Dat toezicht stelde niet echt veel voor hoor, dacht ik..quote:Op zondag 20 december 2009 17:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker weer flinke fail van Bureau Jeugdzorg. Stellen ze een kind onder TOEZICHT, raken ze haar kwijt.
ik zie het linkse en rechtse in deze discussie nog niet zo..quote:Op zondag 20 december 2009 18:07 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik heb nooit durven denken dat ik óóit in een discussie aan de kant van de wat rechtseren zou staan
Ik heb het over de users.quote:Op zondag 20 december 2009 18:08 schreef MilaNL het volgende:
[..]
ik zie het linkse en rechtse in deze discussie nog niet zo..
En haar moeder vond het niet goed, en durfde dat ook te zeggen toen ze het idee kreeg dat ze wel gehoord zou worden.quote:Op zondag 20 december 2009 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar het gaat echt niet werken om als overheid kinderen bij te sturen als ze perse iets willen, daar zijn de ouders voor, en de keuzes die de ouders en hun kinderen maken moeten gewoon gerespecteerd worden.
In extreme gevallen wel, maar dan niet volgens dat standaard protocol. Zulke zaken moeten individueel afgehandeld worden.quote:Op zondag 20 december 2009 18:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
IntercityAPT, als een kind mishandeld/misbruikt wordt, terwijl het zegt dat het goed gaat (wat erg vaak voor komt), dan hoeft de overheid dus niet in te grijpen?
Dat kan alleen bepaald worden door mensen die hier verstand van hebben; zeilers. Geen rechters.quote:Dit is in wezen hetzelfde. Niet zo ernstig als mishandeling, maar het kind loopt wel gevaar.
Rechters vragen dan ook advies aan deskundigen.quote:Op zondag 20 december 2009 18:19 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
In extreme gevallen wel, maar dan niet volgens dat standaard protocol. Zulke zaken moeten individueel afgehandeld worden.
[..]
Dat kan alleen bepaald worden door mensen die hier verstand van hebben; zeilers. Geen rechters.
Ja, de media is vervelend en stemmingmakend, dat klopt.quote:Een overheid is er niet voor niets, dat begrijp ik als voorstander van collectief bezit van publieke voorzieningen maar al te goed. Maar wat me niet aanstaat is die media.
Zeilers kunnen beoordelen of een 14-jarige geestelijk volwassen genoeg is om 2 jaar lang in haar eentje rond de wereld te reizen??quote:Op zondag 20 december 2009 18:19 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat kan alleen bepaald worden door mensen die hier verstand van hebben; zeilers. Geen rechters.
Ik ben net op dit topic geattendeerd, anders zou het aan mijn aandacht zijn ontglipt. Heb ik even gelukquote:Op zondag 20 december 2009 17:07 schreef IntercityAPT het volgende:
Komen Shitney, Lavenderr, Gia, Marrije, Moussie en Matteüs dan weer leuk doen hier?
hij was jou vast even vergeten te noemenquote:Op zondag 20 december 2009 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je dat bedoelt, maar ik vond wel dat ze gelijk hadden.. En de rechter was het er nog mee eens ook..
Ze kan op zat plekken terecht joh, die loopt echt niet buiten in 50 cm sneeuw het arme meisje met de zwavelstokjes uit te hangen hoorquote:Op zondag 20 december 2009 18:26 schreef Re het volgende:
vraag me af wat haar doel nou precies zou zijn met deze verdwijning, ze zal echt nergens terecht kunnen...
Kijk dat is nog eens progressief denken .... we hebben geen staat nodig die vooraf bepaald wat je wel en niet mag doen.quote:Op zondag 20 december 2009 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar het gaat echt niet werken om als overheid kinderen bij te sturen als ze perse iets willen, daar zijn de ouders voor, en de keuzes die de ouders en hun kinderen maken moeten gewoon gerespecteerd worden.
Echter, als dat in strijd gaat met de wet zullen rechters dat stelsmatig negeren.quote:Op zondag 20 december 2009 18:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
Rechters vragen dan ook advies aan deskundigen.
Mij ook.... ik maak geen indruk meer tegenwoordigquote:Op zondag 20 december 2009 18:27 schreef Marrije het volgende:
hij was jou vast even vergeten te noemen![]()
Zij hebben dit soort ervaring zelf, het lijkt mij dus logisch dat ze daaruit kunnen redeneren.quote:Op zondag 20 december 2009 18:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeilers kunnen beoordelen of een 14-jarige geestelijk volwassen genoeg is om 2 jaar lang in haar eentje rond de wereld te reizen??
Uiteraard, dat is het idee van een wet.quote:Op zondag 20 december 2009 18:31 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Echter, als dat in strijd gaat met de wet zullen rechters dat stelsmatig negeren.
Die laatste regel is niet progressief hoor.quote:Op zondag 20 december 2009 18:31 schreef omapietje het volgende:
[..]
Kijk dat is nog eens progressief denken .... we hebben geen staat nodig die vooraf bepaald wat je wel en niet mag doen.
Daar zijn inderdaad je ouders voor.
quote:Op zondag 20 december 2009 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mij ook.... ik maak geen indruk meer tegenwoordig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |