abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75902173
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:29 schreef voyeur het volgende:
Toen er een schuur affikte die al vijftig jaar gebruikt werd als loods, werd er plots ook heel sentimenteel gedaan omdat die oorspronkelijk op het terrein van Westerbork had gestaan en Anne Frank er misschien wel in gezeten had.

Beetje gezocht, net als de ruzie over de gevallen kastanjes van de boom achter het AF huis.

Beide gevallen waar er nooit enige interesse is geweest en dan plots in 200x gaan we een emotionele waarde aan verbinden.
Is dat niet de mens eigen? Je mist het pas als het er niet meer is. Ik weet het, het heeft een hoog gehalte keukentafelpsychologie (of hoe dat ook mooi te noemen is), maar is daarom niet minder waar.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 21 december 2009 @ 22:37:58 #162
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75902420
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Is dat niet de mens eigen? Je mist het pas als het er niet meer is. Ik weet het, het heeft een hoog gehalte keukentafelpsychologie (of hoe dat ook mooi te noemen is), maar is daarom niet minder waar.
Maar die oude schuur was er al een halve eeuw niet en daar piepte niemand over. Die kastanjes vielen ook al die tijd gewoon uit de boom en iemand raapte. Nee, het is een vreemd soort verkramping die recent optreedt. Auswitch wordt voorzover mij bekend ook nagenoeg niet onderhouden terwijl ik dat als een internationaal erkend monument zou willen zien waar fatsoenlijke beveiliging en onderhoud is.
Here we are now, entertain us.
pi_75902743
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar die oude schuur was er al een halve eeuw niet en daar piepte niemand over. Die kastanjes vielen ook al die tijd gewoon uit de boom en iemand raapte. Nee, het is een vreemd soort verkramping die recent optreedt. Auswitch wordt voorzover mij bekend ook nagenoeg niet onderhouden terwijl ik dat als een internationaal erkend monument zou willen zien waar fatsoenlijke beveiliging en onderhoud is.
Dat laatste ben ik het met je eens. Maar dat het slecht onderhouden wordt betekent niet dat er geen waarde aan wordt gehecht. Alleen, niemand neemt die verantwoordelijkheid genoeg blijkbaar.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  maandag 21 december 2009 @ 22:54:18 #164
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75903288
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:44 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het met je eens. Maar dat het slecht onderhouden wordt betekent niet dat er geen waarde aan wordt gehecht. Alleen, niemand neemt die verantwoordelijkheid genoeg blijkbaar.
Het staat nota bene op de world heritage list dus dan kunnen die Polen toch wel eens aangemoedigd om daar wat aan te doen. En een particuliere stichting om te helpen onderhouden is toch zo opgericht?
pi_75921237
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het staat nota bene op de world heritage list dus dan kunnen die Polen toch wel eens aangemoedigd om daar wat aan te doen. En een particuliere stichting om te helpen onderhouden is toch zo opgericht?
Het was wel iets meer dan een schuur mate, tenminste daar werden de opgehaalde Joden in opgesloten, misschien dat jou dat meer aan een schuur doet denken, maar dat zou het alleen maar gruwelijker moeten maken, zeker dat mensen het ook nog eens durven af te branden just for fun. Maar goed, niet iedereen kan blijkbaar even helder nadenken, helaas helaas.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:39:15 #166
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75925389
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het was wel iets meer dan een schuur mate, tenminste daar werden de opgehaalde Joden in opgesloten, misschien dat jou dat meer aan een schuur doet denken, maar dat zou het alleen maar gruwelijker moeten maken, zeker dat mensen het ook nog eens durven af te branden just for fun. Maar goed, niet iedereen kan blijkbaar even helder nadenken, helaas helaas.
Je hebt het nu over een afgebrande schuur die al vijftig jaar niet meer in Westerbok stond en die als opslagruimte in gebruik was bij een boer in een heel andere plaats. Nee, daar kan ik me inderdaad niet zo druk over maken. Dan had men niet een halve eeuw moeten wachten om dat ding te willen verplaatsen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:21 #167
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75925667
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Kees22 het volgende:
Rare vraag: alsof ik erbij geweest ben. Mijn bron is de Grote Spectrum Encyclopedie van 1980.
Recenter en hoogstaander lectuur had ik ook niet verwacht.
quote:
Die zijn ook de enige constante factor in al die jaren en al die plaatsen. Als ze steeds opnieuw en op allerlei plaatsen hetzelfde meemaken, zou je denken dat iemand toch eens tot een zeker inzicht zou komen. Zeker omdat ze claimen zo uitzonderlijk slim te zijn.
Ach, ''ze'' claimen uitzonderlijk slim te zijn.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:48:45 #168
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75925769
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Kees22 het volgende:
Nu nog een term voor mensen die wel kritisch zijn tegenover Israel, maar verder niet geïnteresseerd in joden.
In ieder geval niet Kees22, want die matigt zich een oordeel aan over de volledige Joodse geschiedenis.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_75941275
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:46 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Recenter en hoogstaander lectuur had ik ook niet verwacht.
Ach, voor een beschrijving van een geschiedenis van rond 100 AD maken die 30 jaar van 1980 tot nu ook niet zo veel meer uit. En wat is er mis met een goede, papieren encyclopedie uit de tijd dat Israel nog op veel krediet kon rekenen? Of heb jij weet van wereldschokkende ontdekkingen over dit onderwerp in de tussentijd?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75941493
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap je opwinding niet zo goed. Wat voor voordeel heb je daarvan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 23 december 2009 @ 11:51:44 #171
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75963102
quote:
Auschwitz-dieven werkten in opdracht
Geplaatst: 23 december 2009 10:20, laatste wijziging: 23 december 2009 10:24

van onze redactie buitenland

WARSCHAU - De diefstal van de tekst 'Arbeit macht frei' boven de toegangspoort van het voormalig concentratiekamp Auschwitz is volgens de Poolse justitie zeer waarschijnlijk in opdracht van een buitenlander gepleegd die in Europa, maar niet in Polen woont.

De politie vermoedt dat de dieven in opdracht hebben gehandeld. ,,Het lijkt inderdaad alsof er iemand achter zit'', zei woordvoerder Dariusz Nowak van de politie in Krakow. Hij zei dat politie in het buitenland is ingelicht en aan de zaak werkt. Hij gaf verder geen bijzonderheden,

maar Poolse media berichtten dat de verdenking uitgaat naar iemand die in Zweden woont. Justitie zou een verzoek tot juridische bijstand hebben ingediend bij de autoriteiten van het betreffende land en verwacht in de komende dagen het brein achter de diefstal te kunnen achterhalen.

De politie in Krakow toonde het vernielde bord aan journalisten. De drie woorden waren van elkaar losgesneden. Een deel was verbogen en van het woord 'frei' ontbrak de 'i', die op de plaats van de diefstal is teruggevonden. Bij de woning van een van de verdachten is gereedschap gevonden waarmee de letters vermoedelijk zijn losgezaagd of -gesneden. De vijf meter lange tekst werd in drie stukken gezaagd, omdat het anders niet in de sportwagen van een van de dieven zou passen. ,,Ze waren geen experts, maar wel goedkoop om in te huren'', aldus openbaar aanklager Artur Wrona.
pi_75963211
Ik vind het eigenlijk wel heel triest dat ze dat bord vernield hebben door het door te zagen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2009 @ 11:55:57 #173
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75963275
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:54 schreef capricia het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel heel triest dat ze dat bord vernield hebben door het door te zagen.
Eens, ze hadden de diefstal beter voor moeten bereiden.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:35:25 #174
16715 Mylene
*schatje*
pi_76372818
quote:
Opschrift Auschwitz gestolen voor Britse nazisympathisant

Het bord met het opschrift 'Arbeit Macht Frei', dat boven de toegangspoort van het gewezen concentratiekamp van Auschwitz hing, zou in december gestolen zijn in opdracht van een rijke Britse nazisympathisant. Dat schrijft de Sunday Mirror.
De verzamelaar, wiens naam niet in het artikel vermeld wordt, zou in neonazikringen laten vallen hebben dat hij bereid was een grote som geld te betalen voor het opschrift, dat hij als een trofee aan zijn collectie wilde toevoegen.

Drie stukken
Het beruchte bord werd op 18 december gestolen. Twee dagen later werden vijf verdachten gearresteerd, en werd het beschadigde bord teruggevonden in een bos. Het opschrift was in drie stukken gesneden, wellicht om het transport ervan te vereenvoudigen.

Volgens de Sunday Mirror was het de bedoeling het bord naar Zweedse neonazi's te vervoeren. Zij zouden het in een kelder in Stockholm bewaren, tot het moment rijp was om het over te brengen naar de Britse verzamelaar. Het geld diende om neonaziprojecten in Zweden te financieren, meldt de tabloid nog.
bron
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 20:36:37 #175
236264 crew  capricia
pi_76372873
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:35 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Dank voor de update!
Dus toch vermoedelijk een neonazi. Het zat er wel in, ja.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')