abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 12:20:29 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_75800632
Met dit koude, droge weer heb ik ontzettende last van staticiteit . Mijn haar staat de hele dag zowat recht overeind, als ik iets aanpak dan krijg ik een schok en als ik 's avonds mijn trui uittrek, dan springen de vonken eraf. En mijn auto durf ik amper in- uit te te stappen.

Ik heb thuis wel een waterbakje hangen, maar dat helpt voor geen meter. Op mijn werk is het al even erg.

Iemand tips om het te verminderen? Voor mijn haar gebruik ik al een spray, maar dat helpt ook maar even.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:23:09 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_75800699
ken je van die kettinkjes die onder auto's hangen? doe er een om je enkel: niet om je sok - maar echt om je naakte lichaam met een koperen draad (alleen koper : dus niet het plastic er nog om laten zitten he? ) - en sleep dit over de grond: nergens last meer van
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_75800735
verwarmingen vastpakken
pi_75800799
Het puntje van je tong tegen een batterij houden.
I feel kinda Locrian today
pi_75800831
Geen wollen kleding aantrekken, maar synthetische. En jezelf af en toe even aarden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75800871
Goede schoenen kopen.

Mijn ervaring is dat ik er veel last van heb met bv goedkope scapino schoenen en met wat duurdere schoenen geen problemen. De prijs zegt natuurlijk niks het gaat om de gebruikte materialen. Het "plastic" van de goedkopere schoenen isoleert gewoon enorm waardoor je lading opbouwt wat je weer kwijt raakt als je een metalen ding vast pakt.
pi_75801041
Voor je auto etc. kan je zo'n klein dingetje kopen wat er je er even tegenaan doet om de statische electriciteit weg te nemen.
pi_75801137
tip met de auto: hou je deurstijl vast totdat je op de grond staat (of iets anders van metaal in je auto)
  Redactie Frontpage zaterdag 19 december 2009 @ 12:44:22 #9
4530 crew  Crazy Harry
pi_75801177
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:29 schreef Ascendancy het volgende:
Geen wollen kleding aantrekken, maar synthetische. En jezelf af en toe even aarden.
synthetisch ipv wol, dat gaat echt werken ja

Katoenen klediing werkt wel
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 12:49:53 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_75801292
Binnen draag ik geen schoenen, maar pantoffels, wel een wollen trui inderdaad. Dus ik kan in ieder geval in huis kijken of ik iets aan kan trekken dat niet van wol is, maar ja, met die kou is een wollen trui wel het warmst.

Ik heb wel goede schoenen, maar op mijn werk ligt tapijt op de vloer, daar zal het ook wel mee te maken hebben denk ik.
niet zo tof doen
pi_75801312
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:49 schreef Karina het volgende:
Binnen draag ik geen schoenen, maar pantoffels, wel een wollen trui inderdaad. Dus ik kan in ieder geval in huis kijken of ik iets aan kan trekken dat niet van wol is, maar ja, met die kou is een wollen trui wel het warmst.
Nakend met de kachel op 35 graden.
HÆLP.
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 12:51:40 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_75801331
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:50 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Nakend met de kachel op 35 graden.
Dat zal een leuke energierekening worden.
niet zo tof doen
pi_75801394
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:20 schreef Karina het volgende:
Met dit koude, droge weer heb ik ontzettende last van staticiteit . Mijn haar staat de hele dag zowat recht overeind, als ik iets aanpak dan krijg ik een schok en als ik 's avonds mijn trui uittrek, dan springen de vonken eraf. En mijn auto durf ik amper in- uit te te stappen.

Ik heb thuis wel een waterbakje hangen, maar dat helpt voor geen meter. Op mijn werk is het al even erg.

Iemand tips om het te verminderen? Voor mijn haar gebruik ik al een spray, maar dat helpt ook maar even.
Zo herkenbaar, ik ontlaad mezelf altijd even door met een mouw/broekspijp tegen iets metaligs aan te komen. Bijvoorbeeld de deurklink, de deur van de auto. Twee jaar geleden sprong de televisie spontaan op een ander kanaal, omdat ik zo statisch geladen was, dat bleek te komen door de soort zolen die onder mn aangepaste schoenen zaten.
Goede schoenzolen, kleding zonder synthetische vezels en wrijving zoveel mogelijk voorkomen. En voor je haar... daar is geen oplossing voor, ik zie er ongeveer 10 keer per dag uit alsof ik mijn vingers in het stopcontact heb gestoken. Een metalen kam helpt wel iets, maar niet echt veel.
Succes in ieder geval.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')