abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 19:43:39 #101
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75982548
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:50 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb er ook een paar jaar op gezeten, de welpen waren toen tot groep 8. Ik werd snel bevorderd, kreeg ik 2 extra bandjes op mijn arm, helaas weet ik niet meer hoe dat heette. Je had ook nog een bandje, dan was je zeg maar de assistent leider.

Niet dat je iets te vertellen had, maar je moest bepaalde taken bij het begroetings ritueel uitvoeren (dat was echt raar als je erover nadenkt), en de vlag hijsen denk ik.

De activiteiten vond ik leuk, vooral grote buitenactiviteiten.

Ik ben het wel met TS eens, het is iets voor de basisschool leeftijd, of tot een jaar of 14 ofzo..
Ja. Gids en hulpgids.

Ze moeten heel dat 'rangensysteem' (+ rituelen en pakjes) gewoon wegdoen.
De activiteiten zijn toch tof. Vuur stoken, bomen omhakken & schieten met een buks en gewoon wat ravotten is toch gaaf (zeker als je 'n jaar of 10 - 14 bent).

* Twizu heeft ook bij de scouting gezeten

[ Bericht 2% gewijzigd door Twizu op 23-12-2009 19:51:20 ]
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75984065
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:43 schreef Twizu het volgende:

[..]

Ze moeten heel dat 'rangensysteem' (+ rituelen en pakjes) gewoon wegdoen.

nooit meegemaakt, afhankelijk van de regio denk ik
pi_75984454
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Twizu het volgende:

[..]

En wat als de scouting nu die uniformen afschaffen? Wat vind je er dan van?
Net of je er iets om geeft als je 7/8 bent.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:39:50 #104
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75985275
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:23 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Net of je er iets om geeft als je 7/8 bent.
Wat is dan een praktisch nut van zo'n pakje?
6 eien
  woensdag 23 december 2009 @ 21:12:23 #105
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_75986934
Dat zijn van die types die gaan survivallen in de Ardennen en dan uiteindelijk kilometers door de regen langs een asfaltweg lopen te zwoegen. Telkens weer genieten om die verzopen losers te zien ploeteren vanuit mijn comfortabele, warme en droge luxe bolide.
pi_76000181
SCOUTING IS FRESJ EN NAICE
pi_76000360
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:39 schreef Twizu het volgende:

[..]

Wat is dan een praktisch nut van zo'n pakje?
Herkenbaarheid, uniformiteit, iedereen gelijk...
En natuurlijk kleren die gewoon vies mogen worden...
pi_76000427
Bij mij zit er ook een van 18 in de groep... Bah!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 24 december 2009 @ 01:48:33 #109
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_76000671
Je kind op scouting doen

Toch gewoon zielig om je kind in zo'n kankerlelijk pakje te heisen, wat niet comfortabel zit en een goede reden is om gepest te worden. En al die lulkoek over dat die kampen zo leuk waren, kampen heb je met voetbal/tennis ook wel. Het enige verschil is dan dat je geen vuurtjes stookt ( ), geen hutten bouwt maar je gewoon lamzuipt en het plaatstelijke uitgaansleven onveilig maakt in casual kledij.

Uniformen zijn normaal gesproken aantrekkelijk, maar bij scouting is het vooral treurig
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_76000956
ze hadden wel altijd leuke lanparty's en bbq's.

verder weet ik niet wat de meerwaarde is van zo'n groepje.
pi_76001044
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:48 schreef Babbatuur het volgende:
Je kind op scouting doen

Toch gewoon zielig om je kind in zo'n kankerlelijk pakje te heisen, wat niet comfortabel zit en een goede reden is om gepest te worden. En al die lulkoek over dat die kampen zo leuk waren, kampen heb je met voetbal/tennis ook wel. Het enige verschil is dan dat je geen vuurtjes stookt ( ), geen hutten bouwt maar je gewoon lamzuipt en het plaatstelijke uitgaansleven onveilig maakt in casual kledij.

Uniformen zijn normaal gesproken aantrekkelijk, maar bij scouting is het vooral treurig
Op je 8ste?
  donderdag 24 december 2009 @ 02:09:15 #112
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_76001147
quote:
Op donderdag 24 december 2009 02:04 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Op je 8ste?
Ik dacht aan die lutsers van 15-25 die zich nog iedere week in zo'n foeilelijke outfit heisen om daarna een paar kinderen hetzelfde te laten worden als zij

Feit is dat je kind op scouting zetten, het kind een sociale achterstand oplevert.
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_76001162
Toen ik 12 was, zoop ik me nog niet lam, en het uitgaansleven was ook nog erg veilig. Ik geloof niet dat ik toen al schaamhaar had om een indicatie te geven.......

En wat die ape pakjes betreft, je creëert er wel een groep mee en da's best leerzaam. En met een groep sta je sterk als ze je uitlachen timmer je ze gewoon samen op hun bek (als de leiding niet kijkt)

Oh en, wat dit topic nog mist Een vermelding van überscouts Kwik Kwek en Kwak Duck.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 24 december 2009 @ 02:16:00 #114
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_76001331
quote:
Op donderdag 24 december 2009 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
Toen ik 12 was, zoop ik me nog niet lam, en het uitgaansleven was ook nog erg veilig. Ik geloof niet dat ik toen al schaamhaar had om een indicatie te geven.......

En wat die ape pakjes betreft, je creëert er wel een groep mee en da's best leerzaam. En met een groep sta je sterk als ze je uitlachen timmer je ze gewoon samen op hun bek (als de leiding niet kijkt)

Oh en, wat dit topic nog mist Een vermelding van überscouts Kwik Kwek en Kwak Duck.
Ik snap het denk ik niet. Je doet allemaal zo'n vrouwwerende outfit aan om daarna uit te worden gelachen. Om daarna diegenen die je uitlachen (volledig terecht), met zijn allen in elkaar te timmeren om zo een groepsgevoel te creeren.

Volgens mij hoeft dat niet zo omslachtig, en kan het hutje bouwen en vuurtje stoken achterwege worden gelaten evenals dat gewaad.

IN mijn optiek is het ook zo dat er alleen maar kankerlelijke mokkels bij scouting zitten. Zulke actieve, betweterige dikzakjes.
pi_76001409
Hoe moeilijk is het om te snappen dat basisschool jochies niet achter de vrouwen aanzitten

En ouderen.. tsja daarin ga ik met je mee... puber-tijd om te kappen (met scouting)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_76001464
quote:
Op donderdag 24 december 2009 02:16 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Ik snap het denk ik niet. Je doet allemaal zo'n vrouwwerende outfit aan om daarna uit te worden gelachen. Om daarna diegenen die je uitlachen (volledig terecht), met zijn allen in elkaar te timmeren om zo een groepsgevoel te creeren.

Volgens mij hoeft dat niet zo omslachtig, en kan het hutje bouwen en vuurtje stoken achterwege worden gelaten evenals dat gewaad.

IN mijn optiek is het ook zo dat er alleen maar kankerlelijke mokkels bij scouting zitten. Zulke actieve, betweterige dikzakjes.
Je hebt echt ernstige trauma's er aan over gehouden?
  donderdag 24 december 2009 @ 02:27:12 #117
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_76001556

Wat betreft 8-jarigen, je moet gewoon de mogelijkheid wegnemen dat je kind op latere leeftijd op zo'n kneuzenkermis belandt. Dat doe je door je kind weg te houden van scouting.

Kijk de filmpjes, case closed. Scouting is een geaccepteerde vorm van kindermishandeling.
pi_76004614
quote:
Op donderdag 24 december 2009 02:09 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Ik dacht aan die lutsers van 15-25 die zich nog iedere week in zo'n foeilelijke outfit heisen om daarna een paar kinderen hetzelfde te laten worden als zij

Feit is dat je kind op scouting zetten, het kind een sociale achterstand oplevert.
Als je jouw kind op de scouting zet. Dan heeft ie juist geen sociale achterstand. Je leert om te gaan met mensen, natuur en plezier hebben.
pi_76004697
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:55 schreef twiFight het volgende:
De gasten die ik ken die op scouting zitten zuipen met hun hierarchie en sjaaltjes jou anders 8 keer onder de tafel..
Dat is ook het enige wat ik weet van mensen op scouting, die gasten zuipen echt teringveel bier
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_76005383
Niks tegen scouting, gruwelijke tijd gehad van me 12e tot me 17e ... lekker keet schoppen altijd ruzie met de hockeyhomo's
(overigens wel waterscouts... zeilen, klote met de meidenscouting groep jeweetzz)
mooie tijden
I'm not the man you think I am!
  donderdag 24 december 2009 @ 12:05:10 #121
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_76008752
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:17 schreef l3laster het volgende:
Niks tegen scouting, gruwelijke tijd gehad van me 12e tot me 17e ... lekker keet schoppen altijd ruzie met de hockeyhomo's
(overigens wel waterscouts... zeilen, klote met de meidenscouting groep jeweetzz)
mooie tijden
^ wat hij zegt, ik had alleen zo een vleugel geval niet water.
  donderdag 24 december 2009 @ 12:07:39 #122
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_76008828
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:48 schreef Babbatuur het volgende:
Je kind op scouting doen

Toch gewoon zielig om je kind in zo'n kankerlelijk pakje te heisen, wat niet comfortabel zit en een goede reden is om gepest te worden.
+ de kans dat je kind aangerand wordt de leiding.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 24 december 2009 @ 12:48:22 #123
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76010224
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef wise het volgende:

[..]

+ de kans dat je kind aangerand wordt de leiding.
6 eien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')