abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75883817
Pff, het is gewoon zo'n dag he..zo'n dag dat je je kindje achter het behang wilt plakken of toch niet,maar dat je graag zou willen weten wat er nou is. Dikke voor jullie allemaal!

Icantrix, hallo wie heeft er zitten slapen na jouw bevalling? Zoiets zie je toch? En anders ziet de kraamhulp het of anders de vk bij de controle. Ben blij dat je naar de huisarts gegaan bent, want dit is wel wat anders dan zelf aankloten met zalfjes. Ik heb vanochtend ook maar weer gebeld want de pijn is nog niet weg. En omdat het echt een ontsteking was en geen schimmel moet het gewoon weg zijn nu. Maar alles is natuurlijk van slag en daarom verplicht aan de lactacyd van de huisarts.

Ik heb helaas ook geen tips voor slechte slapers, Driekus slaapt prima. Het manneke is vanochtend weer 4 uur naar het kdv geweest. Hij moest huilen toen papa em achterliet en gaf mij een smile van oor tot oor toen ik em kwam halen. Ik had em echt gemist en heb gewoon het laatste half uur de wijzers van de klok vooruit gekeken. Ik had echt even zo'n smelt momentje
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 december 2009 @ 16:17:12 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_75884022
Over slapen gesproken: mijn lieve kleine baby'tje presteert het al twee nachten om keurig door te slapen (en dus van 11 uur tot een uur of half zes, zes uur te slapen)

En hij is nu echt nog bijna-er uit zijn wieg gegroeid en ik ben er nog helemaal niet aan toe om hem op zijn eigen kamer te leggen en hij was ook al wennen op het kdv vandaag

Wist niet dat het me zoveel moeite zou kosten om afscheid te nemen van mijn laatste baby'tje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75886163
Lars heeft ook weer wat nieuws....proberen tot hoever je hand je keel in kan.
En dan kokhalzen omdat het niet past
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75886946
ah Troel maar hij blijft nog best wel lang een babytje hoor!

Welkom Groofsken wat heftig na je bevalling qua hechten enzo ieh

De kleine man hier is alsnog geslaagd voor zn gehoortest vanmiddag gelukkig! Daarna even gewandeld, maar eigenlijk geen doorkomen aan met een kinderwagen met al die sneeuw.Meneertje heeft heerlijk liggen slapen en werd niet eens wakker van al dat harde gehobbel
Morgen komt iemand van het CB op visite, ben benieuwd, iig vind IK dat hij het hartstikke goed doet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 21 december 2009 @ 18:27:20 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75889124
hellow ladies; ff niet bijgelezen; las alleen over trix een vervelend bericht; dus die wil ik even een hart onder de riem steken en een dikke knuffel geven...

en ik vind het zooooo lief en leuk om dat bericht van Poppejans te lezen; die helemaal gelukkig is en op haar roze wolk geniet van Wolf... wat heeeeeeeerlijk!

wij zijn vandaag op controle geweest bij de kinderarts met Evie; en die was gelukkig ook tevreden! volgende afspraak is pas over 4 weken. Das dus een goed teken.
en vandaag weer 20 gram zwaarder dan gister; 2820 gram!
zelf hebben we geen weegschaal; maar begreep dat je ook kan laten wegen op het consultatiebureau? weet iemand dit>?
zou het wel prettig vinden om over een week of 2 weken nog even te wegen om te kijken hoe ze het doet?

verder ging het van8 veel beter dan de nachten ervoor. Ons meisje melde zich keurig om de 4 uur en sliep na de voeding eigenlijk direct weer. Overdag proberen we de voedingen wel om de 3 uur te blijven geven en snachts geven we gewoon iets meer uit de fles...

ow en morgen komt de wijkverpleegkundige langs? heb geen idee wat die komt doen???
(heb zelf het telefoontje niet aangenomen...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 21 december 2009 @ 18:28:20 #131
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75889164
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef WupWup het volgende:

Ik zag dat Incantrix' broertje over KMA was heengegroeid, toevallig de mijne ook En die had er een kippeneiwitallergie 3x woordwaardebij ook. Dus er is absoluut hoop Karin!
Heej, wat grappig, dat had mijn broertje er ook bij Is hij ook overheen trouwens..

Nou, ik heb overlegd met de lactatiekundige en ze heeft even gekeken, ik heb gelukkig geen kloven ofzo, maar omdat één tepel wel erg zeer doet leek het haar een goed idee die borst gedurende 24 uur af te kolven i.p.v. direct te voeden, dan kan het even tot rust komen. Ze vond het ook een prima moment om te starten met de fles oefenen, dus daarnet heb ik de volgende voeding afgekolfd en lief heeft voor het eerst een fles gegeven Het ging echt verbazingwékkend makkelijk allemaal, de tweede keer dat ik mijn handkolf probeer en er kwam bijna 100 cc uit en Stef heeft het op een halve speen na allemaal opgedronken en is meteen in slaap gevallen Daarnaast een aantal tips gekregen voor het aanleggen en voor tijdens het drinken dus ik heb er wel weer vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen. Nu had ik dat al wel hoor, maar vanmiddag was ik even minder in mijn hum na mijn doktersbezoek en dan valt zoiets ook ineens veel zwaarder..

En nogmaals thnx voor jullie lieve woorden, op de één of andere manier is het echt wel een troost als mensen je even bemoedigend toespreken Ondertussen ook voor het eerst mijn zalfje gebruikt en het brand een beetje, ik ben benieuwd. In de bijsluiter staat trouwens wel dat de pijn pas na 2 weken af gaat nemen en het totale helingsproces 6 weken tot 3 maanden gaat duren Dat had ik dan weer even níet bedacht, sinds een bijna totaalruptuur klaarblijkelijk wél binnen een week of 3 geheeld kan zijn..

En Wupwup, wat geweldig dat je meissie zoveel is aangekomen, wat mooi!

Dikke voor Linda! Ik kan me erg goed voorstellen dat het echt níet leuk meer is op zo'n manier, af en toe met die krampjes vraag ik me al af wat ik moet doen en dat is dan hoogstens een uur of anderhalf/2. Arme jij, niet schuldig voelen hoor, het ís gewoon heftig en vermoeiend zo!

Chan, jij ook een dikke , wat naar om je zo te voelen.. Maar je doet het juist verschrikkelijk goed, dat weet ik gewoon zeker! Soms is het gewoon moeilijk, en dan is het juist goed dat je even voor jezelf kiest en hem dus naar het KDV brengt. Je bent ook nog gewoon jíj hoor, niet alleen maar moeder

Poppejans, fijn dat Wolf goed door de gehoortest is gekomen, wij moeten morgen voor oortje 2, die test mislukte telkens omdat hij lekker aan het 'hummen' was in zijn slaap

BJ, goed zeg, pas over 4 weken weer! En mijn CB heeft elke donderdag inloopspreekuur en dan kun je je kind laten wegen
3!
pi_75889789
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

zelf hebben we geen weegschaal; maar begreep dat je ook kan laten wegen op het consultatiebureau? weet iemand dit>?

ow en morgen komt de wijkverpleegkundige langs? heb geen idee wat die komt doen???
(heb zelf het telefoontje niet aangenomen...)
Fijn dat de ka tevreden was.

Bij ons is er ook iedere donderdag een inloopspreekuur.
hier kun je je kindje laten wegen en eventuele vragen en dingetjes bespreken met de wijkvpk.

De wijkvpk komt (tenminste hier is dat zo) de eerste keer thuis langs voor een soort intake omdat zij je een aantal jaren begeleiden.
Ook toen werd Tijn gewogen en ze verteld hoe of wat, je krijgt dan het cb boekje waarin info staat, ze vertellen je dan over het inloopspreekuur (als ze dat hebben) en hoe het gaat met afspraken etc. en bij ons kregen we ook ene tel.nr die je 24 uur per dag kunt bellen voor vragen zoals over de voeding etc.
pi_75889802
@ Chan, hoe kan het dat je je zo voelt?

@ linda, bah, naar kun je je dan voelen he?
ik heb het ook eens gehad hoor dat ik dacht, kind wat heb je?
Alleen maar huilen en schone broek, fles gehad, warm bedje ik wist het echt niet meer en voelde me zo radeloos.

Sterkte ermee en hopelijk is dez dag snel voorbij.

[ Bericht 79% gewijzigd door het-is-mij op 21-12-2009 18:51:18 ]
pi_75890635
Chan je doet het heus goed, echt. En verder, wat BE zegt.

Linda

Wup wat heerlijk dat je meisje zo goed gegroeid is
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 december 2009 @ 19:09:46 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75890761
Incantrix, fijn dat de lk zulke goeie tips heeft gegeven.

Linda hoe is het nu? Is papa inmiddels thuis om het even over te nemen?
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 19:17:22 #136
5428 crew  miss_sly
pi_75891158
Linda wat naar dat ze vandaag niet hsappy is en dat zo laat merken. niet raar hoor dat je dat soms even niet trekt

Chan je bent een lieve en goede mama, niet aan twijfelen hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 december 2009 @ 20:01:16 #137
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75893445
bedankt voor de info dames...
en dat is idd wel handig zo;n inloopuurtje... zal dat morgen allemaal wel even navragen

en ik ga straks voor het eerst met ons kleine meisje onder de douche... maar eens even kijken hoe dat gaat..
(papa gaat haar aangeven en ook weer aanpakken en aankleden enzo...)
  maandag 21 december 2009 @ 20:03:42 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_75893563
Nou, overstap naar dit topic.
  maandag 21 december 2009 @ 20:05:27 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75893638
Groofsken en Incantrix, kusje erop klinkt wel heel fout (en vies ) dus dan maar beterschap gewenst met jullie pijnlijke en/of gescheurde lichaamsdelen.

Chan en Linda, wat kan het toch verschrikkelijk moeilijk zijn soms he? Dan zou je echt wel willen dat er een gebruiksaanwijzing is, gewoon even een paar knopjes indrukken, aan het snoertje frummelen oid en klaar!

Karin, het is gewoon een complot, peuters tegen de rest van de wereld. Ik zweer het je

Ssserpente, de truc van luier verwisselen werkt hier ook! Toby is er dol op als hij verschoont wordt, gaat helemaal stralen, spartelen en met zijn blote kontje draaien
.... met gevoel voor drama....
  maandag 21 december 2009 @ 20:21:52 #140
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75894460
BJ, leuk, douchen is echt zó leuk met zo'n klein kindje! Veel plezier!

Amaranta, welkom hier!!

Kersjes, dank je wel

En ! Al die kinders die verschonen fijn vinden, Stef gaat dan altijd héél hard huilen, hij vind het vreselijk! Nouja, tot hij weer een luier en een romper om/aan heeft, dan is het ok (tenzij er ook nog iets over zijn hoofd moet, dan is het weer brullen, haha)..
3!
pi_75894483
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Linda hoe is het nu? Is papa inmiddels thuis om het even over te nemen?
Jij bent grappig Sorry

Maar we zijn samen even een uurtje wezen slapen en dat scheelde wel. Ze is nog steeds niet helemaal zichzelf, maar ze heeft na het slapen nog een keer gedronken en toen lekker even in de box liggen spelen en nu is ze in de doek in slaap gevallen. Hopelijk is ze morgen in de trein wat gezelliger Samen op 2m2 is nog erger als op 50m2 als het niet gaat...

Oh, BJ, samen douchen is zo gezellig En het is inderdaad makkelijk als je het met zn 2en doet. Ik doe het altijd alleen en dat maakt het net ff wat minder gezellig, als je in je blote kont staat te bevriezen omdat je haar als laatste wil uitkleden en als eerste wil aankleden Heb je die foto gezien die ik in het foto-topic gepost had? Het is zo knuffelig
Lotte!
Noah!
pi_75894503
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:03 schreef amaranta het volgende:
Nou, overstap naar dit topic.
dat mag niet zonder foto hier

nee hoor garpje, welkom meis hoe gaat het met jullie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 december 2009 @ 20:24:33 #143
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75894590
welkom Amaranta! wat leuk dat je ook met je kleintje hier komt kletsen gezellig!!!!

@linda; neej die foto kan ik me niet herinneren... heb je die nog een keer anders? of een linkje?

en ik denk dat wij ook ff foto's maken straks....
  maandag 21 december 2009 @ 20:29:40 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75894838
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:22 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Jij bent grappig Sorry
Oh shit, heb ik iets heel stoms gezegd?
pi_75895295
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh shit, heb ik iets heel stoms gezegd?
Papa raakt van d'r moeheids-huiltje al in een "kind-wat-heb-je-toch"-bui En sowieso issie nooit voor 10u thuis. Hij vindt dr heel leuk en schattig hoor. Als ze lief ligt te spelen of tegen 'm ligt te kletsen. Maar de verschoonde luiers zijn op 1 hand te tellen, van poepbroeken gaatie over zn nek, een babywasje heeftie nog nooit gedraaid en hij heeft Lotte van de week voor de eerste keer in bad gedaan. Dus... alsie er was had het weinig verschil gemaakt. Behalve dat er dan continue de vraag kwam: Ja, maar wat wil ze dan?

