abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75915987
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_75916247
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV ziet potentieel in Aegon.

Maar waarom zo binnen de index blijven? Er zijn bedrijven met veel meer groeikansen en niet per sé hoger risico erbuiten te vinden hoor...
Ik zal er eens naar kijken dan. Ik blijf tot op heden op de AEX, omdat dit toch een beetje dicht bij huis aanvoelt heb eigenlijk nog amper beurs ervaring, en weet niet of het dan verstandig is om al naar andere markten verder van huis over te stappen. De markten en bedrijven op de AEX en AMX begin ik nu net een beetje te kennen, dus voorlopig leer ik hier nog genoeg. Feit is wel dat er op de AEX en AMX nooit echt bedrijven binnenkomen die in een jaar opeens 500% erbij noteren, iets wat ik hier wel eens lees . Ik weet niet hoe ik deze bedrijven kan herkennen en ik heb ook nog geen groot besef van de werkingen in de markt. Bij de AEX en AMX begint dat gevoel er wel steeds meer te komen, dus vandaar. Weet niet of het gegrond is, maar zo voel ik het op dit moment.

Mocht je uiteraard nog once in a lifetime aanraders hebben, mag je ze altijd melden natuurlijk
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_75916275
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:
Helft calls verkocht, stukje winstnemen kan geen kwaad omdat we in de laatste fase van de stijging zitten.
Wanneer verwacht je de daling?
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:53:57 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75916307
333,33

Laat dit de top zijn!
pi_75916432
ik zit trouwens met verbazing te kijken naar ASML. Die zitten weer op pre crisis niveau qua koers althans.

Ik bedoel: het is geen slecht bedrijf, maar waar moet al die groei vandaan komen?
pi_75917004
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:35 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Hoe was jouw jaar eigenlijk?
Wisselvallig, eerste 2 maanden goed, slechte maand in maart, flink geprofiteerd van stijging 240-290 en laatste maanden vrij slecht doordat de beweging op de aandelenmarkten binnen een zeer smalle range blijft. Laatste 2 weken overigens wel een mooie trade op eur/usd waarbij ik op 1.44 de helft van mijn shortpositie heb verkocht en de andere helft staat nog open.
pi_75917474
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wanneer verwacht je de daling?
Verschillende mogelijkheden, S&P nog steeds in zone met veel weerstand rond de 1120( waar ook het 50% fibo niveau ongeveer ligt) waar we al verschillende malen niet boven zijn gekomen en Nasdaq lijkt steeds minder kracht te krijgen. Ook is de Nasdaq Composite gister afgestoten op het 61.8% fibo niveau Mogelijk stijgen we nog verder maar op dit moment is het voor mij te riskant om nog in te zetten op een verdere stijging.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:53:29 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75918641
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV ziet potentieel in Aegon.

Maar waarom zo binnen de index blijven? Er zijn bedrijven met veel meer groeikansen en niet per sé hoger risico erbuiten te vinden hoor...
Sowieso vind ik het dansen op een vulkaan op dit moment. Hier een dump van de voorpagina van DFT:
quote:
Opnieuw lagere kredietbeoordeling Griekenland
Griekenland heeft opnieuw een lagere waardering gekregen van een kredietbeoordelaar. Moody's verlaagde de beoordeling van de kredietwaardigheid van de Griekse overheid van A1 naar A2. Het is de derde beoordelingsverlaging voor het land in minder dan een maand tijd.

Ondernemers in industrie somberder gestemd
Ondernemers in de industrie waren in december somberder gestemd dan een maand eerder. De graadmeter van het vertrouwen daalde van -5,6 naar -8,6, zo meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag.

Britse economie krimpt iets minder sterk
De Britse economie is in het derde kwartaal iets minder sterk gekrompen dan eerder geschat. De economie kromp met 0,2 procent, terwijl eerder een teruggang met 0,3 procent werd gemeld. Dat blijkt uit cijfers van het Britse bureau voor de statistiek.

Aandelenemissie Prologis onderschreven
De aandelenemissie die het vastgoedbedrijf Prologis European Properties in november aankondigde, is inmiddels volledig onderschreven. Dat liet de onderneming dinsdag weten.

Omzet uitzendbranche blijft dalen
De omzet en het aantal gewerkte uren in de uitzendbranche is de afgelopen weken opnieuw gedaald ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de ABU, de belangenbehartiger van de uitzendondernemingen.

'Boekhoorn deel Spyker-bod Saab'

De steenrijke investeerder Marcel Boekhoorn is betrokken bij het herziene bod van de verlieslatende bolidebouwer Spyker op het Zweedse Saab. Dat melden verschillende betrokkenen aan deze krant.

'Rabobank schikt in zaak hypotheekklanten'
De Rabobank heeft een schikking getroffen over de zogenoemde OpMaat Hypotheek, waarover klanten klachten hadden. De regeling, die geldt voor alle 200.000 klanten, vervangt een eerdere compensatieregeling, die Rabobank op 4 december aankondigde.

Ongekende daling goederenvervoer
Nederlandse goederenvervoerders hebben niet eerder te maken gehad met zo'n grote volumedaling als dit jaar. Het totaal vervoerd volume over de weg, het water en het spoor daalde in 2009 met 11,9 procent. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksinstituut NEA die dinsdag zijn gepubliceerd.

Topdrukte webwinkels door winterweer
Nederlanders bestellen vanwege het winterse weer hun kerstinkopen massaal vanuit huis. Webwinkels hebben de afgelopen dagen veel meer verkocht dan verwacht.

Vertrouwen Duitse consumenten daalt opnieuw
Het vertrouwen van Duitse consumenten in de economie daalt in januari voor de derde maand op rij. Vooral de bereidheid om grote aankopen te doen is laag, aldus onderzoeksinstituut GfK dinsdag.
En dit is gewoon copy-paste, dus niks uitgepikt. Een heel aantal hele slechte berichten achter elkaar. Geen enkele reden om long te zitten dus. Daarom zit ik nu long, ik ga pas afbouwen of calls schrijven als er weer gejubeld wordt.
The End Times are wild
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:54:32 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75918691
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik zit trouwens met verbazing te kijken naar ASML. Die zitten weer op pre crisis niveau qua koers althans.

Ik bedoel: het is geen slecht bedrijf, maar waar moet al die groei vandaan komen?
Je moet érgens in gaat zitten. Het bedrijf heeft in ieder geval een intrinsieke waarde.
The End Times are wild
pi_75918746
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef beertenderrr het volgende:
Ik zal er eens naar kijken dan. Ik blijf tot op heden op de AEX, omdat dit toch een beetje dicht bij huis aanvoelt heb eigenlijk nog amper beurs ervaring, en weet niet of het dan verstandig is om al naar andere markten verder van huis over te stappen.
Dat is heel verstandig en ik raad je aan om zo voorzichtig te blijven en voldoende ervaring op te bouwen.

Trouwens even strikt genomen: AEX en AMX zijn indexen, met respectievelijk 25 grote fondsen en 25 midcap fondsen. De beurs waarop die genoteerd zijn, is de Amsterdamse effectenbeurs (hetzelfde als Amsterdam Exchange en Euronext Amsterdam). Het woord 'markt' is een iets lossere term, maar ik denk dat de meeste beleggers 1 beurs als 1 markt beschouwen. Hoewel een aandeel als Unilever een 'markt' heeft die zich uitstrekt over meerdere beurzen (Amsterdam, New York). In ieder geval zijn AEX en AMX geen beurzen of markten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 december 2009 @ 11:59:13 #86
862 Arcee
Look closer
pi_75918868
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:53 schreef Lemans24 het volgende:
333,33

Laat dit de top zijn!
Ja, wat een leuke nieuwe year-high hebben we op dit moment.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75918871
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet érgens in gaat zitten. Het bedrijf heeft in ieder geval een intrinsieke waarde.
dat klinkt een beetje als keus van de wanhoop

Ik heb op dit moment alleen cum pref's ASR. 9,4% effectief rendement op een staatsverzekeringsmij.
Rollen over jaar om in 3maands euribor + opslag van > 9%
Volgens mij zijn ze aardig mispriced.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 december 2009 @ 12:19:38 #88
862 Arcee
Look closer
pi_75919705
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:23 schreef Vandergeld het volgende:
...omdat we in de laatste fase van de stijging zitten.
Alweer of nog steeds?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75922716
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:52 schreef beertenderrr het volgende:
Feit is wel dat er op de AEX en AMX nooit echt bedrijven binnenkomen die in een jaar opeens 500% erbij noteren, iets wat ik hier wel eens lees .
Tja, je kunt altijd nog instappen in pennystocks. Ik zei altijd tegen mezelf dat ik zou instappen @ Barclays als ze 75 pence stonden (op het moment dat ze 150 pence waren). Door de berichtgeving rondom de financiele sector durfde ik het niet aan om toch in te stappen. Uiteindelijk zijn ze naar de 55 pence gegaan met een rebound naar bijna 400!

Zulke dingen kun je nooit zien aankomen. Wil je grote klappers maken dan moet je vooral zitten in de nieuwe groeiaandelen of de pennystocks. Beide zijn erg riskant om in te beleggen maar door een goede spreiding kun je het risico substantieel terugbrengen. Het zou zo maar kunnen dat 90% van je portefeuille na 5 jaar failliet is gegaan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75923909
Huh? x 800? Mja, als je er maar 100 euro had ingestoken had je nu 53.000 euro gehad... Heb dat ook wel eens gedacht... 2000 euro in 20 pennystocks steken... Met eentje een succes vergeet je de 19 anderen heel snel .

Ik heb zo wat aandeeltjes DSTI btw.
Maar dat zal wel met een sisser aflopen .
pi_75924495
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Huh? x 800? Mja, als je er maar 100 euro had ingestoken had je nu 53.000 euro gehad... Heb dat ook wel eens gedacht... 2000 euro in 20 pennystocks steken... Met eentje een succes vergeet je de 19 anderen heel snel .

Ik heb zo wat aandeeltjes DSTI btw.
Maar dat zal wel met een sisser aflopen .
Nee, die 400 (380 ofzo) is ook in pence. Maar nog steeds is dat een stijging van bijna 750%. Daar moet je je niet op blindstaren natuurlijk want op dat moment was er een groot risico dat de bank genationaliseerd zou worden of failliet zou gaan. Dan kun je helemaal fluiten naar je geld.
Infineon AG is ook zo'n verhaal, die heeft vanaf zijn alltimelow ook een ritje gemaakt van bijna 1000% stijging. Maar in dat bedrijf had ik helemaal geen vertrouwen, ik had zelfs een keer een heel rapport moeten schrijven m.b.t. de koopwaardigheid van dat aandeel. Die was dus negatief
Greece
pi_75924732
Ik denk overigens niet meer dat deze bedrijven ooit weer deze lows gaan opzoeken. De markt heeft er denk ik genoeg vertrouwen in om ze nogmaals te laten vallen.

Healthcare bedrijfjes met een mega slechte cashflow hebben nu mijn voorkeur. Het is alleen jammer dat veel healthcare bedrijven al goed georganiseerd zijn en weinig koersschommelingen vertonen. En ik heb ook geen zin om Aziatische beurzen af te struinen naar pennystocks..
Greece
pi_75924878
Waarom per sé penny dan? Ik ken genoeg biotechbedrijven die kunnen verveelvoudigen als ze hun doelstellingen blijven behouden. Ook hier kan één succes een hele reeks mislukkingen doen vergeten;...
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:38:31 #94
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_75925366
Het is vakantie voor mij, dus ik kom ook weer is meedoen op de beursvloer! Alex plus geactiveerd en weer is mijn best doen om te kijken of ik wat kan verdienen deze dagen.
Ben net Turbo short gegaan op de AEX (stoploss 355), ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.
pi_75925566
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Waarom per sé penny dan? Ik ken genoeg biotechbedrijven die kunnen verveelvoudigen als ze hun doelstellingen blijven behouden. Ook hier kan één succes een hele reeks mislukkingen doen vergeten;...
Ik vind penny's gewoon leuk om te volgen. Het is niet mijn bedoeling om mijn porto er mee te vullen ofzo Maybe 5% ofzo.. Ik zou mijzelf ernstig overschatten als ik denk winst te kunnen maken met stockpicks op pennystocks. Uiteindelijk blijft het volgen van deze stocks een element van spanning die niet onaangenaam is
Greece
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:06:26 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75926374
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat klinkt een beetje als keus van de wanhoop
Dat is het dan toch ook!
quote:
Ik heb op dit moment alleen cum pref's ASR. 9,4% effectief rendement op een staatsverzekeringsmij.
Rollen over jaar om in 3maands euribor + opslag van > 9%
Volgens mij zijn ze aardig mispriced.
Heb je een quote hiervan? Met 9,4% ben ik dik tevreden.
The End Times are wild
pi_75927041
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:06 schreef LXIV het volgende:
Heb je een quote hiervan? Met 9,4% ben ik dik tevreden.
het zijn deze http://www.behr.nl/Beurs/H/asr.10p09.html

let wel: cumulatief achtergesteld

Maar aangezien ASR van Wouter is, en gedesinvesteerd moet worden, ga ik ervan uit dat een koper wel verlangt dat het kreng eerst goed aanvullend gefund wordt. Bovendien gaan de 'harde' kapitaalseisen voor banken en verzekeraars in 2012 omhoog, zodat ze regulier kapitaal zullen moeten aantrekken. Niet leuk voor de aandeelhouders, wel leuk voor de obligatiehouders. En ASR zit best goed in de reguliere verzekeringen, weinig exposure op de onroerend goed markt.

Het ding doet tot 2019 10% vast, vanaf dan 3 maands euribor + 9,7% (!). Met andere woorden: hij wordt in 2019 afgelost
Door de euribor + 9,7% constructie zeer beperkt renterisico, anders dan bij andere perpetuele leningen.

Wat het default risico is, laat ik aan jou
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:26:41 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75927134
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het zijn deze http://www.behr.nl/Beurs/H/asr.10p09.html

let wel: cumulatief achtergesteld

Maar aangezien ASR van Wouter is, en gedesinvesteerd moet worden, ga ik ervan uit dat een koper wel verlangt dat het kreng eerst goed aanvullend gefund wordt. Bovendien gaan de 'harde' kapitaalseisen voor banken en verzekeraars in 2012 omhoog, zodat ze regulier kapitaal zullen moeten aantrekken. Niet leuk voor de aandeelhouders, wel leuk voor de obligatiehouders. En ASR zit best goed in de reguliere verzekeringen, weinig exposure op de onroerend goed markt.

Het ding doet tot 2019 10% vast, vanaf dan 3 maands euribor + 9,7% (!). Met andere woorden: hij wordt in 2019 afgelost
Door de euribor + 9,7% constructie zeer beperkt renterisico, anders dan bij andere perpetuele leningen.

Wat het default risico is, laat ik aan jou
Cumulatief achtergesteld is prima. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik zal er eens over nadenken. Wat meer vastigheid in de portefeuille kan geen kwaad.
The End Times are wild
pi_75927240
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Cumulatief achtergesteld is prima. Wat in het vat zit verzuurt niet. Ik zal er eens over nadenken. Wat meer vastigheid in de portefeuille kan geen kwaad.
Tenzij ASR natuurlijk failliet gaat. Dan ben je goed zuur

Eigenlijk is het een absolute aanrader voor eenieder die een hypotheek bij ASR heeft
Hoe zat dat bij DSB: kon een achtergesteld depositio nou verrekend worden met hypotheek, of niet?

Anders is dit wel een goudmijntje. 5-6% hypotheek rente betalen, 9,4% beuren
Ik zo er m'n hypotheek voor oversluiten

/edit/ niet uitbetalen van rente is trouwens afhankelijk van solvabilitiets eisen. Nou die zullen ze denk ik nooit hitten, dan worden ze wel 'gedwongen' om extra kapitaal aan te trekken.
quote:
Als ASR niet voldoet aan de solvabiliteitseisen, heeft de verzekeraar het recht om de rentebetaling uit te stellen. Niet betaalde rente kan worden uitgesteld, maar die wordt in een later stadium alsnog vergoed. Net als bij de ING is de rente dus cumulatief
Wat ik niet goed begrijp is waarom deze hoger rendeert dan perps ING of Aegon of SNS, terwijl het renterisico bij deze juist beperkt is. Is dat de onbekendhied?
pi_75928687
o, en voor de dobbel 500 stukje Heijmans aangeschaft. Speciaal voor LXIV

Voor het geval een kapitaalkrachtige partij de grondpositie wil overnemen en de met name wegenbouw en technisch activiteiten wil afsplitsen. Zomaar een idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')