quote:vr 18 dec 2009, 17:59 | 21 reacties | lees voor
'Curator wil DSB overnemen'
AMSTERDAM - Joost Kuiper, een van de twee curatoren van DSB Bank, wil met behulp van investeerders de bank overnemen. Dat melden verscheidene bronnen rondom de afwikkeling van het faillissement van DSB Bank tegenover treinkrant De Pers.
De oud-bestuurder van ABN Amro kwam al eerder in beeld om het roer bij DSB over te nemen. Dat was in de dagen voorafgaand aan het faillissement.
Het gebeurt zelden dat een curator een bedrijf zelf wil overnemen. Om belangenverstrengeling te voorkomen, moet Kuiper opstappen, meldt curator Louis Deterink aan de krant.
Nog niet in de vertequote:Op vrijdag 18 december 2009 19:34 schreef antonwachter het volgende:
Dit betekend dus ook dat de DSB dus wel levensvatbaar was.
Nee hoor, dat zegt dat helemaal niet. Het zegt in het gunstigste geval dat sommige onderdelen interressant zijn en geld voor te maken is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:41 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Waarom zou het anders worden overgenomen ? Dan is de onderneming levensvatbaar.
"De onderneming" is nogal een breed begrip....quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:41 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Waarom zou het anders worden overgenomen ? Dan is de onderneming levensvatbaar.
Nee hij wil de hypotheken en leningen die nu tegen 60% van de waarde worden aangeboden, het gaat hier om vele honderden miljoenenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:34 schreef antonwachter het volgende:
Dit betekend dus ook dat de DSB dus wel levensvatbaar was. Mag een curator dit zomaar, is dit niet strafbaar?
De curator beslist niet of de boel niet meer te redden valt hoor.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:42 schreef Leandra het volgende:
Op z'n minst discutabel als de curator de boel eerst beyond repair verklaart en er dan zelf brood in ziet.
Het zal wel Kuiper Beheer gaan heten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:44 schreef mirved het volgende:
Wie gaat er nog geld naar DSB brengen of lenen. Ik zie geen toekomst in DSB meer.
Het is een besmet merk, en zoals een politicus laatst al eens zei: vertrouwen gaat te paard en komt te voet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:44 schreef mirved het volgende:
Wie gaat er nog geld naar DSB brengen of lenen. Ik zie geen toekomst in DSB meer.
Ja, maar nu is de toko toch failliet? DUS geen schulden voor degene die stukken opkopen toch?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als DSB in de vorm voor het failiet zo enorm levensvatbaar was hadden de andere banken en investeerders wel gehapt. Ze lieten liever de bank vallen
Deze curator is slimmer dan jij, en weet meer dan jijquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"De onderneming" is nogal een breed begrip....
Als DSB in de vorm voor het failiet zo enorm levensvatbaar was hadden de andere banken en investeerders wel gehapt. Ze lieten liever de bank vallen
Er komt geen nieuwe DSB.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:26 schreef HarryP het volgende:
Mijn dsb spaargeld heb ik weer van DNB gekregen.
En als de doorstart onderneming ook een leuke spaarrente geeft en je niet verplicht een "dure" betaalrekening te hebben om te kunnen sparen dan staat mijn spaargeld zo weer bij de nieuwe DSB.
Rare gang van zaken. Joost Kuiper ging bij de ABN altijd erg prat op integriteit, maar die lijkt hij nu compleet verloren te hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:20 schreef Deprater het volgende:
Dit is niet in het voordeel van de gedupeerden die met een torenhoge lening zitten opgescheept
En zal de bank dan nog DSB heten /??
Of denkt de ziel dat hij dan gelijk een bankvergunning heeft>??? Ik denk het niet
Ik breng er geen stuiver heen en ik ga ook geen geld lenen daar.
Ik wil er niet eens mijn salaris gestort hebben.
Hij ziet kennelijk brood in het uitponden van het achtergebleven verdriet, oftewel deze man is nog erger dan een zwarte kraai die de geur van de dood ruikt
http://www.telegraaf.nl/b(...)SB_overnemen___.html
[ afbeelding ]
[..]
Och god, daar gaan we weer.. Waar werk je eigenlijk zelf?quote:Op zondag 20 december 2009 11:39 schreef xenobinol het volgende:
Er is nog 1 beroepsgroep doe nog erger is dan de bankiers nl. de curators
De curator is de laatste aasgier.quote:Op zondag 20 december 2009 12:01 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Och god, daar gaan we weer.. Waar werk je eigenlijk zelf?
Dat eerste klopt. Verder is De Pers er als eerste meegekomen en heeft de woordvoerder van Kuiper het op BNR glashard tegengesproken. Verder niets meer over gehoord. Raar verhaal.quote:Op zondag 20 december 2009 11:30 schreef Goverman het volgende:
Was het niet zo dat Kuiper door de DNB is gevraagd om CEO te worden, nadat Scheringa het veld diende te ruimen? Dat zou de boel namelijk nogal in een iets ander licht zetten.
Daarnaast staat het artikel in de Telegraaf. Die staan niet bekend om hun nuances natuurlijk heh...
Hij zal ongetwijfeld een bod gedaan hebben op de Hyp en leningen portefeuille, keihard die jongensquote:Op woensdag 23 december 2009 00:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat eerste klopt. Verder is De Pers er als eerste meegekomen en heeft de woordvoerder van Kuiper het op BNR glashard tegengesproken. Verder niets meer over gehoord. Raar verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |