abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75928807
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tenzij ASR natuurlijk failliet gaat. Dan ben je goed zuur

Eigenlijk is het een absolute aanrader voor eenieder die een hypotheek bij ASR heeft
Hoe zat dat bij DSB: kon een achtergesteld depositio nou verrekend worden met hypotheek, of niet?

Anders is dit wel een goudmijntje. 5-6% hypotheek rente betalen, 9,4% beuren
Ik zo er m'n hypotheek voor oversluiten

/edit/ niet uitbetalen van rente is trouwens afhankelijk van solvabilitiets eisen. Nou die zullen ze denk ik nooit hitten, dan worden ze wel 'gedwongen' om extra kapitaal aan te trekken.
[..]

Wat ik niet goed begrijp is waarom deze hoger rendeert dan perps ING of Aegon of SNS, terwijl het renterisico bij deze juist beperkt is. Is dat de onbekendhied?
btw prospectus: http://web3.cmvm.pt/SDI2004/emitentes/docs/fsd14903.pdf
pi_75930608
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hoe zat dat bij DSB: kon een achtergesteld depositio nou verrekend worden met hypotheek, of niet?
is trouwens uitgesloten in de prospectus, alhoewel mij niet duidelijk is in hoeverre dat dan uitgesloten is bij failissment

kwartet, overigens
pi_75930910
Goud loopt ook vandaag verder leeg, op naar de 600-650
pi_75931203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:55 schreef Vandergeld het volgende:
Goud loopt ook vandaag verder leeg, op naar de 600-650
en gebaseerd op .... wat?
pi_75931521
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en gebaseerd op .... wat?
Relatie met dollar o.a., dollar omhoog = lager goud/ lager olie. Aangezien ik een stuk hogere dollar verwacht en daarmee samengaand een stuk lagere goudprijs.
pi_75931649
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:10 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Relatie met dollar o.a., dollar omhoog = lager goud/ lager olie. Aangezien ik een stuk hogere dollar verwacht en daarmee samengaand een stuk lagere goudprijs.
dan ga je dus feitelijk long op de USD. Waarom niet direct long op de USD dan ipv inidrect via een short op goud? Wat is de toegevoegde waarde? Of denk je dat goud overgecorreleerd is aan de USD?
pi_75931818
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan ga je dus feitelijk long op de USD. Waarom niet direct long op de USD dan ipv inidrect via een short op goud? Wat is de toegevoegde waarde? Of denk je dat goud overgecorreleerd is aan de USD?
Ik zit op dit moment ook short op de eur/usd en niet short op goud. Maar goud zou wel eens sneller kunnen leeglopen als dat de dollar volloopt.Short goud zou wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, al doe ik het op dit moment niet.
pi_75931944
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:17 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment ook short op de eur/usd en niet short op goud. Maar goud zou wel eens sneller kunnen leeglopen als dat de dollar volloopt.Short goud zou wel een toegevoegde waarde kunnen hebben, al doe ik het op dit moment niet.
okay, gotcha, ik las wat er niet was

long USD dus
pi_75932124
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

okay, gotcha, ik las wat er niet was

long USD dus
Inderdaad, en die dollar is de laatste weken aan het squizen doordat extreem veel mensen short dollar zaten/zitten waardoor er enorm veel posities moeten worden afgewikkeld, net zoals goud/zilver waar veel mensen long op zaten.
pi_75932673
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Inderdaad, en die dollar is de laatste weken aan het squizen doordat extreem veel mensen short dollar zaten/zitten waardoor er enorm veel posities moeten worden afgewikkeld, net zoals goud/zilver waar veel mensen long op zaten.
Beurzen gaan hier volgend jaar nog wel last van krijgen.
pi_75932728
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Inderdaad, S&P weet overigens voorlopig weer niet door de 1120 te breken, 50% fibo niveau lukt ze nog niet om doorheen te stoten.
pi_75932752
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

huh? in welke zin? alle beurzen? hoebedoeluh?
pi_75932787
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

huh? in welke zin? alle beurzen? hoebedoeluh?
USD omhoog, beurzen down. Vorig jaar was de bodem eur/usd ook eerder gezet dan bodem indices. Lijkt erop dat we hetzelfde trucje gaan herhalen.
pi_75932869
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:43 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

USD omhoog, beurzen down. Vorig jaar was de bodem eur/usd ook eerder gezet dan bodem indices. Lijkt erop dat we hetzelfde trucje gaan herhalen.
maar wat is daar ean de ratio achter? Of is dat alleen grafiekjestaal?
pi_75932955
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar wat is daar ean de ratio achter? Of is dat alleen grafiekjestaal?
Heeft SE ook tijdje terug laten zien, beurzen volgens USD grotendeels.

Zie vorig jaar december de enorme beweging omhoog van USD. Dit jaar doen we precies het tegenovergestelde.
pi_75933001
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Heeft SE ook tijdje terug laten zien, beurzen volgens USD grotendeels.

Zie vorig jaar december de enorme beweging omhoog van USD. Dit jaar doen we precies het tegenovergestelde.
begrijp ik, maar WAAROM. Dat intereseert me, daar leer ik iets van voor de toekomst
pi_75933069
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

begrijp ik, maar WAAROM. Dat intereseert me, daar leer ik iets van voor de toekomst
Soort carry trade effect denk ik, men gaat liever cash.
pi_75933159
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:51 schreef TeringHenkie het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND

Baltic Dry zegt SELL
Hmmmzz, zelfde niveau als medio 2006. Fluistert het dan niet BUY

Waarom zegt het dan SELL?

Het mag duidelijk zijn, ik mis vaak het waarom in de kretologie in dit waardevol topic
Waarom is leerzaam namelijk. Kretologie niet. Kretologie hoort op een voetbalveld.
pi_75933290
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het mag duidelijk zijn, ik mis vaak het waarom in de kretologie in dit waardevol topic
Waarom is leerzaam namelijk. Kretologie niet. Kretologie hoort op een voetbalveld.
BDI loopt vaak 2a3 maanden voor op beurzen.
pi_75933292
quote:

[..]

Bij vrijwel alle TA mis ik het waarom.
Of ik zie iets over het hoofd natuurlijk.
pi_75933319
quote:

[..]

De BDI loopt een beetje voor op de beurzen, daarom zou je nu LT shortposities in moeten nemen.

Iemand heeft hier een heel mooi topic aan gewijd
pi_75933331
Spuit 11
pi_75933518
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:57 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

BDI loopt vaak 2a3 maanden voor op beurzen.
om maar met LVIX te spreken: als dat zo duidelijk is, waarom passen markten zich daar dan niet op aan.... het is niet alsof wij hier op FOK! bijzondere kennis hebben, we zijn Goldman Sachs niet.... met een enkele uitzondering dan
pi_75933566
Volgende week denk 25-30% van mijn kapitaal in de putspreads 300-280 dec 2010 doen. Onder 280 in december volgend jaar en de positie doet x3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')