quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
ik denk dat je je nog wel eens zou kunnen verbazen over het uitblijven van renteverhogingen. Niemand will de historie ingaan als de president die het herstel de kiem smoorde. Je onderschat de roekeloosheid van policy makers

Het zou me niet verbazen dat het hoger gaat, maar ik vind nu bijna alles al overpriced, dus ik brand me fikken er niet aan

Als een aantal fondsen al weer hoger staan dan medio 2007,dan geloof ik er niet zo in.
Daarnaast is er wel iets grappigs aanstaande met banken en verzekeraars, wat een leuke arbritrage mogelik maakt. Ze zullen namelijk in 2012 achtergestelde leningen niet meer als weerstandsvermogen mogen tellen, en zullen dus gedwongen worden aandelen uit te geven

Dus long pref's , short aandelen zou een leuke kunnen zijn, denk ik

De vraag is alleen of dat in 2010 al uitspeelt, of pas in 2011
Ooit moeten die verhogingen toch komen, dus dat mag meteen in de prijs. Maar goed, tot die tijd kunnen we best wel klimmen.
Net zo bizar als met ING. Je weet dat er een claimemissie of iets dergelijks aankomt. In ieder geval nog voor de datum dat er voordelig afgelost kan worden verstreken is en zeker als de koers dan de 12 euro aantikt. En je weet ook dat de koers hier nadelig op zal reageren (zo nadelig als nu gebeurde ook weer niet.)
Maar goed, dan gaan mensen toch nog op 12, 40 kopen omdat ze voor die tijd wellicht nog voor 14 euro kunnen doorverkopen?

Ik was blij zat op 11 euro uitgestapt te zijn.
Net zo met die renteverhogingen. Het zal nooit goed zijn. Óf herstel blijft uit en geen verhogingen, maar dus ook geen herstel, of wél herstel en renteverhogingen. Dat is toch een catch-22, het kan eigenlijk niet goed gaan. Maar het kan best zo zijn dat wordt getreuzeld met het verhogen van de rente en dat in de tussentijd de koersen vrolijk stijgen. Maar toch vind ik dat gek.
Maar sparen is gezien de nakende inflatie ook niet ideaal, obligaties zakken meer in waarde dan ze opleveren als de rente stijgt, vastgoed zullen we het om de lieve vrede maar niet over hebben en de commodities-bubble is al opgeblazen!
Long op aandelen met langlopende ATM calls erop geschreven is de enige methode om nog >15% rendement te halen ben ik bang.