Primaquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
motorbloempje, gaat wel pas maandag worden voor ik het na kan kijken, het boek ligt in mijn andere huis.
Hier ook hoor, in het midden van het landquote:Op zondag 20 december 2009 09:50 schreef Mr-Z het volgende:
Nou gaan er weer een stel mensen roepen dat dit appelflappen zijn. Maar (hier in het zuiden) is dit een appelflap:
[ afbeelding ]
Dit een appelbeignet:
[ afbeelding ]
En dit een oliebol met appelstukjes:
[ afbeelding ]
Volgensmij ben je idd in de war, want de beignets zijn dus de ronde.....quote:Op zondag 20 december 2009 15:26 schreef Karina het volgende:
Ik raak altijd in de waar als het over appelbeignets gaat, hier zijn de beignets, de vierkante dingen met suiker en bladerdeeg. Appelflappen zijn die ronde met een gat (niet van bladerdeeg, maar slap), die vind ik veel lekkerder, maar helaas kun je die haast nergens meer krijgen en ik heb geen frituurpan om ze zelf te maken (zie plaatje).
[ afbeelding ]
Wat hij/zij bedoelt is zon appelring door beslag heen en dan bakken, dat dat ook appelflap heet...kan toch best?quote:Op zondag 20 december 2009 16:33 schreef SnuggLe het volgende:
Volgensmij ben je idd in de war, want de beignets zijn dus de ronde.....
Meneer Boerhout wist het, leerboek voor de banketbakkerij, 1928quote:Op zondag 20 december 2009 15:21 schreef RobinOok het volgende:
Ben erg benieuwd of er nog iemand met het juiste recept komt, want ik denk/gok dat als er al banketbakkersroom in zit ze die er later inspuiten. Kan me er anders geen voorstelling van maken, hoe ze dat gefrituurd krijgen...
En jij weet niet toevallig waar dit boek nog te koop is ?quote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meneer Boerhout wist het, leerboek voor de banketbakkerij, 1928
Een geweldig boek omdat er nog echt alles gemaakt wordt en niet met prefab wordt gewerkt.
Ik ben niet Piet maar http://www.boekwinkeltjes.nl/ hier staan er een aantalquote:Op maandag 21 december 2009 21:39 schreef Mr-Z het volgende:
En jij weet niet toevallig waar dit boek nog te koop is ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |