WOW!quote:Op zondag 10 april 2005 17:00 schreef Liejannuh het volgende:
Tuurlijk! Ze hebben ook vast een safe daar waar je je dingen in kunt doen.
Ik zat er destijds ook erg mee toen ik op reis ging. Ben geen hiker, zoals Liejannuh, maar stiekem loop je tijdens zo'n reis toch heel wat af. Uiteindelijk heb ik zonder een centje pijn bijna 8 maanden op mijn pumaatjes door Zuid-Amerika gebanjerd. Ben erg blij dat ik niet veel geld heb uitgegeven aan dure bergschoenen: vind ze vaak lelijk en nogal groot in je rugzak en ze zijn in veel gevallen ongeschikt om ze 's avonds ergens aan te trekken (zeker als je weet dat Latino's érg hun best doen op hun uiterlijk als ze ergens heen gaan). Mijn gympies waren voldoende waterdicht, ik kon er goed en ver op lopen én op dansen (dat zou ik van bergschoenen niet kunnen zeggenquote:Op zondag 10 april 2005 13:54 schreef jojomen4 het volgende:
schoenenvraag
Rare US 110Vquote:Enne, hebben ze in ecuador gewoon 230V of van die rare US stopcontacten? En in Mexico? (ga ik gelijk erachterna voor m'n school, 6 maanden )
Dan krijg je natuurlijk weer de discussie wat "een beetje hotel" is...quote:Op maandag 11 april 2005 14:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een beetje hotel heeft beide stopcontacten, mijn hotel in Peru tenminste wel.![]()
Dingen met stekkers heb ik altijd wel nodig, GSM moet ik toch op kunnen laden bijvoorbeeld. De meeste 3 sterrenhotels en vrijwel alle hotels met 4 en 5 sterren hebben wel twee soorten stopcontacten. Als je bij de receptie even informeert kunnen ze je vaak wel helpen met 'n adapter of iets dergelijks. Echt een groot probleem is dat niet dat ze daar 110V hebben op het stopcontact.quote:Op maandag 11 april 2005 16:01 schreef Hik het volgende:
[..]
Dan krijg je natuurlijk weer de discussie wat "een beetje hotel" is...(ofwel: ik zou er dus niet zo erg vanuit gaan)
Voor de zekerheid zo'n stekkergeval meenemen. Of gewoon geen dingen met stekkers...kunnen ze ook niet gestolen worden!![]()
Omdat ik eraan kom?quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overigens is nu in Quito de noodtoestand uitgeroepen.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 11:01 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Omdat ik eraan kom?![]()
Nu even serieus.. hoezo?
quote:QUITO - President Lucio Gutierrez van Ecuador heeft vrijdagavond de noodtoestand uitgeroepen in de hoofdstad Quito. Ook ontsloeg het staatshoofd van het Zuid-Amerikaanse land de leden van het Hooggerechtshof.
De beslissing is een gevolg van massale protesten tegen de huidige regering, die door de oppositie wordt beschuldigd van machtsmisbruik. De noodtoestand geeft de regering de bevoegdheid buitengewone maatregelen te nemen om onrust de kop in te drukken. Behalve de hoofdstad valt ook de provincie Pichincha onder de noodtoestand.
De coalitiepartijen in het parlement vervingen in december tegen de regels van de gronwet in het complete hooggerechtshof. De magistraten zouden tegen Gutierrez zijn. De rechters werden vervangen door aanhangers van de voormalige kolonel die in 2002 aan de macht kwam. De Verenigde Naties en de Amerikaanse regering hebben de afgelopen maanden hun zorg uitgesproken over het ontslag van het Hooggerechtshof.
Ecuador kent een roerige politieke geschiedenis. Door volksopstanden hebben sinds 1997 al twee gekozen presidenten het veld moeten ruimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |