abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75841957
Er is wat sneeuw, en heel Nederland ligt plat.
Halve ov ligt op zijn gat. Personeel komt niet bij het werk, en klanten komen niet bij de winkel.

Als het nu een weekje blijft door sneeuwen (zoals vandaag), ligt Nederland dus gewoon plat, en heeft de detailhandel een megaverlies?

Dit is toch niet de eerste keer dat er wat sneeuw valt in Nederland?
  zondag 20 december 2009 @ 16:39:18 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_75841988
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:38 schreef vindmedanniet het volgende:
Er is wat sneeuw, en heel Nederland ligt plat.
Halve ov ligt op zijn gat. Personeel komt niet bij het werk, en klanten komen niet bij de winkel.

Als het nu een weekje blijft door sneeuwen (zoals vandaag), ligt Nederland dus gewoon plat, en heeft de detailhandel een megaverlies?

Mensen gaan echt niet vier dagen thuiszitten Die moeten naar de meubelboulevard en winkelen in de stad.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 20 december 2009 @ 16:39:47 #3
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75842003
Kan TNT (bol.com) eigenlijk nog bezorgen?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zondag 20 december 2009 @ 16:40:44 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75842034
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:38 schreef vindmedanniet het volgende:
Maar het is wel lang geleden dat er zoveel sneeuw viel, met het vooruitzicht dat dit meerdere dagen achter elkaar gaat gebeuren. Zelfs een 50+er als ik heeft niet echt veel herinneringen aan een week lang forse sneeuwbuien.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 20 december 2009 @ 16:42:19 #5
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_75842092
Ik sta op dit moment in een winkel.. ja koopzondag.. en er komt inderdaad echt geen hond.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_75842218
Gelul. Het ligt nu plat omdat het zondag is, personeel geeft sneller op aangezien publiek ook niet komt.

Normaal wordt er gewoon gestrooid en dus gereden, geen enkel probleem. Hooguit wat meer mensen die thuis gaan werken.
  zondag 20 december 2009 @ 16:46:56 #7
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75842287
Afgelopen donderdagavond was de koopzondag in Groningen ook al afgelast.

Er was eigenlijk ook niemand meer aan het shoppen, dus wel terecht. Wel weer gek dat de kroegen wél vol zitten.
pi_75842528
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:46 schreef Q.E.D. het volgende:
Wel weer gek dat de kroegen wél vol zitten.
Naar de kroeg ga je niet met de auto, dus maakt niet veel uit
pi_75842609
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:39 schreef Q.E.D. het volgende:
Kan TNT (bol.com) eigenlijk nog bezorgen?
Ja, ik moet morgen gewoon pakketten bezorgen van de TNT

We werken zelfs morgen een dag extra, normaal worden er vrijwel geen pakketten op maandag geleverd.
  zondag 20 december 2009 @ 17:18:32 #10
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_75843554
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Naar de kroeg ga je niet met de auto, dus maakt niet veel uit
licht er aan als die kroeg verder is dan 3 straten ga ik toch echt met de auto.
pi_75843600
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:18 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

licht er aan als die kroeg verder is dan 3 straten ga ik toch echt met de auto.
En dan drink je cola?
  zondag 20 december 2009 @ 17:19:47 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75843620
quote:
komt omdat de koopzondag op Donderdagavond een paar dagen te vroeg was
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_75843827
Het is dat ik een extra lang weekend genomen, anders had ik (indien het OV niet zou rijden) thuisgewerkt. Trouwens het is kerstvakantie dus zo druk is het ook weer niet op kantoor...
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 20 december 2009 @ 17:26:02 #14
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75843897
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:54 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, ik moet morgen gewoon pakketten bezorgen van de TNT

We werken zelfs morgen een dag extra, normaal worden er vrijwel geen pakketten op maandag geleverd.
Ok
  zondag 20 december 2009 @ 17:26:50 #15
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75843929
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:19 schreef Klonk het volgende:

[..]

komt omdat de koopzondag op Donderdagavond een paar dagen te vroeg was
Ik ben er niet helemaal bij vandaag.
pi_75843933
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Gelul. Het ligt nu plat omdat het zondag is, personeel geeft sneller op aangezien publiek ook niet komt.

Normaal wordt er gewoon gestrooid en dus gereden, geen enkel probleem. Hooguit wat meer mensen die thuis gaan werken.
De detailhandel is vandaag echt niet blij hoor, stond ook al een bericht op de FP. Dit was al geen goed jaar en deze dagen voor kerst zijn toch wel heel belangrijk (de omzetten die gehaald worden zijn over het algemeen gigantisch) en nu was het zaterdag al minder door het slechte weer en vandaag weer een domper voor een hoop zaken. Nu maar hopen dat dat komende dagen nog goed gemaakt kan worden

Ik zal morgen eens kijken hoe het er bij ons voor staat.
pi_75844139
Dat komt morgen allemaal goed, de mensen hebben de spullen toch nodig. Ik denk zelfs dat je vandaag dicht had kunnen blijven, en nog net zoveel gedraaid zou hebben als voorgaande jaren.
pi_75844260
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat komt morgen allemaal goed, de mensen hebben de spullen toch nodig. Ik denk zelfs dat je vandaag dicht had kunnen blijven, en nog net zoveel gedraaid zou hebben als voorgaande jaren.
Denk niet mijn baas het leuk had gevonden om een paar ton omzet mis te lopen Wellicht dat mensen nu ook nog snel besluiten om via internet nog wat spullen te bestellen.
pi_75847112
quote:

Er was eigenlijk ook niemand meer aan het shoppen, dus wel terecht. Wel weer gek dat de kroegen wél vol zitten.
Prachtig weer om jezelf eens lekker vol te laten lopen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_75850179
Het is inderdaad slappere hap in onze winkel als vorig jaar. Ik ga dit jaar geen quitte spelen, da's 1 ding wat zeker is.

En zo'n dag als vandaag of gisteren helpt dan niet bepaald
pi_75857184
Och... Wij kunnen 'buiten' ook geen werkzaamheden meer uitvoeren sinds de vorst afgelopen maandag z'n intrede deed. Komt op zich wel goed uit, want 'binnen' lag nog een achterstand die nu mooi voor de kerst is weggewerkt, wat anders niet was gelukt.

Verder heb ik morgenochtend vrij genomen, maar dat is niet vanwege het weer.

En afgezien van het in de kou eerst je auto moeten uitgraven en een wat langere reistijd, is er niet zo veel aan de hand. Binnen woonwijken kun je niet veel harder rijden dan zo'n 10 km/u, en op sommige snelwegen hou ik het op dit moment ook op maximaal 50 a 60 km/u (A6 t.h.v. Muiderberg) maar ook daar kom je toch wel overheen. Gewoon even wat extra reistijd incalculeren en je aanpassen aan de omstandigheden. Zo moeilijk is dat niet.

Tot nu toe ben ik elke dag gewoon op pad geweest, zonder al te veel moeite. En morgen moet ik toch echt ook gewoon weer naar de Appie om eten te halen. Plus van de week nog even de kerstboodschappen.

Overtrokken gedoe allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')