enquote:Travel turmoil continues in England and Wales as snow and ice close roads and disrupt flights http://bit.ly/6Xbdef
quote:Ethiopian court sentences 5 people to death and 33 others to life in prison for planning to kill government officials http://bit.ly/5w7cpK
about 3 hours ago from BreakingNews Headquarters
Dan niet. Hun eigen keuzequote:Op dinsdag 22 december 2009 10:02 schreef wdn het volgende:
Het heeft het Nederlands journaal gehaald.
Nog 1300 boeren met gezinnen die niet weg willenvanwege hun boederij.
Dat dus. Als je je kont keert, worden gewoon al je spullen gejat. De politie kan je voor geen drie centen vertrouwen. Die jat net zo hard mee, of knijpen voor een paar centen hun ogen dicht.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh....Tja, wat moet je er op zeggen. Ergens ook wel te begrijpen, die mensen hebben alles daar, hun land, dieren en bestaan.
kijken of je nog zo hardquote:
Dus ik mag niet meer lachen, want er staat een vulkaan op barsten.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijken of je nog zo hardals er straks een ongekende co2 uitstoot, met vooral veel roet, komt.
quote:Mayon stays at critical level
Mayon Volcano continued to shoot ash clouds in to the sky on Thursday as thousands of displaced residents are set to spend their traditional Christmas Eve in evacuation centers.
More than 20 ash explosions were recorded from 5 a.m.-9:30 a.m. Wednesday reported ABS-CBN Legazpi’s Aireen Perol during ABS-CBN News Channel’s Dateline Philippines. She said that the ash explosion which occurred 8:43 a.m. was reported to have reached 1.5 to 2 kilometers high.
Eighty-two low frequency volcanic quakes were also reported to have been recorded in the same period while rumbling sounds continue to be heard.
There were 4 occurrences of lava fountaining Wednesday night, said Perol, with 1 of these reaching 500 meters from the summit. Several explosions with ejected incandescent lava fragments were reportedly noted during night observations.
Meanwhile, the Philippine Institute of Volcanology (Phivolcs), in its 7 a.m. bulletin Thursday, said the volcano continues to show intense activity 4 days after it raised Alert Level 4.
Phivolcs said that Mayon’s seismic activity, while lesser in number from the past days, remained elevated in number and size as the agency’s seismic monitoring network detected 815 volcanic earthquakes and continuously recorded harmonic tremors on Wednesday. Many of these volcanic earthquakes were reportedly recorded at maximum deflection.
Ash explosions observed during periods of good visibility numbered 20, said Phivolcs.
The volcano’s sulfur dioxide (SO2) emission rate reportedly remained very high and was measured at an average of 5,737 tons per day on Wednesday. 124 audible booming and rumbling sounds were intermittently heard for the past 24 hours. Red hot lava also continuously flowed down along the Bonga-Buyuan, Miisi and Lidong gullies.
Phivolcs chief Renato Solidum earlier said Mayon's increasing seismic activity could be a sign of a major eruption.
"It has intensified since we hoisted level four, and there have been new explosions," Solidum said. "The tendency of the volcano is that the pressure is getting stronger and stronger and this could lead to a major explosion."
"Mayon remains at a very critical level," he said.
Solidum said however that the agency is not about to raise the alert level warning to its highest at level 5.
“This is actually the highest alert for warning for people to avoid danger zones,” said Solidum on alert level 4.
“But in terms of evacuation of people, the initial evacuation in the extended danger zone would remain the same even if we state alert level 5 or [when] the hazardous eruption is in progress We will observe this in case the hazardous eruption occurs if we will extend the danger zone. But as of now the action plans are the same,” said Solidum.
Phivolcs reiterated that the Extended Danger Zone (EDZ) from the summit of 8-kilometers on the southern sector of the volcano and 7-kilometers on the northern sector should remain free of human activity. The agency had warned that areas just outside of this EDZ should prepare for evacuation in the event hazardous explosive eruptions intensify.
“Sad Christmas”
Meanwhile, the National Disaster Coordinating Council (NDCC) reported that 9,754 families or 46,639 persons are in 26 evacuation centers.
President Arroyo on Wednesday visited evacuation centers Wednesday after spending a 3-day vacation with her family in Hong Kong.
She met with NDCC officials and also distributed relief goods to evacuees.
Meanwhile, presidential candidates in the 2010 national elections have also visited Mayon evacuees.
On Thursday, Nacionalista Party standard bearer Sen. Manuel Villar II visited 3 evacuation centers in Albay.
Sen. Benigno Aquino III of Liberal Party and former President Joseph Estrada of Pwersa ng Masang Pilipino also distributed relief goods on Tuesday and Wednesday respectively.
Senator Richard J. Gordon, who is also Philippine National Red Cross chair, also reportedly arrived in Legazpi City to oversee PNRC assistance to evacuees as well as to distribute Christmas packages for the displaced residents.
The provincial government of Albay has earlier distributed “Noche Buena” packages to the displaced residents who will be spending their Christmas Eve in the evacuation centers.
On Tuesday night, military and police personnel with Santa hats held a concert for the evacuees to cheer them up during the holiday season. Other children were seen scrambling to line up after being promised free ice cream cones and other Christmas treats if they behaved.
Albay Gov. Joey Salceda, had earlier declared the area "open season for aid" so charities can go directly to evacuation centers and help spread holiday cheer.
Christmas is the biggest holiday of the year in this deeply religious Southeast Asian country, where more than 80 percent are Roman Catholics.
Daily masses were also being celebrated at the evacuation camps as a balm to frayed nerves.
"We are praying for strength and for Mayon to stop because the booming sounds are frightening the children," an evacuee said.
Het zal toch niet zo'n verwoestende uitbarsting als de krakatau in 1883 worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijken of je nog zo hardals er straks een ongekende co2 uitstoot, met vooral veel roet, komt.
Ik vraag me af wat het voorteken is als deze dame ontploftquote:Op donderdag 24 december 2009 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lola's litteken doet nog niet zeer genoeg
http://www.mb.com.ph/arti(...)s-volcano-s-eruption
quote:Thursday 24th December 2009
Mayon Volcano, Philippines
Eruptions continue at Mayon volcano, Philippines. Lava fountains have reached a height of 500 m above the summit. Lava is flowing down the Bonga-Buyuan, Miisi and Lidong gullies. Seismiometers measured 815 volcanic earthquakes over the past day. One hundred twenty four booming and rumbling sounds were heard over the past 24 hours. Sulphur dioxide emission was 5, 737 tonnes/day.
SO2 uitstoot is toch een soort van teken van activiteit?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:56 schreef Jumparound het volgende:
Sulphur dioxide is wel een heel verschil met de OP zeg! Tering...
yup, daarom vind ik het ook zoveel...quote:Op donderdag 24 december 2009 17:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
SO2 uitstoot is toch een soort van teken van activiteit?
Yo, foto's dan.quote:Op vrijdag 25 december 2009 06:34 schreef SeLang het volgende:
Ik ben ter plekke aanwezig. Momenteel zit ik in Legazpi op slechts 15km van de Mayon vulkaan en ik blijf hier nog 2 dagen ofzo.
Vanmorgen om ca 4:00am lokale tijd aangekomen hier in Legazpi (ik ben al sinds 8 dec in de Filippijnen, het is puur toeval dat ik hier ben tijdens de eruptie). Mijn hotelkamer heeft een balkon met vrij uitzicht op de vulkaan. Ik heb dus vanaf 4:00am tot het licht werd zitten genieten van een prachtig schouwspel van lava dat vanaf de krater naar beneden komt!
Hier in de stad is iedereen gewoon lekker kerst aan het vieren alsof er niks aan de hand is, maar binnen een straal van 10km ofzo zijn alle dorpen ontruimd.
Vanmorgen was de lucht wolkenloos maar nu komen er steeds meer wolken. Hopelijk trekt het vavond/ vannacht weer open en wordt het genieten op m'n balkonnetje met een koud bier. En hopelijk komt de grote klap als ik er ben (maar dan een niet TE grote klap natuurlijk - anders verdien ik wel een Darwin Award vind ik)
Oh,quote:Op vrijdag 25 december 2009 06:39 schreef SeLang het volgende:
Ow, ik heb trouwens m'n SLR camera niet bij me (teveel gesjouw) en heb dus alleen een heel brak cameraatje bij me. Hier lokaal geen mogelijkheid om picca's te uploaden e.d. Misschien later nog
quote:Op vrijdag 25 december 2009 06:34 schreef SeLang het volgende:
Ik ben ter plekke aanwezig. Momenteel zit ik in Legazpi op slechts 15km van de Mayon vulkaan en ik blijf hier nog 2 dagen ofzo.
Vanmorgen om ca 4:00am lokale tijd aangekomen hier in Legazpi (ik ben al sinds 8 dec in de Filippijnen, het is puur toeval dat ik hier ben tijdens de eruptie). Mijn hotelkamer heeft een balkon met vrij uitzicht op de vulkaan. Ik heb dus vanaf 4:00am tot het licht werd zitten genieten van een prachtig schouwspel van lava dat vanaf de krater naar beneden komt!
Hier in de stad is iedereen gewoon lekker kerst aan het vieren alsof er niks aan de hand is, maar binnen een straal van 10km ofzo zijn alle dorpen ontruimd.
Vanmorgen was de lucht wolkenloos maar nu komen er steeds meer wolken. Hopelijk trekt het vavond/ vannacht weer open en wordt het genieten op m'n balkonnetje met een koud bier. En hopelijk komt de grote klap als ik er ben (maar dan een niet TE grote klap natuurlijk - anders verdien ik wel een Darwin Award vind ik)
Doet me een beetje denken aan deze foto:quote:Op vrijdag 25 december 2009 06:34 schreef SeLang het volgende:
15km is idd wel erg dichtbij als er een grote klapper komt, zeker gezien het feit dat er nu ook al tot 10km is ontruimd. Maar zo'n enorme vulkaan voor je neus is wel prachtigquote:Op vrijdag 25 december 2009 07:30 schreef Apuleius het volgende:
Lijkt me fantastisch om te zien vanaf je balkon, maar het is wel akelig dichbij hoor.
Nou, ik vind dat je enorm lef hebt om daar te gaan zitten. Maar nu je er toch bent, een mooiere manier om te genieten is er bijna niet, of je moet er nog sex bij hebben.quote:Op vrijdag 25 december 2009 07:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
15km is idd wel erg dichtbij als er een grote klapper komt, zeker gezien het feit dat er nu ook al tot 10km is ontruimd. Maar zo'n enorme vulkaan voor je neus is wel prachtig. Volgens mij heeft niemand hier in de stad een mooier uitzicht. Die hotelkamer kostte me wel het astronomsche bedrag van 17 euro/nacht maar het is het waard
Ik heb ooit 1x eerder een vulkaan met gloeiend lava gezien (Arenal in Costa Rica) maar dat kwam natuurlijk niet in de buurt van deze. Nu hopen op een (niet te grote) klap...
17 euro/ nacht. Super duur dusquote:Op vrijdag 25 december 2009 09:27 schreef Tahiti het volgende:
Wat kost zo een eerste rangs kaartje? Wat een prachtig uitzicht
Travel light e.d.quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:39 schreef Re het volgende:
zonde dat je je goeie camera niet bij je hebt...
Mijne kan maximaal 1 seconde belichtenquote:Op vrijdag 25 december 2009 14:23 schreef Omniej het volgende:
Ghehe, dat dan weer wel ja. De bovenste twee zijn 10 sec. belicht en de onderste 15 sec.
Baal er alleen van dat ik geen statief had, waardoor ze alsnog heerlijk onscherp zijn.
Maar ja, volgende keer beter.
Wow, wat een uitzicht man!quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:05 schreef SeLang het volgende:
Okee, toch ff een picca kunnen uploaden. Zoals gezegd een brakke camera (3 megapixel, max 200 ASA, max belichtingstijd 1") maar het geeft een indruk van wat ik vanmorgen rond 5:30 vanaf mijn balkon kon aanschouwen. Irl is het natuurlijk veel mooier.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |