quote:Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je wilt kunnen. Op zo'n talenschool, waarbij je buiten de lessen ook nog eens dagelijks geconfronteerd wordt met Spaans, gaat het allemaal wel 4x zo snel (en als je een locale lover neemt nog eens 10x
Op donderdag 15 januari 2004 11:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Alleen ga ik denk ik 5 weken. Ik twijfel nog over de spaanse lessen. Op m'n werk heb ik genoeg spaanstalige collega's die me de basis wel willen bijbrengen. En ik doe de cursus op www.spaansleren.nl
De basics kan je collega je wel leren, maar dat is (naar mijn bescheiden mening) wel heel magertjes hoor. Laten we wel zijn: je moet heel veel dicipline hebben om dat ook daadwerkelijk actief te doen!
quote:Zij verstaan jou wel, of jij hén ook verstaat is even de vraag
Op donderdag 15 januari 2004 10:26 schreef Prospector het volgende:
2) Hoe is het Spaans daar? Kun je dat vergelijken met "normaal" Spaans of verstaat men dit in bijvoorbeeld Madrid niet?
quote:In een ver verleden heb ik een jaar spaans op school gehad. De boeken en alles heb ik nog. Eigenlijk hoop ik het dus met al die dingen te redden.
Op donderdag 15 januari 2004 14:41 schreef Hik het volgende:[..]
De basics kan je collega je wel leren, maar dat is (naar mijn bescheiden mening) wel heel magertjes hoor. Laten we wel zijn: je moet heel veel dicipline hebben om dat ook daadwerkelijk actief te doen!
quote:Heel herkenbaar. De eerste keer in Argentinië dacht ik dat ze Portugees tegen me praatten.
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef Hik het volgende:
Zij verstaan jou wel, of jij hén ook verstaat is even de vraag. Ik denk dat ik zeer goed Spaans spreek, maar met Spanjaarden blijft het worstelen in het begin. Ecuador en Perú zijn denk ik zo'n beetje de prettigste landen om te beginnen met Spaans leren. Het Spaans is redelijk universeel (als in, geen rare "vos"-toestanden zoals in midden-amerika) en verstaanbaar (itt lunfardo in Argentinië
). Als je eenmaal een stevige basis hebt zijn de verschillende accenten en slang gewoon een kwestie van wennen.
quote:Boeken met je collega doornemen en zodra je in Ecuador bent niets vrezen en gelijk Spaans proberen te praten. Werkt het beste!
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef Fazzoletti het volgende:
In een ver verleden heb ik een jaar spaans op school gehad. De boeken en alles heb ik nog. Eigenlijk hoop ik het dus met al die dingen te redden.
Hmm.. Toch maar les nemen dan
Zeker als je wil gaan reizen lijkt me dit onmogelijk al kun je wel geld besparen door alles met de bus te doen / in hostals te slapen en zelf je eten te maken. Maar ik verklaar je voor gekquote:- Wat is je budget? tot +/- 2500 pp
- Hoe lang wil je weg? 20 tot 25 dagen
Ecuador is een geweldig land, heel mooi en vriendelijke bevolking. Wat wel van belang is om te weten is dat er maar heel weinig engels gesproken wordt (lees, niet) dus dat het handig is om wat spaans te spreken.quote:Op zondag 12 september 2004 10:59 schreef m24 het volgende:
Lieve mede-fokkers,
volgend jaar augustus wil ik met mijn vriendin naar zuid-America. Ik neig zelf naar Ecuador, omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord, maar ben zeer benieuwd naar kullie tips en ervaringen. Specifiek voor Ecuador heb ik de vraag of de Galapogos eilanden de moeite/ geld waard zijn om te bezoeken?
Alvast bedankt voor alle hulp!!
- Wat is je budget? tot +/- 2500 pp
- Wat vind je leuk om te doen? vooral dieren, lekker eten en drinken, en natuur hebben onze interesse.
- Wat vind je juist niet leuk of belangrijk? Een wild uitgaansleven
- Hoe wil je op je bestemming komen? Vliegtuig
- Binnen of buiten Europa? Zuid Ameriva
- Hoe lang wil je weg? 20 tot 25 dagen
- Welke periode wil je weg? Augustus 2005
- Hoe heb je tot nu toe gereisd (georganiseerd, ongeorganiseerd)? Georganiseerd (Djoser) + Semi-georganiseerd (RiksjaOnline)
- Wil je rondreizen of juist dagtochtjes gaan doen vanaf een plek? Rondreis
- Hoe wil je daar verblijven, op een camping, in een hotel, jeugdherberg of appartement? Flexibel
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je wilt zeggen, maar voor 2500 Euro pp kun je wel inclusief vlucht rondreizen door Ecuador. Al is het wel wat krap als je ook nog naar de Galapagos wilt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten eerste gaat er niks boven Argentijns en Vos klinkt zo lief![]()
Chilieens is ook wel ok en ik houd erg van het verkleinen van woorden in het Peruaans
Zeker als je wil gaan reizen lijkt me dit onmogelijk al kun je wel geld besparen door alles met de bus te doen / in hostals te slapen en zelf je eten te maken. Maar ik verklaar je voor gek![]()
De top plaats in Noord Peru is Iquitos(dus geen Quito)
Tegen hoogteziekte werkt een beetje Coca thee prima![]()
2500-800 euro voor de vlcht is ongeveer 1.700 euro, dat is ongeveer 85 euro per dag voor 20 dagen en 70 voor 25 dagen. Ik ben 3 keer naar Zuid Amerika geweest maar ik kom echt niet klaar voor 70 a 80 euro per dag.quote:Ik heb werkelijk waar geen idee wat je wilt zeggen, maar voor 2500 Euro pp kun je wel inclusief vlucht rondreizen door Ecuador. Al is het wel wat krap als je ook nog naar de Galapagos wilt.
Geloof me maar als ik zeg dat ik redelijk veel van Ecuador weet. Niet rond kunnen komen van 70 euro per dag is een hele knappe prestatie. En het is echt niet zo dat ik dan lowbudget reis. Integendeel.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2500-800 euro voor de vlcht is ongeveer 1.700 euro, dat is ongeveer 85 euro per dag voor 20 dagen en 70 voor 25 dagen. Ik ben 3 keer naar Zuid Amerika geweest maar ik kom echt niet klaar voor 70 a 80 euro per dag.
quote:Maar als je het zo zeker weet moet je vooral niet meer geld meenemen, op je rekening hebben staan of een creditcard meenemen want er kan tenslotte niks gebeuren.
En ik denk dat je ook graag in een of ander lokaal ziekenhuisje geholpen wil worden als je iets mankeert of dat je graag een paar dagen in de cel wil zitten?
Wat is er niet normaal aan dan?quote:Zou je wel even normaal willen blijven reageren hier?
De manier waarop je je standpunt duidelijk wil maken is niet normaal. Maar goed, daar hebben we het nu verder niet meer over.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is er niet normaal aan dan?
-knip-
Veel succes als je een goedkope vlucht hebt, die je nodig zal hebben als je goedkoop wil reizen. Dat zal je niet lukken, dus dan zul je toch een nieuwe vlucht moeten kopen.quote:Anders kun je altijd nog wel gewoon je vlucht omboeken.
Mijn broer wel of anders gezegd ze durfden hem niet op te pakken omdat hij in een duurder hotel zat met wat meer veiligheid. Als hij in een of ander hostal had gezeten was hij waarschijnlijk wel opgepakt.quote:Ik heb het alleen nog nooit meegemaakt dat je zonder reden opgepakt wordt, waarna je je vrijheid moet kopen.
Toch zal ik proberen mijn vrijheid te kopen dan is het toch handig om wat geld achter de hand te hebben.quote:In voorkomend geval gaan de gijzelnemers echt niet bij jou om geld vragen
Je zou ze niet graag te eten geven mensen die zonder voldoende financiele middelen gaan reizen naar Zuid Amerikaquote:In geval van problemen heb je altijd nog een creditcard (niemand die op eigen houtje naar Ecuador gaat, gaat zonder) of je pinpas.
Je kan het beter zelf eerst voorschieten en later claimen als je hulp nodig hebt, want als je op de bureaucratie van de verzekeringsmaatschappijen moet wachten kun je wachten tot je een ons weegt.quote:Daarnaast heb je natuurlijk je reisverzekering die bepaalde zaken dekt
Een vriend van mij die in Noord-Chili woont(Iquique)was er waarschijnlijk niet meer geweest als zijn vader hem niet zo spoedig mogelijk op eigen houtje naar een prive-kliniek gevlogen had in Santiago.quote:De ziekenhuizen in de grote steden zijn in orde.
Tsja, zelfs pech is te overkomen, ook met weinig geld...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat iedereen alles op zn eigen manier ziet. De een voelt zich veel veiliger in een duurder hotel, de ander ziet en ervaart geen gevaar. De een heeft 40 euro nodig om ergens te gaan eten, de ander red het voor 10 euro.
Zo gaat dat nu eenmaal. Kun je heel lang over discussieren, maar iedereen reist op zn eigen manier en maakt voor zichzelf een afweging hoeveel risico hij (of zij) wil lopen.
En daarbij moet je af en toe ook gewoon een beetje geluk hebben.
In de supermarkten in Quito is het ietsjes goedkoper dan NL, maar niet veel.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 03:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe duur is Equador?
Eten en dergelijke?
Ook qua eten is Ecuador in de betere restaurants inmiddels op Nederlands (of hoger) niveau hoor... sinds de dollarisering iig (antwoord op vraag hierbovenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In de supermarkten in Quito is het ietsjes goedkoper dan NL, maar niet veel.
In de betere restaurants beginnen de hoofdgerechten rond de $10.
Een zondagse lunch (lopend buffet) in het Marriot kost rond de $25. Is wel iets voor jou.
Tjaquote:maar ik kom echt niet klaar voor 70 a 80 euro per dag.
De duurste restaurants die je in de Quito vindt zijn qua prijsniveau vergelijkbaar met een gemiddeld restaurant in Nederland bedoelde ik te zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:08 schreef Eyeopener het volgende:
Ook qua eten is Ecuador in de betere restaurants inmiddels op Nederlands (of hoger) niveau hoor... sinds de dollarisering iig (antwoord op vraag hierboven).
Helaas is je dish niet gelukt want veel verder dan eten op mijn kamer als ik honger heb en heel afentoe een ontbijtje(als ik voor half 11 wakker ben, of als ik na half 7 thuis komquote:Is wel iets voor jou.
Waar heb jij het nou weer over? Je stelt een vraag over de kosten van eten, ik geef normaal antwoord. En ik meende het serieus. De zondagse lunch in het Marriott is wel iets voor jou. De rijkeren uit Quito zitten daar dan te genieten van het beste voedsel. Ik heb er zelf ook menigmaal gegeten. Maar als je toch niet veel verder komt dan eten op je kamer, waarom informeer je dan naar de kosten van eten?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas is je dish niet gelukt want veel verder dan eten op mijn kamer als ik honger heb en heel afentoe een ontbijtje(als ik voor half 11 wakker ben, of als ik na half 7 thuis kom) kom ik niet
Ben met Arie de Cotapaxi afgegaan, was wel een beetje een rare. Iemand van ons ging keihard onderuit met flinke schaafwonden en dergelijke tot gevolg. Mijnheer had geen EHBO-kit of iets bij en kon alleen maar uitbrengen: Oh joh, het valt wel mee. Gelukkig was er een groepje Nederlandse artsen dat net op dat moment ook aan het afdalen was. Die hebben die gozer opgelapt maar aan Arie hadden we niet veel.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Ging je met de Biking Dutchman, of met Arie's Biking de Cotopaxi af? En de trein, waar vertrekt die tegenwoordig vandaan? Dat wil wel eens per jaar verschillen.
*jojomen4 gaat saampjes met iemand 4 juli 1 maandje lang naar Ecuador*quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:18 schreef saladito het volgende:
Zijn er vragen ? Gooi het maar op FOK
Salinas is de wat luxere badplaats waar de Ecuadoriaanse welgestelden naar toe gaan. Backpackers gaan vaak naar Esmeraldas. Overigens ben ik niet zo weg van de Ecuadoriaanse stranden. De temperatuur die je noemt is een gemiddelde. Het ligt er nogal aan of je op 3000m hoogte zit (Quito) of op zeeniveau (Guayaquil).quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
We zijn van plan op 2 verschillende plaatsen zo'n 4 dagen aan het strand te liggen om te relaxenWelke plaatsen vinden de fokkers de mooiste strandplaatsen in Ecuador en hoeveel graden zal het er in juli ongeveer zijn? Heb gehoord zo'n 25 graden maar wil het nogmaals bevestigd hebben.
In het Noordoosten van Ecuador, maar de naam ontschiet mij nu. Geen idee wat zo'n trip kost. En tja, jungletochten zijn niet mijn ding.quote:In welk gebied kun je het beste zo'n jungle tocht maken en na hoeveel dagen waren de fokkers het zat? Ik begrijp dat dat persoonlijk is maar misschien dat sommige na 2 dagen al zoiets hadden van bah.. snel terug naar het normale leven en anderen hadden misschien wel langer willen blijven. Wij zijn van plan een excursie van zo'n 7/8 dagen in de jungle te doen. En wat kost zo'n jungle tocht ongeveer.
In de grote steden liggen de prijzen iets hoger. Hotels en hostels hebben vaak wel kluisjes waar je waardevolle spullen kunt onderbrengen.quote:Wat is de normale prijs voor een overnachting? Ik heb zo'n boekje over Ecuador met allerlei info waarin staat dat je hostels hebt van ongeveer 10 tot 15 dollar per nacht maar op een website zag ik een hotel (eigen kamer) voor 7 US dollar. En wat is exact het verschil tussen een hostel (met vreemdelingen op 1 kameren waar laat je je waardevolle spullen dan) en een hotel?
Nou qua strand moet je denk ik toch in Quaquil zijn. ik ben er zelf niet geweest en het schijnt er ook supercrimineel te zijn dus pas aub op. Ikzelf heb weinig van criminaliteit in de rest van Ecuador gemerkt maar volgens onze Nederlandse gids is Quaquil echt geen pretje.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
We zijn van plan op 2 verschillende plaatsen zo'n 4 dagen aan het strand te liggen om te relaxenWelke plaatsen vinden de fokkers de mooiste strandplaatsen in Ecuador en hoeveel graden zal het er in juli ongeveer zijn? Heb gehoord zo'n 25 graden maar wil het nogmaals bevestigd hebben.
In welk gebied kun je het beste zo'n jungle tocht maken en na hoeveel dagen waren de fokkers het zat? Ik begrijp dat dat persoonlijk is maar misschien dat sommige na 2 dagen al zoiets hadden van bah.. snel terug naar het normale leven en anderen hadden misschien wel langer willen blijven. Wij zijn van plan een excursie van zo'n 7/8 dagen in de jungle te doen. En wat kost zo'n jungle tocht ongeveer.
Heb er superrrrrrrrrrrrrr veel zin in![]()
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het staat in ieder geval niet in mijn geheugen geprint.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:15 schreef jojomen4 het volgende:
Heeft iemand lockers/kluisjes gezien op het airport van Quito waar ik een grote koffer in kan zetten?
Mja, ik vlieg via Housten en zou daar eventueel een zware koffer kunnen laten maar op de website van de luchthaven geven ze aan dat er "tijdelijk geen kluisjes beschikbaar zijn". Dan weet je iid wel hoe laat het is. Wel beetje begrijpelijk... maar wel klote. Misschien dat ze in Quito minder bang zijn voor eventuele terroristen.quote:Op zondag 10 april 2005 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kluisjes zijn vanwege de terroristsche dreiging vaak taboe op luchthavens.
Mja ik ga hem als ik door de jungle ga lopen ook wel meenemen maar als ik het water op moet en ik ga op t water stuiteren met zo'n bootje wil ik hem nie mee. Als we omvallen dan kan ik hem weggooien of bestaan er waterdichte doosjes voor camera's?quote:Op zondag 10 april 2005 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou hem juist meenemen als je op jungletocht gaat, zo zwaar zal hij wsl niet zijn.
Anders kun je hem waarschijnlijk wel kwijt op een bus of treinstation in een locker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |