Ja. Gids en hulpgids.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:50 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb er ook een paar jaar op gezeten, de welpen waren toen tot groep 8. Ik werd snel bevorderd, kreeg ik 2 extra bandjes op mijn arm, helaas weet ik niet meer hoe dat heette. Je had ook nog een bandje, dan was je zeg maar de assistent leider.
Niet dat je iets te vertellen had, maar je moest bepaalde taken bij het begroetings ritueel uitvoeren (dat was echt raar als je erover nadenkt), en de vlag hijsen denk ik.
De activiteiten vond ik leuk, vooral grote buitenactiviteiten.
Ik ben het wel met TS eens, het is iets voor de basisschool leeftijd, of tot een jaar of 14 ofzo..
nooit meegemaakt, afhankelijk van de regio denk ikquote:Op woensdag 23 december 2009 19:43 schreef Twizu het volgende:
[..]
Ze moeten heel dat 'rangensysteem' (+ rituelen en pakjes) gewoon wegdoen.
Net of je er iets om geeft als je 7/8 bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:37 schreef Twizu het volgende:
[..]
En wat als de scouting nu die uniformen afschaffen? Wat vind je er dan van?
Wat is dan een praktisch nut van zo'n pakje?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:23 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Net of je er iets om geeft als je 7/8 bent.
Herkenbaarheid, uniformiteit, iedereen gelijk...quote:Op woensdag 23 december 2009 20:39 schreef Twizu het volgende:
[..]
Wat is dan een praktisch nut van zo'n pakje?
Op je 8ste?quote:Op donderdag 24 december 2009 01:48 schreef Babbatuur het volgende:
Je kind op scouting doen![]()
Toch gewoon zielig om je kind in zo'n kankerlelijk pakje te heisen, wat niet comfortabel zit en een goede reden is om gepest te worden. En al die lulkoek over dat die kampen zo leuk waren, kampen heb je met voetbal/tennis ook wel. Het enige verschil is dan dat je geen vuurtjes stookt (), geen hutten bouwt maar je gewoon lamzuipt en het plaatstelijke uitgaansleven onveilig maakt in casual kledij.
Uniformen zijn normaal gesproken aantrekkelijk, maar bij scouting is het vooral treurig
Ik dacht aan die lutsers van 15-25 die zich nog iedere week in zo'n foeilelijke outfit heisen om daarna een paar kinderen hetzelfde te laten worden als zijquote:
Ik snap het denk ik niet. Je doet allemaal zo'n vrouwwerende outfit aan om daarna uit te worden gelachen. Om daarna diegenen die je uitlachen (volledig terecht), met zijn allen in elkaar te timmeren om zo een groepsgevoel te creeren.quote:Op donderdag 24 december 2009 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
Toen ik 12 was, zoop ik me nog niet lam, en het uitgaansleven was ook nog erg veilig. Ik geloof niet dat ik toen al schaamhaar had om een indicatie te geven.......
En wat die ape pakjes betreft, je creëert er wel een groep mee en da's best leerzaam. En met een groep sta je sterk als ze je uitlachen timmer je ze gewoon samen op hun bek (als de leiding niet kijkt)
Oh en, wat dit topic nog mist Een vermelding van überscouts Kwik Kwek en Kwak Duck.
Je hebt echt ernstige trauma's er aan over gehouden?quote:Op donderdag 24 december 2009 02:16 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Ik snap het denk ik niet. Je doet allemaal zo'n vrouwwerende outfit aan om daarna uit te worden gelachen. Om daarna diegenen die je uitlachen (volledig terecht), met zijn allen in elkaar te timmeren om zo een groepsgevoel te creeren.
Volgens mij hoeft dat niet zo omslachtig, en kan het hutje bouwen en vuurtje stoken achterwege worden gelaten evenals dat gewaad.
IN mijn optiek is het ook zo dat er alleen maar kankerlelijke mokkels bij scouting zitten. Zulke actieve, betweterige dikzakjes.
Als je jouw kind op de scouting zet. Dan heeft ie juist geen sociale achterstand. Je leert om te gaan met mensen, natuur en plezier hebben.quote:Op donderdag 24 december 2009 02:09 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Ik dacht aan die lutsers van 15-25 die zich nog iedere week in zo'n foeilelijke outfit heisen om daarna een paar kinderen hetzelfde te laten worden als zij![]()
Feit is dat je kind op scouting zetten, het kind een sociale achterstand oplevert.
Dat is ook het enige wat ik weet van mensen op scouting, die gasten zuipen echt teringveel bierquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:55 schreef twiFight het volgende:
De gasten die ik ken die op scouting zitten zuipen met hun hierarchie en sjaaltjes jou anders 8 keer onder de tafel..
^ wat hij zegt, ik had alleen zo een vleugel geval niet water.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:17 schreef l3laster het volgende:
Niks tegen scouting, gruwelijke tijd gehad van me 12e tot me 17e ... lekker keet schoppen altijd ruzie met de hockeyhomo's
(overigens wel waterscouts... zeilen, klote met de meidenscouting groep jeweetzz)
mooie tijden
+ de kans dat je kind aangerand wordt de leiding.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:48 schreef Babbatuur het volgende:
Je kind op scouting doen![]()
Toch gewoon zielig om je kind in zo'n kankerlelijk pakje te heisen, wat niet comfortabel zit en een goede reden is om gepest te worden.
quote:Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef wise het volgende:
[..]
+ de kans dat je kind aangerand wordt de leiding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |