Als zelfs de voorzitter van Yad Vashem zich niet kan inhouden en dit soort vooronderstellingen uitspreekt in de pers, mogen we in elk geval concluderen dat ook dat deel van de wereld weinig van de geschiedenis heeft geleerd.quote:Op maandag 21 december 2009 14:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad heel triest.
Niet zó triest, maar nog steeds triest, is dat er mede dankzij Avner Shalev met zijn voorbarige reactie...
[..]
...nu in dit hele topic weer een discussie plaats heeft moeten vinden over de slachtofferrol van joden, Israël, etcetera. Volslagen onnodig dus. Ligt niet alleen aan de debiele reactie van Shalev natuurlijk, maar ook aan de fok!kertjes die die reactie weer aangrijpen om hier antisemitische troep te spuien.
ACHT FRIET AM BIER?quote:
Dat bedoel ikquote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef De_Ruyter het volgende:
Gelukkig is het weer terug gevonden en valt de schade nog mee, hopelijk is het snel en makkelijk te herstellen en staat het weer op z'n plek binnen een niet al te lange tijd. Het is zo'n belangrijk symbool voor zoveel mensen, als dat verloren zou zijn gegaan was het een groot gemis geweest.
Dat dus.quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef De_Ruyter het volgende:
Gelukkig is het weer terug gevonden en valt de schade nog mee, hopelijk is het snel en makkelijk te herstellen en staat het weer op z'n plek binnen een niet al te lange tijd. Het is zo'n belangrijk symbool voor zoveel mensen, als dat verloren zou zijn gegaan was het een groot gemis geweest.
Dat maakt de reactie van Shalev niet debiel. Als het inderdaad Neo-Nazi's waren geweest, tsja er moet maar eens een einde aan komen, dit soort rovers hebben gewoon geen enkel idee van emotionele waarde.quote:Op maandag 21 december 2009 14:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad heel triest.
Niet zó triest, maar nog steeds triest, is dat er mede dankzij Avner Shalev met zijn voorbarige reactie...
[..]
...nu in dit hele topic weer een discussie plaats heeft moeten vinden over de slachtofferrol van joden, Israël, etcetera. Volslagen onnodig dus. Ligt niet alleen aan de debiele reactie van Shalev natuurlijk, maar ook aan de fok!kertjes die die reactie weer aangrijpen om hier antisemitische troep te spuien.
Ja, jij zegt het nu goed: "Áls het neo-nazi's waren geweest." In je eerste post in dit topic doe je dat ook trouwens, dat is prima. Dat laat ook ruimte open voor een "Als het niet..."quote:Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat maakt de reactie van Shalev niet debiel. Als het inderdaad Neo-Nazi's waren geweest, tsja er moet maar eens een einde aan komen, dit soort rovers hebben gewoon geen enkel idee van emotionele waarde.
Maar goed.
De helft van de posters zoals je zegt heeft dat evenmin haha.
Vet van mij: en daarna als opvolging?quote:Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop dat die mannen zeer zware straffen krijgen. Levenslang oid is een goed begin.
Het kan ook een zij zijn, als je dat bedoelt.quote:
Rare vraag: alsof ik erbij geweest ben. Mijn bron is de Grote Spectrum Encyclopedie van 1980.quote:[..]
Dat waren ze, vanwege de veronderstelde ouderdom van hun godsdienst, wel. Of waren de druiden vrijgesteld van belasting?
[..]
Geef eens wat voorbeelden.
Die zijn ook de enige constante factor in al die jaren en al die plaatsen. Als ze steeds opnieuw en op allerlei plaatsen hetzelfde meemaken, zou je denken dat iemand toch eens tot een zeker inzicht zou komen. Zeker omdat ze claimen zo uitzonderlijk slim te zijn.quote:[..]
Maar dat belet je niet om met verve de voor de Joden nadelige lezing te kiezen, toch?
Als ik het goed begrepen heb, zijn er een stuk of drie replica's, dus zo groot zou het gemis nou ook weer niet zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef De_Ruyter het volgende:
quote:Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, jij zegt het nu goed: "Áls het neo-nazi's waren geweest." In je eerste post in dit topic doe je dat ook trouwens, dat is prima. Dat laat ook ruimte open voor een "Als het niet..."
Shalev deed iets anders, die nam meteen aan dat het neo-nazi's waren, dat het een oorlogsverklaring was, etcetera. Een slachtofferrol dus, op basis van een aanname. Dat vind ik wel debiel. En inderdaad zijn er dan weer andere debielen die de slachtofferrol van Shalev op álle joden gaan betrekken.
Mooie stroman weer van jou. Joden claimen niet dat ze zo slim zijn, de enige die dat claimen zijn jodofielen en jodofoben (mijn termen).quote:Op maandag 21 december 2009 21:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het kan ook een zij zijn, als je dat bedoelt.
[..]
Rare vraag: alsof ik erbij geweest ben. Mijn bron is de Grote Spectrum Encyclopedie van 1980.
[..]
Die zijn ook de enige constante factor in al die jaren en al die plaatsen. Als ze steeds opnieuw en op allerlei plaatsen hetzelfde meemaken, zou je denken dat iemand toch eens tot een zeker inzicht zou komen. Zeker omdat ze claimen zo uitzonderlijk slim te zijn.
GSquote:Op maandag 21 december 2009 13:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar wat zeg jij, jij kiest ervoor om de vervolging aan te pakken, want volgens jou is dat het enige waar de Joden op wijzen. Als ze dat zouden doen, hoe konden ze dan ooit telkens terugkomen, uit verslagen posities en toch zo'n invloedrijke plek in de GS innemen. Het zijn niet de Joden die in het verleden leven maar mensen zoals jij. Loze opmerkingen naar Joden, daar blijkt namelijk uit dat je niks hebt geleerd van de GS,
Ik kan hier niet zo gauw zien wie er wel of niet joods zijn en dat maakt mij eigenlijk ook niet uit. Maar er wordt nogal eens geschermd met het grote aantal joodse kunstenaars, wetenschappers, Nobelprijswinnaars en dergelijke. Relatief groot, afgemeten naar het aandeel joden in de hele bevolking.quote:Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mooie stroman weer van jou. Joden claimen niet dat ze zo slim zijn, de enige die dat claimen zijn jodofielen en jodofoben (mijn termen).
Het zou die oude heren passen wat ridderlijker om te gaan met hun eigen verleden, dat heet: vernietig waar het kan, het slechte komt altijd terug.quote:Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Adelante het volgende:
Er is uberhaupt geen geld meer voor dat kamp en haar renovatieMisschien dat de mediaaandacht nu weer wat oude rijke Joden aanspoort tot donaties.
Hou ze erin als je dat leuk vindt. Die laatste groep noemen we dan Israëlcriticasters, maar denk maar niet dat je er zelf onder valtquote:Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan hier niet zo gauw zien wie er wel of niet joods zijn en dat maakt mij eigenlijk ook niet uit. Maar er wordt nogal eens geschermd met het grote aantal joodse kunstenaars, wetenschappers, Nobelprijswinnaars en dergelijke. Relatief groot, afgemeten naar het aandeel joden in de hele bevolking.
Aardige termen wel. Houden we die er in?
Nu nog een term voor mensen die wel kritisch zijn tegenover Israel, maar verder niet geďnteresseerd in joden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |