abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75896119
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
De exen komen toch redelijk snel ter sprake bij mij, de eerste maanden heel oppervlakkig, daarna meestal dieper.

Oppervlakkig of niet, als je totaal geen ervaring hebt (in de breedste zin van het woord) komt dat dus wel snel boven water imo.
En daar kan je maar beter eerlijk over zijn.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 21 december 2009 @ 20:59:38 #227
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75896425
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
De exen komen toch redelijk snel ter sprake bij mij, de eerste maanden heel oppervlakkig, daarna meestal dieper.

Oppervlakkig of niet, als je totaal geen ervaring hebt (in de breedste zin van het woord) komt dat dus wel snel boven water imo.
Uiteraard zal het ooit wel eens ter sprake komen. Ik vraag mij alleen af waarom het blijkbaar steevast voor/tijdens/na de eerste date ter sprake komt. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen reageren met 'Joh, ik ben net bezig jou te leren kennen. Dan wil ik niet praten over wat er in het verleden is gebeurd'. Zo lieg je niet over wat er is gebeurd, maar plaats je jezelf ook niet in het 'kijk mij eens groen zijn als gras' hoekje.

Dan zit je in ieder geval nog in een gelijkwaardige positie als het aankomt op zoenen bijvoorbeeld. (ook al ervaar je dat misschien heel anders) Dan heb je die eerste keer eens achter de rug en gaat het de volgende keer al weer makkelijker.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_75896503
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef AirwiN het volgende:

[..]Dat bedoel ik ook met 'je bepaalt zelf hoe je er mee omgaat'. In de relaties die ik heb gehad kwamen mijn vorige relaties de eerste maanden echt niet ter sprake. Wat gebeurt er bij de onervaren dan dat zoiets meteen op tafel komt te liggen?
Stel, iemand vraagt of je hem/haar ergens heen wilt brengen met de auto. Je wilt diegene graag die dienst bewijzen.

Nu heb je 2 scenario’s:

a) Je hebt een rijbewijs en rij-ervaring
b) Je hebt geen rijbewijs en geen rij-ervaring.

Wat zou je eerder nodig achten?

In geval a: te vertellen over de ritjes die je zoal achter de rug hebt.
In geval b: te vertellen dat de kans aanwezig is dat je al snel ergens uit de bocht kan vliegen.

Ik weet het, het is een vreemde vergelijking, maar ik hoop dat mn punt desondanks duidelijk is
  maandag 21 december 2009 @ 21:04:07 #229
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75896708
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:00 schreef aimeudeus het volgende:
Stel, iemand vraagt of je hem/haar ergens heen wilt brengen met de auto. Je wilt diegene graag die dienst bewijzen.

Nu heb je 2 scenario’s

...

Ik weet het, het is een vreemde vergelijking, maar ik hoop dat mn punt desondanks duidelijk is
Je punt is duidelijk. Ik vraag mij alleen af waarom dan niet het initiatief wordt genomen om het rijbewijs alsnog te halen. Niemand verwacht van je dat je meteen feilloos kan rijden op de ring van Amsterdam in de spits. Maar als je niet oefent op een leeg parkeerterrein dan komt die rijvaardigheid ook niet.

Is mijn punt daar ook duidelijk mee?
pi_75896862
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk. Ik vraag mij alleen af waarom dan niet het initiatief wordt genomen om het rijbewijs alsnog te halen. Niemand verwacht van je dat je meteen feilloos kan rijden op de ring van Amsterdam in de spits. Maar als je niet oefent op een leeg parkeerterrein dan komt die rijvaardigheid ook niet.

Is mijn punt daar ook duidelijk mee?
Niet helemaal... ik ben wel benieuwd wat het "lege parkeerterrein" dan moet voorstellen in een dergelijke context
pi_75896922
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:06 schreef aimeudeus het volgende:

[..]

Niet helemaal... ik ben wel benieuwd wat het "lege parkeerterrein" dan moet voorstellen in een dergelijke context
Soloseks?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 21 december 2009 @ 21:08:11 #232
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75896969
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:06 schreef aimeudeus het volgende:
Een meisje, of jongen, waar je een date mee hebt en waar het mee klikt. Het is gezellig, er is een bepaalde klik en de gelegenheid is daar om te zoenen. Waarom zou je meteen roepen dat je geen rijbewijs hebt terwijl je ook kunt proberen om voorzichtig een rondje te maken over dat lege parkeerterrein dat je voor je ziet.
pi_75897155
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Soloseks?
  maandag 21 december 2009 @ 21:12:04 #234
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_75897209
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:08 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Een meisje, of jongen, waar je een date mee hebt en waar het mee klikt. Het is gezellig, er is een bepaalde klik en de gelegenheid is daar om te zoenen. Waarom zou je meteen roepen dat je geen rijbewijs hebt terwijl je ook kunt proberen om voorzichtig een rondje te maken over dat lege parkeerterrein dat je voor je ziet.
wel mooi gezegd
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_75897533
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:08 schreef AirwiN het volgende:

[..]

De situatie die je nu schetst lijkt mij inderdaad vrij ideaal om dergelijke roep-rituelen in te slikken ja
  maandag 21 december 2009 @ 21:17:58 #236
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75897605
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:16 schreef aimeudeus het volgende:
De situatie die je nu schetst lijkt mij inderdaad vrij ideaal om dergelijke roep-rituelen in te slikken ja
Dan is de volgende vraag: hoe ga je jezelf in zo'n situatie manoeuvreren?
pi_75897894
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dan is de volgende vraag: hoe ga je jezelf in zo'n situatie manoeuvreren?
haha, ik probeerde alleen maar voor je te verklaren waarom onervaren mensen het eerder noodzakelijk zullen achten vooraf hun (gebrek aan) ervaring aan te geven, dan dat het andersom het geval is bij een wel ervaren iemand.

Al ben ik geen Don Juan...ik sprak niet zozeer vanuit mn eigen persoontje
  maandag 21 december 2009 @ 21:27:21 #238
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75898169
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef aimeudeus het volgende:
haha, ik probeerde alleen maar voor je te verklaren waarom onervaren mensen het eerder noodzakelijk zullen achten vooraf hun (gebrek aan) ervaring aan te geven, dan dat het andersom het geval is bij een wel ervaren iemand.
Dat is mij duidelijk. Op mijn beurt probeer ik te verklaren dat je daarmee wel je eigen probleem in stand houdt. En dat je, door daar anders mee om te gaan, wel degelijk zelf een verandering kunt forceren.
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef aimeudeus het volgende:
Al ben ik geen Don Juan...ik sprak niet zozeer vanuit mn eigen persoontje
Het was sowieso in het algemeen bedoeld. Voor iedereen die vindt dat zijn/haar gebrek aan ervaring in combinatie met leeftijd de reden is en dat het niet wordt geaccepteerd door de rest van de wereld. Je kiest ervoor om in dat verdomhoekje te gaan zitten en aan jou ook de keuze om er weer uit te komen.
  maandag 21 december 2009 @ 21:34:44 #239
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_75898643
Maar liegen helpt ook niet (spreek uit ervaring )
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  maandag 21 december 2009 @ 21:35:43 #240
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75898717
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:34 schreef Salt_Seafood het volgende:
Maar liegen helpt ook niet (spreek uit ervaring )
Je moet ook niet liegen, je moet de waarheid tijdelijk achterwege houden.
pi_75899028
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:27 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat is mij duidelijk. Op mijn beurt probeer ik te verklaren dat je daarmee wel je eigen probleem in stand houdt. En dat je, door daar anders mee om te gaan, wel degelijk zelf een verandering kunt forceren.
[..]

Het was sowieso in het algemeen bedoeld. Voor iedereen die vindt dat zijn/haar gebrek aan ervaring in combinatie met leeftijd de reden is en dat het niet wordt geaccepteerd door de rest van de wereld. Je kiest ervoor om in dat verdomhoekje te gaan zitten en aan jou ook de keuze om er weer uit te komen.
Tsja een probleem in stand houden... Het ligt er ook aan hoe je het brengt denk ik, breng je het als een issue of gewoon als een plat feit.
Ik zou er zelf ook absoluut niet mee aan komen maar als het ter sprake kwam zag ik geen enkele reden om erover te liegen. Als je jezelf een complex aanpraat en die vervolgens ook nog eens om je nek gaat hangen moet je inderdaad niet vreemd opkijken als mensen daar wijfelend op reageren.

Dat het voor veel mensen moeilijk is valt te begrijpen, maar mekkeren over een oneerlijke wereld is inderdaad behoorlijk zinloos, ik ben het verder dus gewoon met je eens.
pi_75900287
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:37 schreef emiliana het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat ze beseffen dat ze toch niets anders kunnen krijgen. Ook niet echt sexy, hé, bij iemand blijven en alles van die partner accepteren uit angst dat je anders voor de rest van je leven alleen blijft.
Ik denk dat "kneusjes" juist vrij kieskeurig zijn en daarom niet zo snel iedereen accepteren. Net als dat hij jou niet accepteerde. En als dat een paar keer is gebeurd, dan heeft dat waarschijnlijk wel een reden. Misschien voelt hij dingen juist heel goed aan, zo ook in deze, en kiest ie daarom voor iets anders. En dan is er maar 1 een kneus, en dat is niet hij. Alleen degenen die hem een kneus noemen.

En alles gaat gewoon rechtstreeks de vuilnisbak in: elk persoon heeft zn eigen verhaal, zn eigen redenen. Redenen/oorzaken die voor de 1 nergens op lijken te slaan, kunnen voor een ander levensbepalend zijn.

Wees blij dat we er nog zijn, dat we nog kneus kunnen zijn op allerlei gebieden en het kunnen ontgroeien. Of dat we kneusjes af kunnen zeiken, of juist kunnen helpen het te ontgroeien.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75901133
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Er zit voor mij nog wel een vraag achter. Twijfelt ze omdat het een groentje is of twijfelt ze omdat hij, voordat er ook maar iets is gebeurd, direct kiest om de positie van underdog in te nemen. Mogelijk gevolg daarvan is, als ik het in het extreme trek, dat hij/zij bij alles wat niet goed gaat, kan komen met 'dat wist ik niet want het is voor mij de eerste keer'.
Wat ik begrepen heb is dat hij echt spontaan tranen in zijn ogen kreeg, wat dus niet zozeer zou duiden op een underdog positie innemen, danwel op in een underdog positie zitten en dat hem dat teveel werd.
Of tis gewoon een mietje
quote:
Dat bedoel ik ook met 'je bepaalt zelf hoe je er mee omgaat'. In de relaties die ik heb gehad kwamen mijn vorige relaties de eerste maanden echt niet ter sprake. Wat gebeurt er bij de onervaren dan dat zoiets meteen op tafel komt te liggen?
Ik heb wel dates gehad waarbij er meteen naar gevraagd werd, en daar gaf ik dan gepast antwoord op.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75901706
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:14 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]

Ik heb wel dates gehad waarbij er meteen naar gevraagd werd, en daar gaf ik dan gepast antwoord op.
Ik heb het topic (de topics zelfs ) doorgelezen en ik ben het er mee eens dat, wanneer het ter sprake komt, je beter de waarheid kunt spreken... Ik snap de oorspronkelijke TS wel, en ik denk dat het dan bij haar idd niet echt goed genoeg voelde. Als je echt stapelgek op iemand bent dan blijf je redelijk aandringen tot je een date naar zin hebt, en dan is het vast geen issue meer. Maar als het niet goed genoeg voelt dan houdt het gewoon op...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_75906700
http://www.flekszorg.nl/
Of je mag mij PMen. Ik ben iets goedkoper. En beter. En leuker. En liever. En slimmer. En mooier. En ik kan mooiere websites maken. Kweenie of dat helpt, maar... ey, nooit geschoten is altijd mis, toch?
  dinsdag 22 december 2009 @ 00:36:26 #246
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_75908120
Haha @ link

ik zou best de groene meisjes hier willen helpen met op maat gesneden sekszorg, en doe het voor de helft als hierboven gevraagd wordt, inclusief reiskosten PM box staat open!!
pi_75908330
Pfff ik denk dat de meeste mannelijke fokkers hier de meisjes ook best gratis van hun probleem af willen helpen. En met een beetje mazzel zijn dan zelfs voor twee personen 'het' probleem opgelost.
  dinsdag 22 december 2009 @ 01:00:20 #248
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_75908925
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 00:42 schreef dyna18 het volgende:
Pfff ik denk dat de meeste mannelijke fokkers hier de meisjes ook best gratis van hun probleem af willen helpen. En met een beetje mazzel zijn dan zelfs voor twee personen 'het' probleem opgelost.
Ik heb m'n baan al opgezegd!!

En ik bied wel even wat meer dan de eerste de beste maagd hè!
pi_75912339
Zo een hele hoop posts zeg. Over dat rijbewijs, ik had gewoon gezegd, sorry ik heb geen rijbewijs, zoek maar een ander. Maar dan neem ik de vergelijking te letterlijk Overigens heb ik een rijbewijs en een auto en een redelijk gevulde cv Dus ik zeg niets..

Maar kieskeurigheid is een groot issue hoor.
Ik merk aan mijzelf dat ik vrij snel mijn interesse verlies, andersom is dat helaas veel minder t geval (wat ik ook niet snap want zo bijzonder ben ik niet
Maar ik heb echt moeite met mensen met regelmaat zien dat t leuk en bijzonder blijft. Soms zie ik iemand 3 dagen in een week en dan t liefst een maand niet. Dus dat helpt ook niet echt met relaties. En ik ben niet van een ONS, er moet wel iets aanwezig zijn.
pi_75915233
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:18 schreef aimeudeus het volgende:

[..]

Zou je dan misschien uit kunnen leggen wat die magische factor dan precies WEL is?
Ja,voor 'groentjes' is een relatie wat exclusiever dan voor de populairdere mensen onder ons en daarom denk ik dat ze minder snel opgeven. Dat moet niet doorslaan natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')