BJ, ik ga je even PMmen
Lotte!
Noah!
pi_75895692
argh Linda das wel even irritant eigenlijk dan dat papa het niet van je over kan nemen zeg.
Heb je eventueel vrienden of vriendinnen daar in Berlijn die het als het nodig is eventjes van je over kunnen nemen?

B. is ook ongeduldiger dan ik hoor als ze onverklaarbaar huilt. Inderdaad na 3 halve seconden roept ie al van jamaar schatje wat wil ze dan? Weet ik dat troost haar gewoon, hou dr vast en zing een liedje, doe ik ook.
Nou is hij er gelukkig wel bijna de hele dag en neemt hij haar met liefde van me over maar ik merk wel dat hij een stuk minder met huilen kan dan ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 december 2009 @ 20:55:23 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75896197
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:38 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Papa raakt van d'r moeheids-huiltje al in een "kind-wat-heb-je-toch"-bui En sowieso issie nooit voor 10u thuis. Hij vindt dr heel leuk en schattig hoor. Als ze lief ligt te spelen of tegen 'm ligt te kletsen. Maar de verschoonde luiers zijn op 1 hand te tellen, van poepbroeken gaatie over zn nek, een babywasje heeftie nog nooit gedraaid en hij heeft Lotte van de week voor de eerste keer in bad gedaan. Dus... alsie er was had het weinig verschil gemaakt. Behalve dat er dan continue de vraag kwam: Ja, maar wat wil ze dan?

BJ, ik ga je even PMmen
Ow, da's balen dan...
F. zegt nu ook wel dat het alleen maar leuker wordt als ze ouder worden omdat je er dan meer mee kan, maar die droeg wel zijn steentje bij toen Sasha nog heel klein was en nu met Oscar.
En daar waar hij in eerste instantie echt idd stond te kokhalzen bij poepbroeken gaat dat nu prima! Hij is er echt overheen godzijdank!

En dat laat thuis zijn schiet dan natuurijk ook niet echt op nee...
  maandag 21 december 2009 @ 20:56:04 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75896236
Oh Huup, ik vergeet het steeds, zijn jullie al weer een keer bij de Osteo geweest?
pi_75896399
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:56 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Huup, ik vergeet het steeds, zijn jullie al weer een keer bij de Osteo geweest?
woensdag gaan we weer. half 9 's avonds ik hoop zó dat het niet teveel sneeuwt/ijzelt

ik merk dat ik steeds meer aan het hoofdloeren ben
om te kijken of het nou erger is geworden of hetzelfde gebleven of minder erg. Maar ik zie het echt niet, de ene keer denk k weer van jee het is nog wel scheef hoor en de andere keer heb ik het idee dat het wel verbeterd is.
Blugh, ik wil zo graag concreet vergelijkingsmateriaal. >.<
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75896615
@Huups: Mja, inderdaad; weten wij veel. Alle opties van boertje, krampjes, luier, honger of weet ik veel wat zijn we al langs geweest en op d'r voorhoofd staat het niet Maargoed, ik krijg iig wel de erkenning van 'm, hij geeft toe dattie het niet kan handelen en dattie er wel bewondering voor heeft hoe ik 24/7 voor d'r klaar sta. Das iig iets En wat betreft vriendinnen; ja, die heb ik wel. Maar wel leren kennen nav. de zwangerschap (we wonen nog niet zo lang in deze wijk). Dus die hebben ook allemaal een kleintje en dan geef ik d;r toch net iets minder makkelijk uit handen, omdat ze er dan 2 hebben. En door de reistijden hier, ben je zo een uur verder en ik heb geen kolfvoorraad in de vriezer, dus dan kan ze geen flesje mee en..en...en... dus dan is het kiezen op elkaar, zelf ook ff huilen en weer verder gaan.

BE: Papa is hier meer van de spelletjes en leuke dingen doen enzo. Er komt ook een enorme grijns op d'r gezicht als hij weer thuis komt en ze is nog/weer wakker. Zelfs midden in de nacht als ik opsta voor d'r luier. Dan leg ik d'r even terug op bed, ga zelf wat drinken en doe dan de voeding. Als ik terugkom op de slaapkamer liggen ze alweer met elkaar te geiten, ondanks dat het 4u 's nachts is. Probleem is dattie niet weet wanneer hij op moet houden. Dan is ze dus inderdaad soms echt moe en dan gaatie alsnog spelletjes doen, liedjes zingen, weet ik niet wat. En dan gaat ze dus alleen maar harder huilen.

Naja, hij is wel lief voor d'r, das het belangrijkste toch? En hij is nu onderweg naar huis.
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')