Ik heb niet eens een chipkaart..quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Haha faler
Je moet je chipkaart opwaarderen, je krijgt geen 'ouderwetse' OV-jaarkaart meer.
Owja dat idd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Haha faler
Je moet je chipkaart opwaarderen, je krijgt geen 'ouderwetse' OV-jaarkaart meer.
http://www.studentenreisbewijs.nl/quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:55 schreef aaipod het volgende:
Maar in Groningen duurt dat toch nog wel even voordat dat chipding is ingevoerd?
http://www.ov-chipkaart.n(...)zen/waartegebruiken/
Daar staat er ook niets over
quote:Beste student,
Het is bijna zover: vanaf 1 januari 2010 gaan alle studenten reizen met een Studenten OV-chipkaart. Om in 2010 te kunnen reizen, moet je je abonnement activeren bij een ophaalautomaat.
Wat moet je nu doen?
Heb je al een Studenten OV-chipkaart? Dan is deze kaart voorzien van een tijdelijk week- of weekendabonnement, zodat je in elk geval vanaf 1 januari direct kunt reizen. Vanaf 16 december 2009 word je via de website www.studentenov-chipkaart.nl geïnformeerd in welke periode je abonnement klaarstaat bij een ophaalautomaat. Activeer je abonnement in de aangegeven periode, maar in ieder geval vóór 31 januari 2010. Je kunt dan ook daarna blijven reizen met het openbaar vervoer zolang je recht hebt op studiefinanciering.
Heb je nog geen Studenten OV-chipkaart? Zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een kaart aanvraagt.
Meer informatie
Kijk op www.studentenov-chipkaart.nl als je meer wilt weten over:
• hoe en waar je je abonnement moet activeren
• het aanvragen van een Studenten OV-chipkaart
• reizen met de Studenten OV-chipkaart.
Kijk op www.ib-groep.nl (vanaf 1 januari 2010: www.ocwduo.nl) voor meer informatie over:
• je recht op studiefinanciering
• wat je moet doen om je abonnement te wisselen of stop te zetten.
Met vriendelijke groet,
Rudi Snijders
Directeur Klantenservice
Heb hem nog niet ontvangen, dat irriteert mij nog meerquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:21 schreef aaipod het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden wel zo'n kaart ontvangen. Hoop dat ik dat ding nog weer kan vinden
edit: thanks voor de info
en [FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef gohan16 het volgende:
meer info: http://www.studentenreisbewijs.nl/
spamquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en [FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
Tja dom om dat zo laat te doen. De voorgaande keren toen je je OV ophaalde had je gewoon een foto in moeten leveren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:45 schreef dekloonvanzuen het volgende:
ik heb hem net maar eens aangevraagd wat een vage zooi. Geen eens een brief thuis gekregen ofzo en ik kan hem blijkbaar half januari ergens ophalen. Normaal liep je naar het postkantoor met je pasfoto en klaar goeie oude tijd, dit gaat me geld kosten.
+ moet mijn foto nog inleveren hehe
Oude OV kaart is nog in Januari te gebruiken.quote:Op zondag 20 december 2009 09:34 schreef aaipod het volgende:
Ik heb mijn oude na lang zoeken weer gevonden. Die kreeg ik een paar maand geleden een keer thuisgestuurd en gooide hem met de gedachte van 'ach ik ben toch nooit in Rotterdam' ergens tussen een hoop papieren. Ben blij dat ik em niet weggemieterd heb.
Mijn vriendin heeft er trouwens 2 ontvangen en een hoop mensen hier dus nog niet één. Gaat lekker..
Nee. Papieren kaart gaat weg, maar je mag hem eventueel nog langer houden omdat de overgang zo slecht geregeld is zeg maar.quote:Op zondag 20 december 2009 18:38 schreef dekloonvanzuen het volgende:
begrijp ik het nou goed dat je een papieren kaart hebt en een chipkaart?
http://www.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op zondag 20 december 2009 17:40 schreef -jos- het volgende:
Oja ik moet em ook nog activeren kan dat gewoon bij elke oplaadautomaat?
je mag je OV-kaart aan het eind van het jaar altijd houdenquote:Op zondag 20 december 2009 18:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee. Papieren kaart gaat weg, maar je mag hem eventueel nog langer houden omdat de overgang zo slecht geregeld is zeg maar.
Althans, dat heb ik begrepen.
Maar tot de 31e januari mag je hem toch wel gewoon nog blijven gebruiken?!quote:Op zondag 20 december 2009 18:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je mag je OV-kaart aan het eind van het jaar altijd houdenaangezien hij niet meer geldig is
is niet zoals met paspoort/rijbewijs.
het schijnt..quote:Op zondag 20 december 2009 18:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar tot de 31e januari mag je hem toch wel gewoon nog blijven gebruiken?!
Bron? Het laatste wat ik heb gelezen is dat je het activeren van je chipkaart mag laten tot 31 januari maar niet dat de papieren variant zo lang geldig blijft.quote:
Ik kan dit 'verifiëren'.quote:Op maandag 21 december 2009 18:42 schreef aaipod het volgende:
[..]
Bron? Het laatste wat ik heb gelezen is dat je het activeren van je chipkaart mag laten tot 31 januari maar niet dat de papieren variant zo lang geldig blijft.
Op de site die hierboven ergens staat genoemd, kun je, als je de eerste letter van je naam invoert, zien vanaf welke datum je je product kan laden. Die van mij vanaf 4 januari (lekker in de rij staan op het station denk ik)quote:Op donderdag 24 december 2009 18:18 schreef Tuinboon het volgende:
Ik heb dus al wel zo'n kaartMaar goed ook, want volgens mij kan je na 1 jan alleen nog maar met de ov-chipkaart reizen.
Nou las ik op internet dat je het ''reisproduct'' voor 2010 moet ophalen bij zo'n oplaadpunt. Afgelopen dagen langs geweest bij 4 van die oplaadpunten (staan in supermarkten enzo) en ze waren ALLEMAAL kapot of buiten werkingHet is toch werkelijk ongelofelijk!
Landelijke storing ofzo?
Kan bij iedereen vanaf 1 januari. De datums mbv je achterletter zijn een indicatie van wanneer het handig zou zijn. Kijk maar wanneer je de letter invult, er staat in kleine letters onder "staat uiterlijk vanaf 1 januari klaar".quote:Op donderdag 24 december 2009 18:24 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Op de site die hierboven ergens staat genoemd, kun je, als je de eerste letter van je naam invoert, zien vanaf welke datum je je product kan laden. Die van mij vanaf 4 januari (lekker in de rij staan op het station denk ik)
Hij geldt, in principe, ook nog niet in het Noorden, laat ik het zo zeggen: er staan nog geen paaltjes of whatsoever bij de bussen, wel bij de treinen. Toch moet je die chipkaart hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:10 schreef Lov1 het volgende:
Ik woon in een gebied waar de chipkaart nog niet geldt... Maar eens goed die website doorspitten hoe ik dan wel moet gaan reizen![]()
Oh gelukkig, want ik wilde hem vandaag opladen maar er stond nog geen studentenreisproduct op... Dus dat komt dan nog wel he?quote:Op donderdag 24 december 2009 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan bij iedereen vanaf 1 januari. De datums mbv je achterletter zijn een indicatie van wanneer het handig zou zijn. Kijk maar wanneer je de letter invult, er staat in kleine letters onder "staat uiterlijk vanaf 1 januari klaar".
Idd, lekker handig weer als ze het steeds over 16 december hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:14 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Oh gelukkig, want ik wilde hem vandaag opladen maar er stond nog geen studentenreisproduct op... Dus dat komt dan nog wel he?
Die paaltjes staan toch in de bussenquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hij geldt, in principe, ook nog niet in het Noorden, laat ik het zo zeggen: er staan nog geen paaltjes of whatsoever bij de bussen, wel bij de treinen. Toch moet je die chipkaart hebben.
Nog nooit gezien IN de bussen. Dat moeten ze dan dit weekend nog maken of zo.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die paaltjes staan toch in de bussen
Die moeten er wel in komenquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nog nooit gezien IN de bussen. Dat moeten ze dan dit weekend nog maken of zo.
Lies.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:35 schreef aaipod het volgende:
Distributie ov-chipkaart studenten op schema
Zie de OP van [FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3quote:Op woensdag 30 december 2009 00:02 schreef KrentebolHooft het volgende:
In tegenstelling tot de meeste mensen heb ik mijn chipkaart heel lang al. Maar hoe gaat dat opladen precies? Er staat gewoon zo'n paaltje op mijn locale treinstation, moet ik dan daarheen, kaart erin en dan studenten OV regeling activeren op mijn kaart ofzo?![]()
Waarom is dat niet gewoon standaard al geactiveerd...
Jouw reactie/vraag staat daar ook zoquote:Op woensdag 30 december 2009 00:00 schreef On het volgende:
Ik snap er geen fuck van. Ik heb wel al jaren zo'n rode' tijdelijke' en sinds kort een brief wanneer ik hem kan opladen etc. Maar mijn broertje heeft er echt één met zijn foto er op thuis gestuurd gekregen. Moet ik nu nog een nieuwe aanvragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |