En daar kan je maar beter eerlijk over zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
De exen komen toch redelijk snel ter sprake bij mij, de eerste maanden heel oppervlakkig, daarna meestal dieper.
Oppervlakkig of niet, als je totaal geen ervaring hebt (in de breedste zin van het woord) komt dat dus wel snel boven water imo.
Uiteraard zal het ooit wel eens ter sprake komen. Ik vraag mij alleen af waarom het blijkbaar steevast voor/tijdens/na de eerste date ter sprake komt. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen reageren met 'Joh, ik ben net bezig jou te leren kennen. Dan wil ik niet praten over wat er in het verleden is gebeurd'. Zo lieg je niet over wat er is gebeurd, maar plaats je jezelf ook niet in het 'kijk mij eens groen zijn als gras' hoekje.quote:Op maandag 21 december 2009 20:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
De exen komen toch redelijk snel ter sprake bij mij, de eerste maanden heel oppervlakkig, daarna meestal dieper.
Oppervlakkig of niet, als je totaal geen ervaring hebt (in de breedste zin van het woord) komt dat dus wel snel boven water imo.
Stel, iemand vraagt of je hem/haar ergens heen wilt brengen met de auto. Je wilt diegene graag die dienst bewijzen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]Dat bedoel ik ook met 'je bepaalt zelf hoe je er mee omgaat'. In de relaties die ik heb gehad kwamen mijn vorige relaties de eerste maanden echt niet ter sprake. Wat gebeurt er bij de onervaren dan dat zoiets meteen op tafel komt te liggen?
Je punt is duidelijk. Ik vraag mij alleen af waarom dan niet het initiatief wordt genomen om het rijbewijs alsnog te halen. Niemand verwacht van je dat je meteen feilloos kan rijden op de ring van Amsterdam in de spits. Maar als je niet oefent op een leeg parkeerterrein dan komt die rijvaardigheid ook niet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:00 schreef aimeudeus het volgende:
Stel, iemand vraagt of je hem/haar ergens heen wilt brengen met de auto. Je wilt diegene graag die dienst bewijzen.
Nu heb je 2 scenario’s
...
Ik weet het, het is een vreemde vergelijking, maar ik hoop dat mn punt desondanks duidelijk is
Niet helemaal... ik ben wel benieuwd wat het "lege parkeerterrein" dan moet voorstellen in een dergelijke contextquote:Op maandag 21 december 2009 21:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk. Ik vraag mij alleen af waarom dan niet het initiatief wordt genomen om het rijbewijs alsnog te halen. Niemand verwacht van je dat je meteen feilloos kan rijden op de ring van Amsterdam in de spits. Maar als je niet oefent op een leeg parkeerterrein dan komt die rijvaardigheid ook niet.
Is mijn punt daar ook duidelijk mee?
Soloseks?quote:Op maandag 21 december 2009 21:06 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Niet helemaal... ik ben wel benieuwd wat het "lege parkeerterrein" dan moet voorstellen in een dergelijke context
Een meisje, of jongen, waar je een date mee hebt en waar het mee klikt. Het is gezellig, er is een bepaalde klik en de gelegenheid is daar om te zoenen. Waarom zou je meteen roepen dat je geen rijbewijs hebt terwijl je ook kunt proberen om voorzichtig een rondje te maken over dat lege parkeerterrein dat je voor je ziet.quote:Op maandag 21 december 2009 21:06 schreef aimeudeus het volgende:
Niet helemaal... ik ben wel benieuwd wat het "lege parkeerterrein" dan moet voorstellen in een dergelijke context
quote:Op maandag 21 december 2009 21:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een meisje, of jongen, waar je een date mee hebt en waar het mee klikt. Het is gezellig, er is een bepaalde klik en de gelegenheid is daar om te zoenen. Waarom zou je meteen roepen dat je geen rijbewijs hebt terwijl je ook kunt proberen om voorzichtig een rondje te maken over dat lege parkeerterrein dat je voor je ziet.
De situatie die je nu schetst lijkt mij inderdaad vrij ideaal om dergelijke roep-rituelen in te slikken jaquote:Op maandag 21 december 2009 21:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een meisje, of jongen, waar je een date mee hebt en waar het mee klikt. Het is gezellig, er is een bepaalde klik en de gelegenheid is daar om te zoenen. Waarom zou je meteen roepen dat je geen rijbewijs hebt terwijl je ook kunt proberen om voorzichtig een rondje te maken over dat lege parkeerterrein dat je voor je ziet.
Dan is de volgende vraag: hoe ga je jezelf in zo'n situatie manoeuvreren?quote:Op maandag 21 december 2009 21:16 schreef aimeudeus het volgende:
De situatie die je nu schetst lijkt mij inderdaad vrij ideaal om dergelijke roep-rituelen in te slikken ja
haha, ik probeerde alleen maar voor je te verklaren waarom onervaren mensen het eerder noodzakelijk zullen achten vooraf hun (gebrek aan) ervaring aan te geven, dan dat het andersom het geval is bij een wel ervaren iemand.quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag: hoe ga je jezelf in zo'n situatie manoeuvreren?
Dat is mij duidelijk. Op mijn beurt probeer ik te verklaren dat je daarmee wel je eigen probleem in stand houdt. En dat je, door daar anders mee om te gaan, wel degelijk zelf een verandering kunt forceren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef aimeudeus het volgende:
haha, ik probeerde alleen maar voor je te verklaren waarom onervaren mensen het eerder noodzakelijk zullen achten vooraf hun (gebrek aan) ervaring aan te geven, dan dat het andersom het geval is bij een wel ervaren iemand.
Het was sowieso in het algemeen bedoeld. Voor iedereen die vindt dat zijn/haar gebrek aan ervaring in combinatie met leeftijd de reden is en dat het niet wordt geaccepteerd door de rest van de wereld. Je kiest ervoor om in dat verdomhoekje te gaan zitten en aan jou ook de keuze om er weer uit te komen.quote:Op maandag 21 december 2009 21:22 schreef aimeudeus het volgende:
Al ben ik geen Don Juan...ik sprak niet zozeer vanuit mn eigen persoontje
Je moet ook niet liegen, je moet de waarheid tijdelijk achterwege houden.quote:Op maandag 21 december 2009 21:34 schreef Salt_Seafood het volgende:
Maar liegen helpt ook niet (spreek uit ervaring)
Tsja een probleem in stand houden... Het ligt er ook aan hoe je het brengt denk ik, breng je het als een issue of gewoon als een plat feit.quote:Op maandag 21 december 2009 21:27 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is mij duidelijk. Op mijn beurt probeer ik te verklaren dat je daarmee wel je eigen probleem in stand houdt. En dat je, door daar anders mee om te gaan, wel degelijk zelf een verandering kunt forceren.
[..]
Het was sowieso in het algemeen bedoeld. Voor iedereen die vindt dat zijn/haar gebrek aan ervaring in combinatie met leeftijd de reden is en dat het niet wordt geaccepteerd door de rest van de wereld. Je kiest ervoor om in dat verdomhoekje te gaan zitten en aan jou ook de keuze om er weer uit te komen.
Ik denk dat "kneusjes" juist vrij kieskeurig zijn en daarom niet zo snel iedereen accepteren. Net als dat hij jou niet accepteerde. En als dat een paar keer is gebeurd, dan heeft dat waarschijnlijk wel een reden. Misschien voelt hij dingen juist heel goed aan, zo ook in deze, en kiest ie daarom voor iets anders. En dan is er maar 1 een kneus, en dat is niet hij. Alleen degenen die hem een kneus noemen.quote:Op maandag 21 december 2009 16:37 schreef emiliana het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat ze beseffen dat ze toch niets anders kunnen krijgen. Ook niet echt sexy, hé, bij iemand blijven en alles van die partner accepteren uit angst dat je anders voor de rest van je leven alleen blijft.
Wat ik begrepen heb is dat hij echt spontaan tranen in zijn ogen kreeg, wat dus niet zozeer zou duiden op een underdog positie innemen, danwel op in een underdog positie zitten en dat hem dat teveel werd.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Er zit voor mij nog wel een vraag achter. Twijfelt ze omdat het een groentje is of twijfelt ze omdat hij, voordat er ook maar iets is gebeurd, direct kiest om de positie van underdog in te nemen. Mogelijk gevolg daarvan is, als ik het in het extreme trek, dat hij/zij bij alles wat niet goed gaat, kan komen met 'dat wist ik niet want het is voor mij de eerste keer'.
Ik heb wel dates gehad waarbij er meteen naar gevraagd werd, en daar gaf ik dan gepast antwoord op.quote:Dat bedoel ik ook met 'je bepaalt zelf hoe je er mee omgaat'. In de relaties die ik heb gehad kwamen mijn vorige relaties de eerste maanden echt niet ter sprake. Wat gebeurt er bij de onervaren dan dat zoiets meteen op tafel komt te liggen?
Ik heb het topic (de topics zelfsquote:Op maandag 21 december 2009 22:14 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Ik heb wel dates gehad waarbij er meteen naar gevraagd werd, en daar gaf ik dan gepast antwoord op.
Ik heb m'n baan al opgezegd!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:42 schreef dyna18 het volgende:
Pfff ik denk dat de meeste mannelijke fokkers hier de meisjes ook best gratis van hun probleem af willen helpen. En met een beetje mazzel zijn dan zelfs voor twee personen 'het' probleem opgelost.
Ja,voor 'groentjes' is een relatie wat exclusiever dan voor de populairdere mensen onder ons en daarom denk ik dat ze minder snel opgeven. Dat moet niet doorslaan natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2009 17:18 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Zou je dan misschien uit kunnen leggen wat die magische factor dan precies WEL is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |