quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:20 schreef Karina het volgende:Met dit koude, droge weer heb ik ontzettende last van staticiteit . Mijn haar staat de hele dag zowat recht overeind, als ik iets aanpak dan krijg ik een schok en als ik 's avonds mijn trui uittrek, dan springen de vonken eraf. En mijn auto durf ik amper in- uit te te stappen.
Ik heb thuis wel een waterbakje hangen, maar dat helpt voor geen meter. Op mijn werk is het al even erg.
Iemand tips om het te verminderen? Voor mijn haar gebruik ik al een spray, maar dat helpt ook maar even.
Zo herkenbaar, ik ontlaad mezelf altijd even door met een mouw/broekspijp tegen iets metaligs aan te komen. Bijvoorbeeld de deurklink, de deur van de auto. Twee jaar geleden sprong de televisie spontaan op een ander kanaal, omdat ik zo statisch geladen was, dat bleek te komen door de soort zolen die onder mn aangepaste schoenen zaten.
Goede schoenzolen, kleding zonder synthetische vezels en wrijving zoveel mogelijk voorkomen. En voor je haar... daar is geen oplossing voor, ik zie er ongeveer 10 keer per dag uit alsof ik mijn vingers in het stopcontact heb gestoken. Een metalen kam helpt wel iets, maar niet echt veel.
Succes in ieder geval.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra