abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75786751
... is het dan niet gebruikelijk dat de fabrikant de data van de client wist alvorens het product opnieuw te verkopen? Ik heb nu al enkele malen meegemaakt dat dit niet zo blijkt te zijn, terwijl ik daar eigenlijk wel van uitging. Bij een mp3-speler boeit het me niet zo, maar als ik een laptop retourneer waar van alles mis mee is en ik kom er enkele maanden later achter dat iemand op die laptop onder mijn naam zit te msnen, terwijl heel Windows er niet goed op stond, vraag ik me toch af of hier mensen bijzonder achterlijk bezig zijn

(En dan bedoel ik niet mezelf, omdat ik zo stom was mijn wachtwoord in MSN op te slaan... Wist ik veel dat ik de laptop terug zou sturen, mompel mompel )
pi_75786825
Je bent zelf gewoon zo achterlijk geweest om persoonlijke instellingen en wachtwoorden niet even te verwijderen
Jonko wordt veelste duur, want m'n buurman en ik roken vier jonko's in een uur man.
pi_75786891
Ja dat is gebruikelijk. Als is het natuurlijk ook even slim om dat zelf te verwijderen. En als dat niet gebeurd is zou ik daar toch even achteraan gaan.
pi_75786983
Ben er al achteraan gegaan. 't Is nu wachten op een reactie.

Ik was vergeten dat ik mijn msn-wachtwoord erop had opgeslagen; doe ik namelijk nooit, omdat ik nooit op msn zit. Dat was ook meteen het enige wat ik op die laptop had uitgeprobeerd. En dan nog... Heel Windows zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden, wilden ze dat alles werkte voordat ze het aan de volgende doorverkochten. Dat hebben ze dus duidelijk niet gedaan.

Ze hebben gewoon een brakke laptop, waar werkelijk van alles aan mankeerde, doorverkocht aan een ander... Dát is mijn punt, Koenani.
pi_75787023
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:24 schreef Evelien het volgende:
Ben er al achteraan gegaan. 't Is nu wachten op een reactie.

Ik was vergeten dat ik mijn msn-wachtwoord erop had opgeslagen; doe ik namelijk nooit, omdat ik nooit op msn zit. Dat was ook meteen het enige wat ik op die laptop had uitgeprobeerd. En dan nog... Heel Windows zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden, wilden ze dat alles werkte voordat ze het aan de volgende doorverkochten. Dat hebben ze dus duidelijk niet gedaan.

Ze hebben gewoon een brakke laptop, waar werkelijk van alles aan mankeerde, doorverkocht aan een ander... Dát is mijn punt, Koenani.
Toevallig BCC, zou niet de eerste keer zijn?
pi_75787139
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toevallig BCC, zou niet de eerste keer zijn?
Neckermann

Ik weet 't, stom, maar ze hadden een mooie (goedkope) actie. Te mooi om waar te zijn, noemen ze dat geloof ik
pi_75787177
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:27 schreef Evelien het volgende:

[..]

Neckermann

Ik weet 't, stom, maar ze hadden een mooie (goedkope) actie. Te mooi om waar te zijn, noemen ze dat geloof ik
Ah oke... Blijft belachelijk dit soort praktijken.
pi_75787187
Gewoon met de hamer eroverheen en dan pas inleveren. Maar serieus; algemene voorwaarden e.d. nagaan waar je het ingeleverd hebt. Indien mogelijk aanklagen, zaken omtrend privacy schijnen best goed te lopen. Denk zelfs dat wat hun voorwaarden ook mogen zijn en waar ze zich voor vrijwaren, dat zoiets nooit mag gebeuren en dat een rechter het wel metje eens zal zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 22:28:50 ]
pi_75787378
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:28 schreef Silven het volgende:
Gewoon met de hamer eroverheen en dan pas inleveren. Maar serieus; algemene voorwaarden e.d. nagaan waar je het ingeleverd hebt. Indien mogelijk aanklagen, zaken omtrend privacy schijnen best goed te lopen. Denk zelfs dat wat hun voorwaarden ook mogen zijn en waar ze zich voor vrijwaren, dat zoiets nooit mag gebeuren en dat een rechter het wel metje eens zal zijn.
Dan pas inleveren? Ik heb 'm in mei al retour gestuurd . Kom er net pas achter, omdat de nieuwe eigenaar mijn neefje onder mijn naam heeft aangesproken op msn. Op zich wel heel netjes, hij/zij heeft hem gewaarschuwd dat mijn neefje contact op moest nemen met mij en is toen weer uitgelogd. Ik baal wel dat ik diegene zelf niet heb gesproken, had hem/haar graag willen waarschuwen wat betreft de kwaliteit van de laptop .
pi_75790282
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef Evelien het volgende:

[..]

Dan pas inleveren? Ik heb 'm in mei al retour gestuurd . Kom er net pas achter, omdat de nieuwe eigenaar mijn neefje onder mijn naam heeft aangesproken op msn. Op zich wel heel netjes, hij/zij heeft hem gewaarschuwd dat mijn neefje contact op moest nemen met mij en is toen weer uitgelogd. Ik baal wel dat ik diegene zelf niet heb gesproken, had hem/haar graag willen waarschuwen wat betreft de kwaliteit van de laptop .
Nogmaals dan, je bent te soft. Je weet waar je hem ingeleverd hebt? Ga daar je beklag doen, dreig met juridische stappen, dat de schijf nooit is gewist. Dit kunnen ze bij geen enkel bedrijf maken. Dus je kan cashen en je data laten wissen, of op Fok blijven zitten en die gozer bij je neefje spreken via jouw msn. Keus is aan jou.
pi_75790446
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:33 schreef Silven het volgende:

[..]

Nogmaals dan, je bent te soft. Je weet waar je hem ingeleverd hebt? Ga daar je beklag doen, dreig met juridische stappen, dat de schijf nooit is gewist. Dit kunnen ze bij geen enkel bedrijf maken. Dus je kan cashen en je data laten wissen, of op Fok blijven zitten en die gozer bij je neefje spreken via jouw msn. Keus is aan jou.
Dat kan niet meer, mijn neefje bracht me pas twee weken na het msn-gesprek op de hoogte (zucht ) en ik heb toen meteen mijn wachtwoord veranderd. Met de nieuwe eigenaar kan ik dus geen contact opnemen. Maar ik heb een boze e-mail gestuurd, ik wacht af hoe ze daarop reageren. Als er geen bevredigende reactie komt kijk ik weer verder. Als het goed is heeft de nieuwe eigenaar ook geklaagd, hij/zij gaf bij mijn neefje aan dat ie dat zou gaan doen.
pi_75790722
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:37 schreef Evelien het volgende:

[..]

Dat kan niet meer, mijn neefje bracht me pas twee weken na het msn-gesprek op de hoogte (zucht ) en ik heb toen meteen mijn wachtwoord veranderd. Met de nieuwe eigenaar kan ik dus geen contact opnemen. Maar ik heb een boze e-mail gestuurd, ik wacht af hoe ze daarop reageren. Als er geen bevredigende reactie komt kijk ik weer verder. Als het goed is heeft de nieuwe eigenaar ook geklaagd, hij/zij gaf bij mijn neefje aan dat ie dat zou gaan doen.
Ja maar jij hebt het over de persoon die hem nu heeft. De verantwoordelijkheid ligt niet bij die persoon maar waar jij hem ingeleverd hebt. DAAR moet je zijn als je er werk van wil maken. Als ze daar netjes te werk gaan hebben ze de gegevens van de persoon waar de laptop nu is.
pi_75790748
Ik heb geklaagd bij het bedrijf, ja... Niet bij die persoon, want die kan ik niet bereiken
pi_75790768
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt het over de persoon die hem nu heeft. De verantwoordelijkheid ligt niet bij die persoon maar waar jij hem ingeleverd hebt. DAAR moet je zijn als je er werk van wil maken. Als ze daar netjes te werk gaan hebben ze de gegevens van de persoon waar de laptop nu is.
Hoe moeten ze nou weer weten waar die laptop is? En ik denk dat we wel vastgesteld hebben dat ze niet helemaal netjes te werk gaan...
pi_75790873
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe moeten ze nou weer weten waar die laptop is? En ik denk dat we wel vastgesteld hebben dat ze niet helemaal netjes te werk gaan...
Als die andere persoon inderdaad ook heeft geklaagd, hoeven ze alleen maar 1 en 1 bij elkaar op te kunnen tellen. Tenzij ze met al hun geretourneerde laptops zo omgaan.
pi_75790948
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:47 schreef Evelien het volgende:

[..]

Als die andere persoon inderdaad ook heeft geklaagd, hoeven ze alleen maar 1 en 1 bij elkaar op te kunnen tellen. Tenzij ze met al hun geretourneerde laptops zo omgaan.
Er vanuit gaande dat het een enkel geval betreft
pi_75791070
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat het een enkel geval betreft
Dat zeg ik, tenzij ze met al hun geretourneerde laptops zo omgaan
pi_75791177
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe moeten ze nou weer weten waar die laptop is? En ik denk dat we wel vastgesteld hebben dat ze niet helemaal netjes te werk gaan...
Een beetje winkel of bedrijf heeft een camera waar op te zien is wie hem koopt. Kosten om dat op te zoeken zijn niet te verhalen op TS maar op het bedrijf wegens nalatigheid. Dus zet ze lekker aan het werk. Jouw gegevens staan op die laptop. Volgens mij sta je dan meer in je recht dan je zelf door hebt. Stel dat je bankgegevens erop stonden. Zo moet je redeneren. Dan moet je ze opbellen morgen of maandag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 23:56:02 ]
pi_75791212
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Een beetje winkel of bedrijf heeft een camera waar op te zien is wie hem koopt. Kosten om dat op te zoeken zijn niet te verhalen op TS maarop het bedrijf wegens nalatigheid. Dus zet ze lekker aan het werk. Jouw gegevens staan op die laptop.
Ik heb een woord voor je: postorderbedrijf
pi_75791274
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:53 schreef Silven het volgende:

[..]

Een beetje winkel of bedrijf heeft een camera waar op te zien is wie hem koopt. Kosten om dat op te zoeken zijn niet te verhalen op TS maar op het bedrijf wegens nalatigheid. Dus zet ze lekker aan het werk. Jouw gegevens staan op die laptop.
Zo sinds wanneer kan wehkamp op jouw webcam meekijken wanneer je iets koopt? Daarnaast is dat ding ook nog eens in mei gekocht, dus zelfs al was dat in een winkel dan waren die beelden al lang pleite.
pi_75791321
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zo sinds wanneer kan wehkamp op jouw webcam meekijken wanneer je iets koopt? Daarnaast is dat ding ook nog eens in mei gekocht, dus zelfs al was dat in een winkel dan waren die beelden al lang pleite.
Wehkamp weet toch aan wie ze leveren, hoe weten ze anders waar het pakket afgegeven moet worden?
pi_75791336
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:54 schreef Evelien het volgende:

[..]

Ik heb een woord voor je: postorderbedrijf
Die leveren toch aan een adres?
pi_75791365
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:56 schreef Silven het volgende:

[..]

Wehkamp weet toch aan wie ze leveren, hoe weten ze anders waar het pakket afgegeven moet worden?
En hoe verhoudt dat zich met het feit van videobeelden En als je doelt op het feit van het adres gegevens achterhalen, dan moet je dus eerste deze zaken aan elkaar linken.
pi_75791420
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En hoe verhoudt dat zich met het feit van videobeelden En als je doelt op het feit van het adres gegevens achterhalen, dan moet je dus eerste deze zaken aan elkaar linken.
Camerabeelden was in het geval van een winkel of bedrijf waar het opgehaald is. Als je zegt postorder of wehkamp is het alleen maar makkelijker omdat daar adresgegevens bekend zijn, dat maakt het traceren zelfs makkelijker, dus in dat geval kun je de camerabeelden vergeten.
pi_75791444
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En hoe verhoudt dat zich met het feit van videobeelden En als je doelt op het feit van het adres gegevens achterhalen, dan moet je dus eerste deze zaken aan elkaar linken.
Inderdaad. Ik heb destijds dat ding geretourneerd met een uitgebreide klachtenbrief, maar wie zegt dat ze die niet gewoon weggegooid hebben zonder ook maar iets te registreren? Dat mijn gegevens nog in msn stonden, zegt mij dat er helemaal niets opnieuw is geïnstalleerd of wat dan ook, terwijl er toch echt genoeg mis mee was om dat te doen. Heel Windows werkte voor geen meter, het ding crashte volledig en het was onmogelijk om bestanden op te slaan in Paint. Ja, dat laatste was de druppel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')