abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75927206
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef EINZ het volgende:

[..]

http://users.telenet.be/lode.stevens/venus.html

Eerste hit op google. Lees gerust even door tot aan het midden, en hou dan verder je slap gelul voor je
Enorme hoeveelheden koolstofdioxide en zwavel worden de Venus atmosfeer ingeschoten. Dit is de oorzaak van een broeikaseffect dat Venus behoorlijk "warm" houdt…

Dat was het originele punt dat ik wilde maken, zo uit jouw bron gepakt.

En dat totaal andere materialen argument van je vind ik nergens terug.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_75927618
Daar is sprake van een runaway greenhouse effect. Hier op onze planeet hebben we ook al 4.5 miljard jaar een greenhouse effect. Alleen zijn we het nu aan het versterken.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_75927639
Wat ik dus bedoelde te zeggen is dat Venus een voorbeeld is van hoe CO2 en andere broeikasgassen warmte vast kunnen houden.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_75929552
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:12 schreef EINZ het volgende:

[..]

Uh-uh. Wat hebben we aan belastingverlaging gekregen de afgelopen jaren? O ja, de werkenden kregen eenmaal een voordeeltje toen hun WW bijdrage werd afgeschaft. 30 euro in de maand ofzo

Voor de rest kan ik je melden dat ik alleen maar meer ben gaan betalen voor openbaar vervoer, voor brandstof, voor wegenbelasting, voor belasting op verzekeringen, voor zorg, voor energie, voor de OZB... ik kan zo nog wel even doorgaan denk ik.

Maar ja als je zo'n linkse kraakhippie bent als jij heb je daar allemaal geen last van nee.
De laatste jaren is de koopkracht alleen maar gestegen. Als de overheid echt het slechtste met jou voor had dan zouden ze toch de belastingen zo verhogen dat de koopkrachtstijging teniet wordt gedaan?

Ja ja, ik weet dat we er het aankomende jaar op achteruit gaan, maar daar kan je moeilijk de overheid de schuld van geven, volgens mij was dat toch echt een kapitalistische blunder
pi_75968550
quote:
Waar blijven ze nou hé met hun anti global warming gelul
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_75968903
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De laatste jaren is de koopkracht alleen maar gestegen. Als de overheid echt het slechtste met jou voor had dan zouden ze toch de belastingen zo verhogen dat de koopkrachtstijging teniet wordt gedaan?

Ja ja, ik weet dat we er het aankomende jaar op achteruit gaan, maar daar kan je moeilijk de overheid de schuld van geven, volgens mij was dat toch echt een kapitalistische blunder
Dat de koopkracht is gestegen is ondanks de overheid, niet dankzij. En nu het slechter gaat, blijft de belastingtrein gewoon rijden. In plaats van het kwartje van kok terug te draaien, komen er flinke belastingverhogingen aan. En waarschijnlijk worden er hier en daar ook nog wel wat milieuheffingen uit iemand's reet getrokken de komende jaren. De overheid zou makkelijk het eea kunnen verlichten, maar dat komt echt niet in ze op.
  maandag 4 januari 2010 @ 09:15:29 #258
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_76389173
Ja, prettig nieuwjaar allemaal.

Ik voorspel dat de grootste schok van dit jaar het uitkomen van de global cooling zal zijn, en dat de bevolking er massaal achterkomt dat we met ons allen al jaren worden voorgelogen en bestolen onder het mom van "goed voor het milieu".
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_76440199
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:15 schreef EINZ het volgende:
Ja, prettig nieuwjaar allemaal.

Ik voorspel dat de grootste schok van dit jaar het uitkomen van de global cooling zal zijn, en dat de bevolking er massaal achterkomt dat we met ons allen al jaren worden voorgelogen en bestolen onder het mom van "goed voor het milieu".
Global cooling?
Ik denk dat je global dimming bedoelt en het debat is sinds de jaren tachtig niet meer om of de aarde wel of niet opwarmt, maar of de opwarming door mensen veroorzaakt wordt of door solar forcing of wolkenbedekking o.i.d.

Als je denkt dat de satellietdata uit 1992 van de temperatuur in de troposfeer "global cooling" bewijst dat de aarde afkoelt, moet je de evaluatie uit 2005 even lezen! ("The effect of diurnal correction on satellite derived lower tropospheric temperature", Mears & Wentz, Science 11/8/2005).
De satelliet was in een lagere baan geraakt en nam metingen om 5 uur 's middags in plaats van om 12.

Ik hoop voor 2010 dat jij gelijk hebt en dat we de trigger voor positieve feedback niet halen!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')