Je zei net dat het gaat om of de bedreigde (of beledigde, dat maakt niet uit) het als een bedreiging (of belediging, dat maakt niet uit) ziet of niet. Dan heb je het over een subjectieve voorwaarde, iedereen ervaart dat anders.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het gaat over een doodsbedreiging, niet over belediging.
Als ik zeg dat ik je ga vermoorden en jij voelt je bedreigd, dan is het terecht dat ik veroordeeld word.
Pardon? Een doodsbedreiging is geen bedreiging als miljoenen mensen hem kunnen aanhoren?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:00 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat is niet de volledige context, als hij die woorden persoonlijk tegen Wilders had gebezigd of op een andere persoonlijke manier had gebracht, was het dichterbij een doodsbedreiging.
Nee, het is een doodsbedreiging, gepost op Youtube. En dat heeft de rechter toch echt zo beoordeeld.quote:In feite is het een openbare rap, een protestlied, op YouTube.
En dus mensen op het idee brengen de daad bij het woord te voegen. Dus zelfs openbare doodsbedreiging.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:00 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat is niet de volledige context, als hij die woorden persoonlijk tegen Wilders had gebezigd of op een andere persoonlijke manier had gebracht, was het dichterbij een doodsbedreiging. In feite is het een openbare rap, een protestlied, op YouTube.
Anders wordt er uberhaupt geen aangifte gedaan. Net als bij jouw remspoor-verhaal.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:02 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Je zei net dat het gaat om of de bedreigde (of beledigde, dat maakt niet uit) het als een bedreiging (of belediging, dat maakt niet uit) ziet of niet. Dan heb je het over een subjectieve voorwaarde, iedereen ervaart dat anders.
Het kan een zgn "trigger" zijn bij sommigen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:03 schreef Re het volgende:
ik snap alleen niet waarom Wilders zich zo bedreigd voelde door die rap, bang dat iemand hem na aanleiding van die rap zou omleggen?... denk niet dat een persoon die zo'n motivatie heeft een kneuzenrap nodig heeft...
Je leest selectief, had jij het net niet over begrijpend lezen? Het is een protestrap op de meest bekende videosharing site op het net. Je moet de zaken wel in context bekijken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Een doodsbedreiging is geen bedreiging als miljoenen mensen hem kunnen aanhoren?
Sorry hoor, maar das wel een hele slechte argumentatie.
Volgens mij zou de zogenaamde, zelfbenoemde voorvechter van het vrije woord de zaak in context moten bekijken, juist omdat hij zich als voorvechter van het vrije woord ziet. Zelf vindt hij dat hij zo'n beetje alles mag roepen, maar een ander gunt hij geen vrijheid.quote:Nee, het is een doodsbedreiging, gepost op Youtube. En dat heeft de rechter toch echt zo beoordeeld.
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:03 schreef Re het volgende:
ik snap alleen niet waarom Wilders zich zo bedreigd voelde door die rap, bang dat iemand hem na aanleiding van die rap zou omleggen?... denk niet dat een persoon die zo'n motivatie heeft een kneuzenrap nodig heeft...
Daar heb ik het dus over vanaf het begin van dit topic. Waarom zou iemand die claimt de voorvechter van het vrije woord te zijn, een protestrap van een puisterige rapper op youtube zodanig serieus nemen dat hij daar aangifte van doet?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Anders wordt er uberhaupt geen aangifte gedaan. Net als bij jouw remspoor-verhaal.
Als ik jou nu doodwens word ik hier ook weggemieterd, waarom zou dat in de echte wereld niet zo werken?quote:
Grappig dat onze rechtse vrinden ineens niet meer lopen te huilen dat alle rechters links en/of corrupt zijn en nooit doen wat het volk wil.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef zoalshetis het volgende:
grappig dat mensen als logisch correct zich wel neerleggen bij uistpraken van rechters als het hen uitkomt. dat wilders niet jouw politicus is, is prima, maar niet hypocriet gaan lopen lullen. want dan krijg je eenals antwoord. en dat is eigenlijk al te veel voor iemand zoals jij.
Stel dat iemand zo'n rap maakt over jou.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:03 schreef Re het volgende:
Wilders echter bedreigd niemand met de dood.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:06 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Volgens mij zou de zogenaamde, zelfbenoemde voorvechter van het vrije woord de zaak in context moten bekijken, juist omdat hij zich als voorvechter van het vrije woord ziet. Zelf vindt hij dat hij zo'n beetje alles mag roepen, maar een ander gunt hij geen vrijheid.
omdat het kan en die grote bek van die kutmarokkanen eens aan te pakken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:08 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Daar heb ik het dus over vanaf het begin van dit topic. Waarom zou iemand die claimt de voorvechter van het vrije woord te zijn, een protestrap van een puisterige rapper op youtube zodanig serieus nemen dat hij daar aangifte van doet?
rechts of links. jij haalt het erbij knaap.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Grappig dat onze rechtse vrinden ineens niet meer lopen te huilen dat alle rechters links en/of corrupt zijn en nooit doen wat het volk wil.
Sterker nog, er wordt vol vertrouwen naar de aanstaande haatzaaizaak tegen Wilders uitgekeken.
Nee, hij wordt vervolgd voor haatzaaien en groepsbelediging. Ik heb niet beweerd dat hij iemant bedreigt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wilders echter bedreigd niemand met de dood.
OK, daar heb je gelijk in. Even veranderd:quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
rechts of links. jij haalt het erbij knaap.
Lekker boeiend. Daarnaast het gaat niet over mij, maar om iemand die zegt dat hij voor het vrije woord strijdt, die zou nog coulanter moeten zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Stel dat iemand zo'n rap maakt over jou.
en dat is van belang omdat...?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wilders echter bedreigd niemand met de dood.
ik ben geen fan, maar jij zegt het.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
OK, daar heb je gelijk in. Even veranderd:
Grappig dat onze Wilders fanboys ineens niet meer lopen te huilen dat alle rechters links en/of corrupt zijn en nooit doen wat het volk wil.
Sterker nog, er wordt vol vertrouwen naar de aanstaande haatzaaizaak tegen Wilders uitgekeken.
Maar jij praat het schijnbaar wel goed dat zo ene "rapper" wel doodsbedreigingen mag uiten?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:10 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Nee, hij wordt vervolgd voor haatzaaien en groepsbelediging. Ik heb niet beweerd dat hij iemant bedreigt.
dat zou me echt geen ene fuck schelen, je zou af en toe mijn PM box moeten zien of reacties op het forum...quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Stel dat iemand zo'n rap maakt over jou.
Mohammed B was ook een kansloos zielig ventje. Ik vind niet dat je onderscheid moet maken in doodsbedreigingen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:11 schreef Re het volgende:
[..]
en dat is van belang omdat...?
Ik vind het verder prima hoor dat hij veroordeeld is tot het schoffelen van wat stedelijk natuurschoon, maar als ik Wilders was zou ik toch niet echt onder de indruk zijn van een of andere kansloze met slechte rapkwaliteiten
Ik huil wel want 80 uur taakstraf is een lachertje.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
OK, daar heb je gelijk in. Even veranderd:
Grappig dat onze Wilders fanboys ineens niet meer lopen te huilen dat alle rechters links en/of corrupt zijn en nooit doen wat het volk wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |