en wat is jouw moverende reden om niet te werken?quote:Op maandag 21 december 2009 14:36 schreef HenckelTrocken het volgende:
Waar gaat de ophef over?
Heb hier een brief liggen dat het pakket opgehaald kan worden op (vandaag) 21 dec en 22 dec (morgen).
Dussssssssss effe dimmen geachte zeikers, het lijkt me logisch dat er niks op te halen viel, als het nu pas op te halen valt.
Als je daarnaast wel het lef hebt om ooievaarspashouders en "minima" te overladen met commentaar en gezeik op een forum? Dan ben je volgens mij ook intelligent genoeg om even internet te gebruiken om op te zoeken welke lagen van de bevolking nog meer recht hebben op een ooievaarspas behalve "uitkeringtrekkers" en mensen die pakketten ophalen bij de voedselbank!!
Er zijn meer mensen met een ooievaarspas die hun tijd nuttiger besteden en een bloeiender positie hebben binnen de samenleving, dan dat er mensen zijn die hun tijd besteden aan afzeiken op forums.
Leuk voor je, heb je het pakket al gehaald dan?quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vind het pakket eerlijk gezegd onnuttiger dan de reacties.
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezigquote:Op maandag 21 december 2009 17:54 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Als je het boekje dan nog een naam geeft als ''Fantastisch Financiën in 2010'' of ''Een rijk 2010'' dan klinkt het ook wat minder armoedig.
Was trouwens ook een stuk goedkoper geweest dan een kerstpakket van ¤50.
Of een dekentje zodat ze niet de kachel niet op 25 graden hoeftquote:Op maandag 21 december 2009 18:12 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezig
Ik denk dat niemand de kachel op 25 graden zet en zeker niet als je zeer krap zitquote:Op maandag 21 december 2009 18:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Of een dekentje zodat ze niet de kachel niet op 25 graden hoeft
Vooral mensen die krap zitten stoken enorm veel, verder laten ze de kranen langer lopen en laten ze het licht branden.quote:Op maandag 21 december 2009 18:17 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand de kachel op 25 graden zet en zeker niet als je zeer krap zit
en een dikke trui hebben ze wel, die zijn niet duur bij de zeeman
Ik vind het oprecht een goed ideequote:Op maandag 21 december 2009 18:12 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist geef arme en hongerige mensen een dik boek en een kaars, dat houdt ze wel bezig
Mafjoekel,
ja, of geef ze een abonnement op de vrekkenkrant! echt een topblaadje. kan je heel veel van leren: hoe je met weinig veel kan doen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:38 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een goed idee. Daarnaast vind ik de term ''arme en hongerige mensen'' in Nederland altijd zo overdreven. Alsof minima zo arm zijn dat ze niets te vreten hebben. Ik las op TT dat de voedselbanken nog nooit zoveel spullen met kerst hebben gekregen, in Rotterdam hebben ze zelfs dingen moeten weigeren.
Een boek met dit soort tips (en desnoods een dvd met tips) levert toch veel meer op dan kaartjes van een ABBA-musical, een tas die na een week kapot is en een kerstkransje.
Klassieker: ''Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.''
je kunt mensen stimuleren. hoevaak leer je wel niet nieuwe dingen of leer je je aan te passen aan de situatie. ik heel vaak.quote:Op maandag 21 december 2009 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan die mensen niet veranderen, dat moeten ze zelf doen.
De voedselbanken weigeren wel meer. Hoe durft een bakker met ongesneden brood aan te komen!. Of wat dacht je van merkloze spullen. Euroshopper-spullen zijn oneerlijke concurrentie!quote:Op maandag 21 december 2009 18:38 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht een goed idee. Daarnaast vind ik de term ''arme en hongerige mensen'' in Nederland altijd zo overdreven. Alsof minima zo arm zijn dat ze niets te vreten hebben. Ik las op TT dat de voedselbanken nog nooit zoveel spullen met kerst hebben gekregen, in Rotterdam hebben ze zelfs dingen moeten weigeren.
Omdat ik initiatief neem en ambitieus ben, ja, je kan deze mensen motiveren aan het werk te gaan, idd, de uitkering halveren en de arbeidskorting op de loonbelasting en sociale lasten flink verhogen. Heel duidelijk en eenvoudig, jij werken, jij meer geld hebben, jij niet werken, jij geen geld.quote:Op maandag 21 december 2009 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kunt mensen stimuleren. hoevaak leer jij wel niet nieuwe dingen of weet je je aan te passen aan de situatie. ik heel vaak.
Ja, de A-merk eisen van de voedselbanken, walgelijk gewoon.quote:Op maandag 21 december 2009 18:49 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De voedselbanken weigeren wel meer. Hoe durft een bakker met ongesneden brood aan te komen!. Of wat dacht je van merkloze spullen. Euroshopper-spullen zijn oneerlijke concurrentie!
ok, maar dan heb je het bijvoorbeeld over mannen met baarden die vrouwen geen hand willen geven of vrouwen in burka's die achter het loket willen werken, als ik je laatste zin zo lees.quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ik initiatief neem en ambitieus ben, ja, je kan deze mensen motiveren aan het werk te gaan, idd, de uitkering halveren en de arbeidskorting op de loonbelasting en sociale lasten flink verhogen. Heel duidelijk en eenvoudig, jij werken, jij meer geld hebben, jij niet werken, jij geen geld.
dan werken ze toch voor hun geld? lijkt me geen probleem.quote:Op maandag 21 december 2009 18:55 schreef Fastmatti het volgende:
Behalve dan dat achter veel voedselbanken beroepswerkozen zitten.
al is het wel belachelijk die musicalkaartjes kosten ¤60quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vind het pakket eerlijk gezegd onnuttiger dan de reacties.
Vrijwilligerswerk doen mensen maar in hun eigen tijd.quote:Op maandag 21 december 2009 18:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan werken ze toch voor hun geld? lijkt me geen probleem.
quote:Op maandag 21 december 2009 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
al is het wel belachelijk die musicalkaartjes kosten ¤60
mensen met een uitkering moeten juist als vrijwilliger gaan werken, dat is het beste plan. opstapje, handen uit de mouwen, een keer niet om 12 uur 's middags uit je stinkende nest komen, niet meteen de hard-core stress van deadlines, weer leren dat je moet werken voor je geld etc.quote:Op maandag 21 december 2009 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk doen mensen maar in hun eigen tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |