Ik denk dat bij het verbeteren van je band je het niet echt in fratsen moet gaan zoeken. Je kunt toch beter gewoon één goede drummer hebbenquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon omdat we het leuk vinden
Na zijn inval-drumwerk stond zijn kit er nog... en paar keer gespeeld met twee drummers, was best geinig. Snel rek gescoord, toms aan gehangen en proberen er nu leuke perkussie shizzle in te verwerken
Ja, ik weet het.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk dat bij het verbeteren van je band je het niet echt in fratsen moet gaan zoeken. Je kunt toch beter gewoon één goede drummer hebben.
En een goede zanger. Eentje zonder kutattitude.
Naja, dan schiet Kramtried er nog niks mee op... en ik ben van alle 5 de enige die zo denkt als dat ik denk...quote:Op 18 december 2009 12:44 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, als die mensen goed zijn en wel ambitieus, zou ik hen kapen en met hen een nieuwe band beginnen![]()
Nee, die denkt ook zo als de restquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:09 schreef brother52 het volgende:
Had je dan niet beter die drummer vast kunnen strikken voor je andere band?
Dan heb je vast een basis.
Als iedereen Kramtried toch als hobby ziet, is het dan niet verstandiger om je met je zoektocht naar een goede zanger vooral te richten op die andere band?
Nee waarom. Lichtinval. Boeiendquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:15 schreef DrD00m het volgende:
De foto moet nog wel wat gesoept worden lijkt wel. Bij die blonde onderin lijkt het wel alsof de ogen zijn geschminkt
ALs ik feedback geef is het mijn persoonlijke smaak, daar hoeven wedus niet over te twisten ofzoquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo het heeft even geduurd maar de eindmixen staan nu online op de site.
Vorige keer alles zelf gemixt en de drums geprogrammeerd omdat we toen niet de mogelijkheid hadden deze zelf in te spelen maar deze keer hebben we het wel helemaal gedaan.
1e dag de bas en de drums opgenomen, de drums klaarzetten was veruit het meeste werk, de nummer stonden er opzich zo op dus dat was wel makkelijkDrums volgens mij op iets van 6 sporen opgenomen weet het niet meer precies.
Daarna de gitaren, de cabinets gemict en ingespeeld met LTD Viper Deluxe en LTD H500 over de Peavey Valveking met Marshall 1936 cabinet eronder.
Als laatste dan nog de zang en wat kleine dingetjes met de synth eronder. Ben er best wel tevreden over hoe het uitgepakt heeft de kwaliteit is een stuk beter dan hoe het eerst was.
Nummers zijn te luisteren op de site onder het kopje MEDIA.
Alvast bedankt voor het luisteren, en wat feedback erop zou fijn zijn![]()
www.tooloudforgranny.com
Het gaat om Punkrock Ballad en Your Girlfriend Used To Be A Guy
Dat snap ik, aan deze mixen gaan we verder ook niks meer veranderen maar dat zijn dus allemaal dingen die we mee kunnen nemen naar de volgende opnames zodat het steeds beter kan worden dus daarom juist graag van dat soort commentaarquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ALs ik feedback geef is het mijn persoonlijke smaak, daar hoeven wedus niet over te twisten ofzo(ik bedoel, ik neem aan dat het nummer helemaal volgens je eigen smaak is dus als ik zeg "de gitaren staan te hard" dan moet je niet gelijk de gitaren zachter gaan zetten, als je dat had gewild had je het gelijk wel gedaan).
Punkrock Ballad: goed nummer, lekker tempo, lekker gezongen ook. De gitaren staan wel wat hard tov de drums, ik hoor van de drums eik alleen de snare maar. De synth aan het begin vind ik te hard en te droog en mag wel wat distortion hebben. Verder helemaal a la The Stranglers. Mooi en lekker strak.
Your Girlfriend Used To Be A Guy: beetje te complex en met teveel breaks voor het type nummer,de zang klinkt ook wat gehaast. De mix is wel beter in balans, je hoort nu ook af en toe de drummer
Was niet direct de insteek hoorquote:
Ja, dat vind ik ook vet, maar zulke foto's hebben we amperquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Die laatste is tof
Ben zelf eigenlijk juist voorstander van een vette live foto ipv een geposeerde bandfoto maar het isg ewoon kut om iedereen (drummer vooral) daar goed op te krijgen
Dan krijg je weer zoiets waar de drummer net klein op de achtergrond staat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Die oude CSM Suikerfabriekquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat is toch daar vlakbij het treinstation?
waarom moet de drummer op de foto? Waarom niet gewoon een echte goede bandfoto, zonder die mensen van het achtergrondgeluid erbij?quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Die laatste is tof
Ben zelf eigenlijk juist voorstander van een vette live foto ipv een geposeerde bandfoto maar het isg ewoon kut om iedereen (drummer vooral) daar goed op te krijgen
Dan krijg je weer zoiets waar de drummer net klein op de achtergrond staat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat het wel fijn is als je een bandpromo foto hebt dat de band er dan opstaatquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:06 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
waarom moet de drummer op de foto? Waarom niet gewoon een echte goede bandfoto, zonder die mensen van het achtergrondgeluid erbij?
[ afbeelding ]
Kwestie van uitnodigen...al die popblaadjes hebben ook materiaal nodig, dus wij schrijven tegenwoordig onze eigen artikelen en nodigen gewoon fotografen uit om te komen kijken en fotograferen.Dan zou je denken "ze zien me aankomen"...maar kijk: zelf-geschreven stukje in de MusicMaker:quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook vet, maar zulke foto's hebben we amper
Maar we spelen dan ook amper, en dan de mazzel hebben dat er een goede fotograaf rondloopt is vaak ook nihil.
Ja preciesquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat het wel fijn is als je een bandpromo foto hebt dat de band er dan opstaat
Oh...maar we gingen toch voor de ongegeneerde zelfverheerlijking in dit topic? Waar ben je nou gitarist voor, toch niet voor het leuke contact met het publiek hoop ik ?quote:
hiephoi!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:26 schreef -Menn0- het volgende:
Dinsdag strat kopen? :p
Het licht uit je aarsquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:26 schreef The_Dean het volgende:
Whehehe, de V ook op de foto
[ afbeelding ]
Ja, maar dan moet je op de Steve Vai toer gaan en niet in een band gaan spelen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Oh...maar we gingen toch voor de ongegeneerde zelfverheerlijking in dit topic? Waar ben je nou gitarist voor, toch niet voor het leuke contact met het publiek hoop ik ?
Laat dan wat prachtig fotomateriaal zien, grapjasquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:11 schreef SingleCoil het volgende:
Zo krijg je ook prachtig foto-materiaal van je band
quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Laat dan wat prachtig fotomateriaal zien, grapjas.
In De Kade en Hedon, vorige maandquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Laat dan wat prachtig fotomateriaal zien, grapjas.
Mooi spul. Echte fotograaf.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ook ff patsen dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dat mijn handen op foto's er altijd zo krampachtig uitzien, maar ik gebruik gewoon relaxt positiespel.
Ziet er tof uit, maar het zijn nou ook weer niet zo'n supergoeie foto's ofzo, als in heel prachtigquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In De Boerderij, eind vorig jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en in Vilnius, Litouwen, deze zomer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is van meerdere fotografen. We hadden eerst een eigen fotografe (hier ook nog), maar daarnaast liepen er nog een stuk of 6 rondquote:
Ja he?quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Toffe foto die bovenste daaahaaan ^^
kwestie van smaak.Ik vind er erg goed spul tussen zittenquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ziet er tof uit, maar het zijn nou ook weer niet zo'n supergoeie foto's ofzo, als in heel prachtig
Ja hoor...quote:En laat zo'n fotograaf die stomme naam uit de foto halen, zoiets verneukt het echt keihard
volgens mij ook en op zowat iedere andere gitaarsite die ik kan vindenquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:43 schreef Gitaarmat het volgende:
volgens mij zit hij ook op gitaar.net
Mja ik vind het een beetje belachelijk gedoe, zoals op de laatste klein erin is prima maar zoals Boer Bert het heeft gedaan verneukt het het gewoon. Ik heb ook nooit een fotograaf gezien die er moeilijk over deed.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kwestie van smaak.Ik vind er erg goed spul tussen zitten
[..]
Ja hoor...
Ik kan het publiktierecht van die foto's ook kopen, zonder naam er in, 250 eur per stuk. Met naam mag ik ze op onze site zetten, gratis. Wat zullen we doen ?
Wat kijk je raar.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:49 schreef KaMo het volgende:
Oud, maar blijft gave foto
[ afbeelding ]
Die gast voor zijn ballen schoppen dat hij die foto's véél te duur wil verkopen. Wat een over het paard getilde zak hé...quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
kwestie van smaak.Ik vind er erg goed spul tussen zitten
[..]
Ja hoor...
Ik kan het publiktierecht van die foto's ook kopen, zonder naam er in, 250 eur per stuk. Met naam mag ik ze op onze site zetten, gratis. Wat zullen we doen ?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die gast voor zijn ballen schoppen dat hij die foto's véél te duur wil verkopen. Wat een over het paard getilde zak hé...
haha niceeequote:Op vrijdag 18 december 2009 19:21 schreef Metalfreak het volgende:
Vanavond naar de 2 brothers on the 4th floor![]()
hé. leven die nog?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:21 schreef Metalfreak het volgende:
Vanavond naar de 2 brothers on the 4th floor![]()
Daar stond ik ook al van te kijken, maar ze zijn toch echt geboektquote:
Al zoveel gedronken dat je de camera niet meer stil kunt houden?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:48 schreef guitarist het volgende:
[..]
[..]
TVP vanuit de kleedkamer van B-town in Boxtel. Leuk zaaltje! http://twitpic.com/u1k0i
Dan moeten we dat even goed timen. Ik ben het grootste gedeelte van de dag behoorlijk druk. Eigenlijk ben ik alleen tussen ongeveer 17:30 en 18:45 thuis en aanspreekbaar. Maar dan kun je wel meteen een hapje mee eten als je dat aan durftquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:53 schreef The_Dean het volgende:
Brother! Ik ben misschien morgen in Lelystad [afhankelijk van het weer]... kan ik eventueel de gitaar ook wel oppikken...
Komt goed.quote:Op zaterdag 19 december 2009 02:25 schreef The_Dean het volgende:
Dan hoop ik al weer thuis te zijn
Dan zie ik je tegen de kerst wel verschijnen
Pics?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:43 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
yes logo van de band gemaakt! nog puntjes op de i, maar begin is er![]()
Ja brrquote:Op zaterdag 19 december 2009 09:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Koude gitaarhalzen brrrrrrrrr![]()
Waar?quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:45 schreef The_Dean het volgende:
Anders sta je even midden in de file.
A6 voor Lelystad, vanaf het noorden. Maar op het moment dat ik ok drukte reden we weerquote:
x-0-2-2-2-0 is toch niet zo moeilijk?quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:24 schreef StephanL het volgende:
wat blijft die gewone A akkoord lastig. De D snaar blijft half gemute klinken.
neequote:Op zaterdag 19 december 2009 13:32 schreef wimjongil het volgende:
[..]
x-0-2-2-2-0 is toch niet zo moeilijk?
1 2 3 4 5 6 | A-- D-2 G-3 B-4 e-- |
Klopt foutje met zetten van de vingersquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:48 schreef Libelah het volgende:
Dat is geen A-akkoord! Of je hebt je lijntjes verkeerd benoemd.
Ik doe 'm zo:
[ code verwijderd ]
(4 is dus je pink, volgens jouw systeem) Dan kan je je hand iets schever houden ofzo, komen je vingers dichter bij de fret.
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
nee
Ik zet mijn vingers zo neer
E ---| ---|
B ---|--3 |
G ---| -2- |
D ---| 1--|
A ---| ---|
E ---| --- |
Waar 123 dus staat voor mijn wijsvinger, middelvinger en ringvinger. Mijn wijsvinger staat dus het verst van de fret af, daarom klinkt die niet zo goed.
1 2 3 4 5 6 | B|-2 G|-x D|-2 A|-0 E|-x |
Ik had een vuurkorf in mijn kerstpakket, handig in een appartementquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
Aw men, kerstborrels zijn echt slopend...
Ik heb een hangmat gekregen voor kerst.
En die lange vingers heb ik ja. Soms wel handig soms onhandig. Ik zal eens kijken wat het beste klinkt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:06 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.
Ik pak hem zo:
[ code verwijderd ]
En als hij wel vol moet klinken gewoon Barre.
Jij dempt je g-snaar erbij?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:06 schreef guitarist het volgende:
[..]
Met lange vingers kan een A akkoord best lastig zijn idd.
Ik pak hem zo:
[ code verwijderd ]
En als hij wel vol moet klinken gewoon Barre.
Raar, want ik vind het A-akkoord echt simpel om te spelen. Hoe lang zijn je vingers dan? De mijne zo'n 8cm (pink 6), en ik heb er echt geen moeite mee, op mijn klassieke niet en ook op m'n elektrische niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
En die lange vingers heb ik ja. Soms wel handig soms onhandig. Ik zal eens kijken wat het beste klinkt.
Barre kan ook, maar soms klinkt het open akkoord net ietsje beter vind ik.
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cmquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:30 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Raar, want ik vind het A-akkoord echt simpel om te spelen. Hoe lang zijn je vingers dan? De mijne zo'n 8cm (pink 6), en ik heb er echt geen moeite mee, op mijn klassieke niet en ook op m'n elektrische niet.
pink 8, middelvinger 10quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cm
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:42 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
pink 8, middelvinger 10
Bij mij precies hetzelfde, kleine handen zijn soms erg lastig bij het gitaarspelen...quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
pink 6 1/2 cm en middelvinger 9 cm
Nee...quote:
Welke band is datquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:09 schreef genakt het volgende:
DrDoom was gister weer geweldig met zijn band
goed optreden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |