quote:Op zondag 20 december 2009 15:04 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Die van Alex wel.Zijn broer kwam ;m ophalen, 3 kwartier bezig geweest met z;n auto te verslepen.
Mooi kut is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een paar matjes onder de bandjes en gaan met dat ding
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
quote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef justmattie het volgende:
[..]
Mooi kut is datEen paar matjes onder de bandjes en gaan met dat ding
Dat werkt hoorquote:
Gewoon niet harder dan 30 gaan in de stad en in elke bocht terugschakelen naar 1. Af en toe gaat de kont wel eens de andere kant op maar zolang je voorzichtig bent is t makkelijk te doenquote:Op zondag 20 december 2009 15:31 schreef plum het volgende:
Staat het alweer vol in lwd?
Moet vandaag weer vanaf m'n ouders naar huis.
- BakkerHenk, op account van vaderlief -
Waarom schakel je terug?quote:Op zondag 20 december 2009 16:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat werkt hoorIets harder als planken is nog beter dan matjes maar je moet oppassen want nadat de auto erover heen gaat schiet ie ze naar achteren. Mijne zat ook even vast maar ik bleef gewoon vol gas geven totdat ie ging
Op een parkeerplaats is dat alleen kut want als ie dan wegschiet richt je schade aan de auto's naast je
[..]
Gewoon niet harder dan 30 gaan in de stad en in elke bocht terugschakelen naar 1. Af en toe gaat de kont wel eens de andere kant op maar zolang je voorzichtig bent is t makkelijk te doen
Oh en blijf op de hoofdwegen. In sommige wijken is het nog echt verschrikkelijk.
ik weet dat ze wegschieten.quote:Op zondag 20 december 2009 16:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat werkt hoorIets harder als planken is nog beter dan matjes maar je moet oppassen want nadat de auto erover heen gaat schiet ie ze naar achteren. Mijne zat ook even vast maar ik bleef gewoon vol gas geven totdat ie ging
Op een parkeerplaats is dat alleen kut want als ie dan wegschiet richt je schade aan de auto's naast je
[..]
Gewoon niet harder dan 30 gaan in de stad en in elke bocht terugschakelen naar 1. Af en toe gaat de kont wel eens de andere kant op maar zolang je voorzichtig bent is t makkelijk te doen
Oh en blijf op de hoofdwegen. In sommige wijken is het nog echt verschrikkelijk.
Als ik ga afremmen moet ik toch terugschakelen, anders valt ie uit... Ik ga niet met 30 km/u vandaag door een bochtquote:Op zondag 20 december 2009 16:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom schakel je terug?![]()
Juist in een hogere versnelling laten, wordt er minder kracht overgebracht op de wielen bij lagere snelheden.
Hmm, hier blijft ie vrolijk doorpruttelen in de 2 met 15/20 km/u. Als ie dreigt uit te vallen trap ik snel de koppeling in (vermijd je ook in sommige situaties ook glijden mee). In de 1e versnelling geeft ie hier in ieder geval te veel vermogen af, dus dan houd ik 'm liever in de tweequote:Op zondag 20 december 2009 16:16 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Als ik ga afremmen moet ik toch terugschakelen, anders valt ie uit... Ik ga niet met 30 km/u vandaag door een bocht
Dat doe ik dus op een gewone dag. Maar voor vandaag 15/20 door de bocht gaan vind ik te hardquote:Op zondag 20 december 2009 16:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hmm, hier blijft ie vrolijk doorpruttelen in de 2 met 15/20 km/u. Als ie dreigt uit te vallen trap ik snel de koppeling in (vermijd je ook in sommige situaties ook glijden mee). In de 1e versnelling geeft ie hier in ieder geval te veel vermogen af, dus dan houd ik 'm liever in de twee.
Geen last van met RWD. Hij glijdt in ieder geval niet rechtdoor, hoogstens wil m'n achterkant wat eerder de bocht door, maar dat is snel te corrigerenquote:Op zondag 20 december 2009 16:21 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat doe ik dus op een gewone dag. Maar voor vandaag 15/20 door de bocht gaan vind ik te hard
Godver ik moest net daar bij het Vliet mn schoonzusje ophalen, gleed gewoon door die straten heenquote:Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen last van met RWD. Hij glijdt in ieder geval niet rechtdoor, hoogstens wil m'n achterkant wat eerder de bocht door, maar dat is snel te corrigeren.
Je auto heeft gewoon een hekel aan je schoonzusje.quote:Op zondag 20 december 2009 16:35 schreef justmattie het volgende:
[..]
Godver ik moest net daar bij het Vliet mn schoonzusje ophalen, gleed gewoon door die straten heen
NOOIT terugschakelen _in_ een bocht, altijd ervoor. Ook met een voorwielaandrijver is dat gevaarlijk. Opschakelen in een bocht is geen probleem zolang je het niet te abrupt doet. Bovendien gewoon lekker in de 2 houden, de 1 is om weg te rijden. Zoals Maharbal al aangeeft is een hogere versnelling zelfs praktischer met dit gladde wegdek, zodra de motor begint te bokken kun je altijd de koppeling induwen.quote:Op zondag 20 december 2009 16:06 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
Doe ik inderdaad ook. Wat ik ook wel eens wil doen is gewoon achteruit, vooruit, achteruit, vooruit zodat dat ding een beetje begint te wiebelen, zich loswrikt uit 't sneeuwgat dat je ongetwijfeld hebt gemaakt en zodat je een "aanloopje" hebt.quote:Op zondag 20 december 2009 16:38 schreef Paladijn het volgende:
Wat ik vaak doe bij vaststaan in de sneeuw is de banden een beetje laten spinnen zodat ze warm worden en iets meer grip krijgen. Probleem zodra je los komt is dat er meteen daarna vaak geen grip is... Zoals het er nu naar uitziet werk ik morgen wel weer in Leeuwarden, met de leasebak op zomerrubber en de roadster op sportbanden ben ik een aardig tijdje onderweg naar Grins, als ik uberhaupt al wegkom
Ik weet dat het er zo staat maar bedoelde gewoon voor de bocht jaquote:Op zondag 20 december 2009 16:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
NOOIT terugschakelen _in_ een bocht, altijd ervoor. Ook met een voorwielaandrijver is dat gevaarlijk.
Zal maar jullie advies binnenkort opvolgen. Ik doe m eigenlijk wel vaker in z'n 1.. bijvoorbeeld op die Everest-drempels in Schieringenquote:Bovendien gewoon lekker in de 2 houden, de 1 is om weg te rijden. Zoals Maharbal al aangeeft is een hogere versnelling zelfs praktischer met dit gladde wegdek, zodra de motor begint te bokken kun je altijd de koppeling induwen.
Dat doe ik ook inderdaad.. voor dat aanloopje. Toen ik vanmiddag ging parkeren was dat echt onmogelijk. De auto wou onmogelijk meer naar voren terwijl de achterbak nog op straat was. Ik ging even uitstappen om de sneeuw met mn hand weg te halen en t werktequote:Op zondag 20 december 2009 16:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Doe ik inderdaad ook. Wat ik ook wel eens wil doen is gewoon achteruit, vooruit, achteruit, vooruit zodat dat ding een beetje begint te wiebelen, zich loswrikt uit 't sneeuwgat dat je ongetwijfeld hebt gemaakt en zodat je een "aanloopje" hebt.
Gelu.. oh.. wachtquote:Op zondag 20 december 2009 14:10 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ga maar eens proberen je auto uit IJlst weg te halen.
ja, of pizzadozenquote:Op zondag 20 december 2009 15:10 schreef justmattie het volgende:
[..]
Mooi kut is datEen paar matjes onder de bandjes en gaan met dat ding
Wat zeg je allemaal?quote:Op zondag 20 december 2009 16:41 schreef Paladijn het volgende:
Trouwens Ensaf, die plaatjes in de OP, sla die eens wat beter opEr zitten nu veel te veel jpeg-artifacts in, probeer ze eens op te slaan met kwaliteit 80+, waarschijnlijk staan ze nu op 60.
Pizzadoosschieten...quote:Op zondag 20 december 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:
Pizzadozendie schieten nog sneller weg lijkt mij
Uit welke richting kwam je? Groningen?quote:Op zondag 20 december 2009 20:16 schreef BakkerHenk het volgende:
Ben overigens met de trein terug naar lwd gegaan.
Niet eens vertraging!
Techniek is niet echt mijn dingquote:Op zondag 20 december 2009 20:24 schreef justmattie het volgende:
Ensaf, je kan toch ook gewoon de url van de avatars kopieeren en in je post gooien. Dan bewegen ze ook nog![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die neem ik ook altijd! Die of lijn 8.quote:Op zondag 20 december 2009 20:40 schreef neen het volgende:
De deur van de bus.
[ afbeelding ]
Een koude en ongure wind viel mij ten dele.
Ik was niet blij.
Deze was slechts ter illustratie, ik pak altijd 2 of 42 (geloof ik)quote:Op zondag 20 december 2009 20:48 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Die neem ik ook altijd! Die of lijn 8.
Gaat de temperatuur hier sowieso niet de komende dagen wat omhoog? Vandaag ook al boven nul terwijl het in Groningen nog lekker aan het vriezen was.quote:Op zondag 20 december 2009 20:48 schreef Ensaf het volgende:
Goed nieuws: We hebben geen last meer van het weer vanaf nu!
KNMI trekt weeralarm in
LC | Gepubliceerd op 20 december 2009, 20:09
Laatst bijgewerkt op 20 december 2009, 20:26
De BILT -
Het KNMI heeft zondagavond het weeralarm ingetrokken. De sneeuwbuien zijn via het zuidoosten het land uitgetrokken, aldus een woordvoerder.
Het weeralarm is de zwaarste waarschuwing die het KNMI kan geven. Zondagmorgen om half elf sloeg het weerinstituut alarm vanwege de aanhoudende sneeuwbuien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |