doen vergeten;...
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:38:31 #94
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_75925366
Het is vakantie voor mij, dus ik kom ook weer is meedoen op de beursvloer! Alex plus geactiveerd en weer is mijn best doen om te kijken of ik wat kan verdienen deze dagen.
Ben net Turbo short gegaan op de AEX (stoploss 355), ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.
pi_75925566
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Waarom per sé penny dan? Ik ken genoeg biotechbedrijven die kunnen verveelvoudigen als ze hun doelstellingen blijven behouden. Ook hier kan één succes een hele reeks mislukkingen doen vergeten;...
Ik vind penny's gewoon leuk om te volgen. Het is niet mijn bedoeling om mijn porto er mee te vullen ofzo Maybe 5% ofzo.. Ik zou mijzelf ernstig overschatten als ik denk winst te kunnen maken met stockpicks op pennystocks. Uiteindelijk blijft het volgen van deze stocks een element van spanning die niet onaangenaam is
Greece
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:06:26 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75926374
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat klinkt een beetje als keus van de wanhoop
Dat is het dan toch ook!
quote:
Ik heb op dit moment alleen cum pref's ASR. 9,4% effectief rendement op een staatsverzekeringsmij.
Rollen over jaar om in 3maands euribor + opslag van > 9%
Volgens mij zijn ze aardig mispriced.
Heb je een quote hiervan? Met 9,4% ben ik dik tevreden.
The End Times are wild
pi_75927041
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:06 schreef LXIV het volgende:
Heb je een quote hiervan? Met 9,4% ben ik dik tevreden.
het zijn deze http://www.behr.nl/Beurs/H/asr.10p09.html

let wel: cumulatief achtergesteld

Maar aangezien ASR van Wouter is, en gedesinvesteerd moet worden, ga ik ervan uit dat een koper wel verlangt dat het kreng eerst goed aanvullend gefund wordt. Bovendien gaan de 'harde' kapitaalseisen voor banken en verzekeraars in 2012 omhoog, zodat ze regulier kapitaal zullen moeten aantrekken. Niet leuk voor de aandeelhouders, wel leuk voor de obligatiehouders. En ASR zit best goed in de reguliere verzekeringen, weinig exposure op de onroerend goed markt.

Het ding doet tot 2019 10% vast, vanaf dan 3 maands euribor + 9,7% (!). Met andere woorden: hij wordt in 2019 afgelost
Door de euribor + 9,7% constructie zeer beperkt renterisico, anders dan bij andere perpetuele leningen.

Wat het default risico is, laat ik aan jou
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:26:41 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75927134
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het zijn deze http://www.behr.nl/Beurs/H/asr.10p09.html

let wel: cumulatief achtergesteld

Maar aangezien ASR van Wouter is, en gedesinvesteerd moet worden, ga ik ervan uit dat een koper wel verlangt dat het kreng eerst goed aanvullend gefund wordt. Bovendien gaan de 'harde' kapitaalseisen voor banken en verzekeraars in 2012 omhoog, zodat ze regulier kapitaal zullen moeten aantrekken. Niet leuk voor de aandeelhouders, wel leuk voor de obligatiehouders. En ASR zit best goed in de reguliere verzekeringen, weinig exposure op de onroerend goed markt.

Het ding doet tot 2019 10% vast, vanaf dan 3 maands euribor + 9,7% (!). Met andere woorden: hij wordt in 2019 afgelost
Door de euribor + 9,7% constructie zeer beperkt renterisico, anders dan bij andere perpetuele leningen.

Wat het default risico is, laat ik aan jou
Cumulatief achtergesteld is prima. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik zal er eens over nadenken. Wat meer vastigheid in de portefeuille kan geen kwaad.
The End Times are wild
pi_75927240
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Cumulatief achtergesteld is prima. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik zal er eens over nadenken. Wat meer vastigheid in de portefeuille kan geen kwaad.
Tenzij ASR natuurlijk failliet gaat. Dan ben je goed zuur

Eigenlijk is het een absolute aanrader voor eenieder die een hypotheek bij ASR heeft
Hoe zat dat bij DSB: kon een achtergesteld depositio nou verrekend worden met hypotheek, of niet?

Anders is dit wel een goudmijntje. 5-6% hypotheek rente betalen, 9,4% beuren
Ik zo er m'n hypotheek voor oversluiten

/edit/ niet uitbetalen van rente is trouwens afhankelijk van solvabilitiets eisen. Nou die zullen ze denk ik nooit hitten, dan worden ze wel 'gedwongen' om extra kapitaal aan te trekken.
quote:
Als ASR niet voldoet aan de solvabiliteitseisen, heeft de verzekeraar het recht om de rentebetaling uit te stellen. Niet betaalde rente kan worden uitgesteld, maar die wordt in een later stadium alsnog vergoed. Net als bij de ING is de rente dus cumulatief
Wat ik niet goed begrijp is waarom deze hoger rendeert dan perps ING of Aegon of SNS, terwijl het renterisico bij deze juist beperkt is. Is dat de onbekendhied?
pi_75928687
o, en voor de dobbel 500 stukje Heijmans aangeschaft. Speciaal voor LXIV

Voor het geval een kapitaalkrachtige partij de grondpositie wil overnemen en de met name wegenbouw en technisch activiteiten wil afsplitsen. Zomaar een idee.
pi_75928807
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Eigenlijk is het een absolute aanrader voor eenieder die een hypotheek bij ASR heeft
Hoe zat dat bij DSB: kon een achtergesteld depositio nou verrekend worden met hypotheek, of niet?

/edit/ niet uitbetalen van rente is trouwens afhankelijk van solvabilitiets eisen. Nou die zullen ze denk ik nooit hitten, dan worden ze wel 'gedwongen' om extra kapitaal aan te trekken.
[..]

Wat ik niet goed begrijp is waarom deze hoger rendeert dan perps ING of Aegon of SNS, terwijl het renterisico bij deze juist beperkt is. Is dat de onbekendhied?
btw prospectus: http://web3.cmvm.pt/SDI2004/emitentes/docs/fsd14903.pdf
pi_75930608
quote:

is trouwens uitgesloten in de prospectus, alhoewel mij niet duidelijk is in hoeverre dat dan uitgesloten is bij failissment

kwartet, overigens
pi_75930910
Goud loopt ook vandaag verder leeg, op naar de 600-650
pi_75931203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:55 schreef Vandergeld het volgende:
Goud loopt ook vandaag verder leeg, op naar de 600-650
en gebaseerd op .... wat?
pi_75931521
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en gebaseerd op .... wat?
Relatie met dollar o.a., dollar omhoog = lager goud/ lager olie. Aangezien ik een stuk hogere dollar verwacht en daarmee samengaand een stuk lagere goudprijs.
pi_75931649
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:10 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Relatie met dollar o.a., dollar omhoog = lager goud/ lager olie. Aangezien ik een stuk hogere dollar verwacht en daarmee samengaand een stuk lagere goudprijs.
dan ga je dus feitelijk long op de USD. Waarom niet direct long op de USD dan ipv inidrect via een short op goud? Wat is de toegevoegde waarde? Of denk je dat goud overgecorreleerd is aan de USD?
pi_75931818
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan ga je dus feitelijk long op de USD. Waarom niet direct long op de USD dan ipv inidrect via een short op goud? Wat is de toegevoegde waarde? Of denk je dat goud overgecorreleerd is aan de USD?
Ik zit op dit moment ook short op de eur/usd en niet short op goud. Maar goud zou wel eens sneller kunnen leeglopen als dat de dollar volloopt.Short goud zou wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, al doe ik het op dit moment niet.
pi_75931944
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:17 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment ook short op de eur/usd en niet short op goud. Maar goud zou wel eens sneller kunnen leeglopen als dat de dollar volloopt.Short goud zou wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, al doe ik het op dit moment niet.
okay, gotcha, ik las wat er niet was

long USD dus
pi_75932124
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

okay, gotcha, ik las wat er niet was

long USD dus
Inderdaad, en die dollar is de laatste weken aan het squizen doordat extreem veel mensen short dollar zaten/zitten waardoor er enorm veel posities moeten worden afgewikkeld, net zoals goud/zilver waar veel mensen long op zaten.
pi_75932673
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Inderdaad, en die dollar is de laatste weken aan het squizen doordat extreem veel mensen short dollar zaten/zitten waardoor er enorm veel posities moeten worden afgewikkeld, net zoals goud/zilver waar veel mensen long op zaten.
Beurzen gaan hier volgend jaar nog wel last van krijgen.
pi_75932728
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Inderdaad, S&P weet overigens voorlopig weer niet door de 1120 te breken, 50% fibo niveau lukt ze nog niet om doorheen te stoten.
pi_75932752
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

huh? in welke zin? alle beurzen? hoebedoeluh?
pi_75932787
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

huh? in welke zin? alle beurzen? hoebedoeluh?
USD omhoog, beurzen down. Vorig jaar was de bodem eur/usd ook eerder gezet dan bodem indices. Lijkt erop dat we hetzelfde trucje gaan herhalen.
pi_75932869
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:43 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

USD omhoog, beurzen down. Vorig jaar was de bodem eur/usd ook eerder gezet dan bodem indices. Lijkt erop dat we hetzelfde trucje gaan herhalen.
maar wat is daar ean de ratio achter? Of is dat alleen grafiekjestaal?
pi_75932955
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Heeft SE ook tijdje terug laten zien, beurzen volgens USD grotendeels.

Zie vorig jaar december de enorme beweging omhoog van USD. Dit jaar doen we precies het tegenovergestelde.
pi_75933001
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Heeft SE ook tijdje terug laten zien, beurzen volgens USD grotendeels.

Zie vorig jaar december de enorme beweging omhoog van USD. Dit jaar doen we precies het tegenovergestelde.
begrijp ik, maar WAAROM. Dat intereseert me, daar leer ik iets van voor de toekomst
pi_75933069
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

begrijp ik, maar WAAROM. Dat intereseert me, daar leer ik iets van voor de toekomst
Soort carry trade effect denk ik, men gaat liever cash.
pi_75933159
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:51 schreef TeringHenkie het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND

Baltic Dry zegt SELL
Hmmmzz, zelfde niveau als medio 2006. Fluistert het dan niet BUY

Waarom zegt het dan SELL?

Het mag duidelijk zijn, ik mis vaak het waarom in de kretologie in dit waardevol topic
Waarom is leerzaam namelijk. Kretologie niet. Kretologie hoort op een voetbalveld.
pi_75933290
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn, ik mis vaak het waarom in de kretologie in dit waardevol topic
Waarom is leerzaam namelijk. Kretologie niet. Kretologie hoort op een voetbalveld.
BDI loopt vaak 2a3 maanden voor op beurzen.
pi_75933292
quote:

[..]

Bij vrijwel alle TA mis ik het waarom.
Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk.
pi_75933319
quote:

[..]

De BDI loopt een beetje voor op de beurzen, daarom zou je nu LT shortposities in moeten nemen.

Iemand heeft hier een heel mooi topic aan gewijd
pi_75933331
Spuit 11
pi_75933518
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

om maar met LVIX te spreken: als dat zo duidelijk is, waarom passen markten zich daar dan niet op aan.... het is niet alsof wij hier op FOK! bijzondere kennis hebben, we zijn Goldman Sachs niet.... met een enkele uitzondering dan
pi_75933566
Volgende week denk 25-30% van mijn kapitaal in de putspreads 300-280 dec 2010 doen. Onder 280 in december volgend jaar en de positie doet x3.
pi_75933609
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

om maar met LVIX te spreken: als dat zo duidelijk is, waarom passen markten zich daar dan niet op aan.... het is niet alsof wij hier op FOK! bijzondere kennis hebben, we zijn Goldman Sachs niet.... met een enkele uitzondering dan
Werkt ook zeker neit altijd, maar kijk topic van Pberens over de BMR maar. Daar refereert hij ook naar de BDI.
pi_75933668
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:07 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Werkt ook zeker neit altijd, maar kijk topic van Pberens over de BMR maar. Daar refereert hij ook naar de BDI.
Ach, Pberends Daar noem je ook direct een authoriteit
pi_75933800
Ik ga zorgen dat ik zsm direct bij IB een account kan openen, tarieven zijn véél lager dan bij Binck/Alex
pi_75934012
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik ga zorgen dat ik zsm direct bij IB een account kan openen, tarieven zijn véél lager dan bij Binck/Alex
wat is IB?
pi_75934529
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat is IB?
Interactive Brokers
pi_75934623
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:38 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Interactive Brokers
okay, volgens mij word ik op CNBC daarmee doodgegooid idd (nu je het zegt)
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 18:53:45 #132
236264 crew  capricia
pi_75935025
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef TeringHenkie het volgende:
Lees het even goed na.
IB vraagt, bij mijn weten, een minimale storting van 5K op de rekening. Bovendien valt dat geld niet onder het DGS. IB is bij mijn weten een buitenlandse broker actief op de NL markt.

Even serieus de plussen en minnen op een rijtje zetten! Maar goedkoop zijn ze wel.

En kijk ook even naar de produkten die ze aanbieden. Niet alles wat Binckbank aanbiedt hebben zij ook (iets van sprinters of zo hadden ze niet?).
En kijk ook even of ze standaard streaming AEX aanbieden, of dat je daar maandelijks apart voor moet betalen.

Het is een tijd geleden dat ik er mee bezig geweest ben, maar ze vielen voor mij toen af.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75935455
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Lees het even goed na.
IB vraagt, bij mijn weten, een minimale storting van 5K op de rekening. Bovendien valt dat geld niet onder het DGS. IB is bij mijn weten een buitenlandse broker actief op de NL markt.
3750 dacht ik als eerste storting. Is me wel onduidelijk of je dat dan ook minimaal daar moet hebben of dat je bij wijze van spreken al een maand later kunt gaan terugboeken.
quote:
Even serieus de plussen en minnen op een rijtje zetten! Maar goedkoop zijn ze wel.

En kijk ook even naar de produkten die ze aanbieden. Niet alles wat Binckbank aanbiedt hebben zij ook (iets van sprinters of zo hadden ze niet?).
En kijk ook even of ze standaard streaming AEX aanbieden, of dat je daar maandelijks apart voor moet betalen.

Het is een tijd geleden dat ik er mee bezig geweest ben, maar ze vielen voor mij toen af.
Heb de spullen ook al een tijdje thuis liggen, maar moet 't nog goed lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 19:04:27 ]
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 19:05:20 #134
236264 crew  capricia
pi_75935508
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

3750 dacht ik als eerste storting. Is me wel onduidelijk of je dat dan ook minimaal daar moet hebben of dat je bij wijze van spreken al een maand later kunt gaan terugboeken.
[..]

Heb de spullen ook al een tijdje thuis liggen, maar moet 't nog goed lezen.
Ja, goed doorlezen, ook de kleine lettertjes.
Ik ben wel heel benieuwd of en hoe het je bevalt als je met ze in zee gaat. Houd ons op de hoogte, wil je.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75935672
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, goed doorlezen, ook de kleine lettertjes.
Ik ben wel heel benieuwd of en hoe het je bevalt als je met ze in zee gaat. Houd ons op de hoogte, wil je.
Ik zit erg te twijfelen, maar denk eigenlijk niet dat ik het nog ga doen.
De spullen die ik thuisgestuurd heb gekregen, geven me niet echt veel vertrouwen. Wat aan elkaar geniete formulieren met de voorwaarden in een erg klein lettertype. Allemaal niet echt in een oogopslag duidelijk wat nu wel en niet kan en waar je wel of niet aan vast zit. Het geeft me iig niet de indruk "daar ga ik effe veilig geld naartoe brengen."
pi_75935796
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik zit erg te twijfelen, maar denk eigenlijk niet dat ik het nog ga doen.
De spullen die ik thuisgestuurd heb gekregen, geven me niet echt veel vertrouwen. Wat aan elkaar geniete formulieren met de voorwaarden in een erg klein lettertype. Allemaal niet echt in een oogopslag duidelijk wat nu wel en niet kan en waar je wel of niet aan vast zit. Het geeft me iig niet de indruk "daar ga ik effe veilig geld naartoe brengen."
Jij hebt zeker het formulier van Todays gekregen? Dit ziet er niet erg profi uit nee, maar trek je er niet veel van aan. Je kan ook bij Lynx een account openen, hun website ziet er al wat beter uit. Of bij IB zelf desnoods. Todays en Lynx zijn ook maar resellers die provisie vangen
pi_75935826
Wat voor prijsverschil hebben we het over?

Ik bedoel, ik ben SNS trouw gebleven omdat ik nog nooit (zegge: NOOIT) een storing ervaren heb en orders altijd retesnel en betrouwbaar worden uitgevoerd. Vind ik eigenlijk belangrijker dan de kosten. Want de kosten zijn relatief minimaal op het geheel.
pi_75935917
Man man , ik koop vanmiddag gewoon Puts op Mittal de 01-2010 26.00 Put voor 5 euro per serie ! Puur een gokje heb gelijk maar maar 30 series meegepakt.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_75935963
¤ 6 euro kosten per transactie, geen bewaarkosten.
pi_75936106
Binck rekent afhankelijk van hoeveel orders je al hebt uitgevoerd dit kwartaal ¤ 2,10 tot ¤ 2,90 per optiecontract, met een minimum van ¤ 11,-. (hier te vinden)
IB rekent om en nabij ¤2,-/¤2,10 zonder minimum.

Bij 10 contracten scheelt dit dus al bijna ¤ 50,-!

IB heeft een superieur handelssysteem, orders en quotes in 1 scherm, orders aanpassen met 2 keer klikken. Bij Binck moet eerst de order geannuleerd worden.
pi_75938623
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Een zwakke dollar weerspiegeld een grote liquiditeit (wereldwijd), dat natuurlijk zijn weg zoekt in allerlei beleggingscatogorien. Een sterke dollar visa versa. Als de dollar meer aan kracht gaat winnen komende tijd lijkt het me niet meer dan normaal dat de beurzen ook weer zullen volgen. Commodity's dalen als eerste, omdat deze geprijsd zijn in dollars. In 2008 daalde eerst de commodyprijzen en daarna de beurzen, nu lijkt hetzelfde weer aan de hand. Een must voor dit scenario is wel dat de dollar de komende tijd blijft aansterken, wat een kleinere liquiditeit weerspiegeld in de wereldwijde markten.
pi_75939423
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:19 schreef TeringHenkie het volgende:
IB heeft een superieur handelssysteem, orders en quotes in 1 scherm, orders aanpassen met 2 keer klikken. Bij Binck moet eerst de order geannuleerd worden.
IB is wat meer gericht op de professionele handelaar denk ik. Binck heeft ook geavanceerde opties zoals Daytrader maar om die te kunnen gebruiken moet je 25 transacties per kwartaal doen. IB geeft deze opties direct als cadeau maar hanteert een initiele storting van $10k en sluit je account na 45 dagen bij een lege balans. Ook moet je bij IB voldoen aan de minimum activity fee van $10 per maand ($3 als je onder de 25 bent *yay*). Enige reden waarom ik een account bij IB zou openen is omdat ze een breed aanbod hebben van futures en goede marginregelingen hebben. Ik weet alleen niet of je de realtime ticks gratis krijgt of ook een abonnement voor moet afsluiten.Anders is die $3 echt spotgoedkoop..
Greece
pi_75939576
Trouwens, welke broker gebruikt SE? Hij heeft altijd mooie screens van fancy TA-indicatoren op zijn brokerscherm. Nu kan ik tickdata achteraf wel gaan laden maar realtime die zooi zien is ook wel leuk..
Greece
pi_75939825
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

De markten voorspellen aan de hand van de BDI word zwaar overschat. Lees deze colum maar eens van een tijdje terug. Waarin toen al voorspeld werd dat de BDI weleens flink kan inzakken en ook gebeurd is
pi_75940088
Greece
pi_75940720
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:43 schreef Mendeljev het volgende:
Trouwens, welke broker gebruikt SE? Hij heeft altijd mooie screens van fancy TA-indicatoren op zijn brokerscherm. Nu kan ik tickdata achteraf wel gaan laden maar realtime die zooi zien is ook wel leuk..

Bloomberg is idd redelijk fancy

(I know, niet wat je bedoelt, blablaah )
pi_75941534
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:40 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

IB is wat meer gericht op de professionele handelaar denk ik. Binck heeft ook geavanceerde opties zoals Daytrader maar om die te kunnen gebruiken moet je 25 transacties per kwartaal doen. IB geeft deze opties direct als cadeau maar hanteert een initiele storting van $10k en sluit je account na 45 dagen bij een lege balans. Ook moet je bij IB voldoen aan de minimum activity fee van $10 per maand ($3 als je onder de 25 bent *yay*). Enige reden waarom ik een account bij IB zou openen is omdat ze een breed aanbod hebben van futures en goede marginregelingen hebben. Ik weet alleen niet of je de realtime ticks gratis krijgt of ook een abonnement voor moet afsluiten.Anders is die $3 echt spotgoedkoop..
Daytrader is waardeloos systeem, en je hoeft bij IB maar 4/5K te storten, niet $10k. Dat laatste is alleen een vereiste als je als daytrader wordt gezien (meer dan x orders per week op de Amerikaanse beurzen).
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 december 2009 @ 21:27:09 #148
862 Arcee
Look closer
pi_75941616
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:41 schreef Vandergeld het volgende:
Inderdaad, S&P weet overigens voorlopig weer niet door de 1120 te breken
Maar zet met 1120 wel een nieuwe year-high neer.
pi_75941708
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:51 schreef TeringHenkie het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND

Baltic Dry zegt SELL
Het lijkt eerder op een correctie in de uptrend..
http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$BDI&p=D&yr=3&mn=0&dy=0&id=p27285961722
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:36:02 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75942091
quote:

[..]

[..]

Er zijn drie risico's, waardoor deze obligaties zo laag geprijsd zijn:
1) Ze zijn achtergesteld. De schrik van DSB zit er natuurlijk nog goed in
2) Ze zijn cumulatief, dus geen zekere rentebetaling
3) Obligaties in het algemeen zijn natuurlijk geen geweldige belegging wanneer er kans is op veel inflatie en de daarmee gepaard gaande rentestijging.

Maar met de juiste constructie zijn al deze risico's te hedgen of weg te halen

Precies aan die combo zat ik ook te denken. Een hypotheek bij ASR en dan die achtergestelde obligaties erbij kopen. Inclusief HRA kun je dan met een ton gemakkelijk 250K financieren zonder dat het je een cent kost! En inderdaad, als het verrekend wordt is er dus niks aan de hand. Dan hedge je het een met het ander.

Dat het cumulatief achtergesteld is kan geen probleem zijn. Want de waarde van de obligatie zal oplopen naarmate de rente niet uitgekeerd wordt. Desnoods kun je dus een deel van je obligaties verkopen als je cash nodig zou hebben om de rente te betalen (vooropgesteld dat je dat helemaal met die obligaties wil doen)

Ten derde: een ander risico is natuurlijk dat er veel inflatie komt, dat daardoor de rente stijgt en dan zit je daar met je 10%'s obligaties die dan altijd zullen dalen in prijs. Maar ook dat is perfect te hedgen: als je namelijk ook een 10-jaars hypotheek afsluit tegen een vast percentage! Dan 'profiteer" je niet van de inflatie, maar het kost je ook niks!

Ik ben benieuwd of ASR dit soort constructies zou willen opzetten. Voor hen is het natuurlijk ook verdienen!

[ Bericht 8% gewijzigd door LXIV op 22-12-2009 22:00:25 ]
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')