abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2005 @ 14:26:33 #151
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26121946
Het is heel persoonlijk, wat de schoenen betreft. Ik heb ook ooit categorie B/C gehad, maar die heb ik helemaal kapot gelopen op asfalt. Tegenwoordig heb ik A/B schoenen en die zijn een stuk lichter en ook meer gemaakt voor de stukken waar je zult gaan lopen. Ik ga er in ieder geval van uit dat je niet van plan bent om enorme bergwandeltochten te gaan maken.

Overigens zijn er ook genoeg mensen die geen echte berg of wandelschoenen meenemen als ze gaan reizen. Het is net wat je zelf prettig vind eigenlijk.
  zondag 10 april 2005 @ 14:55:07 #152
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26122687
Nee niet heel veel berg tochten maar dus wel veel wandelen denk ik. Dank je voor je post, ik ga dan ook maar voor A/B categorie.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 10 april 2005 @ 16:52:14 #153
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26125405
Als je zeg maar zo'n 8 daagse tocht doet door de jungle en 1 vast slaapplaats hebt. Zijn die mensen daar dan een beetje te vertrouwen (kun je je rugzak daar laten overdag tijdens de tochten of eventueel je camera?) of ben ik nou naief?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 10 april 2005 @ 16:53:47 #154
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26125428
Tuurlijk! Die lui leven van toerisme en bad news travels fast. Dus dat is geen enkel probleem!
  zondag 10 april 2005 @ 16:56:01 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26125470
Ow! Dat had ik dus helemaal niet gedacht. Maar een camera laten liggen (tijdens m'n raft tocht)... kan dat ook???
  zondag 10 april 2005 @ 17:00:58 #156
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26125553
Tuurlijk! Ze hebben ook vast een safe daar waar je je dingen in kunt doen.
  zondag 10 april 2005 @ 17:12:52 #157
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26125826
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:00 schreef Liejannuh het volgende:
Tuurlijk! Ze hebben ook vast een safe daar waar je je dingen in kunt doen.
WOW!

Dank je!
  maandag 11 april 2005 @ 09:29:27 #158
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26140749
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:54 schreef jojomen4 het volgende:
schoenenvraag
Ik zat er destijds ook erg mee toen ik op reis ging. Ben geen hiker, zoals Liejannuh, maar stiekem loop je tijdens zo'n reis toch heel wat af. Uiteindelijk heb ik zonder een centje pijn bijna 8 maanden op mijn pumaatjes door Zuid-Amerika gebanjerd. Ben erg blij dat ik niet veel geld heb uitgegeven aan dure bergschoenen: vind ze vaak lelijk en nogal groot in je rugzak en ze zijn in veel gevallen ongeschikt om ze 's avonds ergens aan te trekken (zeker als je weet dat Latino's érg hun best doen op hun uiterlijk als ze ergens heen gaan). Mijn gympies waren voldoende waterdicht, ik kon er goed en ver op lopen én op dansen (dat zou ik van bergschoenen niet kunnen zeggen ) en heb ze daarna ook nog vaak aangehad. In de steden is het sowieso prima, daarbuiten ook genoeg gelopen (ook in jungle, bergen, etc.). Ga je wel echt lange dagen hiken dan zullen bergschoenen vast hun geld waard zijn!

Overigens is er weinig verschil tussen de bestrating in Ecuador en in Mexico...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 11 april 2005 @ 14:04:27 #159
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_26146500
quote:
Enne, hebben ze in ecuador gewoon 230V of van die rare US stopcontacten? En in Mexico? (ga ik gelijk erachterna voor m'n school, 6 maanden )
Rare US 110V
pi_26146676
Een beetje hotel heeft beide stopcontacten, mijn hotel in Peru tenminste wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 april 2005 @ 16:01:09 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26149303
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een beetje hotel heeft beide stopcontacten, mijn hotel in Peru tenminste wel.
Dan krijg je natuurlijk weer de discussie wat "een beetje hotel" is... (ofwel: ik zou er dus niet zo erg vanuit gaan)
Voor de zekerheid zo'n stekkergeval meenemen. Of gewoon geen dingen met stekkers...kunnen ze ook niet gestolen worden!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_26149570
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:01 schreef Hik het volgende:

[..]

Dan krijg je natuurlijk weer de discussie wat "een beetje hotel" is... (ofwel: ik zou er dus niet zo erg vanuit gaan)
Voor de zekerheid zo'n stekkergeval meenemen. Of gewoon geen dingen met stekkers...kunnen ze ook niet gestolen worden!
Dingen met stekkers heb ik altijd wel nodig, GSM moet ik toch op kunnen laden bijvoorbeeld. De meeste 3 sterrenhotels en vrijwel alle hotels met 4 en 5 sterren hebben wel twee soorten stopcontacten. Als je bij de receptie even informeert kunnen ze je vaak wel helpen met 'n adapter of iets dergelijks. Echt een groot probleem is dat niet dat ze daar 110V hebben op het stopcontact.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 april 2005 @ 16:39:20 #163
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26150195
Ik heb nog nóóit iets met een stekker nodig gehad op reis (als het geen zakereis betrof tenminste). Rustig en veilig, zonder al te veel dure shit... en mijn haar föhnen doe ik ook al niet
Ieder z'n ding...
En laten we wel zijn CMT: de mééste mensen hier zullen niet louter in 4-5-sterren hotels slapen.
pi_26150237
Mijn haar föhnen doe ik ook niet, maar een GSM opladen daarentegen wel weer. Verder heb ik niet gigantisch veel dingen met een stekker bij. Alleen de GSM-oplader eigenlijk. Een wereldstekker heb ik ook nooit bij eigenlijk. Ik heb er wel eentje, maar die ligt hier ergens.
  maandag 11 april 2005 @ 18:02:54 #165
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26152108
MMMM...

Ik heb nog geen digitale camera maar ik wil er wel graag 1 kopen voor foto's. Heb net zo'n wereldstekker gehaald maar lees (na het kopen ) dat het geen transformator is. Eigenlijk wel logisch maar daar heb ik nie aan gedacht. Als ik dan een cam koop die op 230 V oplaad dan heb ik er niks aan. Hetzelfde geld voor een laptop die ik mee wil nemen omdat ik na Ecuador gelijk naar Mexico moet voor school (5 maanden). In Mexico hebben ze zeker alleen die Amerikaanse stekkers met 110V? Wordt allemaal beetje kut of ik zou 1 transformator moeten kopen... dat zou op zich wel genoeg zijn.
  maandag 11 april 2005 @ 18:04:10 #166
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_26152142
Sja, je GSM kun je er toch niet gebruiken dus die heb je niet nodig. Ze gebruiken er een compleet ander systeem, dat o.a. niet gebruik maakt van een sim-kaart. Probleem opgelost .
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:54:20 #167
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26261700
Als ik 5 jaar geleden een prik heb gehad voor:

# Verplicht (alleen wanneer u gekomen bent uit Afrika of Zuid-Amerika): -Gele koorts
# Aanbevolen: -DTP
# Bescherming: -Hepatitis A

Zijn die nu dan al uitgewerkt?
pi_26261773
Volgens mij zijn ze allemaal 10 jaar maar een keer langs het GGD gaan kan toch geen kwaad?

Het staat overigens ook in het gele ´paspoort´ wat je toen hebt gehad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26266333
Overigens is nu in Quito de noodtoestand uitgeroepen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 11:01:39 #170
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26266355
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overigens is nu in Quito de noodtoestand uitgeroepen.
Omdat ik eraan kom?

Nu even serieus.. hoezo?
pi_26266387
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 11:01 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Omdat ik eraan kom?

Nu even serieus.. hoezo?
quote:
QUITO - President Lucio Gutierrez van Ecuador heeft vrijdagavond de noodtoestand uitgeroepen in de hoofdstad Quito. Ook ontsloeg het staatshoofd van het Zuid-Amerikaanse land de leden van het Hooggerechtshof.

De beslissing is een gevolg van massale protesten tegen de huidige regering, die door de oppositie wordt beschuldigd van machtsmisbruik. De noodtoestand geeft de regering de bevoegdheid buitengewone maatregelen te nemen om onrust de kop in te drukken. Behalve de hoofdstad valt ook de provincie Pichincha onder de noodtoestand.

De coalitiepartijen in het parlement vervingen in december tegen de regels van de gronwet in het complete hooggerechtshof. De magistraten zouden tegen Gutierrez zijn. De rechters werden vervangen door aanhangers van de voormalige kolonel die in 2002 aan de macht kwam. De Verenigde Naties en de Amerikaanse regering hebben de afgelopen maanden hun zorg uitgesproken over het ontslag van het Hooggerechtshof.

Ecuador kent een roerige politieke geschiedenis. Door volksopstanden hebben sinds 1997 al twee gekozen presidenten het veld moeten ruimen.
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:26:52 #172
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_26270882
Tis al een paar weken onrustig inderdaad.
pi_26274953
Hoe is het in de rest van het land? Want de protesten lijken zich toch vooral te doen in Quito?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:44:15 #174
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26283624
IK ga dus samen met een meisje die ik ken en we hebben een kleine discussie over waar we de jungle moeten bezoeken.

Mijn voorkeur gaat uit naar Cuyabeno en zij wilt liever vanuit Baños een trip nemen en die kant van de jungle intrekken omdat ze van vriendinnen gehoord zou hebben dat dat mooier is (kan me niet voorstellen dat die vriendinnen in beide streken van de jungle zijn geweest maar ok...).

Waar zijn jullie geweest en wat vonden jullie mooi?
pi_26283675
Behalve Quito is er in nog een provincie de noodtoestand uitgeroepen, maar ik weet zo gauw uit mijn hoofd niet meer welke provincie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')