abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 januari 2010 @ 22:08:42 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76741572
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:56 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij zou het ideaal zijn als scholen 's winters om 10u begonnen ipv om 9u (of nog vroeger)
HIer begint de school om 7.55 uur
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:18:36 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_76742174
Na de zomervakantie heb ik er eens een blog over geschreven..
quote:
Als ik een wens mocht doen, dan zou ik een gezellig, rustig en kalm ochtendritueel wensen. Het hoeft niet met roosjes en geurend vers brood, mag wel natuurlijk, maar ik ben met dit snel tevreden.

Sinds de vakantie gaat het tot nu toe zo:

7:00 mijn wekker begint te jengelen en zo vreselijk zonder frisse moed ram ik de wekker uit.
7:15 mijn telefoon begint te piepen, ook volle frisse tegenzin klepper ik deze uit.
7:30 nu moet ik er écht uit en sleep, trek en hijs mezelf het bed uit, schiet in de kleren en maak 2 zonnestraaltjes wakker.
7:35 volledig uitgekafferd dat het te vroeg is loop ik naar beneden terwijl de 2 zonnestraaltjes zich boven klaarmaken en zorg dat ze wat te eten krijgen, gezellig!
7:40 De 2 woest kijkende zonnestraaltjes zijn beneden werpen zichzelf als zoutzakken op de bank en knallen de tv aan op het liefst het meest schreeuwende programma. Ondertussen ga ik lunchpakketjes maken.
7:41 Ik waarschuw de zonnestraaltjes dat ze van elkaar af moeten blijven
7:41+30 sec. Ondertussen heb ik 3 boterhammen gesmeerd, verder dan 3 ben ik helaas nog nooit gekomen, en loop naar de kamer om de afstandbediening af te pakken ivm het gevaar op schedelbasisfractuurtjes.
7:42 Ik ben een boterham verder en kan de kamer weer in omdat de kinderen aan het Riverdancen zijn, alleen dan tegen elkaar ipv met de voetjes op de vloer. Ik druk zonder wat te zeggen de tv uit!
Rust.. hoop ik...
7:43 Er is nóg geen bloed, wel tranen en een heleboel geschreeuw, ik denk dat ze de tekenfilm naspelen die net aanstond en kan de kamer weer terug in. Als ik mazzel heb is er in de tussentijd al wat brood klaar. Het kinderkoortje der zonnestraaltjes zingt uit volle borst.
7:45 Het koor gaat me iets te ver en weer kan ik de kamer in om zonnestraaltje 1 aan de ene kant van de tafel op een stoeltje te zetten en zonnestraaltje 2 mag aan de andere kant.
7:46 De zonnestraaltjes spreken verwensingen uit omdat ze naar elkaar kijken. Zeg nou zelf, ze moeten niet al het moois er af kijken natuurlijk!
7:47 Het grote zonnestraaltje heeft inmiddels haar kop op onweer staan en gaat hysterisch door het huis heen op zoek naar haarelastieken, oorbellen en andere kerstboomversiering.
7:48 Op jacht naar verloren haarborstels sluip ik door de woonkamer heen.
7:50 Ondertussen staan de zonnestraaltjes op scherp en komt het kleinste zonnestraaltje in aktie, het debat broodkorsten: wel of niet.. Ik vind van wel, hij van niet. Ondertussen is het grootste zonnestraaltjes nog aan het bedenken hoe haar haar moet zitten/hangen vandaag.
7:55 Terwijl de kleine zonnestraal steeds meer op een weeralarm begint te lijken blijkt dat hij mij nooit meer lief vindt, dat ik maar stom ben omdat hij zelf zijn kleren aan moet gaan doen.
7:55+3sec Ik probeer zo kalm mogelijk het haar te ontklitten van de grote zonnestraal. Iedere dag vergeet ze 1 ding, nooit je moeder bos maken terwijl ze gewapend met een borstel de strijd aan gaat om alle knopen uit je haar te halen. Ik ben ook wederom niet leuk bevonden, maar moet sneller brood maken, moet lekker beleg op brood doen, moet snoep in broodtrommeltjes proppen, moet vanmiddag nagelslakken, moet vlechtjes maken, moet andere oorbellen kopen etc etc.
8:00 Het kleine zonnestraaltje zit met zijn ene been door de bovenkant van zijn onderbroek heen en heeft zijn shirt achterste voren binnenste buiten aan. Ik doe een poging hem aan te sporen om nú normaal te doen anders mag hij zo naar school.
De grote zonnenstraal gaat haar tanden poetsen.
8:05 De kleine zonnestraal is ein-de-lijk aangekleed, tandenpoetsen. Dit gaat met een hoop gegil, geblèr, en gekwijl, volgens hem is het wisselen namelijk een zéé pijnlijk iets. Je zou er haast 112 voor bellen, of de dierenbescherming dat ik een varken ritueel slacht, iedere ochtend én avond.
8:12 Eindelijk, de kleine zonnestraal is een donderwolk waar de bliksemschichten uit schieten, maar hij zit zélf zijn haar te kammen.
Ondertussen staat de grote zonnestraal weer te stralen, want ze is helemaal opgetut en klaar en d'r broertje is gemarteld, dat tandenpoetsen is voor haar toch wel een hit om op te fleuren iedere ochtend, er komen nog net geen bloemenveldjes om hoor hoofd als aureool.
Ik kan dus eindelijk éven plassen. Helaas wordt iedere dag de deur openen getrokken zodat Elvis zijn zelf gemaakte playmobile kapsel kan bekijken. Ik zit in ieder geval op goede hoogte om er met mijn handen een warboel van te maken.
8:15 Jassen aan, we gaan naar school.
8:17 ik heb al 6x gebruld dat we te laat komen, maar uiteraard moet er zoals iedere ochtend ruzie gemaakt worden wie de voordeur open doet. Ondertussen kan ik terug om Cas' tas te pakken.
8:19 Ik prop 2 zonnestralen achter in mijn auto, ik heb geen puf meer om met de fiets te gaan.
Ondertussen wordt er flink gekat wie nou te veel bij het stofnaadje van de bank zit, mag niemand door elkaars raam kijken en kijk ik met oogkleppen op voor me uit terwijl ik in gedachte al naar de huisarts rij.
8:23 De koninklijkehoogheden zijn gearriveerd! Natuulijk mag niet iedereen door 1 deur de auto uit, dus ik loop een rondje om de auto heen alsof ik het dagelijks doe om de deuren te openen. Godzijdank past de rode loper niet in mijn kofferbak.
8:24 We stormen de school binnen en ik kus de oudste een fijne dag en loop door met Koning Keizer Admiraal.
8:25 Een hoop gemekker omdat er iedere dag een mega mindy tas op ZIJN haakje hangt, hoe durven ze!
8:26 Ik kus op mijn aller liefste manier de koninklijke donderwolk die inmiddels op ontploffen staat een fijne dag, krijg een knuffel. Hij zegt dat hij me gaat missen, mis jij mij ook?! Nietszeggend breng ik hem naar zijn stoeltje en mummel wat. MAM IK MIS JE! hoor ik nog in de verte... ik ben er nog niet uit of ik dat ook doe..
8:28 Met een glimlach stap ik in mijn auto als ik niet hier en daar nog iets te kletsen heb.
8:30 Ik sta op de parkeerplaats, knal mijn auto in het vak en denk nog maar 1 ding: RUST!!
8:32 Ik sleep mezelf naar binnen, behoeftig aan caffeïne en nicotine is het nu mijn tijd. Mijn eigen ritueel kan nu gaan beginnen.

Ik geloof niet dat ik ze mis ..
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_76742371
Weer een reden om niet in Duitsland te gaan wonen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:27:22 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76742714
Moussy. Wij hebben de taken aardig verdeeld. J. zorgt dat er ontbijt en lunchpakketjes klaar zijn. Ik zorg dat ze gekamd en gekleed beneden komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:36:29 #180
7074 moussy
kuttekop
pi_76743262
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:27 schreef livelink het volgende:
Moussy. Wij hebben de taken aardig verdeeld. J. zorgt dat er ontbijt en lunchpakketjes klaar zijn. Ik zorg dat ze gekamd en gekleed beneden komen.
Wij nu ook als Peet (nog) thuis is!
pi_76744969
Hier vraagt Dylan iedere ochtend 'Mam, zijn we laat?' Iedere ochtend antwoord ik met ja, maar hij zal er niet sneller door gaan. Wij komen ook iedere dag net op tijd het lokaal binnen, ik heb er wel vrede mee geloof ik.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:15:34 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76745561
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:42 schreef knorretje het volgende:

[..]

Leuk hoor!! Het drie koningen spel is bij de kleuters nog echt een beetje de afsluiting van alle lichtfeesten (de echte afsluiting is oorspronkelijk op 2 feb - maria lichtmis- maar bij die kleintjes doen ze daar bij ons niet veel mee.)

aanvulling:
Deze lichtfeesten beginnen bij st maarten (40 dagen voor kerst) op het moment dat de dagen korter worden, nemen we het licht mee naar binnen (in een knolletje of pompoentje etc). We hebben dat kaarslicht veel nodig oa in advents en kersttijd en met maria lichtmis(40 dagen na kerst) brengen/geven we het licht weer 'terug' alle oude stompjes van kaarsen die bewaard zijn branden we in 1 grote pot buiten op etc etc. Maar bij de kleuters dus de afsluiting een beetje bij 3 koningen al. Bij ons spelen ze er ook een spel bij, dik anderhalve week/twee weken na de kerstvakantie gaan ze dagelijks oefenen, bij ons heeft niemand een vaste rol, en zo kennen ze uiteindelijk allemaal alle rollen (met het kerstspel doen ze dat ook op die manier, dus de kids weten al precies hoe het werkt). op de dag dat ze dan eindelijk 3 koningen vieren (vaak dus niet op 6 januari omdat het met kleuters onmogelijk is om dat te halen) dan doen ze het spel voor de allerlaatste keer, vooraf eten ze brood met een boon er in verstopt, wie de zwarte boon heeft speelt de zwarte koning, etc etc
ja hier is het ook zo rond die datum volgens mij. en hier staat een pompoentje bij de stal volgens juf zit ze er ook wel op haar plekje , maakt ze makkelijk vriendjes, er was iig weinig te merken dat ze geen psz oid gehad heeft
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:20:13 #183
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76745779
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:27 schreef livelink het volgende:
Hee, zo gaat dat bij ons ook .
Ik heb grote bewondering voor de ouders die het ochtendritueel alleen moeten doen! En moest ook erg lachen om het verhaal van Moussy.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:24:06 #184
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76745952
Oh ik vind juist altijd dat mijn wederhelft in de weg loopt als hij toevallig thuis is op dat tijdstip Ik ben zo gewend het alleen te doen, in de volgorde die voor ons het handigst is en hij toch niet snapt en ik hem niet uit wil leggen want volgende keer is hij dat toch weer vergeten
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 23:28:02 #185
7074 moussy
kuttekop
pi_76746173
Ik moet er ook nog steeds aan wennen hoor, vooral als hij in onze haast met een krant op de pot gaat zitten.. een half uur of zo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:44:29 #186
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_76746873
Herkenbaar wel, dat gejaag 's morgens. Maar hier is het meer omdat wij zelf allebei er nogal moeilijk uitkomen in de ochtend. Gelukkig wonen we dicht bij school en is het maar 5 minuten lopen, dat scheelt. En wij hebben ook de taakverdeling, L.zorgt voor het eten, ik voor wassen/aankleden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_76750244
Ik doe het ook altijd alleen inderdaad. S is al om 6.45 u weg 's ochtends. Ik vind het op vrijdag altjd wel genoeg geweest.
pi_76750274
Ik doe het ook altijd alleen.
P is of al om 6.00 uur weg of ligt pas om 2.00 uur erin (en dan slaapt hij dus nog...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 januari 2010 @ 07:14:24 #189
13151 crew  Rewimo
pi_76750292
Ik heb qltel zo ver dat ie met zijn ogen nog dicht Christans lunch maakt (we krijgen geen klachten dus blijkbaar werkt dat) en ik zorg voor kleding. Christan maakt zelf ontbijt, dat scheelt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76750322
mm blijkbaar ben ik de enige die niet jaagt. *schaamt zich zowat dat haar kids nooit te laat zijn*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76750334
Nog niet ons topic, maar het gaat redelijk soepel 's ochtends. En als ze straks naar school moet, mag J. 3 dagen in de week. Leve ouderschapsverlof.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76750338
We hebben geen vaste taken. Soms maak ik Ambers ontbijt en broodtrommeltjes, soms doet M het.
Ik leg tegenwoordig wel de avond tevoren Ambers kleren klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76750500
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:22 schreef Muks het volgende:
mm blijkbaar ben ik de enige die niet jaagt. *schaamt zich zowat dat haar kids nooit te laat zijn*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh, maar wij zijn ook nooit te laat hoor
Wij zijn altijd te vroeg want iets later vertrekken betekent file...

Maar ik moet wel jagen want mijn oudste zoon is nogal snel afgeleid (hij doet alles wel zelf maar ik moet het honderd keer zeggen).
Met de pictogrammen gaat het wel een stuk beter trouwens...
pi_76750506
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:25 schreef Vicky het volgende:
Ik leg tegenwoordig wel de avond tevoren Ambers kleren klaar.
Dat scheelt een hoop heh
pi_76750567
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:49 schreef lily het volgende:

[..]

Dat scheelt een hoop heh
Zeker!!
Het is s ochtends toch altijd al haasten... En zo hebben we ook geen strijd over welke kleren er an gaan. Al hebben we die strijd bijna nooit. Ik bepaal wat er aangaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 januari 2010 @ 08:33:41 #196
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_76750917
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 07:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zeker!!
Het is s ochtends toch altijd al haasten... En zo hebben we ook geen strijd over welke kleren er an gaan. Al hebben we die strijd bijna nooit. Ik bepaal wat er aangaat
Die strijd had ik al toen ze net een jaar was. En toen ging het alleen nog maar om welke sokken ze niet aan wilde.

Ik leg meestal geen kleren klaar, ik kijk of we kijken 's morgens samen wat ze aan zal trekken. Vanmorgen heeft ze zelf haar hele outfit bij elkaar gezocht, terwijl ik met haar zusje bezig was. Alles is prima had ik gezegd, als het maar geen zomerkleren zijn. En ze zag er nog best aardig uit ook.

We zijn nog nooit te laat geweest, maar dat we die taakverdeling hebben scheelt ook wel. Op maandag en dinsdag brengt L. de oudste naar school en ik de jongste naar het KDV. En dat we zo dichtbij wonen en lopend naar school gaan, scheelt ook behoorlijk.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_76751395
Ik ben blij dat ze op de school van Mikael straks van 8 tot half 9 naar binnen mogen. Hebben we alle tijd!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 januari 2010 @ 09:27:31 #198
13151 crew  Rewimo
pi_76751845
Volgend schooljaar gaat Christan met de schoolbus. Die vertrekt geloof ik om 10 over 7 Toch maar eens kijken of de bus die midden uit het dorp vertrekt wat later gaat, dan zet ik hem daar wel af.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:12:14 #199
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_76761191
hier loopt het elke ochtend op rolletjes.

Half acht wakker en om 10 over acht staan we buiten. In die tijd hebben we alles gedaan van wakker worden tot ontbijten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:38:28 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76774945
Daar hoef je je niet voor te schamen, hoor Rottdog. Het is alleen maar fijn als het zo op rolletjes loopt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')