Leuk dagje was het vandaag. Voor het weekend had het ook al veel gesneeuwd maar dit keer lagen de wegen echt helemaal vol met dat witte spul. Aangezien dit de eerste keer was dat ik in zo`n dik pak sneeuw heb gereden deed ik uiteraard extra voorzichtig. Op een drukke weg moet ik altijd even keren over een stoepje waar vandaag een paar cm sneeuw op lag maar dat leek me wel haalbaar. Het ene wiel was er goed en wel over toen ik toch echt merkte dat het busje alle kanten op wilde draaien behalve de goede, even extra gas geven hielp ook niks want de auto kwam geen milimeter vooruit en ik voelde hem echt wegglijden. Toen raakte ik wel lichtelijk in paniek want ik dacht al dat ik vast stond op die drukke weg. Gelukkig reed het busje nog wel achteruit en met een extra dot gas kwam ik dan toch het stoepje over.
De allereerste keer dat ik in opleiding was vertelde een collega me dat je nooit op mensen in moet gaan die aan je hoofd zeuren of je moet ze gewoon gelijk geven. Vandaag stond ik naast het busje om even snel de zijdeur dicht te gooien toen er van een paar meter afstand al een wijf op de fiets aan kwam gereden die "hallo meneer!" riep om aan te geven dat ik in de weg stond. Goed, ik druk me zelf vervolgens even tegen de auto aan om haar de ruimte te geven waarop ze zuchtend en steunend langs me heen komt. Toen kon ik het toch niet laten om even na te roepen dat ze niet zo moest zeiken, misschien niet echt een opmerking waarvan je zegt dat het echt niet door de beugel kan, maar normaal ben ik echt heel aardig tegen de mensen en negeer ik ze gewoon als er iets is dat hun niet bevalt ofzo. Daarnaast had ze makkelijk om me heen kunnen draaien of even de fiets aan der hand kunnen nemen, ze moest eens weten hoe vaak ik bijvoorbeeld extra lang voor een verkeerslicht moet wachten omdat een fietser zonodig nog even door het rode licht heen gaat.